Scanian jäähdytysnesteen täyttö

ristoo12

R-sarja 380 hv, vm 2004. Ohjekirjan mukaan nesteen voi täyttää vain Scania-korjaamolla. Eikö ole kotikonstia? Korjaamokäynti maksaa aikaa ja rahaa.

8

8938

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggddddddaaaaaaa

varmaan opetettiin mistä se täyttöaukko löyttyy. Maskin takaa tietty! Voi lisätä ihan itse.

• Lällällääää

opetettiin myös ajovalopolttimon vaihto. Sitten insinööri päästettiin irti ja pajallakin sitä polttimoa vaihdetaan 2-3h. Henkilöautoihinkin

• ristoo12

Mutta jäähdytin oli tyhjä termostaatin vaihdon jälkeen. Painettiin alakautta, mutta kurlaa edelleen sammuttamisen jälkeen. Soitin tekniseen neuvontaan, suosittelivat ilmaamaan vielä hidastimen. Täytyy kokeilla.

• sca620
        ristoo12 kirjoitti:

Mutta jäähdytin oli tyhjä termostaatin vaihdon jälkeen. Painettiin alakautta, mutta kurlaa edelleen sammuttamisen jälkeen. Soitin tekniseen neuvontaan, suosittelivat ilmaamaan vielä hidastimen. Täytyy kokeilla.

scaniassa, se vaatii omat toimenpiteensä.

• ristoo12
        sca620 kirjoitti:

scaniassa, se vaatii omat toimenpiteensä.

Voisitko kertoa, mitä toimenpiteitä hidastimen takia pitäisi tehdä? Voisi tässä pyhänseutuna kokeilla.

• 28
        ristoo12 kirjoitti:

Voisitko kertoa, mitä toimenpiteitä hidastimen takia pitäisi tehdä? Voisi tässä pyhänseutuna kokeilla.

en ole itse nähny, scanialla tehty.

• Taitaa olla tuossakin mallissa niinkuin vanhemmissa että jos täytetään koko järjestelmä uusilla nesteillä niin ne laitetaan pumpulla alakautta, sieltä löytyy siihen tarkoitettu liitin. Tällä systeemillä järjestelmän ilmaus onnistuu parhaiten.

Kyllä se täyttö yläkauttakin onnistuu, vie vaan enemmän aikaa lirutella nesteitä sisään, välillä käyttää konetta, tarkistaa tason, lisää nestettä tarvittaessa ja taas käyttää konetta.
      Pelkkä lisäys pelkästään yläkautta.

• ristoo12

Eli nesteen kuplinta johtui vuotavasta kompressorista. Sittenhän se levisi lopullisesti reissun päällä Kouvolassa päin. Hinurilla Scan-autoon ja parin tonnin remontti. Siinäpä tuli sitteen uudet nesteetkin täytettyä korjaamolla. Opetus: jos neste kurlahtelee, epäile kompuraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1480
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 52
      670
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe