Kissa maukuu kun yskin tai aivastan

Mietiskelijä..

Mistä johtuu se, että jotkut kissat (en ole ainoa jonka kissat tekee tätä) maukuvat kun joku yskii tai aivastaa? Joskus ei tarvitse kuin tehdä tekoaivastus tai yskäys niin kissa sanoo "na-na-nau." Oma kissani jopa nukkuessaan alkaa maukua jos yskin ja sitten se vaihtaa lepopaikkaansa. Luulekohan kissa, että yskiminen olisi joku negatiivinen viesti sille? Tässä videossa käy ilmi hyvin se mitä tarkoita:

http://www.youtube.com/watch?v=y1TGz-fEyiE&feature=related

Vai onkohan tämä niitä mitä ei ihmiset pysty selittämään :D Kissojen omia oikkuja

21

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisuli..

reagoi samalla tavalla erityisesti aivastukseen. aitoon tai tehtyyn sellaiseen. maukuu tai naksuttaa ( samalla tavalla kuin lintuja tarkkaillessaan )
      luultavasti kissa kuulee aivastuksen eri tavalla kuin ihminen. mut sitä en ymmärrä, miks suurin osa ei välitä mitään aivastus-äänestä. sun kissa on eka minkä tiedän reagoivan samalla tavalla kun meiän karvapallo =)

• Turrtii

Meidänkin kissa reagoi aivastukseen ja tyttöystäväni vitsaileekin sen sanovan "terveydeksi". Olen miettinyt että kuuleekohan kissa aivastuksen jonkinlaisena sähinänä ja reagoi siihen. Tosiaan sellainen "lintuääni" tai sitten pitkä naaaaaaaau.

• Anonyymi

Meillä myös ,ökissa reagoi noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä myös ,ökissa reagoi noin.

.’

• kissafani.

naukaisee aina kun aivastan. Olipa neiti sitten nukkumassa ja kun aivastan niin aina pitää naukaista. Tekoaivastukselle tekee samoin.

Hassuja otuksia. =)

• Anonyymi

=^^

• miaaau

mun kissa vastaa aina kun sanon sille miaau. :D jos se on ulkona ja haluan sen sisälle, matkin kissan ääntä ja se vastaa. :) ei se mitään kissityksiä tajua. :D

• Anonyymi

Pelkää tartuntaa.

• Anonyymi

🩺

• Anonyymi

Juu, kissaflunssa ei ole leikinasia😾

• Anonyymi

🤧

• Anonyymi

Meow

• Anonyymi

😽

• Anonyymi

• Anonyymi

Keskustelee

• Anonyymi

M

• Anonyymi

Puhetta

• Anonyymi

Juttelua

• Anonyymi

Moni kissanomistaja on varmasti pistänyt merkille, että sen lisäksi, että kissat kehräävät ja maukuvat, ne pitävät myös muita kovaäänisiä kissoille ominaisia ääniä.

Tällaisilla äänähdyksillä kissa viestii olevansa juttutuulella. Näissä tilanteissa lemmikki on mitä todennäköisemmin iloinen ja kokee olonsa oikein mielekkääksi.

• Anonyymi

Vastaa puheeseen

• Anonyymi

Osoittaa kiintymystään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe