Florida

1. omatoimimatka

Ollaan lähdössä miehen kanssa tammi-helmikuussa kahdeksi viikoksi Floridaan ja nyt mietityttääkin, varatako vain yksi hotelli vai useampi. Ja kannattaako hotelli(t) varata etukäteen vai vasta paikanpäällä?

Auto vuokrataan koko ajaksi, tarkoituksena käydä ainakin Universal Studiosilla, ehkä Disney Worldissa ja varmasti myös Miamissa, Evergladesissa ja Key Westissä. Tutkin eri kohteita Floridan itärannikolla ja mielestäni miellyttävimmältä paikalta vaikutti Daytona Beach, eli jos johonkin ottaisi tukikohdan niin sinne. Toki muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, kokemusta Floridasta kun ei ole.

Ajattelin varata yhden hotellihuoneen koko ajaksi, mutta sitten aloin miettiä kannattaako se, jos matkustaakin vaikka pariksi päivää Floridan eteläkärkeen ja muulloin on esim. lähempänä Orlandoa...? Muutakin tietoa Floridasta ja Amerikan matkailusta otetaan mielellään vastaan :)

5

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastavaa autoilua

      Aika palan olette aikoneet haukata.
      Kannattaa ottaa esimerkiksi googlella hieman ajoaikoja selville. Miami - Orlando on muistaakseni minimissään 5 tuntia ilman suurempia taukoja. Koska olette lomalla ja tutustumassa uusiin maisemiin haluatte varmaan myös pysähdellä jne.
      Sama juttu Key Westiin menosta. Siellä kannattaa yöpyä 1-2 yötä.
      Samaten kannattaa varata noihin puistoihin päivät.

      • 1. omatoimimatka

        Jep, oon jo googlettanu noita reittejä ja tiedossa on että jopa 6 tunnin ajomatkoja... Nyt pitäisi vielä selvittää että missä järjestyksessä kohteissa käydään ja kuinka kauan kussakin kohteessa viivytään. Kiitos edellisistä vinkeistä :)
        Niin ja varataanko hotellihuoneet etukäteen vai vasta paikanpäällä... ehdotuksia?


      • synttäreille
        1. omatoimimatka kirjoitti:

        Jep, oon jo googlettanu noita reittejä ja tiedossa on että jopa 6 tunnin ajomatkoja... Nyt pitäisi vielä selvittää että missä järjestyksessä kohteissa käydään ja kuinka kauan kussakin kohteessa viivytään. Kiitos edellisistä vinkeistä :)
        Niin ja varataanko hotellihuoneet etukäteen vai vasta paikanpäällä... ehdotuksia?

        Hei ! Me (3 aik.2 lasta) ollaan menossa Orlandoon keväällä kahdeksi viikoksi ja ollaan vain maksettu lennot, huvilaa ollaan vuokraamassa sieltä, koska se on kivempi ja voi tulla melkein halvemmaksikin. 1130 usd 2/vko, 4 mh:n huvila uima-altaalla.Lähellä Walt Disneyn aluetta. Meillä on tarkoitus koluta kaikki mahdolliset Walt Disneyn paikat ainakin 3pv , Miami 1pv, Key West, Tampa ja mitä nyt ehtii ...;) Miamissa on tarkoitus yöpyä ja sieltä käsin käydään Key Westissä. Tytär tulee Myrtle Beachilta meille kuskiksi ja tulkiksi.


      • marraskuussa käynnyt
        1. omatoimimatka kirjoitti:

        Jep, oon jo googlettanu noita reittejä ja tiedossa on että jopa 6 tunnin ajomatkoja... Nyt pitäisi vielä selvittää että missä järjestyksessä kohteissa käydään ja kuinka kauan kussakin kohteessa viivytään. Kiitos edellisistä vinkeistä :)
        Niin ja varataanko hotellihuoneet etukäteen vai vasta paikanpäällä... ehdotuksia?

        Minä varaisin vain ensimmäisen yön valmiiksi ja seuraavat sitten "lennosta". Ainakin marraskuussa oli hyvin tilaa ja oli helppo tinkiä huoneen hintaa suoraan hotellista/motellista.


      • floridassa talvehtij
        marraskuussa käynnyt kirjoitti:

        Minä varaisin vain ensimmäisen yön valmiiksi ja seuraavat sitten "lennosta". Ainakin marraskuussa oli hyvin tilaa ja oli helppo tinkiä huoneen hintaa suoraan hotellista/motellista.

        Kannattaisi varata ensimmäiseksi yöksi tai pariksi hotelli ja sitten sitä mukaa missä liikkuu. Itse olemme mm tammi helmikuussa löytäneet ihan hyvin aina yösijan Key Westistä, länsi ja itärannikolla sekä Orlandosta. Kun ottaa vasta paikan päältä hotellin, ei ole sidottu aikatauluihin. Olemme myös majoittuneet ihan siisteissä motelleissa silloin, kun on ollut tarve vain yön yli oloon ja jatkettu aamulla matkaa. Isojen teiden varrella on exit merkkien kohdalla ruoka ja hotellitarjonnasta mainoksia, sinne vain matkalla ja kun on pitempään paikallaan voi katsella vaikka merenrantapaikkoja, joskin ne ovat kalliimpia. Orlandon seudulla voi majoittua esim Kissimeen hotelleissa, joista on kuljetus Disney Worldiin. Hyvää matkaa. Täällä on ollut tosi lämmintä, nyt tosin viileämpi jakso menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe