pakkaset..

pakkanen...

meillä on 7kk ikäinen lyhytkarvainen mäykkypentu. Nyt näyttää tulevan pakkaset ja kovasti aristelee tassuja kun ollaan pikkulenkkejä käyty..(pakkasta ollut 14) .
Mikähän on pakkasraja koiran kanssa..? (tarkotan, että millon ei kannata käyttää kun tarpeilla vain)
ja tassut varmaan ajan kans "tottuu" kovempiin pakkasiin

7

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepa463636

      Meillä 6kk lyhytkarvainen pentu ja ainakin 12 asteen pakkasella ei ole vielä ollut pienintäkään ongelmaa. Meidän veijari on tosin kova käymään lenkillä ja tassun pohjat ovatkin kovettuneet hieman samaan tapaan kuin paljon kävelevillä ihmisillä. Voisikohan tuo vaikuttaa pakkasenkestoon.

      Meillä on pidetty villasta kudottua "sukkaa" päässä että korvat eivät jäädy. Yleensä tosin ravistelee sukan kaulalle johon se yleensä myös jää. Tuntuu että lämmittävä villasukka kaulalla auttaa myöskin pitämään korvat yllättävän tehokkaasti lämpöisenä.

      Kuulin että meidän entisen mäykyn pakkaskipuraja meni siinä 15 asteen paikkeilla. Siinä vaiheessa alkoi ravistelemaan korvia ja aristamaan jalkoja.

      ps. Oletko muuten punninnut koiraasi? Meillä on painoa jo 11kg vaikka ikää on 6kk. Toivottavasti ei tuosta enää hirveästi kasva :D

      • hajustiina

        meitin karkkariherra on nyt 1v 3kk ... ja nauttii todella lenkkeilystä. Pakkasarkuudesta en tiedä koska menossa aina mukana asiassa ja asian vieressä ... tai ainaskin yrittää.

        Kuiteskin olen pitänyt sellasen kymmen astetta lenkkirajana ja sit talvella tuulisen sään aikana vain "pissalenkit" koska mäykkyjen korvat ovat arat.

        Ja itse yritin joskus pukea edellisiä mäykkyjäni niin ei pysynyt "takit" eikä myssyt päällä ... ilme vain kertoi että hävetys oli suuri kun jotain palttoota päälle laitettiin - ei sitä mulkoilua viittinyt kattella.

        Ja nyt kun pakkaset ovat alkaneet ja lämmitystä lisätty niin joka ruokaan hieman ruokaöljyä ettei turkkia syyhytä!

        Ja meitin ukkeli painaa nyt 9kg 600g - hieman olen rajoittanut ruokaa kun meinasi olla pötikkä ja lihavuus ei selkärangalle ole hyvä.


      • sdfsdfsd
        hajustiina kirjoitti:

        meitin karkkariherra on nyt 1v 3kk ... ja nauttii todella lenkkeilystä. Pakkasarkuudesta en tiedä koska menossa aina mukana asiassa ja asian vieressä ... tai ainaskin yrittää.

        Kuiteskin olen pitänyt sellasen kymmen astetta lenkkirajana ja sit talvella tuulisen sään aikana vain "pissalenkit" koska mäykkyjen korvat ovat arat.

        Ja itse yritin joskus pukea edellisiä mäykkyjäni niin ei pysynyt "takit" eikä myssyt päällä ... ilme vain kertoi että hävetys oli suuri kun jotain palttoota päälle laitettiin - ei sitä mulkoilua viittinyt kattella.

        Ja nyt kun pakkaset ovat alkaneet ja lämmitystä lisätty niin joka ruokaan hieman ruokaöljyä ettei turkkia syyhytä!

        Ja meitin ukkeli painaa nyt 9kg 600g - hieman olen rajoittanut ruokaa kun meinasi olla pötikkä ja lihavuus ei selkärangalle ole hyvä.

        Kannattaa kokeilla kutoa sellaine "kauluri" sukka jonka saa korvien päälle. Jos ei pysy koriven päällä niin se valahtaa kaulalle ja tuntuu kaulallakin lämmittävän sen verran pään ja korvien verenkiertoa ettei korvat jäädy lähellekkään niin herkästi.

        Hauska tuo painojuttu. Meidän kaveri ei ole vielä yhtään lihava. Paremminki ehkä vähän laihassa kunnossa. Yleensä ottaen kooltansa vaan suurempi kuin muut. Toivottavasti ei tule runtua koiranäyttelyissä. Eihän koira tai omistaja voi sille mitään jos nyt sattuu kasvamaan pari kokoa liian suureksi :D


      • eresesr
        hajustiina kirjoitti:

        meitin karkkariherra on nyt 1v 3kk ... ja nauttii todella lenkkeilystä. Pakkasarkuudesta en tiedä koska menossa aina mukana asiassa ja asian vieressä ... tai ainaskin yrittää.

        Kuiteskin olen pitänyt sellasen kymmen astetta lenkkirajana ja sit talvella tuulisen sään aikana vain "pissalenkit" koska mäykkyjen korvat ovat arat.

        Ja itse yritin joskus pukea edellisiä mäykkyjäni niin ei pysynyt "takit" eikä myssyt päällä ... ilme vain kertoi että hävetys oli suuri kun jotain palttoota päälle laitettiin - ei sitä mulkoilua viittinyt kattella.

        Ja nyt kun pakkaset ovat alkaneet ja lämmitystä lisätty niin joka ruokaan hieman ruokaöljyä ettei turkkia syyhytä!

        Ja meitin ukkeli painaa nyt 9kg 600g - hieman olen rajoittanut ruokaa kun meinasi olla pötikkä ja lihavuus ei selkärangalle ole hyvä.

        Tuo mulkoilu on kyllä mäyräkoiren trademarkki. Silloin ku hävettää tai ollaan tehty pahoja niin mulkoillaan kulmien alta. :D


    • sdfsfsd

      Meidän 6kk menee ainakin jonkin aikaa 15 asteen pakkasessa ongelmitta. Pikku pisulenkillä ei meinannut tupaankaan tulla ku pihalla oli mielenkiintoisempaa.

    • mäykksipäykkis

      Meillä on kanssa varsinainen ongelma nää yli 10 asteen pakkaset.. Pissalle kerkii just ja just, mutta matkalla sisälle iskee kuolema! ;) Se kupsahtaa kyljelleen, eikä mukamas pysty liikkumaan yhtään.... Hänellä on kyllä kunnon takki, mutta mun on varmaan pakko ostaa sille jotkut töppöset ja kokeilla tota kauluria, ei tästä muuten mitään tule, kun koko talvesta on luvattu niin kylmä!

      • 234234

        Jännä juttu tuo pakkasensieto.

        Meillä mennään vielä 25 asteen pakkasella ihan mukavasti kilometrin lenkkiä eikä ilmoita tai valita kylmyydestä. Kädellä kokeiltuna korvatkaan eivät ole kylmät moisen lenkin jälkeen vaikka itsellä on jo korvannipukat ja naama kohmeessa.

        Kannattaa tosissaan kutoa kaulaliina mäykylle. Se tuntuu auttava varsinkin korvien lämpimänä pitämiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      611
      16586
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      52
      14978
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      389
      9344
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      47
      5582
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4639
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3255
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1925
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1379
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      96
      1315
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe