Olen seurannut keskustelua kyseisestä tukkuliikkeestä ja ihmetellyt. Joku sanoi et täytyy olla passi , joku toinen et täytyy täyttää joku lappu?? Mä saapastelin sisään niinkuin mihin kauppaan tahansa, ei kukaan kysynyt mitään missään vaiheessa, vaikka ovella olikin tiukka täti , joka jo kerkes mutista jotain kun yritin takas samaa kautta automaatille. Vaikka mua luullaankin usein paikalliseksi keskustan liikkeissä ja nytkin olin liikkeellä turkkilaisen kaverini kanssa, niin kyllä kävi selväksi että olin turisti kun haistattelin takas suomeksi.
Metro-tukku
4
1462
Vastaukset
- kycykpoju
No olipa tosi miehekkäästi toimittu, kyllä Suomi-poika on sitten fiksu maailmalla reissatessaan.
- Deli vaiko ei
Niinpä niin, että oikeen silleen.
Metro-tukussa on ollut erilaisia käytäntöjä. Sehän on tarkoitettu ensisijaisesti turkkilaisille kauppiaille ja muille jälleenmyyjille, mutta sieltä ovat myös yksityishenkilöt voineet tehdä ostoksia hieman vaihtelevilla säännöillä. Monella turkkilaisella on ns. metrokortti, joka on pysyväkortti ja oikeuttaa joihin ostoetuihin ja hinnanalennuksiin. Myös joillekin ulkomaalaisille Alanyassa asuville on myönnetty vastaava kortti. Muut ovat saaneet päiväkortin, jonka saa oven edestä allekirjoittamalla lapun, se näytetään ulos mennessä kassojen jälkeen päivystäville tarkastajille, jotka samalla (joskin aika summittaisesti) tarkastavat, että kärryssä on listanmukaiset ostokset. Väillä oli noin vuoden vaihe, jolloin päiväkortteja ei myönnetty ja ostaa sai vain vakikorteilla. Tietääkseni koskaan ei ole tarvittu passia (ellei sitten ehkä ulkomaalaisten kohdalla vakikorttia hankkiessa?).
Tuollainen haistattelu ja kaupan selvien sääntöjen mollaamminen on - lievästi sanottuna - lapsellista
touhua. - tatteli
Deli vaiko ei kirjoitti:
Niinpä niin, että oikeen silleen.
Metro-tukussa on ollut erilaisia käytäntöjä. Sehän on tarkoitettu ensisijaisesti turkkilaisille kauppiaille ja muille jälleenmyyjille, mutta sieltä ovat myös yksityishenkilöt voineet tehdä ostoksia hieman vaihtelevilla säännöillä. Monella turkkilaisella on ns. metrokortti, joka on pysyväkortti ja oikeuttaa joihin ostoetuihin ja hinnanalennuksiin. Myös joillekin ulkomaalaisille Alanyassa asuville on myönnetty vastaava kortti. Muut ovat saaneet päiväkortin, jonka saa oven edestä allekirjoittamalla lapun, se näytetään ulos mennessä kassojen jälkeen päivystäville tarkastajille, jotka samalla (joskin aika summittaisesti) tarkastavat, että kärryssä on listanmukaiset ostokset. Väillä oli noin vuoden vaihe, jolloin päiväkortteja ei myönnetty ja ostaa sai vain vakikorteilla. Tietääkseni koskaan ei ole tarvittu passia (ellei sitten ehkä ulkomaalaisten kohdalla vakikorttia hankkiessa?).
Tuollainen haistattelu ja kaupan selvien sääntöjen mollaamminen on - lievästi sanottuna - lapsellista
touhua.No ei nyt ihan niinkään se mennyt. Mun edellä meni ehkä ruotsalainen vanhempi pariskunta takaspäin ovista , niille ei sanottu mitään.AAttelin mennä perässä, toki tajusin ettei se ole oikea reitti, mutta kunkerran ruottalaiset niin miksen minäkin. Nainen tiskin takana huus mulle välittömästi englanniksi , että olenko tyhmä vai sokea, siitä ei saa mennä???? Mutisin jotain et haista v.., mutta oli sen verran tiukan näköinen mimmi rensselit olalla , et menin kassojen kautta. Ja kuinka ollakaan, tämä sama pariskunta oli siin automaatilla ja niilt meni ainakin 10min ennenkuin ne tajus miten rahat saa ulos. Siis kaverit venttas sisäl ainakin 15 min ihan turhaan.En yleensä käyttäydy näin, en täällä enkä ulkomailla, mut korpes sen mimmin valikointi asiakkaiden suhteen. Olen itse palveluammatissa, ulkonäön, iän tai lompakon paksuuden mukaan voi tehdä omat päätöksensä.
- tatteli
olen nainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo844912Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2334684Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks682418Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752406- 622370
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak802235- 531916
- 281547
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1261457Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1131414