Suurentava etsin

PajOt......

Eli Earl joskus ilmeisesti ostit tuollaisen suurentavan etsimen Sonyyn?
FDA-ME1AM - MAGNIFYING EYEPICE FOR SONY ALPHA DSLR's

http://cgi.ebay.ie/FDA-ME1AM-MAGNIFYING-EYEPICE-SONY-ALPHA-DSLRs-/330432279051?pt=UK_Photography_DigitalCamAccess_RL

Ilmeisesti Sonyn alkuperäinen, löytyykö tuota enää, vai loppu kokonaan.
En tä olisko tiedossa muuta vastaavaa, ehkä jopa paremmalla suurennoksella olevaa a 700 runkoon.

Pitäis tietysti olla paikalleen sopiva ilman mitään sovittamista ja kohtuu edullinen.

9

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...varmaan myös Sonyn omasta verkkokaupasta jossa joskus tosi hyviä tarjouksia.

      http://www.sony.fi/product/dsa-viewfinder-accessories/fda-me1am

      Tuo kauppa vaatii kyllä rekisteröinnin, mutta kannattaa katsoa hintataso myös sieltä.

      Tuskin kannattaa hakea suuremmalla suurennoksella, vaikka tuo Pentaxin vastaava käy Sonyynkin, mutta sen etsimen reiän halkaisija on paljon pienempi joten kuva ei ole niin kirkas kuin Sonyn omalla.

      • pajoyy

      • pajoyy kirjoitti:

        Tuo sama http://viewitem.eim.ebay.fi/GENUINE_Sony_FDAME1AM_Magnifying_Eyepiece/140451220645/item
        mutta luin huonoakin tuon sopivuudesta. Jokin juttu ei pelittänyt, olikohan se af autom. toiminta vai joku muu etsin juttu.
        Muuten yleensä tais toimia.

        En kehdannut kirjautua Sonyn sivuille... vielä ainaakk

        digijärkkäreissä on sellainen ominaisuus, että kun kameran nostaa tarkennusasentoon, niin automaattitarkennus alkaa heti tarkentamaan kun silmä on asettunut etsimen silmäsuojuksen kohdalle, mutta ainakin itse olen ottanut sen ominaisuuden aina päältä, koska se syö turhaan kameran akkua. Minulle kyllä riittää tuo automaattitarkennus missä laukaisinpainiketta painetaan puoliväliin.


      • Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        digijärkkäreissä on sellainen ominaisuus, että kun kameran nostaa tarkennusasentoon, niin automaattitarkennus alkaa heti tarkentamaan kun silmä on asettunut etsimen silmäsuojuksen kohdalle, mutta ainakin itse olen ottanut sen ominaisuuden aina päältä, koska se syö turhaan kameran akkua. Minulle kyllä riittää tuo automaattitarkennus missä laukaisinpainiketta painetaan puoliväliin.

        ...tuota automaattitarkennuksen silmäkäynnistystä Sony A700:lla ja tuolla etsinlaajentimella, niin ainakin minulla se ylläen vielä toimi. Riippuu varmaan Sonyn kameramallista missä se ei sitten enää toimi tuolla etsilaajentimella.


      • PaJottaJa..,
        Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        ...tuota automaattitarkennuksen silmäkäynnistystä Sony A700:lla ja tuolla etsinlaajentimella, niin ainakin minulla se ylläen vielä toimi. Riippuu varmaan Sonyn kameramallista missä se ei sitten enää toimi tuolla etsilaajentimella.

        Että joissain kameroissa tuo autom.af ei toimi.
        Tosin itsellänikään se ei ole ollut käytössä pariin vuoteen. Onhan tuolla hintaa tuollaiseksi kuminpalaseksi.

        Manuaalitarkennusta tulee silloin tällöin käytettyä, jolloin hyvästä etsinkuvasta olisi apua, tietysti muulloinkin.

        Ja nopeammin tarkentavaa lyhyttä telezoomia kanssa mieli tekee. Sattuispa kohdalle hyvä yksilö 50-150/2.8 mallista, rojulassa välillä tarjouksessa.
        Jos huono yksilö, piirto kuraa ainakin 150mm niin tuskin antaavat toista vastaavaa optiikkaa tilalle, huollolla tuskin tuollaiset korjaantuu.

        Sitten oikea tele(tsuumi) joskus myöhemmin.

        Saas nähdä mitä ensivuodenpuolella Sonylta tulee markkinoille optiikka puolella?


      • PaJottaJa.., kirjoitti:

        Että joissain kameroissa tuo autom.af ei toimi.
        Tosin itsellänikään se ei ole ollut käytössä pariin vuoteen. Onhan tuolla hintaa tuollaiseksi kuminpalaseksi.

        Manuaalitarkennusta tulee silloin tällöin käytettyä, jolloin hyvästä etsinkuvasta olisi apua, tietysti muulloinkin.

        Ja nopeammin tarkentavaa lyhyttä telezoomia kanssa mieli tekee. Sattuispa kohdalle hyvä yksilö 50-150/2.8 mallista, rojulassa välillä tarjouksessa.
        Jos huono yksilö, piirto kuraa ainakin 150mm niin tuskin antaavat toista vastaavaa optiikkaa tilalle, huollolla tuskin tuollaiset korjaantuu.

        Sitten oikea tele(tsuumi) joskus myöhemmin.

        Saas nähdä mitä ensivuodenpuolella Sonylta tulee markkinoille optiikka puolella?

        ...tuo silmäkäynnistyksen automaattitarkennus ei kaikilla malleilla toimi, mutta normaaliin automaattitarkennukseen tuo lisäetsinlasi ei tietenkään vaikuta. Toki toivoisi että tuo lisäetsinlasi olisi jo vakiovarusteena, mutta sen hankittuaan on kyllä hyvä sanoa niille ketkä vielä urputtavat tuon digijärkkärin (Sony A700) etsinkuvan pienuutta, että etsiköön sellaisen kroppidigin, jossa on suurempi etsinkuva. Taitaa mennä jonkin verran aikaa sen löytämiseen.


      • pAjottt...
        Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        ...tuo silmäkäynnistyksen automaattitarkennus ei kaikilla malleilla toimi, mutta normaaliin automaattitarkennukseen tuo lisäetsinlasi ei tietenkään vaikuta. Toki toivoisi että tuo lisäetsinlasi olisi jo vakiovarusteena, mutta sen hankittuaan on kyllä hyvä sanoa niille ketkä vielä urputtavat tuon digijärkkärin (Sony A700) etsinkuvan pienuutta, että etsiköön sellaisen kroppidigin, jossa on suurempi etsinkuva. Taitaa mennä jonkin verran aikaa sen löytämiseen.

        Tuollaisen, niin ilmeisesti pitäisi sopia a700:een.
        Olisivatpa ½ halvempia niin raskisi tilata 2 kpl.

        Automaatti tarkennusta ei varmaankaan mitenkään huononna?

        http://viewitem.eim.ebay.fi/GENUINE_Sony_FDAME1AM_Magnifying_Eyepiece/140451220645/item


      • pAjottt... kirjoitti:

        Tuollaisen, niin ilmeisesti pitäisi sopia a700:een.
        Olisivatpa ½ halvempia niin raskisi tilata 2 kpl.

        Automaatti tarkennusta ei varmaankaan mitenkään huononna?

        http://viewitem.eim.ebay.fi/GENUINE_Sony_FDAME1AM_Magnifying_Eyepiece/140451220645/item

        ...itsekin tilasin tämän vuoden tammikuun alussa nuo 2 kpl eBay:stä yhteishintaan 68 £ toimituskuluineen, toinen meni vanhaan Sony A100:een ja toinen nykyiseen Sony A700:een ja tyytyväinen olen molemmissa kameroissa noihin vimpaimiin.


      • pajo.....
        Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        ...itsekin tilasin tämän vuoden tammikuun alussa nuo 2 kpl eBay:stä yhteishintaan 68 £ toimituskuluineen, toinen meni vanhaan Sony A100:een ja toinen nykyiseen Sony A700:een ja tyytyväinen olen molemmissa kameroissa noihin vimpaimiin.

        Saattaa hieman suurentaa etsinkuvaa, ainakin kun käsissä 1.15*luuppi ja sen läpi katsoo niin suurentaa, tai silmät valehtelee.
        Mutta nurkat menevät hieman piiloon etsin näkymästä, ilman 1.15* suurentajaa näkyy kaikki nurkat ilman että pitäisi silmää siirtää etsimeen katsoessa.
        Nyt siltä osin on samanlainen kuin a200, eli ... hieman suppeampi näkymä.

        Mutta johtuu varmaankin siitä että luuppi on pyöreä?

        Jospa tuolla pärjäisi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe