Metro-tukku

tatteli

Olen seurannut keskustelua kyseisestä tukkuliikkeestä ja ihmetellyt. Joku sanoi et täytyy olla passi , joku toinen et täytyy täyttää joku lappu?? Mä saapastelin sisään niinkuin mihin kauppaan tahansa, ei kukaan kysynyt mitään missään vaiheessa, vaikka ovella olikin tiukka täti , joka jo kerkes mutista jotain kun yritin takas samaa kautta automaatille. Vaikka mua luullaankin usein paikalliseksi keskustan liikkeissä ja nytkin olin liikkeellä turkkilaisen kaverini kanssa, niin kyllä kävi selväksi että olin turisti kun haistattelin takas suomeksi.

4

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kycykpoju

No olipa tosi miehekkäästi toimittu, kyllä Suomi-poika on sitten fiksu maailmalla reissatessaan.

• Deli vaiko ei

Niinpä niin, että oikeen silleen.

Metro-tukussa on ollut erilaisia käytäntöjä. Sehän on tarkoitettu ensisijaisesti turkkilaisille kauppiaille ja muille jälleenmyyjille, mutta sieltä ovat myös yksityishenkilöt voineet tehdä ostoksia hieman vaihtelevilla säännöillä. Monella turkkilaisella on ns. metrokortti, joka on pysyväkortti ja oikeuttaa joihin ostoetuihin ja hinnanalennuksiin. Myös joillekin ulkomaalaisille Alanyassa asuville on myönnetty vastaava kortti. Muut ovat saaneet päiväkortin, jonka saa oven edestä allekirjoittamalla lapun, se näytetään ulos mennessä kassojen jälkeen päivystäville tarkastajille, jotka samalla (joskin aika summittaisesti) tarkastavat, että kärryssä on listanmukaiset ostokset. Väillä oli noin vuoden vaihe, jolloin päiväkortteja ei myönnetty ja ostaa sai vain vakikorteilla. Tietääkseni koskaan ei ole tarvittu passia (ellei sitten ehkä ulkomaalaisten kohdalla vakikorttia hankkiessa?).
        Tuollainen haistattelu ja kaupan selvien sääntöjen mollaamminen on - lievästi sanottuna - lapsellista
        touhua.

• tatteli
        Deli vaiko ei kirjoitti:

Niinpä niin, että oikeen silleen.

Metro-tukussa on ollut erilaisia käytäntöjä. Sehän on tarkoitettu ensisijaisesti turkkilaisille kauppiaille ja muille jälleenmyyjille, mutta sieltä ovat myös yksityishenkilöt voineet tehdä ostoksia hieman vaihtelevilla säännöillä. Monella turkkilaisella on ns. metrokortti, joka on pysyväkortti ja oikeuttaa joihin ostoetuihin ja hinnanalennuksiin. Myös joillekin ulkomaalaisille Alanyassa asuville on myönnetty vastaava kortti. Muut ovat saaneet päiväkortin, jonka saa oven edestä allekirjoittamalla lapun, se näytetään ulos mennessä kassojen jälkeen päivystäville tarkastajille, jotka samalla (joskin aika summittaisesti) tarkastavat, että kärryssä on listanmukaiset ostokset. Väillä oli noin vuoden vaihe, jolloin päiväkortteja ei myönnetty ja ostaa sai vain vakikorteilla. Tietääkseni koskaan ei ole tarvittu passia (ellei sitten ehkä ulkomaalaisten kohdalla vakikorttia hankkiessa?).
        Tuollainen haistattelu ja kaupan selvien sääntöjen mollaamminen on - lievästi sanottuna - lapsellista
        touhua.

No ei nyt ihan niinkään se mennyt. Mun edellä meni ehkä ruotsalainen vanhempi pariskunta takaspäin ovista , niille ei sanottu mitään.AAttelin mennä perässä, toki tajusin ettei se ole oikea reitti, mutta kunkerran ruottalaiset niin miksen minäkin. Nainen tiskin takana huus mulle välittömästi englanniksi , että olenko tyhmä vai sokea, siitä ei saa mennä???? Mutisin jotain et haista v.., mutta oli sen verran tiukan näköinen mimmi rensselit olalla , et menin kassojen kautta. Ja kuinka ollakaan, tämä sama pariskunta oli siin automaatilla ja niilt meni ainakin 10min ennenkuin ne tajus miten rahat saa ulos. Siis kaverit venttas sisäl ainakin 15 min ihan turhaan.En yleensä käyttäydy näin, en täällä enkä ulkomailla, mut korpes sen mimmin valikointi asiakkaiden suhteen. Olen itse palveluammatissa, ulkonäön, iän tai lompakon paksuuden mukaan voi tehdä omat päätöksensä.

• tatteli

olen nainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      84
      4912
    2. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      233
      4684
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      68
      2418
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      75
      2406
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      62
      2370
    6. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      80
      2235
    7. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1916
    8. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1547
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      126
      1457
    10. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      113
      1414
    Aihe