Säästääkö öljypatteri sähköä, jos sitä käyttää lisälämmönlähteenä muuten sähköpatterilämmitteisessä asunnossa?
Säästääkö öljypatteri sähköä?
2
977
Vastaukset
>Säästääkö öljypatteri sähköä, jos sitä käyttää lisälämmönlähteenä
>muuten sähköpatterilämmitteisessä asunnossa?
tarkoitat öljytäytteistä siirrettävää lisälämmitintä
miksi säästäisi? Paitsi ehkä että seinään kiinnitetty lämmityspatteri lämmittää ulkoseinän läpi "harakoille"?
(mikähän vaikutus sisäilman laatuun on ei-öljytäytteisillä, joissa kuumat vastukset lämmittävät läpivirtaavaa ilmaa. Öljytäytteisillä pintalämpötila on kohtuullinen ja elektronisella termostaatilla _voisi olla_ varsin alhainenkin. En tiedä onko käytännössä)- Jymppä
Sähköpattereissa on termostaatti, joka ohjaa sitä, kuinka paljon vastuksia pitää lämmittää, jotta huoneeseen saadaan haluttu lämpötila.
Mikäli huoneilma jostain syytä on lämpimämpää kuin mitä sähköpattereiden termostaattiin on asetettu, eivät vastukset lämpeä yhtään, eikä näin ollen kulu sähköä yhtään.
Tällaisen tilanteen saattaa aiheuttaa esimerkiksi kesä, takan käyttäminen, lattilämmityksen käyttäminen, ilmanlämpöpumppu, öljypatterin käyttäminen yms.
Eli kaikki se lämpöenergia mikä tulee muualta kuin niistä sähköpattereista, vähentää sähköpattereiden sähkön kulutusta 1:1.
Tässä tapauksessa siis sähköä säästyy, mikäli käyttää öljylämmitintä. Onko siinä järkeä vai ei, on sitten toinen kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898266
- 926405
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586263Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344861- 453311
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573052- 442839
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492770