Äänestys Schlechterwisseristä

Koska joku ("delete"-ketjussa) ei näytä pitävän siitä, että mm. minä osallistun tämän palstan keskusteluihin, niin lienee reilua kysyä muiltakin mielipidetta asiasta.

Ei tunnu mukavalta olla ruskea kokkare toisten juomavedessä, joten ehdotan että teemme näin: jos asia yhtään kiinnostaa, niin pyydän antamaan tähän ketjuun mielipiteenne Schlechterwisserin karkoittamisen puolesta tai sitä vastaan. Äänestysaikaa on perjantaihin klo 24 asti. Jos sen jälkeen osallistumistani vastustavia ääniä on enemmän kuin puoltavia TAI yksikin kirkon työntekijä haluaa minut pois, en enää osallistu keskusteluun tällä palstalla.

Arvostaisin toki kovasti, jos tietäisit suunnilleen millaisia tekstejä olen tänne kirjoitellut ennen kuin osallistut äänestykseen.

(Valitettavasti taitaa olla pakko tehdä sellainen rajoitus, että lasken vain rekisteröityneiden käyttäjien äänet, koska muuten on vaikea luottaa tuloksen oikeellisuuteen. Jos ette ole rekisteröityneet vielä, niin suosittelen tekemään sen. Se on ilmaista ja helppoa, sen voi halutessaan tehdä paljastamatta oikeaa nimeään ja käyttämällä sitä varten luotua anonyymia sähköpostiosoitetta, ja rekisteröitymisestä on muutenkin hyötyä keskustelussa.)

Eli:

----------
Jos olet sitä mieltä, että Schlechterwisser on ruskea kokkare juomavedessäsi, ja haluat ettei hän enää kirjoittele tällä palstalla, äänestä: "POIS".
--
Jos olet sitä mieltä, että saahan tuo osallistua vapaan keskustelupalstan keskusteluihin jos kerran asia kiinnostaa, niin äänestä: "SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA".
----------

Äänestysaika alkaa… Nyt.

38

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA.

• vain_ihminen

Saa jäädä, ja olisin erittäin iloinen jos jäisi.

Asiallinen keskustelija ja mielenkiintoisten kysymysten esittäjä. En soisi katoavan tältä palstalta.

• herttainenhertta

Sananvapauden nimissä äänestän S.wisserin pitämiseksi palstalla. Onhan se näsäviisas ja ärsyttävä, mutta niin ovat kaikki muutkin. Tai ainakin ne, jotka eivät ole hidasjärkisiä ja huumorintajottomia.

• ebbaviola

Perusteltuja mielipiteitä on aina ilo lukea vaikka ei kaikilta osin itse olisikaan samaa mieltä.

• Kössönöm

Pitääkö tuo oikein kopsata?

SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA

Onhan nuo yhtä jos toistakin pois häätämässä, ja siinä sivussa vittuilemassa, mutta mitä niistä. Tiedän kyllä, että välillä voi harmittaa kovastikin se lapsellinen lällättely ja henkilöön käyminen, mutta sitten voi hengähtää valillä ja ajatella, että sellaista se elämä on.

"Arvostaisin toki kovasti, jos tietäisit suunnilleen millaisia tekstejä olen tänne kirjoitellut ennen kuin osallistut äänestykseen."

- Tiedänhän minä, mutta enimmäkseen ateismipalstalta. Älä sinä nyt minnekään karkaa, ei ole mitään syytä.

• SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA

• vähän rekattuja, joten voit yllättyä vastausten vähäisestä määrästä.

• Dara

Äänestän vaihtoehtoa "SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA".

Ja toivon että jäät. Miksi täältä asiallisia kirjoittajia pois haluttaisiin...

• enkä ymmärrä miksi sinun pitäisi pois mennä. Joten.

• Ehdottomasti PITÄÄ JÄÄDÄ! Parhaimmistoa täällä palstalla. Asiallista, kriittistäkin; sitä mitä pitääkin.

• Tango_Delirium

Näillä mennään :)

• SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA

Sitä paitsi uusimpien tutkimusten mukaan ruskeat kikkareet ovat saaneet alkunsa kamelin...

• Nasse.

vain uudestisyntyneet kristityt(TM) saavat jäädä.

• Kössönöm

Schlechterwisserin sääntöjen mukaan vain rekattujen kannanotot otetaan huomioon:) Tästä muuten huomaa miten vähän täällä uskovaiset käyttävät rekattua nikkiä. Enkä nyt tarkoita sinua.

• Kössönöm kirjoitti:

Schlechterwisserin sääntöjen mukaan vain rekattujen kannanotot otetaan huomioon:) Tästä muuten huomaa miten vähän täällä uskovaiset käyttävät rekattua nikkiä. Enkä nyt tarkoita sinua.

Näillä Kiristetyillä on ongelmana jumalan olemattomuus. Ei siis ole mitään tahoa kertomassa kuka on oikeassa.

Kiristetyt tietysti mielellään näkisivät vain heidän taikauskoaan tukevia kommentteja mutta jos sivulliset poistetaan, kiristetyt aloittavat saman menon mitä on muilla lahkopalstoilla. Hell-und-die ja ev-lut lahkon palstoilla ne ovat tukkanuottasilla siitä kuka parhaiten nuolee luomansa jumalan ***tä

• Kössönöm
        Nas.se kirjoitti:

Näillä Kiristetyillä on ongelmana jumalan olemattomuus. Ei siis ole mitään tahoa kertomassa kuka on oikeassa.

Kiristetyt tietysti mielellään näkisivät vain heidän taikauskoaan tukevia kommentteja mutta jos sivulliset poistetaan, kiristetyt aloittavat saman menon mitä on muilla lahkopalstoilla. Hell-und-die ja ev-lut lahkon palstoilla ne ovat tukkanuottasilla siitä kuka parhaiten nuolee luomansa jumalan ***tä

"kiristetyt":)

• Kössönöm kirjoitti:

"kiristetyt":)

isolla alkukirjaimella; Kiristetyt

• ihmettelenpä vaan
        Nas.se kirjoitti:

isolla alkukirjaimella; Kiristetyt

Tarkoitatko sanoa, että haluat kiristää kristittyjä?

• Thronos

Minä ainakin nimenomaan haluan että jäisi. Yksi niistä kirjoittajista joiden tietoja, älyä, analyyttisyyttä ja maltillisuutta suuresti arvostan.

En ole rekisteröitynyt mutta osallistun äänestykseen siitä huolimatta.

• häirikköuskis

....älä hyvä ihminen vaan häviä minnekään. Ettekä te muutkaan .

Juuri sun ja kumppaneiden ansiosta kirkkopalsta on paras palsta koko keskustelussa . Parhaiten ja asiallisimmin argumentoidut ja myös todistetut väitteenne ovat palstan suola . Eikä minua ole muutama herja häirinnyt vaikka etenkin nassetyttö niitä heittelee , piristää vain . Mutta hänkään ei ikinä alennu eritteisiin kenenkään mielipiteitä vertaamaan . Minua hävettää .

Tekisi mieli avata sanainen arkku oikein kunnolla tuolle typerälle aloittajalle , joka itse yrittää pilata palstan . Mutta kun olen kunnon evankelisluterilainen niin on pidettävä mölyt mahassa ja oltava asiallinen , eikä sortua samankaltaiseen alatyyliin .
      Minuakin on haukuttu raivouskisten toimesta saastaiseksi ja paholaisen lapseksi ja varmaan tulee p****a niskaan jatkossakin . Mutta se on heidän mielensä köyhyyttä . Olen totuudelle uskollinen jatkossakin.

Mun rekisteröityminen oli jotenkin vanhentunut , kun en älynnyt käyttää sitä ajan säästämiseksi . On paljon muutakin elämää tämän lisäksi niin yritän toimia pikaisesti ja yhteenlasku on niin helppoa. MUTTA ON NIIN PERUSTELLUT ARGUMENTIT, että sun on suorastaan pakko hyväksyä minun perustelut . Ei anneta yhden hapannaaman pilata mielenkiintoisia keskusteluja.

,

• jaapassaapas

• jaapassaapas kirjoitti:

Tästä voit käydä lukemassa niitä hänen "prusteltuja argumentteja" lisää.
        http://keskustelu.suomi24.fi/allposting/Schlechterwisser?page=29

voimme lukea sinun perusteltuja argumenttejasi? Ai niin, mutta ethän ole rekkautunut, joten eipä niitä mistään löydy.

• jaapassaapas kirjoitti:

Enpä huomannut sinun, arvoisa puskista huuteleva multinikki, kumoavan yhtäkään noista Schlechterwisserin argumenteista tuolla. Etkö osaa? "Ei ne oo perusteltuja kun oon eri mieltä!"

• häirikköuskis
        jaapassaapas kirjoitti:

sainpa todella nauttia Schlechterwisserin lyömättömästä huumorintajusta , hyvä että olet niitä kerännyt oikein yhteen tuohon linkkiin , että viitsitkin nähdä vuokseni moisen vaivan . Olen todella otettu.

Nuo lainauksesikin todistavat , miten tylsä ja ikävä tämäkin palsta olisi , ellei Schlechterkuoma ja kumppanit sitä piristäisi , sen lisäksi että elävöittävät uskovaisten ajattelua mikä jumittaa muuten johonkin tyhjänpäiväiseen oppikysymykseen siitä , tarkoittiko se Jumala nyt sitä vai tätä ja saako ne täti-ihmiset mennä ilman kukkahattua kirkkoon rukoilemaan .

Olet taiinnut todella ihastua kannanottoihini , kun jaksat näin suuren vaivan kanssa kommentoida . Enhän minä nyt semmoista ansaitsisi , mutta oli tämä nätti pikkujoululahja.

Terkut Schlechterwisserille , joko sinä pian palaat tänne kysymyksinesi . I miss you!!

• girl22gr

Moikka Schlechterwisser! Oon seurannu tätä palstaa ahkerasti,vaikken kauheesti oo kirjotellu. Oon myös huomannut sun kirjotuksia täälä. En yleensäkää oo samaa mieltä sun kanssa,aatteet ku meil on ni erilaisia, mutta olis ihan jees jos suakin näkee täälä palstalla. olet tervetullut ja Jumalan siunausta sulle! :)

• ...

Hohhoijaa ootpa huomionkipeä

• vvvictim

Vastaan: SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA

Kumma että joku vetää herneet neniin siitä että käy täällä kirjoittelemassa mielenkiintoisia aloituksia ja viestejä. Jatka vain.

• "SAAHAN TUO JÄÄDÄKIN JOS HALUAA".

• JOS HALUAT".

Minusta on ollut hienoa että ylipäätään on tällainen palsta, joka on avoin kaikille. Mitä moniäänisempää keskustelua käydään, sitä enemmän saa itselleenkin ajatteluunsa aineksia. Toisaalta mitä erilaisimpia ihmisiä osallistuu, on myös lukijan osattava ”lukea” konteksteja. Kaikilla ei ehkä ole taitoa kirjallisesti ilmaista itseään, ymmärrystä siitä mitä on hyvä keskustelu tai tunteet puuttuvat liian vahvasti peliin. Lukijan on suodatettava niin, että asia nousee enemmän esiin.

Anonyymi kirjoittelu mahdollistaa myös omien patoutumien purkamisen helpommin, kuin mitä todellisessa elämässä käy. Samoin me emme kuule muita oheisviestejä, niin vaara tulkita kirjoittajaa pieleen on suuri. Tämä koskee ihan kaikkia, niin uskovia kuin ateisteja. Sanojen kanssa taiturointi on oma lajinsa.

Minulle tämä on hyvää sparrausta todellisia keskusteluja varten. Nykyään tapaan turhan harvoin ihmisiä, jotka ovat valmiita miettimään uskon tai uskomattomuuden asioita vähän tarkemmin. Aihepiiri kuuluu niihin tabuihin, joista ei ole ”lupa” puhua. Aihe herättää paljon suuria tunteita, joten ymmärrän kyllä osittain tuonkin. Mielestäni maailmaan kyllä ääntä mahtuu.

Sitä paitsi olet yksi parhaimmista kirjoittajista täällä ; )

• j.j.j.j.j.j..jj.j.

Saanko äänestää vaikka en ole rekisteröitynyt? ....kun kerran aloitin sen delete -ketjunkin.

Minusta sinä saat jatkaa palstalla. Viesteissä ei pitäisi lähteä luomaan omista oletuksista yleistyksiä sillä ne eivät juuri koskaan osu oikeaan. Sitä röngtenviestiäkin kommentoitiin vasta jälkikäteen että se olisi huumoria mutta itse viestissä siitä ei näkynyt jälkeäkään.
      Niin ainakin itsestäni on typerintä lukea perusteettomia oletuksia ja toivon että ne jotka eivät niihin sorru kirjoittelisivat palstalle palstan aihepiirissä pysyen. Tosin en ole itsekään pysynyt kovin hyvin kun olen näitä ylilyöntejä vatvonut kuten sitäkin barometri2010 juttua.

Upeaa itsekritiikkiä kuitenkin Schlechterwisser!

• 20

Ensinnäkin kirkon työntekijät eivät äänestä täältä ketään ulos, kuten varmasti tiedätkin.

Ja täällähän on ylivoimainen enemmistö ateisteja, ei tämä perusasioiden veivaaminen ja kristinuskosta loputon väärien väitteiden esittäminen, siis niiden lukeminen todellakaan kiinnosta pitkään uskossa olleita ihmisiä.

Joten äänestystulos on ennalta-arvattavissa, typerää edes kysellä tuollaista.

• kuunteleva kirkko -tunnuksella toimivat OVAT tämän keskustelualueen "sheriffejä", eli voivat poistaa asiattomat viestit. Asiattomuuden perusteena eivät kuitenkaan ole omat mielipiteet, vaan suomi24 -keskustelun yleiset periaatteet. Hyvänä periaatteena pitäisin sitä, että kommentoidaan esitettyä kannanottoa, mutta ei ryhdytä mollaamaan sen esittäjää - jota ei edes tunneta sen tarkemmin ihmisenä.

Mitä Schlechterwisseriin tulee, niin ensinnäkin tällainen jostakusta henkilöstä äänestäminen on - no niin, vähän hassua. Mutta kun se esille nostettiin, niin annan ääneni minäkin. Hänen puolestaan, olen ollut tyytyväinen hänen tapaansa käydä keskustelua. Joten lisää vain kehiin...

Yksi parhaista, joka kutkutti vatsanpohjassa pitkään, tulkoon tähän lainauksena. Se pelasti yhden päivän. Ja on lisäksi varsin totta, tuollaiselta se keskustelu Raamattuun liittyvistä asioista ihan uskovien ihmisten keskenkin usein näyttää ja tuntuu...
        "Voi kyllä me ateistit aivan hyvin tajuamme, että jotkut uskovaiset ovat sitä mieltä, että vanhan testamentin opetukset eivät enää koske heitä, ja vain loput uskovaiset ovat sitä mieltä, että ne koskevat joko kokonaan tai osittain valikoiden sen mukaan miten heille sopii, paitsi että kymmenen käskyä tietenkin koskevat edelleen kaikkia, ja Jumala on tietenkin luonut maan, joskin vain vertauskuvallisesti tai sitten ei, ja syntiinlankeemus ei tietenkään ole todellinen tarina (paitsi joidenkin mielestä), vaan vain kertomus siitä, miten ihminen on paha, niin että perisynti tietenkin on totta, vaikkei tosin ihan sellaisenaan, vaan nykyaikana tietenkin vähän sovellettuna, paitsi ajoittain ihan kirjaimellisesti, joskaan ei useimmiten läheskään aina.
        Tämä on käynyt selväksi jo moneen otteeseen, ei siinä ole mitään epäselvää. :) "

Kiitokset siitä Schlechterwisser!

Seppo L, pappi

• vain_ihminen
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

kuunteleva kirkko -tunnuksella toimivat OVAT tämän keskustelualueen "sheriffejä", eli voivat poistaa asiattomat viestit. Asiattomuuden perusteena eivät kuitenkaan ole omat mielipiteet, vaan suomi24 -keskustelun yleiset periaatteet. Hyvänä periaatteena pitäisin sitä, että kommentoidaan esitettyä kannanottoa, mutta ei ryhdytä mollaamaan sen esittäjää - jota ei edes tunneta sen tarkemmin ihmisenä.

Mitä Schlechterwisseriin tulee, niin ensinnäkin tällainen jostakusta henkilöstä äänestäminen on - no niin, vähän hassua. Mutta kun se esille nostettiin, niin annan ääneni minäkin. Hänen puolestaan, olen ollut tyytyväinen hänen tapaansa käydä keskustelua. Joten lisää vain kehiin...

Yksi parhaista, joka kutkutti vatsanpohjassa pitkään, tulkoon tähän lainauksena. Se pelasti yhden päivän. Ja on lisäksi varsin totta, tuollaiselta se keskustelu Raamattuun liittyvistä asioista ihan uskovien ihmisten keskenkin usein näyttää ja tuntuu...
        "Voi kyllä me ateistit aivan hyvin tajuamme, että jotkut uskovaiset ovat sitä mieltä, että vanhan testamentin opetukset eivät enää koske heitä, ja vain loput uskovaiset ovat sitä mieltä, että ne koskevat joko kokonaan tai osittain valikoiden sen mukaan miten heille sopii, paitsi että kymmenen käskyä tietenkin koskevat edelleen kaikkia, ja Jumala on tietenkin luonut maan, joskin vain vertauskuvallisesti tai sitten ei, ja syntiinlankeemus ei tietenkään ole todellinen tarina (paitsi joidenkin mielestä), vaan vain kertomus siitä, miten ihminen on paha, niin että perisynti tietenkin on totta, vaikkei tosin ihan sellaisenaan, vaan nykyaikana tietenkin vähän sovellettuna, paitsi ajoittain ihan kirjaimellisesti, joskaan ei useimmiten läheskään aina.
        Tämä on käynyt selväksi jo moneen otteeseen, ei siinä ole mitään epäselvää. :) "

Seppo L, pappi

Kiitos!
        Minulta on mennyt tuo loistava analyysi aivan ohi, Schlechterwisser on tosiaan osunut asian ytimeen :)

• eräs lukija
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

kuunteleva kirkko -tunnuksella toimivat OVAT tämän keskustelualueen "sheriffejä", eli voivat poistaa asiattomat viestit. Asiattomuuden perusteena eivät kuitenkaan ole omat mielipiteet, vaan suomi24 -keskustelun yleiset periaatteet. Hyvänä periaatteena pitäisin sitä, että kommentoidaan esitettyä kannanottoa, mutta ei ryhdytä mollaamaan sen esittäjää - jota ei edes tunneta sen tarkemmin ihmisenä.

Seppo L, pappi

Itsekin luin tuon Schechterwisserin kommentin, mutta kohautin harteitani. Ajattelin, että entä sitten. Haluaisin nähdä sen uskonnon tai aatteen, josta sen kannattajilla ei olisi erilaisia tulkintoja.

Ateistit tuntuvat kaipaavan yhtä ainoaa ehdotonta tulkintaa, jonka takana kaikki luterilaiset/kristityt seisovat. Sitähän heille ei ole tarjolla, eikä tule olemaan, jos he nimittäin kaipaavat yksimielisyyttä kaikissa asioissa.
        Ydinkohdista pitäisi sentään olla yhtä mieltä, mutta mitä ne harvat ydinkohdat olisivat?

• ...et mennä saa.

Röntgenkatseesi näkee suurten kokonaisuuksien läpi, etkä jumi jankuttamaan turhista kikkareista. Tapasi käsitellä laajojakin kokonaisuuksia analyyttisesti ja halko silmäkulmassa tuo valoa kaamokseen.

• south from heaven

voit jatkaa kirjoitteluasi täällä. On kiva kiva katsella kun Multi-j & co. joutuvat kiemurtelemaan omissa mehuissaan.

• Noh, noh. Ei minulla nyt ollut tarkoitus kerjätä huomiota ihan tällä tavalla... Nyt tuntuu vähän nololta... Ja tarkoitus oli kyllä äänestää vain annettuja sanoja käyttäen, senkin lörpöt! Kiitoksia kaikista ystävällisistä kommenteista kuitenkin.

Virallinen ääntenlasku lienee tarpeetonta, voinemme tulkita että ateistit saavat edelleenkin osallistua keskusteluun täällä. Näin on (tosin lähinnä ateistien äänin) päätetty.

Voisimme tietysti kaikki yrittää ottaa opiksi, ja ilmaista itseämme vähän pehmeämmin. Esimerkiksi sen sijasta, että sanomme "satukirja", voisimme vaikka käyttää ilmausta "muinainen, myyttisten ja todistamattomien kirjoitusten hajanainen ja ristiriitainen kokoelma". :)

• Kössönöm

Ei ole syytä. Ihan hyvä aloitus tuo oli. Ateisteja yritetään häätää joka palstalta, jopa ateismipalstalta ja siellä ne uskishäiriköt vasta melskaavatkin. Mutta joo, ei ne tietenkään ole niitä "oikeita" uskiksia.

Minä en ala mielistelemään uskiksia edes tällä palstalla. Sen pitäisi riittää, ettei käy henkilöön, mikä on uskisten yleinen tyyli.

Hyvää yötä itsekullekin.

http://www.youtube.com/watch?v=kv0FY4GQgxw

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1998
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      157
      1477
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1347
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1118
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      155
      1097
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      852
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe