Kokemuksia icelandair Hki-Reykjavik-JFK

wpfg2011

Kellään kokemuksia lennosta NewYorkiin IcelandAir:lla?Ensi kesänä menossa, tarjoilu (ruuat juomat) maksulliset, nyt kysymys - onko koneruuat hintansa arvoisia ? Katselin yrityksen nettisivuilta menua ja hintoja, ei kummoselta vaikuttanu ja suht arvokkaita? Lähinnä mietin, ostaako kentältä jotain purtavaa ? Perillähän pääsee vaikka heti JFK:lla syömään :). Miten muuten on palvelu pelannut ?

18

3485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kefla Vik

Siis ns. kaukolento ja ruokakin maksaa, onko mennyt halpalentofirmaksi. Kuinka halpa oli lippu?

• wpfg2011

Lippu kustansi 505€/hlö kaikkine maksuineen, ei siis megahalpa, mutta kun perillä oltava tietyt päivät, pakko varata ajoissa. Onko sinulla kokemusta kentästä/vaihdon sujuvuudesta, vaihtoaika 1h05min, kai tuo riittänee, kun pienehkö kenttä?

• ........

icelandairilla Köpiksestä Reykjavikiin ja takaisin Oslon kautta Helsinkiin. Ruuat olivat maksullisia, en nähnyt kenenkään syövän koneessa. Palvelu oli hyvää ja lentoemot todella ystävällisiä. Jokaisella penkillä on oma televisio ja tarjolla on useita elokuvia, musiikkia, pelejä sekä mahdollisuus islannin opetteluun. Suosittelen ko. lentoyhtiötä lämpimästi!

• sapuskaton lento

Mitä se hyvä palvelu piti sisällään kun ei tarjoiluakaan ole?

• ---------------
        sapuskaton lento kirjoitti:

Mitä se hyvä palvelu piti sisällään kun ei tarjoiluakaan ole?

Kyllä koneessa on tarjoilua, ei tosin ilmaiseksi.

• älytöntä

että oikein televisio...kai se on vain LSD näyttö ja siihen voi ladata elokuvia jne...televisio on laite josta tulee suoria tv ohjelmia ja sitä ei voi lentokoneessa käyttää. Siis nykin matkalla ja vielä koukaten eikä kukaan syönnyt mitään....10 tuntia on aika pitkä matka...onko kaikki niin persaukisia noilla lennoilla vai?
        Nykiin pääsee ihan suoraan 8 tunnissa Helsingistä ja kaikki kuuluu hintaan...juomatkin....ja jopa alle 500 euron.

• ehhe-he
        älytöntä kirjoitti:

että oikein televisio...kai se on vain LSD näyttö ja siihen voi ladata elokuvia jne...televisio on laite josta tulee suoria tv ohjelmia ja sitä ei voi lentokoneessa käyttää. Siis nykin matkalla ja vielä koukaten eikä kukaan syönnyt mitään....10 tuntia on aika pitkä matka...onko kaikki niin persaukisia noilla lennoilla vai?
        Nykiin pääsee ihan suoraan 8 tunnissa Helsingistä ja kaikki kuuluu hintaan...juomatkin....ja jopa alle 500 euron.

Älytontä, vai vielä LSD-näyttö. Kai kuitenkin LCD? Ehkä toi oli jotain huumoria.

• Airlandsice

Itse olen lent'änyt 5 kertaa ko. lentoyhtiöllä HEL-REK-NYC ja paluu samaa reittiä.Osassa lennoista on olut Finnairin yhteys esim. HEL-STO tai HEL-OSL.

Omat Icelandair kokemukset ovat heidän business eli SAGA classista.josta ei ainakaan ole mitään valittamista.Erinomainen palvelu,ruuat,juomat,mukavuus.Olen ollut 100% tyytyväinen.Economysta en sitten tiedä...

• econo

Sagassa penkit ovat nahkalasset eli nojatuolit, tuote on lähinnä premium economy tai USA:n domestic first, mistään todellisesta bisnesluokasta ei ole kyse.

• jöfljasfj

Vaihto nopea. Tosin joutuu tullin passintarkastukseen ja jos on jonoja niin kestää. Toisaalta kenttä on niin pieni, että kone varmaan odottaa kaikki samaan koneeseen tulevat.. Yhtiöi sinällänsä on yksi huonoimmista. Kaikki maksaa ja perusahdasta turistiluokassa tilat ym. Palvelu välinpitämätöntä.
      stop over reikjavikissa plussaa. Jos finskin suoran saisi 50-100e kallimmalla niin menisin sillä.

• Rey-rey

Itse lensin viime kesänä Reykjavikin kautta Torontoon, enkä voi moittia. Islanti on mielestäni juuri sopivan matkan päässä Helsingistä, niin on kiva päästä vähän jaloittelemaan. Tunnin vaihdolla ehtii juuri käydä tupakilla ja wc:ssä, eli ei pitäisi olla mitään hätää. Kenttä on pieni ja selkeä. Lennolla oli kaikki alkoholittomat juomat ilmaisia, mutta kaikki muu maksoi. Itse söin hyvin Helsingissä ja joskus Reykjavin jälkeen ostin samlokan (kerrosvoileipä). Hyvin jaksoi 10 tuntia matkustaa ja katsoa leffoja. Makuja on monia, mutta itse käytän kyllä vastaisuudessakin Iceland Airia! Halpa, nopea, helppo vaihto ja juuri oikeassa paikassa.

• Tommi-----

Kyllä JFK kone odottaa Helsingin lentoa... sieltä tulee kuitenkin useampi kymmenen matkustajaa kyytiin. Jos HKI lento on myöhässä, niin saapumisportilla joku yleensä odottaa ja johdattaa JFK-lentolaiset oikealle portille, hieman nopeammin "jonojen ohi".

Icelandairin koneet ovat vanhoja, mutta suurin osa niistä on "remontoitu" sisältä pari vuotta sitten. Entertainment-härvelikin toimii nykyään suht ok. Limpparia saa ilmaiseksi JFK-lennolla, mutta muut suuhunpantavat maksaa. Valikoima on kyllä huono, voileipä/salaatti tasoa.

Iceairin henkilökunta on mukavaa. Ja kun tekeydyt jenkiksi, niin palvelun taso nousee.

Kyllä Icelandair on Finnairin suoran lennon jälkeen paras vaihtoehto Nyciin. Siis jos ei satu tulivuoret pahalle päälle...

• Fin-yankee

Ja kun tekeydeyt jenkiksi... Miten suomalainen tekeytyy jenkiksi? Ei ainakaan englanninkielen taidolla. Onko muita vinkkejä saadaksesi hyvää palvelua Icelandairin lennolla?

• Economy ei hyvä

Itse matkustin viime kesänä
      Maksulliset ruuat olivat surkeita. Lentoemot olivat ystävällisiä, mutta kenttähenkilökunta töykeää. Uskon lentoemojen olevan hyvällä tuulella siksi, että heidän ei paljon tarvitse tarjoilla, kun vain harva ruokaa ostaa.

Paikat olivat koneessa todella ahtaita. Islanissa oli takaisintullessa pidempi odotus ja melkein kaikki paikat kiinni, joten lentokentällä ollut pitkä odotusaika tuntui vieläkin pidemmältä. Kahvila oli auki, mutta todella kallis - sinnehän sitä oli sitten pakko mennä ja maksaa hammasta purren.

Kannattaa muuten ostaa ne eväät sieltä kentältä, koska koneessa valikoima on surkea. Juomia ei tosin kentältä saa koneeseen viedä Islannissa.

Itse menisin samalla hinnalla (tai hieman kalliimmalla) vastaisuudessa ensisijaisesti Virginillä Lontoon kautta tai Finskillä, mutta toki olen valmis menemään, jos aikataulut sopivat, monilla muillakin yhtiöillä.

Halpalentoyhtiöitä olen muutaman huonon kokemusen myötä oppinut välttämään - tämä oli monin osin (palvelu) huono kokemus ja todisti, että yhtiö on halpalentoyhtiö, kun ovat koko ajan työntämässä kättä sun lompakkoon.

Jos saisin samaan hintaan Saga-luokan lipun, niin voisin kokeilla uudestaan Icelandairia. Economyllä en kuitenkaan matkusta toistamiseen.

• Saga Class

Moikka,
      Olen lentänyt reitin 2 kertaa edes takaisin Icelandairin SAGA luokassa joka on heidän business luokka.Ainakin tuosta voin sanoa,että aivan rattoisasti matka meni ja palveluoli ERITTÄIN HYVÄÄ ja YKSILÖLLISTÄ.En kaivannut mitään parisänkyä tai vuoteeksi muuttuvaa istuinta.Ihan kelpasi Saga class istuimet.Ja lento ajat hyvä sekä vaihdot nopeasri.

• ei tarvi olla Saga

Oon tainnut lentää kolmisen kertaa Hki-MPS. Ruoka on joo maksullista, mutta taidettiin olla ainoat, jotka ei mitään aluksi ostanut. Toki nälkä lopulta tuli. Ei näytä enää kasviswrappia olevan tarjonnassa, mutta viidella eurolla se oli musta ihan ok. Limpparit tosiaan ilmasia.

Plussaa on lyhyt matka ja yksi pysähdys. Paljon enemmän innostaa 10h kokonaismatka verrattuna 13 tai 31 tunnin vaihtoehtoihin muiden kanssa. On myös tarpeeksi aikaa kentällä. AA:lla ei ainakaan oman kokemuksen mukaan ole economyssä viihdejärjestelmää, joten Icelandairin järjestelmä kyllä melkein voittaa, vaikka AA:lla ilmaiset ruoat saisikin.

Ei oo ollu erityistä valitettavaa. Minneapolisiin tällä taitaa yleensä päästä halvimmalla, kesällä siis, joten voipi olla että parin kuukauden päästä käytän sitä uudelleen.

• hhhhtyt

Icelandairin viihdejärjestelmä on toiminnaltaan näpsäkkä, mutta ainakin economyssa tarjonta on "ikivanhaa" eli jos yhtään seuraa aikaansa niin kaikki on nähty (islantilaista tv-tarjontaa lukuunottamatta).

Ateriat kenties maksavat, mutta lennon hintaan verrattuna aterioiden hinnat ovat nimellisiä. Varsinkin jos ostaa lentonsa silloin, kun joku povaa lehdissä uutta tulivuorenpuorkausta.

Ainakin USAsta tultaessa jatkolennot Islannista näyttävät myöhässäkin odottelevan kiltisti, kunnes kaikki matkustajat ovat koneessa.

• KOKEMATON MATKUSTAJA

Kesällä oon menossa helsinki-reykjavik- minneapolis matkan icelandairilla. Kyselenpä tällasta, että onko paha vaihtaa lentokenttää reykjavikissä yksin, ja vitosen enkulla, onkohan tuo lentokenttä reykjavikissä minkalainen, ja onkohan ketään tulossa kesäkuun alussa lennolle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1746
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1452
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1012
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1000
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      851
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe