Onko englanninsprinkun yksinolo opettelu vaikeaa? Olen vain kuullut ja ajattelin kysyä monelta taholta. Kuulemma on niin seurankipea koira että yksinolossa voi tulla ongelmia. Mutta ei kai se ole rotu kysymys? Pikemminkin opettelusta kiinni.. kuinka paljon sitä jaksaa opettaa? Ehkäpä maalasijärki mukaan niin pärjää..
Mielipiteitä? :)
Ess:n yksinolosta
3
329
Vastaukset
- ..................
Meillä ei oo enkku, vaan welshi, mutta samaa siitäkin rodusta on puhuttu. Ja on ihan totta, huomattavasti hankalampaa oli kuin aikaisempien (paimenkoiria pystykorva) kanssa. Olin monta kuukautta pois töistä, joten oli tilaisuus opetella asiat ihan pienin askelin, mutta ilman tuota tilaisuutta olisi ollut melko varmasti ongelmia tiedossa.
Että suosittelen olemaan tarkkana. Tosin, kasvattaja on varmasti tässäkin asiassa minua paljon parempi tietolähde juuri teidän koiraanne koskevissa asioissa. Meillä koira on erittäin reipas ja toimelias, ei ole ollut ongelmia muissa asioissa, ja utelias peijakas se on. Niin, ja meillä on sillä toinen koira kaverina, sellainen, jolla ei ole ollut minkäänlaista eroahdistusta koskaan.
Kun olemme kotona, on sitten jatkuvasti vedettävä rajaa, mihin koira saa tulla mukaan ja milloin. Se tulisi saunaan, suihkuun, vessaan, roskiksen vientireissulla, ihan joka paikkaan. Tässä on vain kyse osallisuudesta ja siitä, että se on utelias, kun käskee odottamaan, se odottaa. Mutta ei hievahdakkaan esimerkiksi suihkun oven takaa mihinkään.
Ja olen käsittänyt, että tämä on melko yleistä. Työkaverillani on enkku, ja varsin samantyyppiseltä kuulostaa senkin käytös. - ?????
ja kotona olin vain viikonlopun ennen kuin pentu joutui jäämään yksin. Itse pidin ja pidän sitä hyvänä asiana. Koira oppi normaalin arkirytmin heti, mitään ongelmia yksinolon kanssa ei ole ollut koskaan. Alussa jätettiin radio auki hiljaiselle ja pureskeltavaa tarjolle. Myös yksinolo ajat olivat max 3-4h kerrallaan koska minä pääsin käymään ruokatunnilla kotona, syöttämässä ja ulkoiluttamassa koiran. Yksin olosta ja yksinjäämisestä ei kannata tehdä mitään numeroa, lenkitys ennen yksinjäämistä ja ennen lähtöä ei koiralle mitään erityishuomiota
- remediini
Itselläni on englanninsprigeri, silloin kuin otin pennun niin minulla oli toinen koira ja pennulla ei oolut mitään ongelmia, kun olin töissä. Kun pentu oli noin vuoden ikäinen, niin vanhempi koira kuoli ja silloin alkoi ongelmat. Yksin ollessaan aina haukkui ja ulvoi. Hankin koiralle haukkumisen esto pannan, jolloin ongelmat loppuivat samana päivänä. Noin vuoden kuluttua myin pannan pois ja tämän jälkeen ei ole koiralla ole ollut mitään ongelmia olla yksin.
Koiraa ottaessa kasvattaja neuvoi jättämään koiran yksin jo seuraavana päivänä vähäksi aikaa. Ensimmäisenä päivänä oli noin pari tuntia yksin ja sen jälkeen aina työ päivän ajan toisen koiran seurassa. Kyllä se oppii olemaan, jos hieman totuttaa.
Kyllä tuo rotu on sellainen, jolla on paljon ongelmia yksin olossa. Huomattavasti helpompia on ollut minun aiemmat koirani. Saat varautua hillittömään riehumiseen kotiin tullessasi, mutta kyllä tämänkin saa opetettua koiralta pois. Oma spanieli nyt noin 4 vuotias ja alkaa pikku hiljaa ymmärtämään, että ei ole pakko riehua ja hyppiä kun minä tulen kotiin.
Ensimmäinen ja viimeinen springeri joka minulle tulee, juuri tuon ongelman takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822