Florida

1. omatoimimatka

Ollaan lähdössä miehen kanssa tammi-helmikuussa kahdeksi viikoksi Floridaan ja nyt mietityttääkin, varatako vain yksi hotelli vai useampi. Ja kannattaako hotelli(t) varata etukäteen vai vasta paikanpäällä?

Auto vuokrataan koko ajaksi, tarkoituksena käydä ainakin Universal Studiosilla, ehkä Disney Worldissa ja varmasti myös Miamissa, Evergladesissa ja Key Westissä. Tutkin eri kohteita Floridan itärannikolla ja mielestäni miellyttävimmältä paikalta vaikutti Daytona Beach, eli jos johonkin ottaisi tukikohdan niin sinne. Toki muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, kokemusta Floridasta kun ei ole.

Ajattelin varata yhden hotellihuoneen koko ajaksi, mutta sitten aloin miettiä kannattaako se, jos matkustaakin vaikka pariksi päivää Floridan eteläkärkeen ja muulloin on esim. lähempänä Orlandoa...? Muutakin tietoa Floridasta ja Amerikan matkailusta otetaan mielellään vastaan :)

5

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villi ja vapaa

      Minun mielestäni ei kannata varata etukäteen kuin korkeintaan se ensimmäinen kohde missä yövytte. Olette vapaita liikkumaan ja yöpyään siellä missä milloinkin huvittaa, ja hotelleja on monen tasoisia ja voisi sanoa, että yöpaikka on varma. Joskus ne parhaimmat hinnat saa kun kävelee mieleiseen hotelliin ja kysyy tarjouksia. Koskaan ei ole taivasalla tarvinnut yöpyä missään päin Amerikkaa vaikka tällä periaatteella on aina matkustettu ympäriinsä. Välimatkat sattavat olla yllättävänkin pitkiä, joten ei mitään järkeä palata yöpymään johonkin kohteeseen kun voi jatkaa matkaa uusiin maisemiin.

      • 1. omatoimimatka

        Kiitos mielipiteestäsi :) Tuossa paikan päällä varaamisessa epäröin vain sitä, että löytääkö sitä sitten sellasia hyviä mutta edullisia hotelleja, missä kehtaa yöpyä... ja ettei sellaisten etsimisessä mene sitten "koko aikaa"... Mitä jos suunnittelisimme reissun tarkkaan ja varaisimme kaikki hotellit valmiiksi? Tosin teen mielelläni asioita sen enempää suunnittelematta, joten varmaankin tuo paikan päällä varaaminenkin onnistuisi... :)


      • villi ja vapaa
        1. omatoimimatka kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi :) Tuossa paikan päällä varaamisessa epäröin vain sitä, että löytääkö sitä sitten sellasia hyviä mutta edullisia hotelleja, missä kehtaa yöpyä... ja ettei sellaisten etsimisessä mene sitten "koko aikaa"... Mitä jos suunnittelisimme reissun tarkkaan ja varaisimme kaikki hotellit valmiiksi? Tosin teen mielelläni asioita sen enempää suunnittelematta, joten varmaankin tuo paikan päällä varaaminenkin onnistuisi... :)

        Hotellin tason voi aika helposti päätellä alueesta eli roadside motels ovat yleensä niitä halvimpia ja myöskin huonolla asuinalueella olevat hotellit ja motellit ovat halpoja. Itse en ole näissä yöpynyt vaan olen etsinyt hieman parempaa yöpaikkaa. Eihän kukaan estä menemästä vaikka parempaankin hotelliin ja kertomaan siellä että olemme turisteja ja yöpymisbudjettimme on sejase eli löytyisikö teiltä sen hintaista huonetta? Saattaa löytyä tai sitten ei :). Voihan netistäkin etsiä tarjouksia ja tietoa, ottakaa tietonkone mukaan, niin tarvittaessa löytyy äkkiä tietoa kaikesta.

        Voihan loman suunnitella hyvinkin tarkkaan, ihan miten sopii itselle parhaiten. Minulla on se "etu", että asun tässä maassa ja tunnen maan ja käytännöt hyvin, joten siksi olen taipuvainen lomailemaan ilman sen suurempia suunnitelmia, kunhan pääpiirteittäin on selvillä mihin päin mennään. Ymmärrän, että turistina saattaa olla turvallisempi olo jos on suunnitelma valmiina ja voi sitä noudattaa.


      • siili555
        villi ja vapaa kirjoitti:

        Hotellin tason voi aika helposti päätellä alueesta eli roadside motels ovat yleensä niitä halvimpia ja myöskin huonolla asuinalueella olevat hotellit ja motellit ovat halpoja. Itse en ole näissä yöpynyt vaan olen etsinyt hieman parempaa yöpaikkaa. Eihän kukaan estä menemästä vaikka parempaankin hotelliin ja kertomaan siellä että olemme turisteja ja yöpymisbudjettimme on sejase eli löytyisikö teiltä sen hintaista huonetta? Saattaa löytyä tai sitten ei :). Voihan netistäkin etsiä tarjouksia ja tietoa, ottakaa tietonkone mukaan, niin tarvittaessa löytyy äkkiä tietoa kaikesta.

        Voihan loman suunnitella hyvinkin tarkkaan, ihan miten sopii itselle parhaiten. Minulla on se "etu", että asun tässä maassa ja tunnen maan ja käytännöt hyvin, joten siksi olen taipuvainen lomailemaan ilman sen suurempia suunnitelmia, kunhan pääpiirteittäin on selvillä mihin päin mennään. Ymmärrän, että turistina saattaa olla turvallisempi olo jos on suunnitelma valmiina ja voi sitä noudattaa.

        Villi ja vapaa, olisi kysymys :) Osaatko sanoa onko maaliskuussa kuinka paljon turisteja ja spring break opiskelijoita Miamissa? Olemme menossa maaliskuun 10.päivä Miamiin ja mietityttää tuo asia ja kuten myös hotellitkin. Hotellit näyttävät olevan paljon kalliimpia kuin tammikuussa... että kannattaako varata jo etukäteen hotellit koko ajaksi? Kun tarkoitus on käydä myös Key Westissä. :) Kiitos, jos vastaat :)


    • fl matkalle

      Ei kannata ottaa hotellia etukäteen jos aikoo kiertää. Matkat on pitkät ja se todella syö kun joutuu ajamaan yötä myöten tukikohtaan. Me ollaan jopa lasten kanssa matkattu ilman ennakkovarauksia ja hyvin meni.

      Jos haluatte olla useamman päivän huvipuistoissa, voi olla ok ottaakin viikoksi yksi kämppä. Orlandon lähellä Kissimmeessä on valtava majoitustarjonta. Jopa oman talon uima-altaalla saa alle 500e/vko.
      Me ollaan muutamana vuonna käytetty firmaa nimeltä Destination America. Brittifirma, jonka kanssa on ollut todella sujuva asioida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe