Olisin ehkä varmaankin saanut vastauksen selailemalla vanhoja viestejä, mutta minulla ei ole aikaa siihen. Elikkä jos hankin uutta prossua niin mitä minun tulee ottaa huomioon emolevyn suhteen? Eli jos mulla on nyt AMD Athlon 64 3500 2.2 Ghz niin voinko hankkia prossua joka on esim. 2.6 Ghz vai pitääkö emolevykin vaihtaa siinä tapauksessa? Voinko asentaa uuden emolevyn ilman, että joudun asentamaan windowsin uudelleen?
Prosessorin hankkimisesta
2
363
Vastaukset
- vaivaa näkemällä
olisi vastaus selvinnyt tältäkin palstalta.
"Elikkä jos hankin uutta prossua niin mitä minun tulee ottaa huomioon emolevyn suhteen?"
- Emolevyn prosessorikanta ja -tuki. Emon valmistajan sivuilta selviää mikä on nopein emolevysi tukema prosessori.
"Eli jos mulla on nyt AMD Athlon 64 3500 2.2 Ghz niin voinko hankkia prossua joka on esim. 2.6 Ghz vai pitääkö emolevykin vaihtaa siinä tapauksessa?"
- kts. edellinen
"Voinko asentaa uuden emolevyn ilman, että joudun asentamaan windowsin uudelleen?"
- Pääsääntöisesti Windows täytyy asentaa uudelleen.
Mikäli emolevyvaihdetaan päivityksen yhteydessä, on syytä varmistua siitä miten muut osat sopivat uudelle emolle: Onko sama muistityyppi kuin vanhassa? Onko näytönohjain samalla liittimellä? Onko SATA/IDE-väyliä tarpeeksi vanhoille kiintolevyille ja DVD-asemille? - retiisin
Olisit nyt vain koittanut hakua.
Prosessoria vaihtaessa täytyy tietenkin selvittää, että onko kyseinen prosessori sopiva kyseiseen emolevyyn.
Viimeiseen kysymykseen vastaus: Et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1933971
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921896Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281572- 1651392
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251266Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121140- 391132
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?941109Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291093Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell1951016