kennel turkkiruhtinaan

mustabelgi

tutkin belgianpaimenkoirayhdistyksen sivuja ja löysin tällaisen kennelin kasvattajalistasta, ja sinne olisi vielä pentujakin tulossa. mitä mieltä olette kyseisestä kennelistä ja onko kokemuksia kasvateista? niitähän ei kotisivujen mukaan paljoa ollut.

9

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akek

Tunnen sen kasvattajan ja tiedän sen koirat; ihminen on i h a n a ja koirat upeita, huoletta voit varmasti koiran sieltä ottaa jos vaan saat; se ihminen tarkka mihin koiransa myy!!

• palveluskoiraa

Kotisivujen perusteella ei uskoisi että kyseessä on palveluskoirarodun kasvattaja, ei mitään koetuloksia yhdelläkään koiralla. Sen sijaan näyttelytulokset on esitelty hirveän tarkasti. Tulee mieleen, että näyttelytuloksillako tämä kasvattaja jalostaa. Kasvattaja ei ilmeisesti ole edes kouluttanut yhtään koiraa pk-kokeeseen? En suosittele, kyllä palveluskoirarodun kasvattajan pitäisi olla aktiivinen pk-harrastaja, jotta tämä tietää mitä ominaisuuksia palveluskoiralta vaaditaan. Juuri tämän kaltaisten kasvattajien takia belgeissä on niin paljon huonoluonteisia koiria.

• mustabelgi

mutta josko se harrastaa, eikä vain käy kokeissa? siis enhän tiedä, täytyy kysellä.. lisää kokemuksia ym! täytyy vielä harkita tarkkaan. kävin kuvia kasvateista katsomassa, etenkin b- pentueen pennut näyttivät tosi näteiltä, mutta luonteista en tiedä kun en tunne niitä.

• tervuharrastaja
        mustabelgi kirjoitti:

mutta josko se harrastaa, eikä vain käy kokeissa? siis enhän tiedä, täytyy kysellä.. lisää kokemuksia ym! täytyy vielä harkita tarkkaan. kävin kuvia kasvateista katsomassa, etenkin b- pentueen pennut näyttivät tosi näteiltä, mutta luonteista en tiedä kun en tunne niitä.

en missään tapauksessa ottaisi belgiä kasvattajalta, joka ei ole itse käynyt pk-kokeissa koiriensa kanssa. Pieni pk-puuhastelu ei vielä paljasta koiran mahdollisia puutteita vaan koira saattaa puuhastelussa vaikuttaa hyvältäkin, mutta tilanne saattaa olla toinen kun tulee kokeet, joissa on laukaukset, vieraat ihmiset ja olosuhteet sekä tietty ohjaajan jännitys.

• turkkiruhtinatar
        tervuharrastaja kirjoitti:

en missään tapauksessa ottaisi belgiä kasvattajalta, joka ei ole itse käynyt pk-kokeissa koiriensa kanssa. Pieni pk-puuhastelu ei vielä paljasta koiran mahdollisia puutteita vaan koira saattaa puuhastelussa vaikuttaa hyvältäkin, mutta tilanne saattaa olla toinen kun tulee kokeet, joissa on laukaukset, vieraat ihmiset ja olosuhteet sekä tietty ohjaajan jännitys.

mulla on kyseisestä kennelistä koira, enkä pahaa sanaa voi sanoa! kasvattaja on mukava, koirat siellä upeita, ja tottahan toki oma koiranikin on mahtava pakkaus! tarkoittaako se että ei ole PK- tuloksia sitä, että koirat ovat paskoja? oman koirani kans pystyn ainakin touhuamaan kaikkea mitä olen tähän asti halunnut! ja kokeillut.

• tervuharrastaja
        turkkiruhtinatar kirjoitti:

mulla on kyseisestä kennelistä koira, enkä pahaa sanaa voi sanoa! kasvattaja on mukava, koirat siellä upeita, ja tottahan toki oma koiranikin on mahtava pakkaus! tarkoittaako se että ei ole PK- tuloksia sitä, että koirat ovat paskoja? oman koirani kans pystyn ainakin touhuamaan kaikkea mitä olen tähän asti halunnut! ja kokeillut.

ei pk-tulosten puuttuminen tietenkään koiraa huonoksi tee, mutta pk-lajit määrätyllä tasolla testaavat koiran ominaisuuksia ja kyseessä on kuitenkin palveluskoirarotu, joten mielestäni kasvattajan pitää harrastaa pk-lajeja. niin ja tässä ei ole mitään henk.kohtaista kyseistä kasvattajaa vastaan.

• Belgejä kotona kaksi

ei pk-tulosten puuttuminen tietenkään koiraa huonoksi tee, mutta pk-lajit määrätyllä tasolla testaavat koiran ominaisuuksia ja kyseessä on kuitenkin palveluskoirarotu, joten mielestäni kasvattajan pitää harrastaa pk-lajeja. niin ja tässä ei ole mitään henk.kohtaista kyseistä kasvattajaa vastaan.

