Kokemuksia sijaissynnytyksestä/kohdunvuokrauksesta

tk

Vaimoni ja minä olemme sellaisessa tilantessa, että olemme kokeneet useamman keskenmenon ensimmäisen ja ainokaisen lapsemme syntymän jälkeen. Ne ovat kuluttaneet voimiamme ja nyt näyttää mitä ilmeisimmältä, ettemme voi saada enää toista lasta - ainakaan omin voimin. Vastoinkäymisistä huolimatta suuri toiveemme olisi edelleen saada sisarus ainokaisellemme.

Olen alkanut selvitellä kv-adoption ohella sijaissynnytyshoidon/kohdunvuokrauksen mahdollisuutta. Kuten jossain aiemmassa viestiketjussa on selvitelty, laki kieltää Suomessa hedelmöityshoitojen antamisen sijaissynnytystarkoituksessa. Laki ei kiellä sijaissynnystystä Suomessä eikä luonnollisestikaan koske muissa maissa annettavia hoitoja.

Muutamien yhteydenottojen jälkeen näyttäsi siltä, että pääsisimme sijaissynnytyshoitoon Venäjälle tai Intiaan. Lapsen saaminen Suomeen näyttäisi olevan kuitenkin monen mutkan takana. Olen selvitellyt asiaan liittyviä lakiasioita ja käytännön asioita itsenäisesti sekä Suomen viranomaisten kanssa. Juttu näyttäisi mahdolliselta, mutta selvitettävää edelleen riittää.

Jos jollain on omia kokemuksia sijaissynnytyksesta/kohdunvuokrauksesta ulkomailla niin olisin kovasta kiitollinen kaikesta informaatiosta.

Lisäksi, jos jostain löytyisi taivaan lahjana suomalainen sijaisynnyttäjä, niin siitä olisimme kovasta kiinnostuneita.

40

5673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sitten?

      Mitä jos löydätte sijaissynnyttäjän ja hän synnyttää teille vakavasti sairaan lapsen. Onko hän teille yhtä rakas kuin mahdollinen terve lapsi?

      Olen kuullut että joskus sijaissynnyttäjä on saanut kaksoset, toinen oli terve ja toinen sairas. Perhe otti vain terveen lapsen. Minne sairas joutui?

      • Kohduton.

        Jos joku lapsettomuudesta kärsivä jolla ei hoidot auta (esim puuttuu kohtu) on tosiaan valmis sijaissynnytykseen ja vieläpä joutuu maksamaan siitä (mennessään ulkomaille koska se ei ole täällä sallittua), niin tietenkin hän ottaa tulevan lapsen, olipa lapsi terve tai sairas tai mitä vaan! Kyllä huomaa että nimimerkki "mitä sitten" ei joudu itse näitä asioita vakavasti pohtimaan.
        Itse olen ottanut yhteyttä eri kansanedustajiin jotta lakia voitaisiin muuttaa Suomessa, ja onneksi pari ystävällistä edustajaa on jo luvannut ajaa asiaa.


      • tk

        Vastuu näissä jutuissa on tietysti kannettava. Niinkuin normaaleissakin raskauksissa.


      • 19plus1
        Kohduton. kirjoitti:

        Jos joku lapsettomuudesta kärsivä jolla ei hoidot auta (esim puuttuu kohtu) on tosiaan valmis sijaissynnytykseen ja vieläpä joutuu maksamaan siitä (mennessään ulkomaille koska se ei ole täällä sallittua), niin tietenkin hän ottaa tulevan lapsen, olipa lapsi terve tai sairas tai mitä vaan! Kyllä huomaa että nimimerkki "mitä sitten" ei joudu itse näitä asioita vakavasti pohtimaan.
        Itse olen ottanut yhteyttä eri kansanedustajiin jotta lakia voitaisiin muuttaa Suomessa, ja onneksi pari ystävällistä edustajaa on jo luvannut ajaa asiaa.

        Ihanaa, että joillakin on voimia ajaa tätä tärkeää asiaa


      • Anonyymi

        Mitähän ihmettä?!? Jos lapsen saa biologisesti omana tai sitten sijaissynnytyksen kautta niin eikös se ole yhtä rakas ja toivottu?!? Ihmeellinen oletus ihmisillä että vain terve lapsi on ok.. meidän pas*a yhteiskunta on se joka ei siedä eikä hyväksy erilaisuutta ei ihminen joka haluaa ja haaveilee vanhemmuudesta!! Vaikka ”normaali” raskaus olisi edennyt mallikkaasti ja kaikki näyttäisi hyvältä, voi synnytyksessä tapahtua jotain niin että lapsi vahingoittuu ja vammautuu ei siinä vaiheessa todeta että ”en mä tätä halua”


      • Anonyymi
        Kohduton. kirjoitti:

        Jos joku lapsettomuudesta kärsivä jolla ei hoidot auta (esim puuttuu kohtu) on tosiaan valmis sijaissynnytykseen ja vieläpä joutuu maksamaan siitä (mennessään ulkomaille koska se ei ole täällä sallittua), niin tietenkin hän ottaa tulevan lapsen, olipa lapsi terve tai sairas tai mitä vaan! Kyllä huomaa että nimimerkki "mitä sitten" ei joudu itse näitä asioita vakavasti pohtimaan.
        Itse olen ottanut yhteyttä eri kansanedustajiin jotta lakia voitaisiin muuttaa Suomessa, ja onneksi pari ystävällistä edustajaa on jo luvannut ajaa asiaa.

        Lukenut joistakin lehdistä miten jonkun hyvä ystävä on synnyttänyt lapsen ystävälleen silloin ajattelin että se on sitä aitoa ystävyyttä kun tuntee toisensa hyvin ja haluaa auttaa.
        Toivon että saatte asian onnistumaan ja lapselle sisaren .


    • Eräs varovaisempi

      Taso ei ole sama kuin suomessa. Sijaissynnyttäjä voi saada siellä HIV:n ym. sairaalan välinestä, joka sitten tarttuu myös lapseen.

      • hyvät tasot

        heko heko tuo ihminen ei osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta, -saatika sitten, että hänellä olisi tietoa todellisesta sairaanhoidon tasosta venäjällä tai intiassa. Kummassakin valtiossa on todella huippua jos ja kun ihminen on yksityisessä hoidossa. Kyseinen kirjoittaja ei varmastikaan toimi (onneksi) itse missään vastuullisessa tehtävässä ja hänen on syytäkin toimia parkettikosmetologina (myös jatkossa). Heko heko...


      • Kansakoulun käynyt
        hyvät tasot kirjoitti:

        heko heko tuo ihminen ei osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta, -saatika sitten, että hänellä olisi tietoa todellisesta sairaanhoidon tasosta venäjällä tai intiassa. Kummassakin valtiossa on todella huippua jos ja kun ihminen on yksityisessä hoidossa. Kyseinen kirjoittaja ei varmastikaan toimi (onneksi) itse missään vastuullisessa tehtävässä ja hänen on syytäkin toimia parkettikosmetologina (myös jatkossa). Heko heko...

        Venäjä ja Intia kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Opettele siis itse oikeinkirjoitus ennen kuin muiden kirjoituksia hekotat.


    • äetee74

      Minä niin sydämestäni toivon, että teillä onnistaa! Kumpa vaan keino löytyisi.

    • lapsen paras.

      Kaikki mulle ja pakko saatava hinnalla millä hyvänsä??Haloo??
      Teillä kuitenkin on yksi lapsi.Kaikilla ei ole ainuttakaan.
      Entä jos kaikki ei menekkään niin ongelmitta.Jospa sijaissynnyttäjä ei haluakkaan antaa lasta teile?Tms.
      Miettikää vielä ihan tosi.

    • järki käteen

      nykyihmiset ovat kyllä ihmeellisiä. miksi kaikki on aina pakko saada? minun mielestäni kohdunvuokraukset ja munaoslujen luovutukset tms. pitäisi kieltää, sillä ihmisiä yksinkertaisesti on jo aivan liikaa. jos et voi saada lapsia biologisesti, hyväksy se. elämässä täytyy olla jotain muutakin merkitystä kuin pelkkä lisääntyminen. jos et saa biologista lasta mutta haluan sellaisen riesaksesi, adoptoi.
      ärsyttää tuommoinen "pakko saada kaikki" -asenne. tekniikan kehitys ei ole aina positiivista, sanon ma.

    • Huolestunut kokonais

      Maailma on muutenkin ylikuormitettu liioilla ihmisillä.
      1950 luvulla meitä oli yhteensä n 4mrd ja suomalaisiakin 4milj.
      Nyt meitä alkaa olla 6,8mrd jos ei yli ja suomalaisiakin yli 5milj.

      Samanaikaisesti mailman energiavarat ovat käymässä vähiin ja nälkää nähdään monella alueella. Myöskin jäteongelmat ovat valtavat. Kaikki seurausta liiallisesta ihmismäärästä ja tuhlauksesta. Mihin niitä lisä ihmisiä tarvitaan?

      Jos haluatte parantaa maailmaa, voisitte adoptoida jonkun onnettoman. Suomessakin loytyy adoptiotarvetta!

    • luonnotonta

      Minusta on ihan käsittämätöntä, kuinka ihmiset "leikkivät jumalaa", jotta syntyisi lisää ihmisiä tähän ylikansoitettuun maailmaan. Jokainen tehköön omat lapsensa, ja jos siihen ei pysty luonnollisin kontein, hyväksyköön osansa lapsettomana tai adoptoikoon lapsen. Huostaanottokynnys vaan Suomessa alemmas ja lapsille rakastavat kodit sellaisista perheistä, joihin heitä toivotaan!

      Missään nimessä ei pitäisi sallia mitään tieteistemppuja lapsensaantiin! Turvataan energian, veden ja ruuan riittävyys tuleville polville eikä tehtailla lisää ihmisiä koeputkissa..

    • Olen katsonut aiheesta dokumentin joskus ja siinä nämä "sijaissynnyttäjät" olivat lähettäneet dokumenttejä siitä,että ovat raskaana,lähettäneet ultrakuvia jne ja sitten saaneet muka keskenmenon,kun olivat saaneet rahaa pariskunnalta ja loppujen lopuksi kukaan ei tiedä olivätko he oikeasti raskaana,saivatko he keskenmenon vai synnyttivätkö lapsen,jonka sitten joka pitivät itsellään tai myivät eteenpäin.Sen dokumentin katsomisen jälkeen en moista suositelisi.Turvallisempi vaihtoehto on adoptio nii kotimainen,kuin kansainvälinen.Huom.on Suomessakin lapsia jotka tarvitsevat kodin.

      • ilo vanhemmille

        suosittelen adoptiota jos ei ole mitään väliä sillä millaisella genetiikalla tai historialla varustettuna lapsen haluaa. Olen nähnyt suomalaisen kauhean tapauksen jossa lääkäripariskunta adoptoi itselleen lapsen josta tuli henkiseltä kehitykseltään "hieman" jälkeenjäänyt. Äiti tuli tuomaan rahaa että ko 25- vuotias söpöläinen pääsi hampurilaispaikkaan syömään ja äiti kysyi että "Osaatko sitten tulla suoraan kotiin?" No ottakoon sellaiset vaan itselleen siunaukseksi yksilön joka voi olla narkomaanin tai prostituoidun jälkeläinen. Nykyään kun suhtaudutaan niin että "lievät päihderiippuvuudetkaan" eivät vaikuta lapsen kehitykseen millääntapaa. Eräässä kuulemassani tapauksessa viranomaiset "unohtivat kertoa" että adoptoitava lapsi on käytökseltään poikkeava. Asiakkaani ottivat hänet kasvattilapsekseen ja ovat vanhentuneet itse aika tavalla sillä kyseinen "waavi" osoittautuikin vaikeaksi skitsofreniatapaukseksi joka on vienyt pariskunnan kaiken ylimääräisen energian. Pariskunnan äiti arveli lastensuojeluviranomaisten halunneen säästää omaa työmääräänsä nähtyään millainen tapaus kyseinen adoptiotapaus oli. No siitä vaan adoptoimaan. Mutta ei kannata sitten valittaakaan jos lapsi onkin jo valmiiksi lääke, huume tai alkoholiriippuvainen ja käyttäytyy senmukaisesti


      • klösdjfaf
        ilo vanhemmille kirjoitti:

        suosittelen adoptiota jos ei ole mitään väliä sillä millaisella genetiikalla tai historialla varustettuna lapsen haluaa. Olen nähnyt suomalaisen kauhean tapauksen jossa lääkäripariskunta adoptoi itselleen lapsen josta tuli henkiseltä kehitykseltään "hieman" jälkeenjäänyt. Äiti tuli tuomaan rahaa että ko 25- vuotias söpöläinen pääsi hampurilaispaikkaan syömään ja äiti kysyi että "Osaatko sitten tulla suoraan kotiin?" No ottakoon sellaiset vaan itselleen siunaukseksi yksilön joka voi olla narkomaanin tai prostituoidun jälkeläinen. Nykyään kun suhtaudutaan niin että "lievät päihderiippuvuudetkaan" eivät vaikuta lapsen kehitykseen millääntapaa. Eräässä kuulemassani tapauksessa viranomaiset "unohtivat kertoa" että adoptoitava lapsi on käytökseltään poikkeava. Asiakkaani ottivat hänet kasvattilapsekseen ja ovat vanhentuneet itse aika tavalla sillä kyseinen "waavi" osoittautuikin vaikeaksi skitsofreniatapaukseksi joka on vienyt pariskunnan kaiken ylimääräisen energian. Pariskunnan äiti arveli lastensuojeluviranomaisten halunneen säästää omaa työmääräänsä nähtyään millainen tapaus kyseinen adoptiotapaus oli. No siitä vaan adoptoimaan. Mutta ei kannata sitten valittaakaan jos lapsi onkin jo valmiiksi lääke, huume tai alkoholiriippuvainen ja käyttäytyy senmukaisesti

        Mihinkäs nämä päihdelapset pitäisi sitten laittaa? Jättää hulttiovanhemmilleen? Lapsilla on kuitenkin mahdollisuus kasvaa edes himpun verran kunnollisemmiksi kansalaisiksi rakastavassa ja "terveessä" perheessä kuin paskiaisvanhempiensa huostassa...


      • osimov
        klösdjfaf kirjoitti:

        Mihinkäs nämä päihdelapset pitäisi sitten laittaa? Jättää hulttiovanhemmilleen? Lapsilla on kuitenkin mahdollisuus kasvaa edes himpun verran kunnollisemmiksi kansalaisiksi rakastavassa ja "terveessä" perheessä kuin paskiaisvanhempiensa huostassa...

        On valitettavaa, ettei alkuperäiseen kysymykseen ole tullut yhtään asiallista vastausta. Kysymys oli, onko jollakulla kokemuksia sijaissynnytyksestä/kohdunvuokrauksesta. Se tarkoittaa omia kokemuksia, ei mielipiteitä eikä toisten ihmisten toiveiden arvostelua. Toivoisin, että te jotka ette ole kokeneet lapsettomuuden kipuja, ette käyttäisi tätä kohtaa omien pohdintojenne heittelyyn. Voitte perustaa oman palstan jonnekin muualle.
        Voimia.


    • sijaissynnyttäjäksi?

      olen paljon miettinyt tuota kuinka se onnistuisi suomessa. Olisin itse halukas sijaissynnyttäjäksi hyvälle ystävälle joka ei oman kohtunsa vuoksi voi saada miehensä kanssa lasta. Kaikki keinot he ovat yrittäneet ja nyt lapsettomia lopun elämänsä koska sijaissynnyttäminen on suomessa kiellettyä. Haluaisin niin auttaa hyvää ystävää.
      Itse olen 3 lapsen äiti ja lapset ovat niin suuri lahja ja jokaisen päivän huippu arvokkaaksi tekevä asia, että haluaisin ystävänkin kokevan saman, koska tiedän hänen rakastavan lapsia paljon. Olemme hoitoalalla lasten parissa molemmat. Omat raskaudet ovat olleet helppoja ja ihania asioita. Ja paljon asiaa miettineenä, olen ajtellut että pystyisin lapsen kantamaan heille, se olisi heidän sukusoluistaan, ei minun lapseni, sydämeni alla olisi vain alkukoti sille pienen matkan elämää.
      Jos jollakulla on tietoa miten se suomessa onnistuisi, niin tietoa minäkin kaipaisin.

      • 43252

        suomessa sijaissynnyttäjälle, niin miksi te sitten haette häntä. Miten ihmeessä te se vaimon munasolun saatte A: hedelmöitetyksi ja B: siirrettyä toisen kohtuun, jos niitä hoitoja ei saa antaa.Vai meinasitteko käydä virossa tekemässä sen?


      • justjjjjoo

        Mutta saisit 3000€ riittämään yhdeksäksi kuukaudeksi? Mielenkiintoista, eli pärjäisit kuussa n. 330 eurolla :D, joo, okei...
        taidat sitten asua vielä vanhempiesi kanssa, ei normaali aikuinen ihminen tolla summalla pärjää :D


      • 1+1

        edelleen laitonta Suomessa.............


      • Anonyymi

        Ihanasti kirjoitettu , oikeat ystävät varmaan monikin haluaisi auttaa toisiaan jos siitä olisi laki joka sallii sen.


    • tulee se sieltä

      ollessamme 22vuotiaita. Toista kun alettiin yrittämään, niin ongelmia vain tuli. Sitten 32vuotiaana saimme sen toisen lapsen.

    • vai niin 17

      Kaipa tämä on vitsi tai täysprovo. Luulisi nykypäivänä olevan muitakin huolia.

    • djo

      Entä jos se tuleva sisarus olisi "vain" puolisisarus, siten että yhteisiä sukusoluja olisi ainoastaan isän puolelta? Tuommoisessa tapauksessa sijaissynnytys onnistuu Suomessakin, jos luottamus ja yhteistyö lapsen vanhempien ja sijaissynnyttäjän välillä vain toimii. Isä luovuttaa siittiöitä sijaissynnyttäjälle ja tunnustaa isyyden heti synnytyksen jälkeen ja lapsi siirtyy isän (ja epävirallisesti myös tulevan äitinsä eli isän vaimon) huollettavaksi sijaissynnyttäjän luopuessa omasta huoltajuudestaan. Sen jälkeen perheen sisäisen adoption kautta virallistetaan suhde lapsen ja sen varsinaisen äidin välillä. Tässä kuviossa on monta riskiä, mutta on mahdollista ja laillista kuitenkin, varsinkin jos sijaissynnyttäjä on ennestään hyvä ystävä tai sukulainen ja kaikki on etukäteen selvästi sovittu. Juridisesti päteviä nuo etukäteissopimukset tosin eivät ole ja kaikki osapuolet voivat muuttaa mieltään missä tahansa vaiheessa..

      • djo

        Huomautus vielä edelliseen kirjoitukseeni, että siittiöiden luovutushan tosiaan onnistuu ihan kotikeinoin ilman klinikkaa tai yhdyntää, mukin ja ruiskun avulla. Tätä menetelmää ovat menestyksekkäästi käyttäneet niin naisparit kuin monet heteroparitkin, joille pakkoseksi aina ovulaation aikaan ei sovi vaihtoehdoksi.


      • kuukkeli781

        sulla aika pieni raide vaimoille hmm..isän huoltajuus aika tärkeä djo:lle, vaikka äitikin voi olla iaka iso henkilö omaisuuden ja asunnon tarjoamisen suhteen, sekä kasvatuksen.


    • Likaa hedelmällinen

      Olkaa nyt *'''tissä tyytyväisiä kun on edes se yksikin. Miks ....vetissä pitäis väkisin saada sisaruksia... jos omat vehkeet ei toimi niin sitten ei toimi ja sillä siisti!!!! Adoptoikaa pöllöt, jos väkisin pitää lisää kersoja nurkkiin haalia. Oikeasti vilpittömät voivat adoptoida eikä tarvi olla omia geenejä(eivät kelvollisia, jos ei kerta "tärppäile" luonnollisesti).

      • Bingontäti

        Sinähän sen tiedät. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia!!! Eikä näytä olevan mitään muutakaan!!!


      • Epämiellyttävä totuu
        Bingontäti kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia!!! Eikä näytä olevan mitään muutakaan!!!

        Sijaissynnyttäjän käyttö on riistoa ja epäeettistä, kun on kyse näistä köyhien maiden naisista. He vaarantavat henkensä ja keinottelijat tekevät bisnestä heidän kustannuksellaan. Pitäisi kieltää kansainvälisellä lailla tämä ihmiskaupan muoto!


      • nälkäisten vatsat tä
        Epämiellyttävä totuu kirjoitti:

        Sijaissynnyttäjän käyttö on riistoa ja epäeettistä, kun on kyse näistä köyhien maiden naisista. He vaarantavat henkensä ja keinottelijat tekevät bisnestä heidän kustannuksellaan. Pitäisi kieltää kansainvälisellä lailla tämä ihmiskaupan muoto!

        Ei sijaissynnyttämistä pysty kieltämään millään lailla vaan yksin kertaisesti sillä, että kehitysmaissa elävien ihmisten elintaso nouee.

        Esimerkiksi jos jokainen suomalainen lahjoittaisi joka kuukausi 300 euroa kehitysmaihin, se tekisi 15 000 000 euroa kuukaudessa. Jos näin menettelisi jokainen Euroopan unionin kansalainen, Pohjois-Amerikan kansalaiset sekä muut rikkaitten maitten kansalaiset, köyhyys ja nälänhätä poistuisivat maailmasta muutamasta viikossa. Se on loppujen lopuksi vain meidän jokaisen moraalista ja etiikasta kiinni, teemmekö näin!

        Toimeentulotuki on nykyään 417.25 euroa kuukaudessa. Jos tuosta summasta lähettää 300 euroa kuukaudessa kehitysmaihin, elintaso on siitä huolimatta paljon korkeampi kuin kehitysmaitten ihmisillä. Suomessa perusruoka on halpaa: jauhot, perunat, riisi, ruokaöljy jne. Kehitysmaitten ihmiset voivat vain haaveilla siitä. että saisivat syödä mahansa täydeltä riisiä, perunoita, leipää.

        Mikään ei estä edellistä kirjoittajaa toimimasta kehitysmaitten ihmisten hyväksi, kaikkien pitäisi tehdä niin!


    • Lapseton pari

      Hei

      Olemme tahattomasti lapseton pari ja samassa tilanteessa sijaissynnyttäjän suhteen. Olemme olleet yhteydessä itänaapuriin jossa sijaissynnyttäjän "käyttäminen" on laillista mutta ainoastaan mikäli luonnolliselle raskaudelle on lääketieteellinen este.

      Voisimme / haluaisimme jakaa kokemuksiamme mutta tällä palstalle ei varmaan koskaan tule mitään asiallista keskustelua syntymään. Miten saamme teihin yhteyttä?

      • paksu hiiri

        Aktiiviselle parille voisi tehdäkkin vauvan, omaan aktiiviseen elämään sen lapsen maailman kuvan,kasvatuksen olisi tietysti kiva sopia.
        Aikuisena voisi olla yhteiset aktiviteetit, sanotaan ne ovat mukavimpia.

        Miten voisi tarjota vastasyntynyttä oman maansa kansalaiselle?

        jos päätyy antamaan, tuottamaan lapsen toiselle parille tms. voiko lapsesta pyydettäessä saada tietoja, voisiko esim. informointi olla osa sopimusta.

        Mitä kohtia sopimuksessa olisi juridisesti hyvä olla.


      • Anonyymi

        Ei tokikaan tällä palstalla ole mitään tukea näille eikä paljon muillekaan asioille . Eräiden palsta joten turhaa täältä on kysyäkään mitään. Jokainen uusi ihminen kuvittelee katsoessaan palstalle että kiva kun saa vähän ” jutella” siellä , mutta huomaa että joka ketjussa on aina yksintai kaksi jotka sotkevat koko ketjun . Joten mene muita teitä tai perusta oma sivu jollain teemalla jossa kaikki joilla on sama tilanne voisivat kommuniseerata


    • toimittaja12345

      Hei! Etsin haastateltavaksi vanhempia/vanhempaa, joka on saanut lapsen sijaissynnyttäjän avulla joko Suomessa tai ulkomailla. Vastaavasti voin haastatella myös henkilöä, joka on ryhtymässä tällaiseen prosessiin. Juttu tulee isoon valtakunnalliseen sanomalehteen.
      Koska asia on äärimmäisen arkaluontoinen ja tällä hetkellä Suomessa laitonta, haastattelu toteutetaan ehdotonta lehdistön lähdesuojaa noudattaen ja haastateltavan yksityisyyttä kunnioittaen.
      Kuten varmasti tiesitte, sijaissynnytykseen kaavaillaan parhaillaan lakimuutosta, joten mediassa esitetyillä mielipiteillä on varsinkin tässä vaiheessa merkitystä. Asia on varmasti teille, ja monelle muulle vastaavassa tilanteessa olevalle, äärimmäisen tärkeä. Haastattelu voidaan toteuttaa myös nimettömänä.

      Odottelen yhteydenottoa! 050-5524904

    • Tuleva sijainen

      Eiköhän ensisijaisesti sijaissynnyttäjäksi valikoidu joku läheinen esimerkiksi sisko tai muu sukulainen. Eli ei sijaissynnytys useimmiten todellakaan merkitse köyhien riistoa. Mielestäni kaikilla ihmisillä on yhtäläinen oikeus hankkia biologisia lapsia taustasta riippumatta. Mitä väliä kenen kohdussa lapsi on kasvanut 9 kuukauden ajan?

    • Anonyymi

      Hei!

      Täällä kirjoittaa 28 v nainen pääkaupunkiseudulta, ja olisin kiinnostunut sijaissynnyttämisestä. Minulla ei ole vielä lapsia. Olen terve ja siittäminen voitaisiin puolestani toteuttaa luonnollisesti, miten te haluaisitte. Jos olette kiinnostuneita, laittakaa minulle viestiä:

      [email protected]

    • Anonyymi

      Tk oletteko jo saaneet oman pikkuisen ?

    • Anonyymi

      Onko muualla asiallista ketjua surrogat asiasta, olisin kiinnostunut kuulemaan lisää?
      Kiitoksia vinkeistä :).

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe