Kela kyykyttää

vi

Minulla on ollut sairauslomaa Huhtikuusta lähtien , nyt tuli sv päivärahasta hylkypäätös kelasta, ne katsovat´etten ole enään sv-päivärahan vaatimalla tavalla työkyvytön.
Mulla kahden erikoislääkärin lausunto, että mun työt on tehty raskaissa hommissa lopullisesti.
Kelan mielestä oon tervemies:)))
Työnantajalla ei ole kevyempiä hommia

3

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairaat kyykkyyn kor

      Ota ensin yhteyttä liittosi lakimieheen.
      Kysy mitä sinun pitää tehdä.
      Älä ainakaan ala sanoa itseäsi irti.
      Tietenkin lausunnosta, jonka työnantajasi antoi, ettei sillä ole sinun työkykyä vastaavaa työtä viet KOPION kelalle.
      Onhan täälläkin kirjoituksia aiheesta pilvin pimein.
      Miten se Huuhtanen sanoikaan "kelan tehtävä ei ole auttaa imisiä eläkkeelle"
      Minäkin luulin aina, että sairauspäiväraha kuuluu kaikille jotka sitä tarvitsee hengissä pysymiseen . Jotka eivät voi tehdä työtä sairautensa takia. Nyt tiedän, ettei oikeusvaltion lait koske sairaita, vammaisia ja vanhuksia.

    • ent. suomimummo

      noin, ilmenee vastaus näiltä palstoilta jotenkin siten, että Kela maksaa sairauspäivärahaa ensin 150 ajalta ja sen jälkeen tilanne voi muuttua. Jos Kela olisi katsonut että olet edelleen sairas, sinut olisi lähetetty johonkin Kelan kuntoutusjuttuun jne.
      Se on outoa, etteivät nämä ns. kevyen työn tekijät ymmärrä, mikä ero työn raskaudella on ihmisen terveyteen ja jaksamiseen ikääntymisen yhteydessä. Emme me enää nuorru, vaan ikä tekee tehtävänsä - toisilla hitaasti mutta varmasti, mutta raskasta työtä tekevältä loppuvat eväät lopullisesti. Vaivat tallentuvat jonnekin, ja ne toistuvat heti, kun palaa samoihin työtehtäviin. Mutta minäkin neuvon sinua, älä missään nimessä - edes suuttuessasi - sano tai edes vihjaise työnteon lopettamisesta, sillä työnantajat odottavat vesikielellä pienintäkin sanontaa tai viestintää siitä, että haluat lopettaa työnteon. Sen jälkeen tiedossa on todella karut kokemukset, tiedän sen kun oma veljeni eli poispotkimisen eli "itse irtisanoutumisen" vuoksi vain neljä kuukautta, eikä saanut mistään apua tai rahaa elämiseen, koska oli muka itse sanonut itsensä irti joutuessaan sitä ennen olemaan 15 vuotta erilaisia keinoja käyttävien epäpätevien "johtohenkilöiden" kiusaamisen ja kyttäilyn kohteeksi. Sitä varten ko. firmassa oli palkattu näihin tehtäviin sopivan tyhmä henkilö, joka tekee kyseenalaistamatta mitä johto käskee. Eli on jo tavallaan itsekin sairas.
      Liitostakaan veljeni ei saanut mitään apua, koska he uskoivat siihen, että veljeni omasta tahdostaan oli irtisanoutunut, vaikka tilanne oli se että 15 vuoden ajojahdin jälkeen hänen hermonsa vain pettivät. Onhan tuo jo suuri saavutus, kun jaksoi kestää tätä ajojahtia noinkin pitkän ajan, joten on outoa, että tällaisiin tilanteisiin joutuneita ei auteta, vaan annetaan lisää sitä negatiivista palautetta.
      Olivat vissiin tutkineet, onko hänellä säästössä rahaa ja sitähän oli, joten sen pitemmittä - näin Suomessa kohdellaan pitkän uran yhtiön palveluksessa työskelleitä. Kun se toinen vaihtoehto olisi rehellinen, reilu ja avoin keskustelu tilanteesta! Olihan veljeni luonteeltaan itselin diblomaattisesti asioitaan hoitava ihminen ja rehellinen sellainen.
      Sillä ei ole enää merkitystä, että jokaista pitäisi kohdella oikeudenmukaisella tavalla, vaan annetaan viimeinen niitti siten, että se näyttää siltä kuin työntekijä itse olisi niin huono ja laista, ettei viitsi enää tehdä töitä - sisimmässäni kiehuu ja tuska on sietämätön muistellessani näitä aikoja.
      Suomesta on tullut paskamainen paikka asua ja elää. Tuskin enää pahemmaksi mitään valtiota voi muuttaa. Ei täällä enää jaeta oikeutta vaan päinvastoin. En jaksaisi elää tällaisessa Suomessa, joten on hyvä kun kuolee toivottavasti ajoissa kuten tämä Kari Tapio.

      • lainlaatijat uusiksi

        Ent.suomimummo kirjoittaa veljensä tapauksesta. Minulle sattui juuri noin. Minä en sanonut itseäni irti.
        Kelan muistiossa jonka rukoilemalla sain 4v jälkeen. ( pyysin sitä joka kuukausi) lukee.
        Hänellä on edessään irtisanoutuminen ja karenssi.
        En sanonut itseäni irti.
        Puolitoista vuotta kela kieltäyty antamasta sairauspäivärahaa jonka jäklkeen olisin saanut työttömyyskorvauksen.
        Olin työkokeilussa ja anoin , rukoilin ja pyysin koulutusta tehtävään sitä en saanut.
        Sitten työkokeilu lopetettiin , mutta työsuhde säilyi.
        Ihmettelen, että mistähän työstä KELA ajatteli minun irtisanoutuvan.
        Ei ollut työtä, ei työttömyysrahaa eikä sairauspäivärahaa, eikä eläkettä.
        Ammattiliittoni oli Jyty. He eivät ajaneet asiaani.
        Kun otin Kaskiryhmään yhteyttä he olisivat alkaneet ajaa asiaani, mutta varattomuustodistus olisi maksanut 300e. Eipä ollut rahaa.
        Ei täällä saa oikeutta.
        Minäkin olen verokirjalla aloittanut työt 14v.
        Suomi on vahvemmanoikeu valtio. Ei oikeusvaltio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe