pahat yhdyntäkivut!

Seksi sattuu aivan järkyttävän paljon, olen pitkässä parisuhteessa yli kaksikymppinen nainen. Ainoastaan kolmiolääkkeiltä ottamalla pystyn harrastamaan seksiä lähes kivuitta. Parisuhde kunnossa kuitenkin ja tätä on jatkunut jo tämän vuoden. Kävin yksityisellä gynellä ja tämä ei löytänyt mitään vikaa mistään. Voiko jotkut lääkkeet aiheuttaa tätä?
Ainiin, olen enemmän kuin tarpeeksi liukas aina ennen yhdyntää, harrastamme pitkiä esileikkejä, minulla ei ole liian vahvat lantiopohjaliksetkaan eikä miehelläni ole liian iso.
Mikä tähän auttaisi? luin jostain että puuduttava jokin lääke olisi tähän ongelmaan, käykö vain soitto kyseiselle lääkärille vaikka lääkäri ei maininnut sanallakaan tuosta geelistä tai mikä onkaan?
Olen todella kyllästyny tähän tilanteeseen olen alkanut karttaa mieheni seuraa vain koska en halua seksiä ja mies tietää tämän mutta silti on aina kimpussa, mikä avuksi oikeita apuja kaivataan! Kiitos jo etukäteen!
5524
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Olen harrastanut jo pitkään seinää päin juoksemista. Se sattuu aivan järkyttävän paljon.
Mikä tähän auttaisi? Luin jostain että puuduttava jokin lääke olisi tähän ongelmaan, käykö vain soitto kyseiselle lääkärille vaikka lääkäri ei maininnut sanallakaan tuosta geelistä tai mikä onkaan?

Äänestä

Käytätkö e-pillereitä?

Googlaa vulvodynia/vestibuliitti ja katso kuulostaako tutulta. Mutta älä masennu, vaikka se olisikin tuota niin sairaus ei ole ikuinen, ja oireita voidaan hoitaa. Pillerit ainakin kannattaa lopettaa jos niitä käytät

Äänestä
  • Niin ja älä välitä idioottimaisista vastauksista kuten tuo edellinen...

    Seksi ja seinää päin juokseminen eivät ehkä ole ihan verrannollisia keskenään, huoh...

    Äänestä

Minulla oli myös yhdyntäkipuja vuosia eikä gynegologi/lääkäri tiennyt, mistä johtui eikä oikeen ottanut tosissaan. Olen 24. Nyt onneksi viime keväänä mukava nuori naislääkäri antoi lähetteen ultraääneen, kun kerroin taas yhdyntäkivuistani. Kävi ilmi, että minulla on isoja (7cm halkaisijaltaan) olevia rakkuloita/kasvaimia munasarjoissa ja luultavasti endometrioosi. Varman diagnoosia endometrioosista saan vasta maaliskuussa, kun kasvaimet leikataan pois.
Aikaisemmin kukaan lääkäri ei ollut huomannut mitään, koska kasvaimet ovat kuulema hyvin pehmeitä eikä niitä tunne tavallisella tunnustelulla, jonka gynegologi tekee.
Suosittelen siis sinulle myös tuota ultraäänessä käyntiä. Ole tosi tiukkana lääkärille, jos ei meinaa antaa lähetettä ja vaikka liiottele oireitasi. Kannattaa varmaan myös tutkituttaa tuo endometrioositauti, koska se aiheuttaa osalle myös kohdun limakalvon liikakasvua, mikä voi olla hyvin kivuliasta. Minulta tämä katsottiin verikokeesta.

Äänestä
  • suosittelen myös vestibuliitin googlaamista. koska oireesi kuulostavat vähän vestibuliitilta. itselläni on epäilys vestibuliitti diagnoosina, ja kaikki oireet täsmäävät. kamalaa sillä lähiaikoina ne ovat vain pahentuneet, ja tämä on muutenkin kestänyt vuosia ilman että mikään lääkäri on tajunnut mikä minua vaivaa. nyt ihan lähiviikkoina oireet ovat siis pahentuneet, tosi kuivat limakalvot, ja pelkään että se johtuu pillereistä. tiedän että minun kannattaisi lopettaa niitä mutta poikaystäväni VIHAA kondomeita ja ne ovat myös ärsyttäneet minun limakalvojani tosi paljon.. joten pelkään että seksielämämmä kärsisi vielä enemmän jos lopetan pillerit. huhhu. kuinka toivon että tälläistä ei olisi olemassa. pelkään niin että oireet vaan pahentuvat. mutta nyt mulla on ovestin kuuri menossa sekä hiivan estokuurin. toivon vaan että ne auttaisivat!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


nyyskis kirjoitti:

Seksi sattuu aivan järkyttävän paljon, olen pitkässä parisuhteessa yli kaksikymppinen nainen. Ainoastaan kolmiolääkkeiltä ottamalla pystyn harrastamaan seksiä lähes kivuitta. Parisuhde kunnossa kuitenkin ja tätä on jatkunut jo tämän vuoden. Kävin yksityisellä gynellä ja tämä ei löytänyt mitään vikaa mistään. Voiko jotkut lääkkeet aiheuttaa tätä?
Ainiin, olen enemmän kuin tarpeeksi liukas aina ennen yhdyntää, harrastamme pitkiä esileikkejä, minulla ei ole liian vahvat lantiopohjaliksetkaan eikä miehelläni ole liian iso.
Mikä tähän auttaisi? luin jostain että puuduttava jokin lääke olisi tähän ongelmaan, käykö vain soitto kyseiselle lääkärille vaikka lääkäri ei maininnut sanallakaan tuosta geelistä tai mikä onkaan?
Olen todella kyllästyny tähän tilanteeseen olen alkanut karttaa mieheni seuraa vain koska en halua seksiä ja mies tietää tämän mutta silti on aina kimpussa, mikä avuksi oikeita apuja kaivataan! Kiitos jo etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu