Paras max. 350W ohjain

Jaa-a....

Mulla on paska emolevy M2R-FVM ja prosessorina ADM Athlon 64 X2 6000 . Joku sanoi, että Ati Radeonin HD 5670 olisi siitä HD sarjasta ainoa käypä kun se ei tarvii lisävirtapiuhaa, koska normaalisti se vaatis 400W. Eli onko tuo nyt paras mahdollinen?

PS: Onko mahdollista saada tota koneen max. 350W vaatimusta nousemaan?

6

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kollimaattori ei kir

      Tuo 350 W -vaatimus on näytönohjaimen valmistajalta vain hyvin ylimalkainen ja yleistävä perusohje. Virtalähteet ovat erilaisia virranantokyvyiltään ja laadultaan, eikä haluta saattaa potentiaalista asiakasta enemmän hämmennyksiin kuin hän jo on. ; )

      Pääasia on siis, kuinka monta ampeeria 12 V:n lähdöstä PCI-E-väylään virtalähde ja emolevy pystyvät tuuppaamaan ilman että jompikumpi hyytyy. (Näin siis jos näytönohjaimella ei ole lisävirtatuloa.) Virallisesti HD5670:kin edellyttää 400 W:n virtalähdettä, joten koneesi tulee olemaan tosi tiukilla tuon kanssa, etenkin kun ei tuo X2 6000 :kaan mikään varsinainen talousihme ole.

      Et tule katumaan jos hankit paremman virtalähteen. Jos et, niin ehkä tulet...

      • ap...

        Ok kiitos. Mitä mun tulee ottaa huomioon uuttaa virtalähdettä ostaessa ja onko se helppo asentaa itse?


      • ap... kirjoitti:

        Ok kiitos. Mitä mun tulee ottaa huomioon uuttaa virtalähdettä ostaessa ja onko se helppo asentaa itse?

        Googlaa vaikka "550w psu review" ja opiskele lisää, omasta mielestäni virtalähteen tärkeimmät ominaisuudet ovat elektroniikan laatu ja hiljaisuus. Virtalähde on melko helppo vaihtaa itsekin, katsot vaan tarkkaan mistä ja miten vanha on liitetty.


    • ...

      Eipä tuohon mitään kovin nopeaa korttia kannata edes ostaa. Prosessori ei mitenkään pysy menossa mukana jos siihen lykkäät jonkun tämän hetken huippukortin, jää siis pullonkaulaksi. Eli myös prossu uusiksi, jolloin menee emokin koska tuo tuskin tukee mitään uusimpia malleja.

      • ap..

        Juu no siis päädyin siihen, että hankin mielummin uuden koneen. Koska suunnitelmissa oli myös emolevyn ja prosessorin hankinta. Jos olisin lähtenyt ostamaan kaikki tarvittavat: virtalähde, emolevy, prosessori, näytönohjain, lisää muistia ja uusi tuuletin, niin hintaa olisi jo tullut sen verran, että mielummin sen uuden koneen hankin kun alan tuunailemaan tätä vanhaa.


      • ...
        ap.. kirjoitti:

        Juu no siis päädyin siihen, että hankin mielummin uuden koneen. Koska suunnitelmissa oli myös emolevyn ja prosessorin hankinta. Jos olisin lähtenyt ostamaan kaikki tarvittavat: virtalähde, emolevy, prosessori, näytönohjain, lisää muistia ja uusi tuuletin, niin hintaa olisi jo tullut sen verran, että mielummin sen uuden koneen hankin kun alan tuunailemaan tätä vanhaa.

        Koskaan ei kannata ostaa valmis pakettia vaan koota se itse. Eli juurikin ostaa se kaikki tarvittava. Näin saat samalla rahalla parempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe