Olisin lähdössä marraskuun lopulla dubaihin,titäisiköhän kukaan kuinka lämmintä siellä silloin on?? Menisin jo lokakuussa,mutta kun siellä on silloin se ramadan..tietääkö kukaan mitä se vaikuttaa palveluihin yms..?? Muutkin vinkit Arabiemiraateista olisi mukavia:) Kiitos kaikille vastanneille..
Dubai????
2
418
Vastaukset
- Tiina
Olen käynyt Dubaissa useita kertoja ja kerran on ollut Ramadan. Meidän lomaa se ei haitannut, päin vastoin tuntui turisteja olevan vähemmän. Päivät oltiin rannalla, vesipuistossa (Wild Wadi =suosittelen) ja kaupungilla kävelemässä. Illalla auringon laskiessa alkaa elämää tulla kaduille ja kauppakeskuksiin. Ramadanin aikana ei tosin saa yleisillä paikoilla juoda, syödä, polttaa tupakkaa edes purkkaa jauhaa ja tätä edellytetään myös "vääräuskoisilta" turisteilta, mutta ei hätää, hotelissa saat syödä ja juoda sekä esim. kansainväliset pikaruokaketjut ovat auki. Illalla voit paikata päivän kestänyttä "paastoa", nauttien notkuvista seisovista pöydistä, iftar-buffeteista.
Yleisesti Dubaista: meillä on ollut aina ensiluokkaisia hotelleja, kerran olemme olleet Aurinkomatkojen matkalla, mutta muuten ollaan oltu omatoimimatkailijoita. Aivan ihana hotelli on Jumeirah beach hotel (tyyris, mutta sen arvoinen). Taksilla liikkuminen on vaivatonta ja edullista. Rantahotellinen rannat eivät ole samanlailla "tykillä" ammuttuja kuin kanariansaarilla ja takuulämmintä on aina. Kultasoukissa käyminen ja sieltä kullan ostaminen kannattaa, muista tinkiä, tinkiä ja vielä kerran tinkiä!!! Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja palvelualttiita. Kaduilla on turvallista liikkua myös iltahämärässä. Englannilla pärjäät hyvin ja pukeudu ihan normaalisti kuin Suomen kesässä (ethän täälläkään lähde Stockmannille shoppailemaan bikineissä). - anu
Kun itse olin siellä marraskuussa niin oli yli kolkyt joka päivä. Yölläkin lähemmäs kolmenkymmentä astetta. Ramadan ei haittaa mitään. Päinvastoin silloin on alenusmyyntejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391