Voi hyvänen aika mitä tänne oikeen kehdataan kirjoitella. Jos kyseinen pennun ostaja harkitsee k.o. kennelistä pennun ostoa, on todellakin järkeävää ottaa kyseiseen kennelin omistajaan yhteyttä ja kysellä häneltä suoraan kaikkia mieleen tulevia kysymyksiä. Turha täältä netistä on kysellä millainen on kasvattaja ja millaisia ovat pennut olleet..... sellaisia vastauksia saa mitä lähtee kysymään.... objektiivisuus katoaa eikä saa sitä oikeaa kuvaa emosta, käytetystä uroksesta eikä juuri muustakaan jos vain tuijottaa nettikeskusteluja...
        Suomalaiset kasvattajat ovat tehneet Kennelliiton kanssa kasvattajasitoomuksen, ovat yhdistyksen jäseniä sekä harrastavat mitä parhaaksi katsovat yksilöidensä kanssa. Kaikista ei tule purukoiria, kaikista ei tule muotovalioita, kaikista ihmisistä ei ole belggarin omistajaksikaan. En suosittele pelkän suoritusten kyttäämistä vaan pennun ostajan on syytä miettiä MIKSI haluaa belggarin ja mitä on suunnitellut pennun kanssa harrastavan. Mihin OMISTAJA kykenee?? Osaako belgin kouluttaa yhteiskuntakelpoiseksi peruskoulutuksellaan?? Paljonko on valmis käyttämään aikaansa belgin kanssa, koska rotu jo sinänsä vaatii omistajaltaan enemmän kuin tietyt sohvakoirat. Mutta on tärkeää muistaa myös se, että tietyt linjat belgeistä ovat erinomaisia kotikoiria kunhan omistaja on valmis perustottelevaisuuden koirilleen kouluttamaan.
        Harrastuksiin belgi sopii todella monipuolisesti. Agility, tottelevaisuus, haku, jälki, vesipelastus, IPO ym.
        Kannattaa kuitenkin ensin miettiä onko rotu ylipäätään sopiva itselleen. Rodun koulutus on kuitenkin vaativaa, eikä se ole jokapojan koira.

• tervuharrastaja
        Belgejä kotona kaksi kirjoitti:

Voi hyvänen aika mitä tänne oikeen kehdataan kirjoitella. Jos kyseinen pennun ostaja harkitsee k.o. kennelistä pennun ostoa, on todellakin järkeävää ottaa kyseiseen kennelin omistajaan yhteyttä ja kysellä häneltä suoraan kaikkia mieleen tulevia kysymyksiä. Turha täältä netistä on kysellä millainen on kasvattaja ja millaisia ovat pennut olleet..... sellaisia vastauksia saa mitä lähtee kysymään.... objektiivisuus katoaa eikä saa sitä oikeaa kuvaa emosta, käytetystä uroksesta eikä juuri muustakaan jos vain tuijottaa nettikeskusteluja...
        Suomalaiset kasvattajat ovat tehneet Kennelliiton kanssa kasvattajasitoomuksen, ovat yhdistyksen jäseniä sekä harrastavat mitä parhaaksi katsovat yksilöidensä kanssa. Kaikista ei tule purukoiria, kaikista ei tule muotovalioita, kaikista ihmisistä ei ole belggarin omistajaksikaan. En suosittele pelkän suoritusten kyttäämistä vaan pennun ostajan on syytä miettiä MIKSI haluaa belggarin ja mitä on suunnitellut pennun kanssa harrastavan. Mihin OMISTAJA kykenee?? Osaako belgin kouluttaa yhteiskuntakelpoiseksi peruskoulutuksellaan?? Paljonko on valmis käyttämään aikaansa belgin kanssa, koska rotu jo sinänsä vaatii omistajaltaan enemmän kuin tietyt sohvakoirat. Mutta on tärkeää muistaa myös se, että tietyt linjat belgeistä ovat erinomaisia kotikoiria kunhan omistaja on valmis perustottelevaisuuden koirilleen kouluttamaan.
        Harrastuksiin belgi sopii todella monipuolisesti. Agility, tottelevaisuus, haku, jälki, vesipelastus, IPO ym.
        Kannattaa kuitenkin ensin miettiä onko rotu ylipäätään sopiva itselleen. Rodun koulutus on kuitenkin vaativaa, eikä se ole jokapojan koira.

Kuten tuossa jo totesin, niin kommenttini eivät kohdistuneet kyseiseen kennelliin, vaan yleiselle tasolle. Mielestäni on muutama kasvattajia joille jokin seurakoirarotu sopiisi paremmin. On säälittävää, että osa kasvattajista pyrkii "jalostamaan" belgistä seurakoiraa.

Koiraa ei pidä valita nettikeskustelun perusteella vaan kasvattajaan pitää ottaa yhteys, mutta pitää myös muistaa, että kasvattaja ei välttämättä ole "puolueeton" kun kertoo koirien ominaisuuksia. Tämän takia on hyvä olla yhtyedessä myös muihin "rodun/muunnoksen" harrastajiin, jotka kertovat oman näkemyksensä. Tämän jälkeen lopullinen ratkaisu on tietty ostajalla

• herding

Kuten tuossa jo totesin, niin kommenttini eivät kohdistuneet kyseiseen kennelliin, vaan yleiselle tasolle. Mielestäni on muutama kasvattajia joille jokin seurakoirarotu sopiisi paremmin. On säälittävää, että osa kasvattajista pyrkii "jalostamaan" belgistä seurakoiraa.

Koiraa ei pidä valita nettikeskustelun perusteella vaan kasvattajaan pitää ottaa yhteys, mutta pitää myös muistaa, että kasvattaja ei välttämättä ole "puolueeton" kun kertoo koirien ominaisuuksia. Tämän takia on hyvä olla yhtyedessä myös muihin "rodun/muunnoksen" harrastajiin, jotka kertovat oman näkemyksensä. Tämän jälkeen lopullinen ratkaisu on tietty ostajalla

Jos on hakemassa koira harrastuksiin niin ensisijaisesti kannattaa etsiä sellainen kasvattaja joka itsekin harrastaa omilla koirillaan. Ei ole nimittäin taetta että jos viisi sukupolvea on hypännyt näyttelyissä, mutta ei yhdessäkään kokeessa niin hyvin mahdollista ettei koirasta ole mihinkään vaikka kuinka rotu mielettäisiinkin palveluskoiraksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe