Olisin lähdössä marraskuun lopulla dubaihin,titäisiköhän kukaan kuinka lämmintä siellä silloin on?? Menisin jo lokakuussa,mutta kun siellä on silloin se ramadan..tietääkö kukaan mitä se vaikuttaa palveluihin yms..?? Muutkin vinkit Arabiemiraateista olisi mukavia:) Kiitos kaikille vastanneille..
Dubai????
2
436
Vastaukset
- Tiina
Olen käynyt Dubaissa useita kertoja ja kerran on ollut Ramadan. Meidän lomaa se ei haitannut, päin vastoin tuntui turisteja olevan vähemmän. Päivät oltiin rannalla, vesipuistossa (Wild Wadi =suosittelen) ja kaupungilla kävelemässä. Illalla auringon laskiessa alkaa elämää tulla kaduille ja kauppakeskuksiin. Ramadanin aikana ei tosin saa yleisillä paikoilla juoda, syödä, polttaa tupakkaa edes purkkaa jauhaa ja tätä edellytetään myös "vääräuskoisilta" turisteilta, mutta ei hätää, hotelissa saat syödä ja juoda sekä esim. kansainväliset pikaruokaketjut ovat auki. Illalla voit paikata päivän kestänyttä "paastoa", nauttien notkuvista seisovista pöydistä, iftar-buffeteista.
Yleisesti Dubaista: meillä on ollut aina ensiluokkaisia hotelleja, kerran olemme olleet Aurinkomatkojen matkalla, mutta muuten ollaan oltu omatoimimatkailijoita. Aivan ihana hotelli on Jumeirah beach hotel (tyyris, mutta sen arvoinen). Taksilla liikkuminen on vaivatonta ja edullista. Rantahotellinen rannat eivät ole samanlailla "tykillä" ammuttuja kuin kanariansaarilla ja takuulämmintä on aina. Kultasoukissa käyminen ja sieltä kullan ostaminen kannattaa, muista tinkiä, tinkiä ja vielä kerran tinkiä!!! Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja palvelualttiita. Kaduilla on turvallista liikkua myös iltahämärässä. Englannilla pärjäät hyvin ja pukeudu ihan normaalisti kuin Suomen kesässä (ethän täälläkään lähde Stockmannille shoppailemaan bikineissä). - anu
Kun itse olin siellä marraskuussa niin oli yli kolkyt joka päivä. Yölläkin lähemmäs kolmenkymmentä astetta. Ramadan ei haittaa mitään. Päinvastoin silloin on alenusmyyntejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074768Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744021462- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11942tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11938Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876