Millaista on yhteydenpito serkkuihin vai onko ollenkaan. Itselläni tahtoo jäädä satunnaisiin tapaamisiin kuten joissain sukujuhlissa.
Serkut
12
395
Vastaukset
- 24
Ovat nuorempia en edes tunne kaikkia.
Sukulaisista ei muutenkaan ole juttukumppaneiksi. - viivatiina
viisi serkkua kahta en ole nähnyt kahteenkymmeneenviiteen vuoteen kolmen kanssa pidettiin serkkutapaaminen muutama kesä sitten näistä yksi sairasti syöpää ja menehtyikin siihen melko pian sen tapaamisen jälkeen ja näitä kahta jäljelle jäänyttä äidin sisaren lasta tapailen aina silloin tällöin en mitenkään useasti mutta aina kun nähdään on kiva tavata.
- Pirre*
oli vain yksi setä ja sieltä puolen 10 serkkua, ja äitini puolelta vain kaksi ja kehenkään ei ole yhteyttä, pitäisi kai järjestää kai meidänkin tuollainen serkkutapaaminen..
- Pirre*
vieraantuneet kokonaan, ei ole mitään yhteyttä, ikävä kyllä.
serkun kanssa vaihdan kuulumisia vuoden aikana. Osa on painunut unholaan.
Melkein kaikki olen joskus nähnyt. Kymmenkunta on kuollutkin, kuka mitenkin. Ulkomuistista laskien 20 heitä on enää jäljellä. Muutamia silloin tällöin näen, joillekin soittelen Skypellä tai puhelimella säännöllisen epäsäännöllisesti. Hyvänä kaikki pitävät, ei ole suku pahin vaan yksi parhaista.
- 1.1947
Omiin serkkuihin ei yhteyksiä. Miehen serkkuihin yhteydet myös vähentyneet. Tapaamiset lähinnä hautajaisissa nykyään. No yhtä tuli tavattua kerran tänä vuonna.
Sisareen ja veljeen on tiiviit välit sentään. Oma lähisuku on pieni. Paikkakunnan vaihdos vähensi tapaamisia. - 1943
25 ja kaikki olen joskus tavannut. Parin kanssa soittelemme muutaman kerran vuodessa, joskus tapaammekin. Voin mennä yllätysvierailulle kenen luo vaan ja hyvänä pidetään. Samoin meille voi tulla. Useimmat asuvat melko kaukana. Mieheni serkkuja on ollut kolmisenkymmentä ja kerran vuodessa on serkkutapaaminen. Heillä on ollut paljon muitakin juhlia ja olen enemmän heidän kanssaan tekemisissä kuin omien serkkujeni. Kaikki heistä olen joskus tavannut ja tunnenkin nyt, vaikka alkuun tuntui ihan mahdottomalta. Joulukortteja lähettelen muutamalle omalle ja mieheni serkulle.
- Vaikeat suhteet
Isäni puolelta serkkujani en ole koskaan tuntenutkaan, koska välit sinne katkesivat totaalisesti äitini erottua isästäni muinoin. Koska minulla oli kaksi setää ja ainakin toisella oli useampia lapsia, serkkuja lienee siellä jossakin ja yhtä vanhoja kääkkiä kuin itsekin olen. Pikkuserkkujakin lienee siunaantunut. Äitini puolen serkkujen kanssa välit ovat, mutta välimatkat ovat niin pitkät,että enpä yhteyttä ole pitänyt, eivätkä hekään. Täällä Helsingissä, jossa itsekin asun, on myös kaksi äitini puolen serkuista. Sen verran ollaan aikuisena tavattu,että olen havainnut näkemyksemme elämästä ja kuinka sitä pitäisi elää niin erisuuntaisiksi, että samaan pöytään emme mahdu. Ei minua harmita enkä heitä kaipaa. Parempi laiha sopu eli hiljaisuus kun lihava riita tai jatkuva mielensä pahoittaminen. Kaikille serkuilleni, tutuille ja tuntemattomille, toivon mielessäni hyvää elämää missä sitten ovatkin.
Saman paikkakunnan serkut ovat, yhtä lukuun ottamatta kuolleet, linnassa tai ainakin sinnepäin menossa.
Muualla asustelevia serkkuja näen harvakseltaan hautajaisten yhteydessä.- Marlyn.
Olemme kai sukurakkaita,serkut on osa elämääni ja pidämme tiiviisti yhteyttä ja näemmekin suht usein.
Vaikka välimatkat toisiin on pitkät,silti vaihdamme kuulumisia useinkin,ja olemme kiinnostuneita toistemme elämästä.Samoin on sisarien ja veljien laita,myöskin heidän lapsensa.
Kesäisin on hauska kokoontua yhteen ja muistella kaikkea.Ja tietää mitä kellekkin kuuluu.- Lempin lapsi
juuri kesken kirjoittamiseni.
Ja tapasin nuoremman serkkuni tänään äitini synttäreillä.
Meilläkin välimatkat pitkiä. Ja osa jo kuolleet tai sairaita.
Ikäerot joidenkin kanssa isojakin. Mutta niin isän kuin äidinkin siskojen ja veljien
lapset sosiaalisen äitini kautta tulivat tutuiksi ja läheisiksi.
Tänään on äidin 96v synttärit hoivakodissa. Äiti teki meidät jokseenkin jo vanhemalla iällään.
Puhelimet soineet ristiinrastiin äidin puhelimeen kuin minunkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838