Almera 2.2 Di - korjaamolle vaiko pipa päähän?

kylmääkyytiäkö

Vuostuhannen alkupään diesel Almera, joka ei oikein tahdo lämmittää sisäilmaa.

Eli moottori lämpiää mielestäni niin ku pitääkin. Lämpömittari nousee aikansa, kunnes pysähtyy lähestulkoon pystyasentoon. Puhaltimesta tulee kokoajan aivan raakaa ulkoilmaa. Tämä jatkuu vielä jonkin aikaa, kunnes sisään puhaltuva ilma lämpenee kerrasta. Tällöin moottorin lämpömittari on seissyt pystyssä siis jo hyvän aikaa. Tämän jälkeen autossa tarkenee ihan mukavasti ainakin kohtuu pakkasille asti.

Ongelmana siis on ainoastaan se, että tuon lämpimän ilman tulo kestää kiusallisen pitkään. Lisäksi jos siinä kohtaa kun lämmintä alkaa tulemaan, täytyy pysähtyä valoihin tai muuten hidastella, alkaa puhallusilma viilenemään uudelleen. Paras keino onkin ajella korkeilla kierroksilla, kunnes ilma on oikeasti lämmintä. Sen jälkeen kun sisätila on lämmennyt eli lämmintä on puhaltanut jo jonkin aikaa, puhallusilman lämpötila ei mielestäni enää muutu.

Olisko jollakin heittää jotakin vinkkiä, että ostanko karvareuhkan vai vienkö auton pajalle?

7

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larza

      Autosta luultavasti on mennyt kannen tiiviste. Itellä just samat oireet ja tiiviste oli palanut 1 ja 2 sylinterin välistä. huomaat varmaan jos moottori on lämmin niin painesäiliössä pulppuaa vesi eli kun moottori lämpiää niin vuotavasta kannentiivisteestä pääsee päine vesikanaviin ja kun syyläriin tulee niin kova paine niin se työntää vettä ja painetta painesäiliöön ja kun syylärissä ei ole tarpeeksi vettä niin se ei kierrä lämppärillä ja siks se ei puhalla lämmintä ilmaa.
      Lopussa itellä teki niin ettei auto puhaltanut missään vaiheessa lämmintä..

      • kylmääkyytiäkö

        Kiitos viestistäsi.

        Täytyypä tutustua asiaan..


      • kylmääkyytiäkö

        Tuskin kansipahvi sentään. Ei hukkaa nestettä, eikä öljynseassakaan ole mitään.


      • Larza
        kylmääkyytiäkö kirjoitti:

        Tuskin kansipahvi sentään. Ei hukkaa nestettä, eikä öljynseassakaan ole mitään.

        Minullakaan neste ei hävinnyt mihinkään eikä öljyn seassa ollut mitään ja siksi itekkään en uskonut että kannentiiviste olisi mennyt.
        Kannentiiviste voi olla palanu vaikka vesi ei häviä ja öjyssäkään ei ole mitään. Kun sylintereiden välissä menee jäähdytys kanavat jossa neste jäähdyttää sylintereitä niin jos sieltä on kansipahvi menny niin paine pääsee nestekanaviin jonja johdosta jäähdytysjärjestelmään tulee liian kova paine ja syylärin korkki pitää 0.7 bar painetta jonka jälkeen se alkaa päästää painetta painesäiliöön ja sen mukana menee neste painesäiliöön ja silloin kun nestettä ei ole tarpeeksi järjestelmässä niin puhallin puhaltaa kylmää.

        Ei se välttämättä olekkaan kansipahvi mennyt, mut minulla oli just samat oireet...
        Sen voi varmistaa niin että kun auto on käynnissä (moottori pitää olla lämmin) niin ottaa syylärin korkin pois ja jos neste pulppuaa niin kannentiiviste on mennyt mut jos ei niin sitte on jossain muussa vikaa. syyläri pitää olla vaan täynnä nestettä...


    • Rippe5553

      Termari rikki tai jumissa.Kierrokset nostaa painetta jäähdytys järjetelmässä ja neste alkaa taas kiertää systeemissä.Toinen mahd. on nestevaje ko systeemissä.???

      • kylmääkyytiäkö

        Täytyy tätä tutkailla. Missähän mahtaa termari olla, onko se helposti "neljällä sormella" vaihdettavissa?


      • Rippe7891
        kylmääkyytiäkö kirjoitti:

        Täytyy tätä tutkailla. Missähän mahtaa termari olla, onko se helposti "neljällä sormella" vaihdettavissa?

        En tiedä ko. autossa mut se on yleensä siinä mistä ylävesiletku lähtee.???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      202
      4228
    2. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      146
      3778
    3. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      119
      3201
    4. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      43
      1589
    5. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1458
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      34
      1390
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1375
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1351
    9. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

      Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      116
      1140
    10. Martina haluaa Marbellaan

      Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1053
    Aihe