Säästäminen.

iWantBack!

Kesällä kävin ensimmistä kertaa nykissä ja rakastuin paikkaan totaalisesti. Silloin oli helppo säästää rahat kokoon, kun asui vanhempien luona. Nyt ei enää, kun asuu vuokralla. Keskusteluja lukeneena tuntuu, että moni täällä käy isossa omenenassa useastikkin. Kuinka niukasti elätte arjessa, jotta saatte rahat kokoon? :D

10

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hece R

      Käytiin kesällä ja ollaan menossa helmikuussa uudestaan. Varattiin uusi reissu joskus syyskuussa ja lennot maksaa alle 500€/hlö.

      Säästämistavoista voisi puhua loputtomiin, mutta jos nopeasti laskee, niin tuon 500 saa kasaan, kun jättää muutaman baari-illan vuoden mittaan käymättä. Hotellimajoitukset saa kasaan, kun ei tupakoi (aski päivässä maksaa 365 x 4€=1460€). Kun katsoo kaupassa, mitä ostaa, niin on taas vuoden mittaan kasassa muutama satanen. Miettii, minne kaikkialle kannattaa lähteä autolla jne.

      Taitaa jo kuulua eri osastoon tämä keskustelu, mutta väittäisin useimpien ihmisten pärjäävän pienemmilläkin tuloilla paremmin, jos miettisivät rahan kulutusta tarkemmin. Ei minun ole tarvinnut nuukailla tai elää niukasti, mutta olen yrittänyt elää järkevästi. Tosin en laske itseäni pienituloiseksi, mutta samalla maksetaan autoa ja talolainaa suht tiiviillä tahdilla pois, joten kuukaudessa käytettäväksi jäävä rahamäärä ei ole kovin suuri. Siitä kuitenkin säästetään reissurahat omilla valinnoilla.

    • matkailija-x

      Tuloni ovat ihan kohtuulliset vaikkeivat huippuluokkaa, lisäksi olen aina säästänyt matkoja, asuntoa, elämän kalliita yllätyksiä varten enkä pistänyt kaikkea menemään kerralla. Säästötilille siirtyy tietty summa heti palkkapäivänä, eikä sieltä nosteta normaaliin käyttöön kuin hätätapauksessa vaan eletään niin, että palkkatilille jääneet varat rittävät elämiseen.

      Kotona ei uusita esim. viihde-elektroniikkaa jatkuvasti (mm. tietokone 5 v., TV 10 v. jne.), juhliminen on iän myötä jäänyt vähemmälle, kaikki ruoka tehdään itse useinmiten edullisesti, tupakkaan ei kulu rahaa jne. Rahaa jää ihan mukavasti säästöön, kun elää kohtuudella vaan ei nuukaillen.

      Rahat matkoihin säästetään etukäteen, käyttöbudjettikin on mukana joko käteisenä tai ainakin jo valmiina tilillä, ettei luottokorttilasku tule yllätyksenä.

      Lennot yritän löytää tarjouksista, hotellit varaan priceline.comista tai hotwire.comista. Jos New Yorkin matka ajoittuu restaurant weekin ajankohtaan, käytämme ravintoloiden tarjouksia hyväksi, musikaaliliput ja muut ajanvietteet ostetaan alennuksella esim. TKJTS-kojuistat tai goldstar.comista jne... Näin voi matkustaa tasokkaastikin, mutta edullisesti.

      • heispankeipsan

        kirjoitit että varaat joko pricelinesta tai hotwire.comista.. onko näissä yleensä aina edullisemmat hotellihinnat kuin pakettimatkoissa tai muilla tarjoajilla?

        ovatko molemmat täysin luotettavia?


      • iWantBack!
        heispankeipsan kirjoitti:

        kirjoitit että varaat joko pricelinesta tai hotwire.comista.. onko näissä yleensä aina edullisemmat hotellihinnat kuin pakettimatkoissa tai muilla tarjoajilla?

        ovatko molemmat täysin luotettavia?

        Kiitos vastauksista!
        Juu tuon minäkin haluaisin tietää, että ovatko mainitut paikat luotettavia?
        Itse hyvin vähän matkustaneena varasin ensimmäisellä kerralla Suomen matkatoimiston kautta (maksu sinne oli myös plussaa, ei tarvinnut kerralla maksaa koko summaa vaan vasta kuukautta ennen), se tuntui luotettavammalta.
        Lennoissa voi myös säästää paljon, mutta mieluummin lennän Finnairin suoralla lennolla vaikka se kalliimaksi tulisikin.


      • iWantBack!
        iWantBack! kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Juu tuon minäkin haluaisin tietää, että ovatko mainitut paikat luotettavia?
        Itse hyvin vähän matkustaneena varasin ensimmäisellä kerralla Suomen matkatoimiston kautta (maksu sinne oli myös plussaa, ei tarvinnut kerralla maksaa koko summaa vaan vasta kuukautta ennen), se tuntui luotettavammalta.
        Lennoissa voi myös säästää paljon, mutta mieluummin lennän Finnairin suoralla lennolla vaikka se kalliimaksi tulisikin.

        ..se piti vielä lisätä, että shoppailuun itsellä kuluu aika paljon rahaa (viime kerralla n. 1500 euroa) joten lisää aika paljon matkabudjettia.


      • matkailija-x
        heispankeipsan kirjoitti:

        kirjoitit että varaat joko pricelinesta tai hotwire.comista.. onko näissä yleensä aina edullisemmat hotellihinnat kuin pakettimatkoissa tai muilla tarjoajilla?

        ovatko molemmat täysin luotettavia?

        Molemmat ovat luotettavia. Hotwire on Hotels.comin tytäryhtiö ja Priceline samaa korporaatiota Booking.comin kanssa. Molemmat ovat siis isoja tekijöitä matkailumarkkinoilla.

        Molemmista olen saanut erittäin hyvään hintaan varattua, jopa 50% halvemmalla verrattuna mitä muualta varattuna (hotellin omat sivut, perinteiset varaussivustot) olisi maksanut samoille päiville samaan hotelliin. Varatessa tulee muistaa, että hotellin nimi selviää vasta kun varaus on tehty, veloitus tulee kortille heti, eikä varausta voi perua. **** ja ***** hotelleissa on yleensä suurin hintaero verrattuna muualta varaamiseen. Olen varannut hotwirelta ja pricelinelta huoneita useamman kerran New Yorkiin, lisäksi San Franciscoon, Napaan, Bostoniin, Stamfordiin, Cape Codiin, Lontooseen, Amsterdamiin, Pariisiin jne. Toiminut aina hyvin ja olen ollut tyytyväinen hintoihin.

        Pakettimatkojen hinnoista minulla ei ihan ole tarkkaa kuvaa, mutta välillä olen ilmoituksista bongannut mielestäni hämmästyttävän kalliita "tarjoushintoja" pakettimatkoille.

        www.betterbidding.com-sivustot kannattaa lukea huolellisesti ennen varausta. Sieltä selviää, mitä muut ovat maksaneet, mitä hotelleja on tullut "voitettua" ja sivuilla on myös paljon vinkkejä varaukseen.


      • iWantBack!
        matkailija-x kirjoitti:

        Molemmat ovat luotettavia. Hotwire on Hotels.comin tytäryhtiö ja Priceline samaa korporaatiota Booking.comin kanssa. Molemmat ovat siis isoja tekijöitä matkailumarkkinoilla.

        Molemmista olen saanut erittäin hyvään hintaan varattua, jopa 50% halvemmalla verrattuna mitä muualta varattuna (hotellin omat sivut, perinteiset varaussivustot) olisi maksanut samoille päiville samaan hotelliin. Varatessa tulee muistaa, että hotellin nimi selviää vasta kun varaus on tehty, veloitus tulee kortille heti, eikä varausta voi perua. **** ja ***** hotelleissa on yleensä suurin hintaero verrattuna muualta varaamiseen. Olen varannut hotwirelta ja pricelinelta huoneita useamman kerran New Yorkiin, lisäksi San Franciscoon, Napaan, Bostoniin, Stamfordiin, Cape Codiin, Lontooseen, Amsterdamiin, Pariisiin jne. Toiminut aina hyvin ja olen ollut tyytyväinen hintoihin.

        Pakettimatkojen hinnoista minulla ei ihan ole tarkkaa kuvaa, mutta välillä olen ilmoituksista bongannut mielestäni hämmästyttävän kalliita "tarjoushintoja" pakettimatkoille.

        www.betterbidding.com-sivustot kannattaa lukea huolellisesti ennen varausta. Sieltä selviää, mitä muut ovat maksaneet, mitä hotelleja on tullut "voitettua" ja sivuilla on myös paljon vinkkejä varaukseen.

        Paljon yleensä maksat esim. viikon reissusta nykissä? Lennätkö Finnairin suorilla lennoilla?
        Ja mistä lentosi yleensä tilaat?
        Me olimme viime kesänä viikon New yorkissa New yorker hotelissa ja menimme Finnairin suorilla lennoilla ja maksoimme matkasta 1450 euroa. Onko se mielestäsi kallis?


      • matkailija-x
        iWantBack! kirjoitti:

        Paljon yleensä maksat esim. viikon reissusta nykissä? Lennätkö Finnairin suorilla lennoilla?
        Ja mistä lentosi yleensä tilaat?
        Me olimme viime kesänä viikon New yorkissa New yorker hotelissa ja menimme Finnairin suorilla lennoilla ja maksoimme matkasta 1450 euroa. Onko se mielestäsi kallis?

        Kalleus riippuu ajankohdasta. Kesäkuussa voi olla vielä aika kallista, mutta heinä-elokuulle voi löytää hyviä hotelleja hyvinkin edullisesti.

        Olen lentänyt eri lentoyhtiöillä tarjouksista riippuen, mutta viime matkoilla ihan mukavuusvyistä lentänyt Finnairlla, pitkistä lennoista kun en pidä.

        Lentojen hinnatkin riipuvat paljon ajankohdasta ja siitä milloin ne varaa. Kesällä ei niin helpoisti löydä lentotarjouksia, mutta poikkeuksiakin on. Toissa heinäkuun matkalle varasimme huhtikuussa lennot melkoisen kalliilla, n 700 EUR/hlö, päättelin, että hinnat alkavat lähinnä kallistumaan. Tämän jälkeeen tulikin vielä Finnairin kahden päivän juhlavuositarjous n 400 EUR... Noita voi sattua, tarjouksia ja hintojen kehitystä ei aina sittenkään pysty ihan varmasti ennakoimaan.

        Lennot katson yleensä Poptravel.fi:stä ja varmuuden vuoksi kurkkaan vielä halvimman hjinna tarjonneen palveluntarjoajan lisäksi myös ko. lentoyhtiön sivuilta hinnan.

        Hotelli Pricelinesta maksoi vain 94 USD verot palvelumaksut/huone/yö = eli noin 88 EUR. Lentojen ja hotellin hinta (13 yötä) oli siis n. 1270 EUR/hlö. Tuo Pricelinen kautta varattu oli kyllä ehdottomasti halvinta, mitä olen koskaan New Yorkista varannut, eikä yhtä hyvää tarjousta välttämättä tule enää vastaan. Hotelli oli todella mieluinen niin majoituksen kuin sijainnin puolesta. Varalla oli Quickbook.comista toinen hotelli (110 USD verot/yö) varattuna siihen saakka kunnes tuo tarjouksemme Pricelinessa meni läpi. Toisen hotellin saatoimme perua kuluitta.


      • nnyh
        matkailija-x kirjoitti:

        Kalleus riippuu ajankohdasta. Kesäkuussa voi olla vielä aika kallista, mutta heinä-elokuulle voi löytää hyviä hotelleja hyvinkin edullisesti.

        Olen lentänyt eri lentoyhtiöillä tarjouksista riippuen, mutta viime matkoilla ihan mukavuusvyistä lentänyt Finnairlla, pitkistä lennoista kun en pidä.

        Lentojen hinnatkin riipuvat paljon ajankohdasta ja siitä milloin ne varaa. Kesällä ei niin helpoisti löydä lentotarjouksia, mutta poikkeuksiakin on. Toissa heinäkuun matkalle varasimme huhtikuussa lennot melkoisen kalliilla, n 700 EUR/hlö, päättelin, että hinnat alkavat lähinnä kallistumaan. Tämän jälkeeen tulikin vielä Finnairin kahden päivän juhlavuositarjous n 400 EUR... Noita voi sattua, tarjouksia ja hintojen kehitystä ei aina sittenkään pysty ihan varmasti ennakoimaan.

        Lennot katson yleensä Poptravel.fi:stä ja varmuuden vuoksi kurkkaan vielä halvimman hjinna tarjonneen palveluntarjoajan lisäksi myös ko. lentoyhtiön sivuilta hinnan.

        Hotelli Pricelinesta maksoi vain 94 USD verot palvelumaksut/huone/yö = eli noin 88 EUR. Lentojen ja hotellin hinta (13 yötä) oli siis n. 1270 EUR/hlö. Tuo Pricelinen kautta varattu oli kyllä ehdottomasti halvinta, mitä olen koskaan New Yorkista varannut, eikä yhtä hyvää tarjousta välttämättä tule enää vastaan. Hotelli oli todella mieluinen niin majoituksen kuin sijainnin puolesta. Varalla oli Quickbook.comista toinen hotelli (110 USD verot/yö) varattuna siihen saakka kunnes tuo tarjouksemme Pricelinessa meni läpi. Toisen hotellin saatoimme perua kuluitta.

        täältä monia asiantuntevia vinkkejäsi olen lukenut, kiitos niistä! Kertoisitko, missä hotelleissa olet NY visiiteillä majaillut ja onko joku, jota erityisesti suosittelisit? itse kerran nyt nykissä käynyt ja totaalisesti sinne sydämeni jättänyt, jäi vain kaipuu takaisin. NY palacessa yövyimme ja tyytyväisiä olimme, mutta olisi kiva kokeilla muitakin hotelleita!


      • matkailija-x
        nnyh kirjoitti:

        täältä monia asiantuntevia vinkkejäsi olen lukenut, kiitos niistä! Kertoisitko, missä hotelleissa olet NY visiiteillä majaillut ja onko joku, jota erityisesti suosittelisit? itse kerran nyt nykissä käynyt ja totaalisesti sinne sydämeni jättänyt, jäi vain kaipuu takaisin. NY palacessa yövyimme ja tyytyväisiä olimme, mutta olisi kiva kokeilla muitakin hotelleita!

        Olen ollut mm. näissä

        Hilton Garden Inn Tribeca, Soho alkaa kadun toselta puolelta, pidimme todella paljon sijainnista, "aidompaa" Manhattania kuin esim. Times Square. Metroasema suoraan hotellin alapuolella, kävelyetäisyydellä todella paljon kivoja ravintoloita, baareja, dinereita ja kauppoja. Hotelli on uudehko, siisti ja oikein mukava *** hotelli, ystävällinen henkilökunta. Käyttämistäni hotelleista menisin tänne ensisijaisesti uudestaan jo pelkästään sijainnin takia.

        Hudson Hotel Columbus Circlen/Central Parkin lähellä, metrolle yksi kortteli. Philippe Starckin suunnitteleman trendikäs hotelli, jossa hyvin pienet, mutta hyvin suunnitellut huoneet. Kattoterassin baari on auki vain asukkaille, kannattaa käydä kesällä drinkillä. Hotellissa onmyös useita muita ravintoloita ja baareja, joissa myös muutkin kuin hotellin asukkaat käyvät.

        Four points Sheraton Chelsea, siisti ok *** pienehkö hotelli, aika steriili perusketjuhotelli, mutta kaikin tavoin kelvollinen. Metroaseman korttelin molemmissa päissä.

        Red Roof Inn, tästä on jo kahdeksan vuotta, mutta oli silloin ihan ok ja siisti, eri kokoisia huoneita samassa hintakategoriassa. Empire State Building ja Macy's korttelin päässä.

        Yleensä kuitenkin käytän Pricelinen "name your own price"-varausta, joten hotelli on aina jonkinlainen yllätys, vaikka Better bidding.comin keskusteluja seuranneena olen voinutkin päätellä aika pitkälle minkä hotellin sieltä saamme. Kolmessa ensin mainitussa hotelissa olen asunut Pricelinen kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe