Prosessorin hankkimisesta

Tyhmä....

Olisin ehkä varmaankin saanut vastauksen selailemalla vanhoja viestejä, mutta minulla ei ole aikaa siihen. Elikkä jos hankin uutta prossua niin mitä minun tulee ottaa huomioon emolevyn suhteen? Eli jos mulla on nyt AMD Athlon 64 3500 2.2 Ghz niin voinko hankkia prossua joka on esim. 2.6 Ghz vai pitääkö emolevykin vaihtaa siinä tapauksessa? Voinko asentaa uuden emolevyn ilman, että joudun asentamaan windowsin uudelleen?

2

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa näkemällä

olisi vastaus selvinnyt tältäkin palstalta.

"Elikkä jos hankin uutta prossua niin mitä minun tulee ottaa huomioon emolevyn suhteen?"
      - Emolevyn prosessorikanta ja -tuki. Emon valmistajan sivuilta selviää mikä on nopein emolevysi tukema prosessori.

"Eli jos mulla on nyt AMD Athlon 64 3500 2.2 Ghz niin voinko hankkia prossua joka on esim. 2.6 Ghz vai pitääkö emolevykin vaihtaa siinä tapauksessa?"
      - kts. edellinen

"Voinko asentaa uuden emolevyn ilman, että joudun asentamaan windowsin uudelleen?"
      - Pääsääntöisesti Windows täytyy asentaa uudelleen.

Mikäli emolevyvaihdetaan päivityksen yhteydessä, on syytä varmistua siitä miten muut osat sopivat uudelle emolle: Onko sama muistityyppi kuin vanhassa? Onko näytönohjain samalla liittimellä? Onko SATA/IDE-väyliä tarpeeksi vanhoille kiintolevyille ja DVD-asemille?

• retiisin

Olisit nyt vain koittanut hakua.
      Prosessoria vaihtaessa täytyy tietenkin selvittää, että onko kyseinen prosessori sopiva kyseiseen emolevyyn.

Viimeiseen kysymykseen vastaus: Et.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3471
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      21
      2372
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1965
    4. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1881
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1858
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1582
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1450
    8. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1427
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1394
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1334
    Aihe