Minne Thaimaassa?

Kreeeeta

Olen lähdössä huhtikuuksi ystäväni kanssa Thaimaahan ja kaipaisin hieman vinkkejä Thaimaan kävijöiltä! Onko matkustusajankohtamme hyvä, millaiset ilmat siellä tuolloin on? Eli kaksi nuorta naista lähdössä seikkailemaan kuukaudeksi, lennämme ensin Bangkokkiin mutta mietimme minne sieltä? Mitä suosittelisitte, haluamme paljon aurinkoa ja ja kauniita rantoja sekä snorklailua/sukellusta, ehkä hieman rauhallisempaa menoa, ettei mitään suurta turistirysää. Ehkä jotain yöelämääkin saisi olla, muttei ihan älyttömästi. Mielummin rauhalliseen paikkaan.. Olemme kuitenkin kuukauden reissussa, niin useampia paikkoja voisi kiertää, joten mitä suosittelette? Ja minkä hintaista on lentää paikasta toiseen maan sisäisesti Thaimaassa? Ja miten ne majoitukset, saadaanko paikan päältä hyvin löydettyä halpa ja kiva majapaikka ja suositteletteko enemmän bungalow tyyppisiä majoituksia vai hotellia? Minkä hintaisia nämä ovat per yö?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! :)

10

1631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mei mii panhaa

Huhtikuu...no joo, maaliskuu-huhtikuu on yleensä erittäin kuumaa, lämpötila saattaa nousta jopa 40
      Ainakin tänä keväänä Pattayalla oli näin. Vettäkin voi välillä tulla ja muutenkin oli aika ajoin pilvistä.

Suosittelen joitain rauhallisia saaria joissa mukavat ja rauhalliset rannat; Koh Chang joka 4-5 tuntia Pattayalta minibussilla, Koh Samet Rayongin puolella (75 km pattyalta) Koh samui jne. Retket ja majoitukset saa varattua matkatoimistoista joita on pilvin pimein ainakin Pattayalla.
      Myös Bangkokissa kannattaa viipyä pari päivää.

Itse pidän Bungalow majoituksesta. Hinta liikkuu 15.000 THB (high seasonin aikana) hujakoilla / kk sisältäen olohuoneen, makuuhuoneen, kylppärin, television ja jääkaapin. Siivous ja sähkö vesi maksetaan kulutuksen mukaan. Hinnat voi kyllä pudota joissain paikoissa pahimman turistikauden mentyä ohi.

Ja jos haluaa nähdä oikeata Thaimaata suosittelen pohjois Thaimaata. Aivan mielettömät maisemat ja hinta kohillaan. Ilmastokin on miellyttävämpi kuin etelässä, ei niin kuumaa vaan esim yöt ovat viileämpiä. Esim lento BKK-Chiang Rai oli 100 eur / lärvi menopaluu ja lento kesti 1 h / suunta.
      kannattaa käydä Golden Triangle alueella Burman ja Laosin rajalla, myös Burman puolella kiinnostava käydä.

Kyllä paikan päältä löytyy tuohon aikaan majoitusta joka lähtöön, koska high season tuppaa olemaan jo ohi ja turisteja on melko vähän.

• JepJuuJep

Railey beach kannattaa katsastaa. Samoin Koh Tao. Molemmissa on upeat rannat. Majoitusta saa tuohon aikaan helposti noin 800-1200bht/yö ilmaistoinnilla, tosin Railey saattaa olla vähän kalliimpi. Ei tarvi varata etukäteen. Saavuttu paikalle ja kyselette majoitusta. Muistakaa aina pyytää että saatte nähdä huoneen/bungalowin ennen kuin päätätte.
        Lennot ovat halpoja ja esim Air Asian sivuilta löytää hintoja. Noin 2000bht/suunta keskiarvona. Koh Taolle tosin pitää mennä lautalla ja matka voi olla aallokkoinen mutta paikka on sen arvoinen.
        Reittiä voi vaikka kokeilla Bkk-samui koneella (bangkok airways tai thai - vähän kalliimpi reitti samuille koska yksityinen kenttä), Samuilta lautalla Koh Taolle. Paluumatkalla vaikka pysähdys pariksi päiväksi Koh Phangan saarelle ja sieltä Samuille. Samui - krabi lentäen ja krabilta suoraan Raileylle. Jo aikaa on niin vaikka pikaveneellä alaspäin Koh Lanta tai sen alla oleville pikkusaarille. Sitten Krabille ja koneella Bkk ja siellä muutama viimeinen päivä.
        Hyvä opaskirja on kullan arvoinen ja The rough guide to Thailand (uusin painos) on erittäin hyvä ja tiedot pitävät paikkansa. Hakkaa mennen tullen kaikki Lonely Planet ym oppaat.
        Tuon avulla olen jo vuosia reissanut Thaimaassa.

• 87268268
        JepJuuJep kirjoitti:

Railey beach kannattaa katsastaa. Samoin Koh Tao. Molemmissa on upeat rannat. Majoitusta saa tuohon aikaan helposti noin 800-1200bht/yö ilmaistoinnilla, tosin Railey saattaa olla vähän kalliimpi. Ei tarvi varata etukäteen. Saavuttu paikalle ja kyselette majoitusta. Muistakaa aina pyytää että saatte nähdä huoneen/bungalowin ennen kuin päätätte.
        Lennot ovat halpoja ja esim Air Asian sivuilta löytää hintoja. Noin 2000bht/suunta keskiarvona. Koh Taolle tosin pitää mennä lautalla ja matka voi olla aallokkoinen mutta paikka on sen arvoinen.
        Reittiä voi vaikka kokeilla Bkk-samui koneella (bangkok airways tai thai - vähän kalliimpi reitti samuille koska yksityinen kenttä), Samuilta lautalla Koh Taolle. Paluumatkalla vaikka pysähdys pariksi päiväksi Koh Phangan saarelle ja sieltä Samuille. Samui - krabi lentäen ja krabilta suoraan Raileylle. Jo aikaa on niin vaikka pikaveneellä alaspäin Koh Lanta tai sen alla oleville pikkusaarille. Sitten Krabille ja koneella Bkk ja siellä muutama viimeinen päivä.
        Hyvä opaskirja on kullan arvoinen ja The rough guide to Thailand (uusin painos) on erittäin hyvä ja tiedot pitävät paikkansa. Hakkaa mennen tullen kaikki Lonely Planet ym oppaat.
        Tuon avulla olen jo vuosia reissanut Thaimaassa.

Tossa edellä tuli jo kaikki mainittua, mut ilmoista tohon aikaan sen verran ettei tarvi palella. On yli 40 joka pv, ja putoo pari astetta yöks, Lennot saman hintasia kun 10km taxilla Suomessa, eli edullista. Ja hotelleja löytyy 100 varmasti, ei kannata varata etukäteen...

• Miettikää 2 kertaa. En halua olla ilon pilaaja mutta noihin aikoihin alkaa sadekausi thaikuissa. Paikkaa en osaa suositella kun oon vaan ollut Pattayalla. Siellä kyllä ainakii menoa ja meininkiä piisaa. En tiie voi olla että on tein makuun vähän liiankii rankka paikka.

Ja mitä säihin tulee niin sadekausi on just alkanut. Tosin voihan se olla että on hyvätkin ilmat vielä tuohon aikaa.

Tässä vielä yks linkki: http://www.journeymart.com/holidays-ideas/festivals/songkran-thailands-water-festival.aspx

Hauskaa matkaa minne sitten päädyttekin menemään! :)

• thiirääk juu pii -84

Huhtikuu on kyllä niin kutsuttua KUUMAKAUTTA Pattayalla.Sadekausi alkaa keski- ja pohjois- Thaimaassa toukokuun loppussa ja kestää tuonne lokakuuhun jolloin alkaa niin sanottu viileä kausi joka taas päättyy helmikuun loppu puolella. Eli Pattayalla on todella lämmintä huhtikuussa lämpötila jopa 45 astetta ja harvoin sateita.

• eka ja toka

1. Koh Tao
      Sinne voitte mennä joko lentämällä Bangkokista tai U-Tapao'lta (Sattahip'istä) Koh Samui'lle, maksaa n. 3000-3500 THB (75-85 €) suunta. Samuilla on myös mukavia paikkoja. Samuilta voitte mennä joko katsastamaan Koh Phang Nga saaren (1 h pohjoiseen Samuilta) tai suoraan Koh Taolle (3 h pohjoiseen Samuilta, lautta kulkee Koh PhangNgan kautta). Koh Samuilla ja varsinkin Koh PhangNgassa on kohtuullisia snorklaus paikkoja.
      Tai ensin bussi/taksi/minibussi/juna yhteydellä Bangkokista, joko Hua Hin'iin, Pratchuap KhiriKhan'iin tai suoraan Chumphon'iin asti, josta katamaraanilautalla (esim. Lomprayah, on iso) suoraan Koh Tao'lle, bussi/lautta tai juna/lautta liput ovat halpoja, näkee myös matkalla thaimaalaista maaseutua. Yhdistelmälipun voitte ostaa mistä tahansa aina Bangkokista, Hua Hinistä, PKKhanista, tai vain lauttalipun Chumphonista, bussi/juna/lautta liput ovat halpoja. Esim BKK-Tao yht. n. 1500 THB (40 €).
      Koh Tao on kohtuuhintainen saari, varsinkin tuohon aikaan, katsokaa kuitenkin, että säilytätte kaikki arvokkaat tavaranne EHDOTTOMASTI safety boxissa saarella, varkauksia voi esiintyä varsinkin tuohon alkavan low seasonin aikaan jopa keskellä päivää hotellihuoneesta. Saarella on paljon hyviä snorklaus/sukelluspaikkoja ja siellä sukeltaminen on halvinta (kovan kilpailun takia) koko Thaimaassa. Mm. Taon lähellä, luoteinen pikkusaari Koh NangYang, upean rannan lisäksi, erittäin upea snorklauspaikka nimeltään Japanese Garden.
      Taolla on myös suomalainen sukelluskeskus, Koh Tao Divers, sijaitsee Sairee Beach'in eteläpäässä, n. 400m satamasta pohjoiseen, taksit pyytävät hulppeita summia siellä, kävellen onnistuu, matkan varrella on myös kivoja bungaloweja asumista ajatellen katsastettavaksi.

2.Koh Chang (suurempi)
      Bangkokista Rayongin Baan Phe´n sataman kautta Koh Sametille ja/tai suoraan Koh Chang'in etelä osiin. Samet on upea pikkusaari, halpa, käykää katsastamassa. Chang'illa (vähän kalliimpi, se joka on lähempänä Kambodzan rajaa) ensin White Sand Beach'ille, sieltä voitte käydä katsomassa myös joku päivä sopivia majoituksia etelämpää aina Baan Bang Bao'lla asti. Sametilla ja Changin eteläpuolisilla saarilla pääsee snorklaamaan/sukeltamaan, erittäin upeat vedet molemmissa.

• Emubarbi

Aikas samat suunnitelmat täällä! Minä olen myös lähdössä kaverini kanssa thaikkuihin kiertämään ja ollaan 26päivää (koska noilla päivämmäärillä tuli halvimmat lennot. Olemme 2 27.v nais ihmistä. Lähdemme 20.4 bangkokiin ja 15.5 pois bangkokista. kaikki muu sillä välin on avointa. tosi vaikea valita mihin sitten menisi. tuntuu että suunnitelmat muuttuu sitä mukaa mitä tulee infoa.

Oletteko te viisaat ihmiset siis sitämieltä että majotuksia ei kannata hankkia etukäteen? antaahan se kyllä myös vapauden muuttaa suunnitelmia lennosta.

26 päivää tuntuu olevan ihan liian lyhyt aika kun haluaa kaikkea, aurinkoa, ruokaa, ihmisiä, nähtävyyksiä, merta, sukellusta, shoppailua (bangkokissa, ah... saan taas kenkiä!!!) ja biletyskään ei ois huono ajatus aina ajoittain.

Mutta kiitos lisää ajatuksia minne mennä ja mitä tehdä. koh samuille en itse nyt haluaisi koska siellä olen ollut. haluaisin uusia paikkoja. ja mielelläään sellaisia ei niin turistirysäpaikkoja. mitäedullisemmin sitä parempi! bangkokiin on taas pakko päästä.....

• toudski

Ei kannata hankkia majoituksia etukäteen, en ole ikinä yksin matkustellessani varannut yöpaikkoja etukäteen sillä niitä löytyy AINA ja varsinkin Aasiassa. Myös Euroopassa olen aina löytänyt yöpaikan.

On paljon mukavamapaa lähteä sitten Bangkokista johonkin suuntaan mikä kiinnostaa ja katsoa että "jaahas tää näyttää kivalta mestalta, mä jään tänne" ja etsii sitten jonkun yöpaikan. Ja jos kyllästyy, miettiä seuraavan paikan ja vaihtaa mestaa, Thaimaassa lautoilla liikkuminen saarelta toiselle ja maihin on kuitenkin sen verran halpaa ja muutenkin liikkuminen on suht helppoa. Ihan turha varata etukäteen.

Pitäkää kivaa!

Ja peeäs, myös minä olen lähdössä huhtikuuksi pienelle reissulle Thaimaahan ennen kesän kamalaa työrupeamaa :)

• tämä voi auttaa

Suosituksiin vaikuttaa tietenkin paljon se, millainen matkailija on ja mitä lomaltaan haluaa. Tällainen uusi online-opas pyrkii neuvomaan erilaisia kohteita Thaimaasta erilaisiin toiveisiin. Erittäin asiantuntevaa kamaa, kannattaa tsekata: http://www.minnethaimaassa.com

• myöhässä

Tämä aloitus vuodelta 2010.........tuskin enää neuvoja tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe