psychobilly

tytteli

mikä on psychobilly? mitä aatteita heillä on? kuuluuko tyyliin muuta kuin psychobilly musiikin kuuntelu? asiallisia vastauksia kiitos :)

40

26836

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokutypy

      Juups...no psychobilly musana on sekotus rockabillyy ja punkkii..ainaki tietääkseni=) se on vähän niiku rock'n rollin liioiteltu tyyli, tuutit voipi olla metrin korkusia. Ja eiköhän nuo aika monet tykkää myös jenkkiraudoista...niiku rokkabillyt :)

    • Rockabilly

      ite oon rockabilly mutta kuuntelen myös psychoo.. psychotorttu on yleensä korkeampi kun rockabilly torttu tai ainakin psychoilla on sivut kaljut... vaatetus on yleensä samaa kuin rockabillyilla. joskus psychoilla on mustat reisitasku housut joiden puntit on laitettu maihareiden varsien sisään.jne..jne.. rockabilly 4ever

      • tytteli

        hmm... mutta nämä aatteet.. tiedän kyllä miltä psychot näyttävät ja millaista musiikkia he kuuntelevat mutta... liittyykö tähän muutakin? rokkarithan ihannoivat 50-lukua ja siihen liittyy kaíken maailman etelävaltiot juttuja niin onko psychoilla jotain vastaavaa? kiitos jos jaksatte vastata =)


      • Rockabilly
        tytteli kirjoitti:

        hmm... mutta nämä aatteet.. tiedän kyllä miltä psychot näyttävät ja millaista musiikkia he kuuntelevat mutta... liittyykö tähän muutakin? rokkarithan ihannoivat 50-lukua ja siihen liittyy kaíken maailman etelävaltiot juttuja niin onko psychoilla jotain vastaavaa? kiitos jos jaksatte vastata =)

        jep. no psychoilla on tuo sama rebel hommeli.. mutta psychohan on ennemminkin 70-80 luvun vaihdetta kun punkki oli kovimmillaan ja jotkut viisaat päätti risteettää punkin ja rockabillyn.. jos puhdasta psychoo ajatellaan ni voi tällei raaasti sanoo et se on punkkia kontrabassolla. mut kyllä siitä huomaa sen säväyksen rockabillyakin jos oikein kunnolla kuuntelee... esim. mad sin ja nekromantix ovat hyviä esimerkkejä....!


      • tytteli
        Rockabilly kirjoitti:

        jep. no psychoilla on tuo sama rebel hommeli.. mutta psychohan on ennemminkin 70-80 luvun vaihdetta kun punkki oli kovimmillaan ja jotkut viisaat päätti risteettää punkin ja rockabillyn.. jos puhdasta psychoo ajatellaan ni voi tällei raaasti sanoo et se on punkkia kontrabassolla. mut kyllä siitä huomaa sen säväyksen rockabillyakin jos oikein kunnolla kuuntelee... esim. mad sin ja nekromantix ovat hyviä esimerkkejä....!

        mitäs tämä kyseinen rebel lippu sitten psychoille edustaa? pelkästäänkö kapinaa vai...? *tyhmä*


      • rockabilly
        tytteli kirjoitti:

        mitäs tämä kyseinen rebel lippu sitten psychoille edustaa? pelkästäänkö kapinaa vai...? *tyhmä*

        ilmeisesti pelkkää kapinaa.. itse kun en ole psycho niin en tiedä... mistä päin muuten oot?


      • psychowilly
        tytteli kirjoitti:

        mitäs tämä kyseinen rebel lippu sitten psychoille edustaa? pelkästäänkö kapinaa vai...? *tyhmä*

        joo kylhän se rebelli varmaan on siihen sen kapina hengen tuonut..... aonakin sen voi jopa ulkonäöstä päätellä.... periytynyt rockabillystä!


      • psychowilly
        Rockabilly kirjoitti:

        jep. no psychoilla on tuo sama rebel hommeli.. mutta psychohan on ennemminkin 70-80 luvun vaihdetta kun punkki oli kovimmillaan ja jotkut viisaat päätti risteettää punkin ja rockabillyn.. jos puhdasta psychoo ajatellaan ni voi tällei raaasti sanoo et se on punkkia kontrabassolla. mut kyllä siitä huomaa sen säväyksen rockabillyakin jos oikein kunnolla kuuntelee... esim. mad sin ja nekromantix ovat hyviä esimerkkejä....!

        tietääx kukaan muuten sitä, mistä se psychon suhde kauhuelokuviin, eli se kauhu klisee tulee?!..... sen ainakin huomaa et kauhusta on otettu aika paljon inspiraatiota kappaleisiin..... ja jos joku vois sivistää mua.... MIKÄ ON SURREALISTINEN?!


      • psychowilly
        psychowilly kirjoitti:

        tietääx kukaan muuten sitä, mistä se psychon suhde kauhuelokuviin, eli se kauhu klisee tulee?!..... sen ainakin huomaa et kauhusta on otettu aika paljon inspiraatiota kappaleisiin..... ja jos joku vois sivistää mua.... MIKÄ ON SURREALISTINEN?!

        ja jos on tietoo niin laittakee viestii osotteeseen [email protected]...... ei oo kiva olla the biggest psycho fan on the world ja olla vajaa tietoinen!!!!


      • Yllättynyt
        psychowilly kirjoitti:

        tietääx kukaan muuten sitä, mistä se psychon suhde kauhuelokuviin, eli se kauhu klisee tulee?!..... sen ainakin huomaa et kauhusta on otettu aika paljon inspiraatiota kappaleisiin..... ja jos joku vois sivistää mua.... MIKÄ ON SURREALISTINEN?!

        No mä kyllä tiedän mitä surrealismi taiteessa tarkoittaa mutta en tiedä sitäkö tarkoitat? Surrealistisessa taiteessa inspiraation lähteinä olivat esim. unet ja tiedostamaton. Kuuluisin surrealisti lienee Salvador Dali.


      • psychowilly
        Yllättynyt kirjoitti:

        No mä kyllä tiedän mitä surrealismi taiteessa tarkoittaa mutta en tiedä sitäkö tarkoitat? Surrealistisessa taiteessa inspiraation lähteinä olivat esim. unet ja tiedostamaton. Kuuluisin surrealisti lienee Salvador Dali.

        niin kai se on sitä, että ei oo niin todellista, kun yhes toxocarasin jutus luki et psychobillyllä on surrealistinen ote kauhu elokuviin, kirveisiin ja moottorisahoihin, eli eihän se sitä oo et me/ne psychot hillutaan jonkun vitun moottorisahan kanssa......!!!!


      • PsychoTimmy
        psychowilly kirjoitti:

        joo kylhän se rebelli varmaan on siihen sen kapina hengen tuonut..... aonakin sen voi jopa ulkonäöstä päätellä.... periytynyt rockabillystä!

        Psychobillyllä ja rebeleillä ei ole mitään yhteistä... Psychobilly synty kun kaivattiin räväkämpää kun rokkabilly, mutta kuitenkin säilytetty on pieniä vivahteita siitä... Psychobilly on punkin ja rokkabillyn ''sekotus''... Me olemme luonteeltamme miltein hulluja voimme tehdä vaikka mitä muttei se hävetä yhtään... kuten juosta alasti ympäriinsä hajoittaa paikkoja, yms... Psychobilly ran round The HELL!!!!!!!!!


      • PsychoTimmy
        psychowilly kirjoitti:

        tietääx kukaan muuten sitä, mistä se psychon suhde kauhuelokuviin, eli se kauhu klisee tulee?!..... sen ainakin huomaa et kauhusta on otettu aika paljon inspiraatiota kappaleisiin..... ja jos joku vois sivistää mua.... MIKÄ ON SURREALISTINEN?!

        Laulut liittyy kuolemaan ja itse tuhoon pää asiassa... jos siihen liitetään kauhu se on ''Horrorbillyä''... Are you understand


      • PsychoTimmy
        psychowilly kirjoitti:

        niin kai se on sitä, että ei oo niin todellista, kun yhes toxocarasin jutus luki et psychobillyllä on surrealistinen ote kauhu elokuviin, kirveisiin ja moottorisahoihin, eli eihän se sitä oo et me/ne psychot hillutaan jonkun vitun moottorisahan kanssa......!!!!

        on se tavallaan totta riippuu miten tulkitsee...


      • billy
        tytteli kirjoitti:

        hmm... mutta nämä aatteet.. tiedän kyllä miltä psychot näyttävät ja millaista musiikkia he kuuntelevat mutta... liittyykö tähän muutakin? rokkarithan ihannoivat 50-lukua ja siihen liittyy kaíken maailman etelävaltiot juttuja niin onko psychoilla jotain vastaavaa? kiitos jos jaksatte vastata =)

        psychot on aika lähellä skinien maailmaa sekä rockabillyä eli me olemme vähän molempia.psychojen vaatetus:kloriitti farkut nahkarotsi jossa merkit terävineen niittineen sekä voi olla pilotti,reisitasku housut ja maiharit.


      • Beelzebilly_86
        billy kirjoitti:

        psychot on aika lähellä skinien maailmaa sekä rockabillyä eli me olemme vähän molempia.psychojen vaatetus:kloriitti farkut nahkarotsi jossa merkit terävineen niittineen sekä voi olla pilotti,reisitasku housut ja maiharit.

        Psychobilly EI todellakaan ole mitään natsi musaa!!! se on sekoitus punkkia ja rockabillyä.jotkut muutamat luupäänatsit sitä kyllä kuuntelee.Itse olen psychobilly ja en pidä natsitouhuista.


    • S.O.B (Son Of a Bitch)

      Kuuluu psychobillyyn paljonkin muuta kuin musiikiikin kuuntelu ei se ole pelkkää sitä se on elämäntapa josta en luovu ja vaatetuksesta sen tunnistaa kuka on tälläisen musiikin kannattaja esim. kloriitti farkut ja maiharit ja pilotti tai nahkatakki missä on leopardi kaulukset ja irokeesin muhkeampi versio

      • Nimetön

        Katoppas, joku huomasi aiheen alkuperäisen kysymyksen...
        Tässä olikin todella kyse siitä, että mitä MUUTA psychobilly on kuin musiikin kuuntelua?
        Kyllähän apinakin osaa pukeutua kuin psychobilly, mutta mitä aatteita on vaatetuksen ja musiikin takana?


      • mad sin
        Nimetön kirjoitti:

        Katoppas, joku huomasi aiheen alkuperäisen kysymyksen...
        Tässä olikin todella kyse siitä, että mitä MUUTA psychobilly on kuin musiikin kuuntelua?
        Kyllähän apinakin osaa pukeutua kuin psychobilly, mutta mitä aatteita on vaatetuksen ja musiikin takana?

        elämän filosofiana usein.. tai jopa pääsääntöisesti, niinkuin itselläni, satanismi.. JOKA ON TÄYSIN ERI ASIA kuin saatananpalvonta. johon viittaa myös euroopan suurimmat psychobilly festarit nimeltään Satanic stomp, huhtikuun alussa 19sta laatuaan.


    • nman

      siihen kuuluu usein myös kauhuelokuvat ym

    • äääääääääää

      masentavaa paskaa koko juttu pitsi jotain hyvää musaa

      • JuZZi90

        Psychobilly ei ole vain punkkia pystybassolla, vaan vaikuttaisi olevan kaikuefektiä hieman ja muutenkin enemmän "latomeininkiä" :)


      • D.a.i.j.u
        JuZZi90 kirjoitti:

        Psychobilly ei ole vain punkkia pystybassolla, vaan vaikuttaisi olevan kaikuefektiä hieman ja muutenkin enemmän "latomeininkiä" :)

        tuossa ylempänä joku yhdisteli jo kovasti skinejä psychoihin, ainakin omien kokemusteni perusteella kaikki rockabilly, rebel jne touhut yhdistetään hyvinkin pitkälti just skini juttuihin -ei välttämättä hitler hässäkkään asti, mutta rasismiin yleensä. ja eikös tää "south will rise again" homma ookki koko tän homman pohja ja perusta? olenko oikeassa vai meneekö mehtään?


      • ROCK'N'ROLL4EVER
        D.a.i.j.u kirjoitti:

        tuossa ylempänä joku yhdisteli jo kovasti skinejä psychoihin, ainakin omien kokemusteni perusteella kaikki rockabilly, rebel jne touhut yhdistetään hyvinkin pitkälti just skini juttuihin -ei välttämättä hitler hässäkkään asti, mutta rasismiin yleensä. ja eikös tää "south will rise again" homma ookki koko tän homman pohja ja perusta? olenko oikeassa vai meneekö mehtään?

        Rockabilly, eli rock'n'roll omalla laadukkaalla vivahteellaan (paljon bluessia ja kantria sekoitettuna) on hyvin pitkälti lähtösin Briteistä, joten sillä ei ole mitään todellista tekemistä tuon "south will rise again" homman kanssa. Koko lippu on tuulesta temmattu mukaan, kuten Hitlerin häpäisemä hakaristi, pentagrammit rääkynähevihommissa, tai rautaristi moottoripyörätouhuissa, ja epäilen syvästi, että kyseisellä lipulla olisi myöskään mitään todellista tekemistä psycho-billynkään aatteiden kanssa.
        Itse kuuntelen isäni, äiti-puoleni ja kahden setäni tavalla rockabillyä kovalla antaumuksella, tuttavapiiriini kuuluu useita teddejä ja muutama psychokin, enkä ole ainoassakaan huomannut mitään ylimääräisiä natsismin tai rasismin oireita. Olen sitä mieltä, että nuo natsi ja rasistipuheet ovat lähinnä kateellisten ja tietämättömien panettelua.


    • Psychobilly Cadillac
      • Kalmistonkatu 666

        Huh. Teki oikein pahaa seurata tätä keskustelua kun lapsukaiset luulevat tietävänsä mitä psychobilly on.
        Reilun kymmenenvuotta kuvioissa mukana olleen voin sanoa, että tähän hölmöilyyn liittyy vahva itseironia ja hauskanpito. Poliittisuus EI kuulu Psychobillyyn, eikä myöskään tahallinen väkivalta. Mutta eriasia on WRECKINGPIT jossa tanssitaan nyrkit ojossa ja jonne mennään omalla vastuulla pitämään hauskaa masokistisella tavalla. Ja kuolema kiehtoo perverssillä tavalla meikäläisiä. Tuntuu, että ainoana maana maailmassa Psychobilly käsitetään jotenkin rasistisena, tai "rebel kasipallo rockabilly jenkkiautoilulla" Käykää euroopassa bileissä avartamassa mieltänne.


    • b-movie scream queen

      Aaaargh!!111 Mikä ihme muotijuttu tästäkin on tullu... Kloriittifarkut jalkaan, vähä leopardijuttuu, sivuhiukset poijes ja sit huudatetaan vähän tiger armyyy ja nekromantixia ja ollaan niiinku tsykopiliiii rebel rebel yeah yeah :---D No tyylillään jokainen.
      You call it madness, we call it psycho.

    • PARI PSYCHOA

      Hei vaan !!!

      Täällä 2 tosi psaikoo haluaa kertoa sulle näin "pähkinänkuoressa" psychona olemisen tärkeimmät kulmakivet...Ensiksikin ruokavalioomme
      kuuluu porkkanat ja tomaatit,jotkut saattavat syö
      dä myös raakaa kalaa.Luonteen piirteestä voit löytää niin laiskiaista,sikaa kuin liejuryömiää.
      Emme mielellämme peseydy,saatika käyttäydy sisäsiististi.Liity meihin,meil on kivaa !!

      • klklk

        Mä diggasin joskus 15 vuotta sitten Meteorsia ja Guana Batzia. Otti silti törkeenä aivoon, että psykoukot valloitti lavan etureunan ja pogos siellä kaikkien lähelläolevien varpaat paskaksi. Biisit oli hyviä (on vieläkin), mutta diggarit urpoja.
        Pikkuhiljaa scene jäi, mutta vieläkin alkaa eläin heräämään, kun mä kuulen tietyt biisit....


      • psychobastard
        klklk kirjoitti:

        Mä diggasin joskus 15 vuotta sitten Meteorsia ja Guana Batzia. Otti silti törkeenä aivoon, että psykoukot valloitti lavan etureunan ja pogos siellä kaikkien lähelläolevien varpaat paskaksi. Biisit oli hyviä (on vieläkin), mutta diggarit urpoja.
        Pikkuhiljaa scene jäi, mutta vieläkin alkaa eläin heräämään, kun mä kuulen tietyt biisit....

        psychona voin kertoo että pää asia on että päihteet toimii hipit saa turpaan ja mm. the m3t3ors soi!? fuck the world


    • Meteors madness

      Lähetään siitä liikkeelle, että psychobilly koostuu kolmesta eri vaikutteesta, rockabillystä, punkista ja b-luokan kauhuelokuvista. Millään vitun etelänjuntti rebel-meiningillä ei ole mitään tekemistä koko asialla, se on jonkun idiootin keksintöä yhdistää moinen käsite psychoon.

      Vaatetus on yleensä prätkärotsi, josta löytyy lepardikaulusta, erilaisia hihamerkkejä (usein kaarimallisia), niittejä yms. Myös erilaiset bändien logot maalattuna rotsin selkään ovat yleisiä. Housuina toimii yleensä farkut, melko usein kloriitilla käsitellyt. Tämä juontaa juurensa Oi! skinhead muodista. Jalkineina käytetään usein jonkunsortin maihareita, usein varrettomia. Myös erilaiset stompperit yms. ovat suosittuja.

      Ja sitten kaikista tärkein. Psychoilla, tällä tarkoitan siis ihan oikeita psychoja, ei ole mitään tekemistä minkään rasistisen aatteen kanssa. Kuten ei ole oikeilla skineilläkään. Tämäkin on taas jonkun ruudinkeksijän idea pilata koko homma, ei näin.

      Mitä bändeihin tulee, alkuajoista mukana olleet ovat vielä oikeaa psychoa, nekrot sun muut kissanpentu armeijat on syytä unohtaa, hirveetä tuubaa. Only The Meteors Are Pure Psychobilly!

    • Mad Sin

      Aiakin psycho bändeiillä on aina kontrabasso ja puoliakustinen kitara. Yleensä hiuksista tehdään kaikenlaisia irokeesin tyylisiä piikkejä sun muuta.

      • *pampula

        Itse kuuntelen myös jonkunverran psychoa, mutta eipä sitä juuri viitti kuuluttaa maailmalle, koskapa yleisesti se yhdistetään rasismiin ja natsi-pelleilyyn. Mikä on sääli koska luulen suurinpiirtein tietäväni mistä "oikeassa" psychobillyssä on kyse


    • annika_L_L_

      Ei varsinaisia aatteita. Itsellä jo kymmenkuntavuotta ollut "aatteena" Ystävät ja hauskanpito. Kauhu ja kaikki bizarre miellyttää, rockabilly liian lässyä ja punkissa liikaa poliittista sanomaa.

      (off topic; Muistakaa myös opiskella vähän niistä skineistä, ei ole hyvä laittaa samaan lauseeseen skin headia ja natsia, koska näin ei aina ole.)

      • dickhead12

        moi,

        oon vähän alkanu sisäistämään tätä psychopillu-aatetta jonka innoittamana aijon lävistää pakarani ja munani ja toisen(kin) nännini. Ongelmani on vaimoni, joka jehovantodistajana väittää minun joutuvan helvettiin mikäli toteutan aikeeni. Olemme käyneet reikihoidoissa keskustelemassa asiasta mutta emme tunnu löytävän yhteistä säveltä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

        asialliset vastaukset mieleen

        ps.sturm und drunk


      • Bonehead=rasisti, natsi, nsbm yms paskaa kuunteleva kaljupää
        Skinhead brittilähtönen työenluokkaisuutta korostava alakulttuuri, reggea, ska, punk oi, skinhead original korostaa, ettei elämäntapaan ja tyyliin kuulu politiikka - rasismia vastustetaan koska. Soul, ska, reggea tyyli mustaa musiikkia. Skinhead voi olla poliittinen, mutta idea on että se ei liity identiteettiin skinheadinä vaan henkilökohtaisiin mieltymiin... Rash - Red & anarchist skinheads on punaisten skinhead ien poliittinen kansainvälinen liike.. Sharp taas skinheads against racial prejudice.. Nasubonareiden lafkoi ja nimikkeitä on rac (rock against communist), blood&honour nstsijärjestö ja bonariilegendoja vastenmielinen Ian stuart donaldsin joka kuoli autokolarissa.)


    • - Kirjoitti Jää, T

      Arvioisin, että psycho homma on ideoita vapaudesta, elämäntavasta, epälatteudesta, hauskanpidon jännittävämmästä puolesta, yksilösuorituksista, asioiden yhdistelystä uuteen järjestykseen, identiteetistä, kiinnostuksen herättämisestä, nurinkurisuudesta ja suhtautumisesta psykologisesti toisin vaihteleviin tilanteisiin. Myös tunnelman luomisesta väkevällä, mutta omintakeisella ja luovalla otteella stimuloivaan tilaan, jossa saat kokeilla eri juttuja kohteliaan ja röyhkeän käytöksen rajamailla.

      Eroaa tavanomaisesta länsimaalaisen kansalaisen aatoksista villimmällä, omistautuneemmalla, epälatteemmalla sekä ainakin henkilöllisyyden piirteillä. Yhä ikäänkuin usein ottaa paikkansa asenteella, joka lähtee vapaudesta käyttää villejä ideoita.

    • Tyrin edellisen Nm:n

      Kirjoitti Jää, Tuomio, näennäisesti takakireä.

    • Anonyymi

      Psycho Billy suuntaus syntyi briteissä yhdistelemällä punk rock vaikutteita rock a Billy tyylin musisointiin. Psychobilly kuuluu horror aiheiset sanat liioiteltu 50 luvun nuorisomuodin kuvasto jne.. Psychobilly harrastajissa kaikenkarvasta jengii punkkareista natsibonareihin (bonari - bonehead - luupää erotuksena skinhead sanaan.) Niimpä oon kuullut psyhobillyhörhöistä jotka uhoaa etelävaltiolaista valkoisen roskaväen rasismia mutta toisaalta tiedän anarkismia ja vasemmistolaisuutta edustavista myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe