Heippa kaikille, mulla on tietotekniikan opettajan paperit (tietotekniikka matikka kasvatustiede) ja olen jokusen vuoden alan hommissa toiminutkin. Nenäkkäät teinit ovat kuitenkin alkaneet käydä hermoille ja olen pikkuhiljaa taipumassa alanvaihdon kannalle. Esimerkiksi projektinjohto tms tehtävät kiinnostaisivat. Koodariksi mulla ei kiinnostusta ole.
Kyselisinkin teiltä että onko kellään kokemuksia TTY:n tietojohtamisen koulutusohjelmasta? Pääsisin sinne varmaankin sisään erillisvalinnassa suoraan DI-opintoja suorittamaan. Minkälainen koulutusohjelma, kannattaako hakea? Onko sisällöllisesti järkevää vai ihan turhaa huttua?
TTY:n tietojohtaminen?
1
2202
Vastaukset
- hervannan_teekkari
Jonkin verran on tullut nähtyä tietojohtamista sivusta ja olen itsekin käynyt muutaman kurssin. Olen siis teekkari TTY:ltä, mutta toisesta koulutusohjelmasta.
Ensinnäkin, kehottaisin tutustumaan TTY:n opinto-oppaisiin ja kurssikuvaksiin, ellet ole sitä jo tehnyt.
Tässä listauksena omia käsityksiäni tietojohtamisesta:
-opinnot integroivat taloustieteitä ja tietotekniikkaa: opinnot ovat yllättävän laajat, tosin en ole varma syntyykö niistä selkeää kokonaisuutta
-tietojohtaminen ei ole kovin hyvin tunnettu ala työnantajien keskuudessa: myös opiskelijan täytyy itse etsiä oma identiteettinsä, koska ei ole olemassa valmista vastausta millainen tietojohtaja on ja mitä töitä hän tekee
-usein tietotekninen osaaminen on erittäin hyödyllistä työllistymiseksi: kaikki eivät pääse projektipäälliköiksi tai vastaaviin tehtäviin valmistumisen jälkeen, moni tekee koodarin tai vastaavia hommia
-alan opiskelijoista lienee jonkin verran ylitarjontaa
Vaikka listaus saattaa kuulostaa negatiivispainoitteiselta, tietojohtaminen on hyvä vaihtoehto, jos haluat työskennellä tietotekniikan parissa. Jotain erikoista olisi hyvä olla millä erottautuu muista opiskelijoista. Moni hankkii vahvan tietoteknisen osaamisen, mikä onkin varmasti suositeltavaa. Sanoisin että tietojohtaminen yhdessä tietoteknisen osaamisen kanssa antaa hyvän pohjan työelämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot14917347Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss459994Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?345836Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463190Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.152876Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252792"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita562672Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling822576- 1351821
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen361809