Paino..

Huolestunut poika

Olen 11- vuotias poika ja olen huolissani painostani. Painan n. 61 kg ja pituus on 156 cm. En tiedä mitä tehdä, Terveydenhuoltaja sanoo että olen normaali lapsi ja vanhemmat myös. Mutta se minua eniten huolestuttaa koska luokallani on 37 kiloisia poikia. Minua haukutaan koulussa läskiksi ja pallohamaksi. Mitä voisin tehdä?

26

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

      liikkua vähän enemmän älä syö niin paljon herkkuja vaan syö enemmän proteiinia niin sä saat LIHASTA.

      • Huolestunut poika

        Siis syön vähän herkkuja ja liikun päivittäin mutta silti painan niin paljon.


      • jaa-kko
        Huolestunut poika kirjoitti:

        Siis syön vähän herkkuja ja liikun päivittäin mutta silti painan niin paljon.

        entäs onko sulla harrastuksia ?


      • Huolestunut poika
        jaa-kko kirjoitti:

        entäs onko sulla harrastuksia ?

        Kyllä mie partiota ja pyöräilen usein


      • 15
        Huolestunut poika kirjoitti:

        Kyllä mie partiota ja pyöräilen usein

        Oletko itsestäsi lihava vai kookas ( massaa (lihas) ) ?


      • Huolestunut poika
        15 kirjoitti:

        Oletko itsestäsi lihava vai kookas ( massaa (lihas) ) ?

        Itseni mielestä olen lihava mutta vanhemmat ja koulun terveydenhoitaja sanoo että olen normaalinkokoinen vaikka luokalalmme on n.35 kg poikia


      • Huolestunut poika kirjoitti:

        Itseni mielestä olen lihava mutta vanhemmat ja koulun terveydenhoitaja sanoo että olen normaalinkokoinen vaikka luokalalmme on n.35 kg poikia

        Joka toinen päivä 8 km lenkki ja terveellinen ruokavalio ( Salaattia, maitoa, täysjyvä leipää) Ja jätä kaikki energiajuomat pois ja syö karkkia pelkästään lauantaisin.


      • vege boi
        vapunen kirjoitti:

        Joka toinen päivä 8 km lenkki ja terveellinen ruokavalio ( Salaattia, maitoa, täysjyvä leipää) Ja jätä kaikki energiajuomat pois ja syö karkkia pelkästään lauantaisin.

        moi oon 12 v 152 cm
        kasvissyöjäksi itse painoin ennen 62 kg ja kun olin 1 vuoden kasvissyöjä niin painoni laski 47 kg

        ja samalla tuli vähän lihaksia ja olen luokan kolmanneksi nopein vaikka ennen olin luokan hitain.

        kasvissruoka on jopa ihan hyvää. sitten pyysin mun äitiltä proteiini jauhoja ( soija isolaatti 90 )

        Kasvissyöjänä on jopa terveellisempää. ennen en ajatellut että voisin tulla vegeksi mutta nyt kiitän itseäni.

        Katsos liha lihottaa. onneksi tulin kasvissyöjäksi niin oon paremman näkönen ja kuntoinen.


      • Innokas poika
        vege boi kirjoitti:

        moi oon 12 v 152 cm
        kasvissyöjäksi itse painoin ennen 62 kg ja kun olin 1 vuoden kasvissyöjä niin painoni laski 47 kg

        ja samalla tuli vähän lihaksia ja olen luokan kolmanneksi nopein vaikka ennen olin luokan hitain.

        kasvissruoka on jopa ihan hyvää. sitten pyysin mun äitiltä proteiini jauhoja ( soija isolaatti 90 )

        Kasvissyöjänä on jopa terveellisempää. ennen en ajatellut että voisin tulla vegeksi mutta nyt kiitän itseäni.

        Katsos liha lihottaa. onneksi tulin kasvissyöjäksi niin oon paremman näkönen ja kuntoinen.

        Voisin mie kokeilla enemmän kasviksia. En juo energiajuomia juuri yhtään ja karkkia menee vain lauantaisin. Ja joka perjantai pyöräilen kouluun jossa on matkaa mukavat 8,5 kilometriä.


      • vege boi
        Innokas poika kirjoitti:

        Voisin mie kokeilla enemmän kasviksia. En juo energiajuomia juuri yhtään ja karkkia menee vain lauantaisin. Ja joka perjantai pyöräilen kouluun jossa on matkaa mukavat 8,5 kilometriä.

        eli 20-30 % lihaa ja 70-80 % juureksia, papuja, perunaa, pastaa Mutta vain tummaa, Kasviksia jne. Mutta vähemmän lihaa tai EI OLLENKAAN ! jos haluat kunnolla laihtua niin älä syö lihaa ollenkaan. mene googleen ja kirjoita kasvissyöjä/kasvissyönti ja Kasvisruoka ;)

        Lupaan että jos jätät lihan pois niin laihdut ETKÄ edes ole nälkäinen jos syöt tarpeeksi kasviksia =) eli 1 lautallinen koulussa joka päivä kasvisruokaa esim.kasviskastiketta ja perunaa Niin kyllä 1 kuukauden päästä on ihanan miehekäs olo kun on laihtunut pari kiloa ;)

        Yritä edes.


      • Poika99
        vege boi kirjoitti:

        eli 20-30 % lihaa ja 70-80 % juureksia, papuja, perunaa, pastaa Mutta vain tummaa, Kasviksia jne. Mutta vähemmän lihaa tai EI OLLENKAAN ! jos haluat kunnolla laihtua niin älä syö lihaa ollenkaan. mene googleen ja kirjoita kasvissyöjä/kasvissyönti ja Kasvisruoka ;)

        Lupaan että jos jätät lihan pois niin laihdut ETKÄ edes ole nälkäinen jos syöt tarpeeksi kasviksia =) eli 1 lautallinen koulussa joka päivä kasvisruokaa esim.kasviskastiketta ja perunaa Niin kyllä 1 kuukauden päästä on ihanan miehekäs olo kun on laihtunut pari kiloa ;)

        Yritä edes.

        Tänään syötiin aamupalaksi Ruisleipää missä oli salaattia ja juustoa ;D
        Ja maitoa


      • vege boi
        Poika99 kirjoitti:

        Tänään syötiin aamupalaksi Ruisleipää missä oli salaattia ja juustoa ;D
        Ja maitoa

        syö tummia tuotteita esim ruis jne. tummat makaronit. sano äitilles että se ei enään osta vaaleita makaroneja koska ne Lihottaa. tummat on sitäpaitsi yhtä hyviä. ;)

        toivottavasti meet tänään kasvisruokailia puolelle ja otat sen verran ruokaa mitä ottaisit liha-ruokaa ;) eikä edes jää nälkä Vai jääkö sulla nälkä esim pinaatti letuista kun eihän ne mitään lihaa ole ? ;)

        Ja muista ! älä missäännimessän syö vähemmän ! vaan syö yhtäpaljon mutta terveellisesti ! ;) Onnea.


      • Huolestunut poika
        vege boi kirjoitti:

        syö tummia tuotteita esim ruis jne. tummat makaronit. sano äitilles että se ei enään osta vaaleita makaroneja koska ne Lihottaa. tummat on sitäpaitsi yhtä hyviä. ;)

        toivottavasti meet tänään kasvisruokailia puolelle ja otat sen verran ruokaa mitä ottaisit liha-ruokaa ;) eikä edes jää nälkä Vai jääkö sulla nälkä esim pinaatti letuista kun eihän ne mitään lihaa ole ? ;)

        Ja muista ! älä missäännimessän syö vähemmän ! vaan syö yhtäpaljon mutta terveellisesti ! ;) Onnea.

        Pinaattiletuista tykkään tosi paljon. Mutta niissä on aika paljon rasvaa


      • vege boi
        Huolestunut poika kirjoitti:

        Pinaattiletuista tykkään tosi paljon. Mutta niissä on aika paljon rasvaa

        mutta jos syö kohtuullisesti niin ei liho ;)


      • ffffffyyyy
        vege boi kirjoitti:

        mutta jos syö kohtuullisesti niin ei liho ;)

        Sanalla kohtuullisesti?


      • vege boi
        ffffffyyyy kirjoitti:

        Sanalla kohtuullisesti?

        että ei liian paljon. eli voit myös arvioida että mitä muut syövät..


    • ;)

      on ihan normaali paino, koska terveydenhoitaja tietää kyllä. Voit sanoa luokkalaisillesi että onko kateellisia kun itse niin laihoja pikkukakaroita jotka eivät osaa kun haukkua muita, kun eivät itsekkään ole täydellisiä! Älä huolehdi, kyllä sinä oot normipainonen! :) Toivottavasti oli apua

      • huooh

        tuskin kukaan tulee tänne valittamaan ylipainoaan vai saadakseen muka asiantuntevien aikuisten jankutusta siitä, miten kaikki ovat sopivia juuri sellaisina ovat! terveydenhoitajatkaan eivät aina sano, vaikka lapsi olisi oikeasti ylipainoinen suojellakseen nuoren itsetuntoa!


      • ?!

        Entiedä oonko tyhmä, mutta mun tietääkseni liha ei lihota ? :D ja vegeboi, se et alotit kasvissyönnin tuskin teki susta luokan kolmanneks nopeimpaa ...


    • Tyytyväinen poika

      Mainiota! Aloitin kasvissyönnin nyt ehkä 4 kuukautta sitten ja olen laihtunut 13,4 kiloa! Kiitän kaikille tuesta ja tämä meno jatkuu ;)

    • Huolestunut tyttö

      Moi. Olen 11- vuotias tyttö, pituutta 152cm ja painan 70 kg.. Tiedän olevani todella lihava.. Mitä voisin tehdä. Syömme terveellisesti, liikun ja paino juttuni on jo laskenut kun olen käynyt terv.hoitajalla. Kaduilla minulle huudetaan: Läski! jne. Mutta olen todella huolissani itsestäni. Pelkään, että en saa isona lapsia tai että kuolen :( Auta minua Ps: Olen mielestäni läski

      • Asiantuntia

        Olet mielestäni ylipainoinen. Tämän tarkoitus ei ole ollenkaan loukata sinua. Voisit kysyä neuvoa vanhemmiltasi ja terveydenhoitjaltasi ja he voisivat keskustella että mitä asialle voisi tehdä. Ja yks tapa mitä kaikki edelliset kirjoittajatkin ovat vastanneet on että syö hyvin, liiku paljon ja NUKU hyvin.


    • asiapaskaa

      HEI C'MON OON 15 JA YLI 180 CM JA PAINAN 65 KG ELI SÄÄ OOT KYLLÄ AIKA LÄSKI. Ja en määkään ees oo mielestäni mikää laiha :/ ALA LIIKKUA JA SYÖ JÄRKEVÄSTI. kuluta enemmän kun syöt.

      • Rankaisija

        On kyllä aika paskat mittasuuhteet jätkällä jos sanoo että 180cm pitkä ja 65 kiloo painaa. Tommoset anorektikot voi ihan muualle mennä neuvojaan antamaan.

        itse olen 14v 179cm pitkä ja painan 70 kg ja lihasta on ihan kaikki. oon ikästäni painavampi mutta mitään läskiä ei ole.

        Kannattaa syödä ruokaa joka on täyttävää, proteiini pitoista, vähä rasvaista ja muutenkin terveellistä kuten luomua.


    • Anonyymi

      Haku sana paino.
      Poliisin aloitus virret opetus.
      Törkeä liikenteen vaarantaminen, törkeä metsästys rikkomus.
      Olisiko aika vaihtaa sanojen käytön painoa, jako liian rankkaa toisille tietämätön ajaa autoa.

    • Anonyymi

      Paino huoli.
      Terveysasuaahan näistä puhelimessa toivotaan.
      Paino puhelin ilman pakkausta, pakkauksen kansaa
      Usein kysytty Sala kysymys.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe