Olen 13 v tyttö ja tahtoisin kovasti muuttaa isäni luo, itseasiassa olen tahtonut tätä jo pitkään. Vanhempani erosivat jo minun ollessa pieni ja isä on aina ollut minulle tärkeämpi. Vanhemmillani on minuun yhteishuoltajuus.
En viihdy äitini luona ja tähän syitä on monia: Isäpuolen jatkuva valitus, kaukana kaikesta asuminen ja kylällä kiusaaminen/syrjiminen. Eikä minulla kuulemma äidin terveydentilasta johtuen ole yhtään harrastusta. (Ei saa ajaa autoa, ei pysty käymään töissä jne.) Kotona on toki myös muutama hyvä asia: koirat ja oma rauha.
Asuin pienenä isäni luona, kun kävin tarhassa äidin ollessa töissä. Isälläni ei olisi mitään muuttoa vastaan, mutta tässä pääsemme seuraavaan ongelmaan: Isäni on alkoholisti.
Alkoholin käyttö on todella vaihtelevaa, mutta hän ei ole agressiivinen tms. Lisäksi isän terveydentilanne on lähellä äitiäni, mutta isä asuu kaupungissa, lähellä ystäviä ja palveluita.
Pystyn puhumaan isälleni monista asioista, joista äitini ei ole edes kuullut, kuten hyvän ystävän kuolema jne. Hän myös kuuntelee ja lohduttaa aivan toisella tavalla.
En tahtoisi rikkoa vanhempieni hyviä välejä ja olen molempien lisäksi puhunut muutosta myös koulukuraattorin kanssa. Äitini olisi viemässä asiaa oikeuteen, koska tietää saavansa huoltajuuden joka tapauksessa.
Olen suoraan sanottuna v*ttuuntunut äitiini, hän valehtelee, lupaa asioita ja valittaa minulle, kun istun kotona huonontuulisena kaiket päivät. Mutta ei ole valmis maksamaan harrastuksiani, eikä laittamaan koiraani näyttelykuntoon, kun itse en siihen kykene.
Toiseksi, olen masentunut. "Isäpuoleni" väittää sen johtuvan ystäväporukasta ja musiikkimaustani, mutta ei. Se johtuu vain pahasta olosta, jonka kotiolot ja paineet aiheuttavat. Olen kuunnellut raskasta musiikkia todella pienestä saakka ja kaveriporukkakin on pysynyt lähes samana muutamaa tapausta lukuunottamatta. Itsemurhasuunnitelmiakin on ollut, mutta nyt olen niistä jo päässyt. Tälläisiä "kohtauksia" tulee miltei joka päivä ja minua ärsyttää, kun ei voi kotona olla oma itseni: itkeä, kun itkettää ja olla rauhassa onnellisena, kun niin tahtoisin. Pitää vaan jaksaa painaa ja tehdä kotityöt sekä huolehtia koulunkäynnistä ja lemmikeistä.
Muutto/masennus
BeautifulPain
0
634
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653