Tehdään tästä ketjusta jatkuva, sitä monikin on kaivannut, ja kyllä myöhemmin taas sen musaketjunkin , kuhan kerkeen..kiitti kaunis nicillä ukkeli terkuista, käyn silti lukasemassa sillointällöin , tänne kuuluu todella uutta!
No katellaan ...kuka jää!
Minun tämänpäivääni kuuluu taas kerra olla odottamassa töitteni jälkeen et pääsen suihkuun ja petiin! Murusen puhelin jo kuului häntä herättelevän, ei mitään...no toistoa tulee!
Mitä sinä touhuat tänään? Millainen on sinun ohjelmasi?
Minä nukun yli puolenpäivän, mut tiedän ´repaleisesti´ taas meneväni joten ei uutta!
Miten saisi olla töissä vain 7-4...mä niin kadehdin!
25.11 Hyvää tätä päivää.:))
238
3399
Vastaukset
- Tase Pappa
Todellakin - Hyvää Päivää Kaikille. Myrsky tuntuu rauhoittuneen. Oli kiva käydä parvekkeella polttelemassa piipullinen ja katsella kaunista, valkoista talvimaisemaa. Tänään aion vain löhötä. On ollut kiireinen syksy.
Poikamme perhe osti vanhan Omakotitalon, joka pantiin sisältä kokonaan uusiksi. Sähköineen, putkineen, kattoineen, lattioineen ja seinäpintoineen. Olemme Vaimoni kanssa tehneet siellä pitkää päivää.
Miniäni odottaa Vauvaa. Laskettu aika oli viime Torstaina.
Eilen he pääsivät muuttamaan Taloon. Kovassa lumimyräkässä muuttivat. Uusittuun Omaan Kotiin. Nyt jännätään, syntyykö Lapsi tänään, vai huomenna. Huomenna olisi syntyvän Lapsen Isän Syntymäpäivä. Pidätteleeköhän Miniä Pojalle Synttärilahjaa. No Iltahan on Aamua viisaampi.- maarina 1
Tuulisena alkoi tämäkin päivä, etten sanoisi myrskyisenä. Uskallanpa laittaa tähän päivän teemana Kari Tapiota: http://www.youtube.com/watch?v=ybKpBuV60vY
Onnea vaan Tase Papalle, jännittävään odotukseen. Saako Isä parhaan synttärilahjan, jää nähtäväksi. Toivotaan, toivotaan....
Kävin tyttären pojan laittamassa koulutielle, nyt on ns. toisen aamukahvin paikka.
Tampereellekkin pitäis ehtiä, hiukan ostoksille.
Hyvää päivää kaikille...
- 1943
ja onnea nimipäiväsankareille, itsekin lukeudun joukkoon. Radiosta kuului juuri "Kanssasi on niin hyvä olla...." ja tänään saan konkreettisesti kokea tuon tunteen kunhan ensin ajelen kolmisen tuntia tuulisessa pakkassäässä. Uudenmaan säätiedotuksessa sanottiin, että on erittäin kylmää, miinus 10. En pidä tuota erityisen kylmänä olenhan 1987 kokenut sen, että auton lämmitysjohto murentui pakkasessa. Sulla on vielä edessä nämä eläkeläisen päivät, jolloin nukkua saa milloin haluaa ja tanssia päivälläkin kuten minä huomenna.
- ukkeli*
Tulin juuri lumitöistä, on pari pihaa jotka olen luvannut luoda. Aurinko paistaa ja pistin kahvin tulemaan, kyllä nyt kelpaa. Tulkoon päivästä hyvä onhan se loppuelämämme ensimmäinen päivä.
- maarina1
ukkeli* kirjoitti:
Tulin juuri lumitöistä, on pari pihaa jotka olen luvannut luoda. Aurinko paistaa ja pistin kahvin tulemaan, kyllä nyt kelpaa. Tulkoon päivästä hyvä onhan se loppuelämämme ensimmäinen päivä.
nimpparionnitteluista 1943, onnea myös sinulle.
- non-rec
Ja Onnittelut kaikille palstan "sankareille", varsinkin nimipäiviä on yhdellä jos toisella! Ystävättäreni täyttää tänään 65 ja on myös hänen nimipäivänsä, samoin sisareni nimpparit. Olen helle onnitteluni toimittanut, ja tiedä vaikka siskolle menisin vielä kahveelle.
Tase Papalle tai pikemminkin miniälle ja pojalle pistän peukut pystyyn että kaikki menisi hyvin. Hienosti oli laskettu remontin valmistuminenkin. Liekö kuinka mones lapsenlapsi vai peräti eka? Onnea!
Hirmu puuskainen kova tuuli on ollut koko yön, vieläkin puhaltaa ja tupruttelee tuota vähäistä lunta mikä maassa on. Ja jos tarkkaan katsoo niin aavistus uutta lunta on ilmassa. Jääpeite peittää lahden, mutta vielä ei näy pilkkijöitä ja hyvä niin. Mietin onko suurella selällä tuolla kauempana jo ollut umpijää, jos ei niin kova itäkoillinen tuuli on varmasti kasannut jäät länsirannoille rukoihin.
Muuten laiskaa aloittelevan eläkeläisen hommaa - tai kiireitä siis :-/. Illemmalla ohjelmassa sisäliikuntaa/jumppaa, hiihtokelejä kun ei vielä ole lumen vähyyden vuoksi. Tällä menolla talvi taitaa olla pysyvää sorttia, pakkasta nytkin kymmenisen astetta. Viime vuonna lähdin näihin aikoihin Lappiin hiihtämään, nyt siellä näyttää olevan tosi kylmää - taidanpa odottaa Lapin kohdalla aurinkoisia keväthankia. - meirikki
kiitos teille päivästänne kertoneille :)) Tuulista ja lumipyryistä on laajasti ollut ja inhottavinta on juurikin tuo tomulumi, vaikka kuinka tuuvailee kaulahuivinsa tuntuu et jostain sitä pääsee napaan asti! Pieni loru mukaan;
Yksi elää sydämellä
toinen elää päällä.
Kolmas kulkee auringossa
neljäs joka säällä.
Parhaimman saa elää se
ken on onnellisin täällä.- kaunisleski
Hupsista kuin nukuinkin liian pitkään. Yleensä herään kyllä hyvin varhain, mutta BB tuijottelu valvottaa.
Pilvinen aamu ja pientä hiutaleiden leijailua havaittavissa. Pakkastakin yli -10 ast. Tuulikin puhaltelee, joten kylmää on. Hyvää päivää kaikille. - ukkeli*
kaunisleski kirjoitti:
Hupsista kuin nukuinkin liian pitkään. Yleensä herään kyllä hyvin varhain, mutta BB tuijottelu valvottaa.
Pilvinen aamu ja pientä hiutaleiden leijailua havaittavissa. Pakkastakin yli -10 ast. Tuulikin puhaltelee, joten kylmää on. Hyvää päivää kaikille.Tekee mieleni siteerata erään runoilijan ajatuksia herättävää runoa.
"Totta puhuen en ole koskaan kovin ihaillut
mannekiinien viehkeää kauneutta.
Kaikki naiset ovat kauniita tavallaan
ja yhtäkaikki rumia myös.
Ja vanhuuskin on kaunista, tietäisipä se vain itse."
ps. 10 pistettä ja papukaijamerkki jos tunnistatte tekijän. - non-rec
ukkeli* kirjoitti:
Tekee mieleni siteerata erään runoilijan ajatuksia herättävää runoa.
ps. 10 pistettä ja papukaijamerkki jos tunnistatte tekijän.Tekijästä mulla ei ole tietoa. Aika moderni runo mielestäni, eikä ollenkaan "einoleinoa". Tuskin Sarkiaakaan. Kerro ihmeellä!
Aurinko paistoi meilläkin, mutta onneksi olin lämpimämpien ilmojen aikaan pessyt eteläpäädyn ikkunat, ei tullut kenkku olo ;-D - mk,l,lkm
ukkeli* kirjoitti:
Tekee mieleni siteerata erään runoilijan ajatuksia herättävää runoa.
ps. 10 pistettä ja papukaijamerkki jos tunnistatte tekijän.luulen, Tommy tai Arto? Pentti Saarikoski?
- Joulusiivous alkaa
mk,l,lkm kirjoitti:
luulen, Tommy tai Arto? Pentti Saarikoski?
Rubenin ohjelmassa on P.S:n poika. Jos olen oikein ymmärtänyt. Tosi fiksu kaveri.
- viivi-karoliina
Täällä on - 11 ja kylmä viima,ei hirveesti tee mieli lähteä ulos.
Siivousta olisi tiedossa tälle päivälle ja muutaman joulutortun tekaisen.
Sain ulos joulukuusen ja tänään laitan pikkuiset tuikkuvalot siihen palamaan,verannalle myös vähän valoja.
Koirista yritin ottaa valokuvaa,mutta eivät pysy paikalla makkaran voimallakaan,pitää ottaa joku kaveri mukaan,joka vähän auttaa.
Tase Papalle pidän peukkuja pystys,miten käy,tuliko pojalle synttärilahja?
Eläkepäiviä minäkin tässä harjoittelen,on niin uusi asia,vaikka puolittain vuoden sitä jo harjoittelin,mutta tämä lopullinen "vapaus",on kuitenkin erilainen.
Vähän yksinäiseltäkin päivät tuntuu,vaikka suuri ilo onkin olla kotona.
Katkesi niin monta ystävyyttäkin samassa paketissa,huomaan että elin liian kauan vain työn kanssa,työ vei viimevuosina kaikki voimat,että en jaksanut solmia uusia ystävyyssuhteita tällä uudella paikkakunnalla mihin joku vuosi sitten muutin.
Nyt tuntuu että nautin ja hoidan itseäni tämän talven,kerään voimia ja kevään tullen yritän löytää jotain vapaaehtoistyötä tms..missä tapaan ihmisiä.
Mukavaa perjantaita kaikille !!- Tase pappa
Ei vielä äsken ollut synttärilahjaa tissillä. Hyvää iltaa vain. Tänään kävin Kutuluodossa lapioimassa ison alan laituria ja ison pihan lumesta vapaaksi. Tulee porukka Joulukalaa pyytämään. Tämän reissun jälkeen on kalaveneet nostettava ylös. Alkaa jään muodostus olla sen sorttista. Asiakkaita olisi vielä Jouluun asti. Ei luontoäidille ihminen voi mitään. Sen ehdoilla on mentävä.Tynnyrikylpyyn pitää porukan kalareissun ja saunan jälkeen päästä. Kuumaa juomaa tietysti. Totta kai. Itse ajelin pojan luokse synttäri ja tupaantuliaiskahville. Siellä oli papalle lämmitetty saunakin kuumaksi. Ensimmäistä kertaa. Hyvät oli löylyt, vaikka itte kehun. Miniä oli niin pyöreä mamma - että. Yhtenä kappaleena oli vielä. Olipa vielä muuttopuuhissa täysillä mukana. Meinasi vaan että "ei tässä nyt ehdi poikimaan. Pitää saada edes makuuhuone asuttavaan järjestykseen". Vauvan koppa oli kuitenkin niin sievänä että tuli ihan tippa meikäpojallekin silmänurkkaan. Perhana. Meidän mamma on hieman mietteliäs. Hänen tekisi mieli mennä auttamaan mutta sekin on kaks`` piippuinen juttu. Toisen huusholliin ei osaa, eikä passaa mennä tekemään mitään itsenäisesti. Onhan tässä vielä muutama tunti tätä päivää jäljellä miniällä, jakaantua kahdeksi. Kuitenkin, ensisynnyttäjällä homma tuskin hoituu tunneissa. Tulee myöhästynyt lahjus. Hyvä että edes saanti on varmaa. Tällaista tällä erää. Parvekkella näyttää syttyneen Jouluvalot. Taidan mennäkin piipulle ja ihailemaan kaunista näkyä. Oliskohan ihan väärin jos ottaisin yhden pienen "tupsluikkurin" päivän päätteksi.
sinulle ja muille. Vähän on tylsä päivä kun ei ole oikein mitään tekemistä.
Ainoa kohokohta on katsella kuinka linnut käyvät syömässä ja nahistelevat keskenään.- meirikki
Pyryttää jaksaa ...jaksaa... ja liukastakin oli paikkapaikoin, pystyssä kuitenskin pysyin. Runosta, en kyllä osaa muuta sanoa et kauniisti on ajatus kulkenut. Missäs luuraa nicci 20, hänellä varmaankin ´sytyttäisi´ ?
Jaa et Nitalla on sellainen tylsä tunne, no niitäkin on itsekullakin, vaan onneksi myös mukaviakin....niitäpä nyt toivon sinnepäin! :))
Ja jokaiselle mukavata alkavaa viikonvaihdetta :) - ukkeli*
meirikki kirjoitti:
Pyryttää jaksaa ...jaksaa... ja liukastakin oli paikkapaikoin, pystyssä kuitenskin pysyin. Runosta, en kyllä osaa muuta sanoa et kauniisti on ajatus kulkenut. Missäs luuraa nicci 20, hänellä varmaankin ´sytyttäisi´ ?
Jaa et Nitalla on sellainen tylsä tunne, no niitäkin on itsekullakin, vaan onneksi myös mukaviakin....niitäpä nyt toivon sinnepäin! :))
Ja jokaiselle mukavata alkavaa viikonvaihdetta :)Hänen ansiota on että ylipäänsä innostuin runoja lukemaan. Hänen 1973 ilmestynyt Pentti Saaritsan suomentama runokokoelma teki vaikutuksen. Näyte vielä yhdestä toisesta runosta.
"Rankka ajatus olla nainen tai runoilija,
mutta olla naisrunoilija on sitä kaksin verroin
sillä olet kaksi kertaa raskaana yhtä aikaa,
raskaana lapsesta ja raskaana runoudesta"
Tunnustuksena hänen mukaansa on nimetty eräs pieni aurinkokuntamme planeetta. Nyt varmaan lamput syttyy. - meirikki
ukkeli* kirjoitti:
Hänen ansiota on että ylipäänsä innostuin runoja lukemaan. Hänen 1973 ilmestynyt Pentti Saaritsan suomentama runokokoelma teki vaikutuksen. Näyte vielä yhdestä toisesta runosta.
Tunnustuksena hänen mukaansa on nimetty eräs pieni aurinkokuntamme planeetta. Nyt varmaan lamput syttyy.No ihan pokkana et Arja Tiainen, nousi mieleeni, pitkään mietin myös tätä surkimusta kuin Viitaa..tässä ehotukseni, etkö jo ala kertoon totuuksia?
- meirikki
meirikki kirjoitti:
No ihan pokkana et Arja Tiainen, nousi mieleeni, pitkään mietin myös tätä surkimusta kuin Viitaa..tässä ehotukseni, etkö jo ala kertoon totuuksia?
korjaan välittömästi...siis suomentanut joku... no en todellakaan tiiä, Karl Max !
- 20
ukkeli* kirjoitti:
Hänen ansiota on että ylipäänsä innostuin runoja lukemaan. Hänen 1973 ilmestynyt Pentti Saaritsan suomentama runokokoelma teki vaikutuksen. Näyte vielä yhdestä toisesta runosta.
Tunnustuksena hänen mukaansa on nimetty eräs pieni aurinkokuntamme planeetta. Nyt varmaan lamput syttyy.Pentti Saaritsalta ilmestyi suomennos Claes Anderssonin: Kuvien takana.
Muuten ei harmainta hajua. - 20
20 kirjoitti:
Pentti Saaritsalta ilmestyi suomennos Claes Anderssonin: Kuvien takana.
Muuten ei harmainta hajua.selviää, että se on romaani. Toinen samana vuonna ilmestynyt suomennos on Jevgeni Jevtušenkon Laulava pato.
- ukkeli*
20 kirjoitti:
selviää, että se on romaani. Toinen samana vuonna ilmestynyt suomennos on Jevgeni Jevtušenkon Laulava pato.
Jevtusenkohan hän on ja runot kokoelmasta Näkymättömät langat. Laulava Pato oli se kirja joka kolahti niin että ylipäätään kiinnostuin runoudesta. Laulava Pato runo teki lähtemättömän vaikutuksen, sitä tuli vaimon kanssa luetua ja pohdiskeltua seurusteluaikoina. Sittemmin kun lapset olivat pieniä niin runotkin vaihtuivat satujen lukemiseen, nyt on taas tullut kaivettua esille vanhoja runokirjoja silloin tällöin. Jotkut entisistä suosikeista ovat vielä puhuttelevia ja toisista taas on aika ajanut ohitse.
Hyvää pikkujoulua palstalaisille. - non-rec
ukkeli* kirjoitti:
Jevtusenkohan hän on ja runot kokoelmasta Näkymättömät langat. Laulava Pato oli se kirja joka kolahti niin että ylipäätään kiinnostuin runoudesta. Laulava Pato runo teki lähtemättömän vaikutuksen, sitä tuli vaimon kanssa luetua ja pohdiskeltua seurusteluaikoina. Sittemmin kun lapset olivat pieniä niin runotkin vaihtuivat satujen lukemiseen, nyt on taas tullut kaivettua esille vanhoja runokirjoja silloin tällöin. Jotkut entisistä suosikeista ovat vielä puhuttelevia ja toisista taas on aika ajanut ohitse.
Hyvää pikkujoulua palstalaisille.En voisi kuvitellakaan, että "meidän iskän" kanssa olisi runoja luettu - edes silloin aikanaan ennen lapsia - oletpa jännä ukkeli kun runojen kanssa hääräät. Hienoa, kunnioitan!
Minä aikoinani kakskymppisenä 60-luvun alkupuolella löysin esim. Eila Kivikk'ahon ja Saima Harmajan runot, nuorelle naiselle kovin sopivia olivat. Käännösrunoja en ole niinkään lueskellut. Ja sittemmin olen ihaillut Eino Leinon riimejä ja jopa yritellyt samaan henkeen omia tekeleitä. Hyvin menee kun on idea aiheesta ja jos/kun rytmitys onnistuu eka säkeissä, silloin on hyvä jatkaa, runo alkaa soljua melkein kuin itsestään. Rytmitajua mielestäni tarvitaan, ehkä jotain muutakin. Mutta ukkelin esimerkki oli rytmittömästä, vapaamittaisesta runosta. Runo kosketti kovasti, pidin siitä kuten taisi jo sanotuksi tullakin. Pistän Jevtušenkon muistiin, kiitos. Silti olen sitä mieltä, että on harvinainen taito saada samaan runoon sekä riimi että koskettava sanoma - einoleinomaiseen tapaan. Taidon taisi Junnu Vainiokin varsin nerokkaasti, vain yhden laulunsanoittajan tässä mainitakseni.
Kirsi Kunnaksen suomentama Hanhiemon iloinen lipas oli aikanaan "kova sana" kun lapset oli pieniä. Ihana riimitys. Niitä osaan itsekin ulkoa vielä, ja varsinkin lapset joille niitä luimme. - 20
ukkeli* kirjoitti:
Hyvää pikkujoulua palstalaisille.kiitos! Jevgeni Jevtušenko on minulle tuttu vain nimenä, teoksiinsa en ole tutustunut.
Mutta onhan hyvä, että aina odottaa lukemattomia kirjoja.
Aina alemmas painuu kultainen pallo,
yhä enemmän hyytää sää.
Sitä katsellen tylsyy omakin kaali.
Kuin ois silmissä urinaali.
Haaleen keltainen jostakin valuu.
Päivää sitä ja päivää tätä,
ei hyvältä sekään tunnu.
Joka päiväkö samaa saa jankuttaa?
Koko aate on ihan mätä.
Ei kai jatka kukaan tätä?- meirikki
Jos sinua ei kiinnosta tämä
ohita veikkonen tämä.
Sinulla on tilaa avauksille
emme kaikki pyöri ympärillä....
Älä puutu toisten ketjuun
taikka saat ´nekkuun´ !
Pidä oma hovisi
enpä sinne sopisi!
Tänne mahtuu monenlaista
yhtä ja yhtätoista.
Jokaisella samat oikeudet kirjoitella
turhaa on piikitellä!
Hatsa on hyvä vaan ja totuttelee 60 palstaan, kyllä se siitä! :DD meirikki kirjoitti:
ohita veikkonen tämä.
taikka saat ´nekkuun´ !
Pidä oma hovisi
enpä sinne sopisi!
Tänne mahtuu monenlaista
yhtä ja yhtätoista.
turhaa on piikitellä!
Hatsa on hyvä vaan ja totuttelee 60 palstaan, kyllä se siitä! :DDja hyvä niin, jopa joskus uppoo se nivusiin.
Aina alkaen hiipii pieni pelko, josko taas tulee turpiin.
Mut tuulta päin, on rohkee teko
aika usein on tulos, heko, heko.
Mitä minusta, vanhasta ukosta,
mulle suodaan vain nyrkkiä nenään.
Vaikka suora on selkä ja muuta ei,
otan rohkeesti kaikki vastaan.
Potkin reunasta kadun, ja muutenkin
joskus roskia vähän sivuun.
:)- Leijona(ei se eläin)
hunksz kirjoitti:
ja hyvä niin, jopa joskus uppoo se nivusiin.
Aina alkaen hiipii pieni pelko, josko taas tulee turpiin.
Mut tuulta päin, on rohkee teko
aika usein on tulos, heko, heko.
Mitä minusta, vanhasta ukosta,
mulle suodaan vain nyrkkiä nenään.
Vaikka suora on selkä ja muuta ei,
otan rohkeesti kaikki vastaan.
Potkin reunasta kadun, ja muutenkin
joskus roskia vähän sivuun.
:)Älä koskaan pyyhi pyllyäsi lumpeenlehteen,
lehti voi olla liukas ja sormesi voi luiskahtaa
pashaan. Leijona(ei se eläin) kirjoitti:
Älä koskaan pyyhi pyllyäsi lumpeenlehteen,
lehti voi olla liukas ja sormesi voi luiskahtaa
pashaan.edessä villansa suo, kaataa niskansa eteen tuon.
Ei se vahvana seiso yhtään enää.
Mutta Leijona karheella kielellään
vaikka kynsin kuinka raapii...
Ei saa villasta sormiinsa yhtään
Ei sit pehmeetä yhtäään mitään.hunksz kirjoitti:
edessä villansa suo, kaataa niskansa eteen tuon.
Ei se vahvana seiso yhtään enää.
Mutta Leijona karheella kielellään
vaikka kynsin kuinka raapii...
Ei saa villasta sormiinsa yhtään
Ei sit pehmeetä yhtäään mitään.minä muistan kyllä Lumpeet.
- <<<<<0<<<<
hunksz kirjoitti:
minä muistan kyllä Lumpeet.
Voivat rakastella jopa 40 kertaa päivässä.
<<<<<0<<<< kirjoitti:
Voivat rakastella jopa 40 kertaa päivässä.
valmentamiseen.
Ei niin hellää kainaloa kuin minulla, jos kaukalon pleksi saa sydänveret vuotamaan.
Tai, sit, jotain.- outolintu-ko?
meirikki kirjoitti:
ohita veikkonen tämä.
taikka saat ´nekkuun´ !
Pidä oma hovisi
enpä sinne sopisi!
Tänne mahtuu monenlaista
yhtä ja yhtätoista.
turhaa on piikitellä!
Hatsa on hyvä vaan ja totuttelee 60 palstaan, kyllä se siitä! :DDEn ymmärrä M. miksi päsmäröit niin kovin tätä palstaa aina vaan. Millä oikeudella? Jos antaisit kaikkien kukkien kukkia, jooko? Vai toivotko että palsta jämähtää entiseen malliinsa, mikä ei t o d e l l a k a a n kovin kiintoisaa olisi.
- sinut on tunnistettu
outolintu-ko? kirjoitti:
En ymmärrä M. miksi päsmäröit niin kovin tätä palstaa aina vaan. Millä oikeudella? Jos antaisit kaikkien kukkien kukkia, jooko? Vai toivotko että palsta jämähtää entiseen malliinsa, mikä ei t o d e l l a k a a n kovin kiintoisaa olisi.
Tämä ketju on avattu päivän tarinoille, puuhailuille. Miksi pitää kenenkään tulla vinkumaan ettei ole hyvä ja toivottavasti ei ketju jatku? Erittäin rumasti aloittajaa kohtaan, luethan uudestaan tuon sanailun?
Aloittaja on suorasanainen kuten on itsestään kertonutkin, tilaahan on availla jokaisella omia ketjujaan joten miksi taas hyökättiin meirikkiä kohtaan? Vihastuttaako hän siksi kun ei hyväksy vittuilijoita palstallaan? Olen seurannut jo vuosia ja ihmetellyt miten täällä yritetään nujertaa omanarvonsa tuntevia. On korppis, vuosiluku ja monimuukin. Heidän iloisia kirjoituksia pidetään jopa ylimielisenä, kehumisina ja hyökkäys alkaa välittömästi.
Miksi ei voi vain vastailla sellaissiin ketjuihin mistä pitää ja antaa niiden muiden olla? Siinä ne kukatkin parhaiten kukkisivat. - outolint(ko)
sinut on tunnistettu kirjoitti:
Tämä ketju on avattu päivän tarinoille, puuhailuille. Miksi pitää kenenkään tulla vinkumaan ettei ole hyvä ja toivottavasti ei ketju jatku? Erittäin rumasti aloittajaa kohtaan, luethan uudestaan tuon sanailun?
Aloittaja on suorasanainen kuten on itsestään kertonutkin, tilaahan on availla jokaisella omia ketjujaan joten miksi taas hyökättiin meirikkiä kohtaan? Vihastuttaako hän siksi kun ei hyväksy vittuilijoita palstallaan? Olen seurannut jo vuosia ja ihmetellyt miten täällä yritetään nujertaa omanarvonsa tuntevia. On korppis, vuosiluku ja monimuukin. Heidän iloisia kirjoituksia pidetään jopa ylimielisenä, kehumisina ja hyökkäys alkaa välittömästi.
Miksi ei voi vain vastailla sellaissiin ketjuihin mistä pitää ja antaa niiden muiden olla? Siinä ne kukatkin parhaiten kukkisivat.Etpä taida ymmärtää itsekkään,nimenomaan näin,etkä osaa edes katsoa peiliin. Mutta ei tulisi mieleenkään kieltä sen pereusteella kirjoittelemasta tänne .Paitsi että kieltä voisi siivota.
Muistaakseni joskus kirjoteltukkin, mulla on hyvin säännöllinen 12t päivä.
Töihin ,tyksiin,kotiin nukkumaan,ei kerkee eres ajattelemaan mitään synnillistä.
Joskus kun saa nukkua aamulla se on aina joulu mulle.
Tällähaavaa ei oikein sanat tuu esille mut katotaan nyt seuraavat 10v josko se siitä.- meirikki
Olet niitä parhaimpia 50 palstalta joita pitkään kaipasin, joo-o kyllä ollaan mielipiteitä vaihdeltu ja pidän sinun rauhallisesta suhtautumisesta asioihin, niihin kipeisiinkin! Onhan suunta paremaan...onhan?
Luovuit paljosta niin taloudellisesti kuin työstäsi, poikikoon se sinulle paljon hyvää. Muuta en osaa sanoa mutta sydämestäni noin.
Itteppä oon latuni avannut, ja meitä on kaksi ...kukkas sit yöllä menee jokuseksi tunniksikin kuin me, saa pientenlasten äidit nukkua, olen toki jäähdyttelemässä jo pidemmän aikaa, mut tuntuu et ´aina mulle´ tulee näitä hyppyjä, olisiko mukavuuden rakkautta ja koen ne liian isosti?
Omahan on valintani! :)) meirikki kirjoitti:
Olet niitä parhaimpia 50 palstalta joita pitkään kaipasin, joo-o kyllä ollaan mielipiteitä vaihdeltu ja pidän sinun rauhallisesta suhtautumisesta asioihin, niihin kipeisiinkin! Onhan suunta paremaan...onhan?
Luovuit paljosta niin taloudellisesti kuin työstäsi, poikikoon se sinulle paljon hyvää. Muuta en osaa sanoa mutta sydämestäni noin.
Itteppä oon latuni avannut, ja meitä on kaksi ...kukkas sit yöllä menee jokuseksi tunniksikin kuin me, saa pientenlasten äidit nukkua, olen toki jäähdyttelemässä jo pidemmän aikaa, mut tuntuu et ´aina mulle´ tulee näitä hyppyjä, olisiko mukavuuden rakkautta ja koen ne liian isosti?
Omahan on valintani! :))Kuljettaa meitä outoja polkuja ja useimmiten se riemukaari ei korista viimeistä taivalta.
Ei oo parempaa luvassa ennemminkin se huonompi huomen,mutta jokaisella omat ristinsä.
Eiköhän me tavata taas joskus sil ain iltasin tulee silmäiltyä mitä porukalla syrämellään.- kaunisleski
koti-kiusattu kirjoitti:
Kuljettaa meitä outoja polkuja ja useimmiten se riemukaari ei korista viimeistä taivalta.
Ei oo parempaa luvassa ennemminkin se huonompi huomen,mutta jokaisella omat ristinsä.
Eiköhän me tavata taas joskus sil ain iltasin tulee silmäiltyä mitä porukalla syrämellään.pakkanen paukkuu, siispä hiukan lämmittely musaa. Lauluyhtye Rajaton, Pakkanen: http://www.youtube.com/watch?v=JJ8lKHmIWlQ
Lueskelin tuossa aamun aluksi yön saalista, mukavaa kun 20 on liittynyt joukkoomme.
Lisäksi tutkin tuota ukkeli* mainitsemaa runoilijaa. Kuten jo 20 mainitsi, minäkin epäilen, että kyseessä olisi Claes Andersson. Kovin en tunnista runoilijoita teksteistään, paitsi tietysti suosikki runoilijani Tommy Tabermann.
Tase Papalla vielä odotus sitten jatkuu, ensisynnyttäjät aina "odotuttavat" hiukan pidempään. Sitähän sanotaan, että "hyvää kannattaa odottaa".
Nyt pitää aloittaa ns. lauantai siivoukset.
Hyvää Adventin aattoa kaikille, sekä hauskaa päivää..... - 60 ja risat
kaunisleski kirjoitti:
pakkanen paukkuu, siispä hiukan lämmittely musaa. Lauluyhtye Rajaton, Pakkanen: http://www.youtube.com/watch?v=JJ8lKHmIWlQ
Lueskelin tuossa aamun aluksi yön saalista, mukavaa kun 20 on liittynyt joukkoomme.
Lisäksi tutkin tuota ukkeli* mainitsemaa runoilijaa. Kuten jo 20 mainitsi, minäkin epäilen, että kyseessä olisi Claes Andersson. Kovin en tunnista runoilijoita teksteistään, paitsi tietysti suosikki runoilijani Tommy Tabermann.
Tase Papalla vielä odotus sitten jatkuu, ensisynnyttäjät aina "odotuttavat" hiukan pidempään. Sitähän sanotaan, että "hyvää kannattaa odottaa".
Nyt pitää aloittaa ns. lauantai siivoukset.
Hyvää Adventin aattoa kaikille, sekä hauskaa päivää.....Vahinko että sanat eivät ollenkaan aukene, muuten tulee mieleen kuinka kivaa se silloin olikaan. Muistot jäi ja niitä on mukavaa muistella pimenevässä illassa.
Meirikille tsemppiä kun aloitat näitä mukavia ketjuja jossa pottuilu ei ole kantava teema.
http://www.youtube.com/watch?v=3gMtuG3n0Ps&feature=related - "Reetta
60 ja risat kirjoitti:
Vahinko että sanat eivät ollenkaan aukene, muuten tulee mieleen kuinka kivaa se silloin olikaan. Muistot jäi ja niitä on mukavaa muistella pimenevässä illassa.
Meirikille tsemppiä kun aloitat näitä mukavia ketjuja jossa pottuilu ei ole kantava teema.
http://www.youtube.com/watch?v=3gMtuG3n0Ps&feature=relatedJota hämmentää haluun vähän....Moikka vaan enpä ole täällä pitkiin aikoihin kirjotellut....
Kylmänä ja viimasena tämäkin päivä alkoi...Ulkoilemalla,,ja hyötyliikuntaa harrastamalla tätä päivää vietin...Näpitkii meinasi ihan jäätyy)) Olipas mukava oikeestaa huomata näin mukava ketju...
Minkä niin kekseliäs meirikki olikii laittant...Monesti on juttuja vaiheltu sillon joskus....
Kyllä tulen taas ihan varmasti tätä ketjuu lukemaan...Tulee olemaan mukava varmasti...
Hyvää lauantain jatkoo... - " Perttu
"Reetta kirjoitti:
Jota hämmentää haluun vähän....Moikka vaan enpä ole täällä pitkiin aikoihin kirjotellut....
Kylmänä ja viimasena tämäkin päivä alkoi...Ulkoilemalla,,ja hyötyliikuntaa harrastamalla tätä päivää vietin...Näpitkii meinasi ihan jäätyy)) Olipas mukava oikeestaa huomata näin mukava ketju...
Minkä niin kekseliäs meirikki olikii laittant...Monesti on juttuja vaiheltu sillon joskus....
Kyllä tulen taas ihan varmasti tätä ketjuu lukemaan...Tulee olemaan mukava varmasti...
Hyvää lauantain jatkoo...Iltaa vaan ja aamulla huomenta! Olet kyllä mukava ihminen.
- miäolenmiä
" Perttu kirjoitti:
Iltaa vaan ja aamulla huomenta! Olet kyllä mukava ihminen.
Laitetaan tähän väliin kun tätä jatkuvasti kysytään:
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu 0600 13404 auttaa lähes 100% ainakin lehtimyyjät kaikkoavat. - 68
miäolenmiä kirjoitti:
Laitetaan tähän väliin kun tätä jatkuvasti kysytään:
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu 0600 13404 auttaa lähes 100% ainakin lehtimyyjät kaikkoavat.olen joskus joutunut,kun lapset oli pieniä.leipää silläkin alalla työskentelemään.noin 20v sitten ihmiset olivat aivan ihania,kiittivä soitosta ja tilauksia ropisi..aikaa pidän myöntesenä.
- meirikki
Päivä on ollut tapahtumarikas, ja nyt on aika hetken istahtaa läppärin äärellä. Pikkujouluja kai useimmat nyt viettävät, omani jo olivat. Iltapäivällä teatterissa ja sieltä ruokailemaan viihtyisään ravinteliin. Nuorempi porukka jatkoi iltaansa yökerhossa me ´vanhat´ taksiteltiin kotiimme! :))
Löytyihän Reettakin, olipa kiva kuulla kuulumisiasi todella pitkästä aikaa. Ja 20 , tiesinkin et sä klaaraat ton runoilijan, hyvä! :))
Kiva jos pidätte tälläisestä ns. vapaamielisestä jutustelupalstalla, aihe on vapaa tyylillä jatketaan. - meirikki
Talvi on jo uskottava niin on kylmää, ensiyöksi jopa eteläisempääkin osaan maatamme on luvassa todella jo sietokyvyn yli meneviä kelejä! huh...huh!
Lueskelin iltalehtien sivuja, Tupla ja Kuitti-ohjelman vetäjänä tunnettu Kirstikin on sitten poistunut tuonilmaisiin!
Olihan ikää jo kiitettävät 89v, mut siltikin...osan ottoni vaan jos muksunsa täälä kirjoittele, sopisi ikäisiksiimme.
Tässä linkki Kirsi Rautiainen-Pajari http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/HS Juontajalegenda Kirsti Pajari on kuollut/art-1288352054340.html
Ja hyvää sunnuntaita ihmiset, toisekseen ...älkää piitatko saamastani ´kurasta´ kyllä mä itekin osaan puoleni pitää...kiitos silti ja iso hali! :)) Ei pilata päiväketjua riitelyllä, iloisia/surullisiakin asioita ilman piikittelyjä!- kaunisleski
Adventti. Mulla taas aamu venähti pitkäksi, iltaisin valvoo pidempään (kiitos BB) tänään se onneks päättyy.
Etsin tuollaisen talvisen laulu kuin Puuterilunta: http://www.youtube.com/watch?v=oyZmWtmtyIg&feature=related
Se on nyt ajankohtainen. Kyllä nyt pakkanen koettelee, harvoin marraskuu näin kylmänä kolistelee.
Jos marraskuussa on pakkanen, niin muu talvi on lauha. (Länsipohja)
Niinhän sitä sanotaan, että marraskuinen talvi ei pysy.
Sittenhän sen näkee pitääkö mikään vanhankansan ennuste paikkaansa.
Hyvää Adventtia ja sunnuntaita kaikille. - utelias aatu
kaunisleski kirjoitti:
Adventti. Mulla taas aamu venähti pitkäksi, iltaisin valvoo pidempään (kiitos BB) tänään se onneks päättyy.
Etsin tuollaisen talvisen laulu kuin Puuterilunta: http://www.youtube.com/watch?v=oyZmWtmtyIg&feature=related
Se on nyt ajankohtainen. Kyllä nyt pakkanen koettelee, harvoin marraskuu näin kylmänä kolistelee.
Hyvää Adventtia ja sunnuntaita kaikille.olet subilla?
- kaunisleski
utelias aatu kirjoitti:
olet subilla?
subilla kirjoitellut.
- ukkeli*
kaunisleski kirjoitti:
subilla kirjoitellut.
Ei liene vaikeaa tunnustaa Junnun kykyä tulkita tuntoja remseästä herkistä herkimpään. Helismaa ja Vainio olivat kavereita joiden oivaltavat sanoitukset eivät selittelyjä kaipaa. Ikäni merellä vapaa-ajat viettäneenä ja rannikolla asuneena saa Junnun Ääretön aava minut aina kaihomielelle. Äänityksen tekninen taso ei ole paras mahdollinen mutta asia selvinnee. Einö Grön on laulanut kappaleen levylle mutta sitä en löydä. Eino on saanut kappaleen Junnulta viisikymmenvuotis lahjaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=iKaGOcxSStw - "Reetta
kaunisleski kirjoitti:
subilla kirjoitellut.
Hei vaan)) Kyllä muistelen et tälläset vapaa mieliset jutustelut oli mukavia.... Tänään olen muistellut et miten kylmää oli ku ensimmäinen lapseni synty...Sillon oli kova talvi ja,, se on jäänyt mieleen))
Tiesin et sie meirikki muistat miut...Ja niiku muistat monta muutakin...Olen monesti miettinytkin niitä aikoja ku täällä yleensä alotin käymään....
Toivottelen illan jatkoja kaikille...Kyllä käyn taas lukemas ainaskii tei juttui...
Pakkas terveisin.... Mul on kumirukkaset ja niillä sut puhristan kurasta.
Päivä on taas täynnä kun porapojalla konsanaan, monen laista naamanliikettä oli tänäänkin.
Vahinkon ilo tais jäärä päälimmäiseksi tunteeks sillä ,yks audi mies näytti miten kaistaajo pitää suorittaa.
Fysiikan lait tuli vastaan kaikesta tekniikan hienouksista huolimatta,ohituksen jälkeen alkoi pyöriminen joka päättyi rotvallin reunaan.
Taka pyörä oli aika hassussa asennossa kun lumi ei enää peittänyt näkyvyyttä.
Oma vanha auto oli kova peli sen loistoauton rinnalla ,varmaan pikkasen otti oppia sekin kuski.
Muuten vois sanoa et ei kurjuutta kummempaa ja sen kans köyhä aina pärjää,nukkukaa hyvin.- meirikki
kaunisleski kirjoitti:
Hyvää Adventtia ja sunnuntaita kaikille.NikoN voitti 50 tuhatta euroa! Olihan jännää katseltavaa ja Antti Tuisku voitti TTK-kisan joten hyvä oli pyhän anti! :)) Jotenkaan ei uskoisi et toi lumi enää sulaisi on niin hyytävän kylmää. Ja eihän tässä ole montaa päivääkään enää marraskuuta, joten taisi talvi tulla jäädäkseen?
Näillä mennään:)) - Selma...
meirikki kirjoitti:
NikoN voitti 50 tuhatta euroa! Olihan jännää katseltavaa ja Antti Tuisku voitti TTK-kisan joten hyvä oli pyhän anti! :)) Jotenkaan ei uskoisi et toi lumi enää sulaisi on niin hyytävän kylmää. Ja eihän tässä ole montaa päivääkään enää marraskuuta, joten taisi talvi tulla jäädäkseen?
Näillä mennään:))olisin halunnut Marikan voittavan. Oli niin monessa häätöäänestyksessä ja aina selvisi. Muutenkin kiva ja luonnollinen, hyväntahtoinen tyttö. NikoN nyt kuitenkin voitti, ei hänkään ihan paha.
- k/k
Ankeelle näyttää ja tonne pakkasen sekaan pitää työntyä.
Taitaa mennä tää päivä jääkukkia hoirellen, missä aurinko jossa vanha mies voi lämmitellä hauraita luitaan.
Eiköhän se siitä taas kun laulellaan parit joululaulut ja mennää piirileikkiä, sivumennen sanoen vihaan tonttulakkia joka on sinkuteltava päähänsä.
Toiset on reinotossut jos jalas näätte ampukaa sil mä oon sillon vaarallises tilassa.
Ei muuta kun karvanen pää ylös ja ulos.- Tase Pappa
Pakkanen paukkuu täällä Lounais-Suomessakin. 18 raatia lasissa. Ottaa se ilmaston lämpeneminen koville näin Marraskuussa.
Viime yönä, puolilta öin, tuli tekstiviesti missä oli kauniisti ilmaistuna ilosanoma. Uusi ihmistaimi oli syntynyt poikamme perheeseen. Potra Tyttö näki päivänvalon.
Minun piti lähteä tänään Kutuluotoon hieman päästämään höyryjä ulos. Enpä taida lähteäkään. Pitää käydä uusi tulokas katsastamassa.
Tänään keitän oikein makoisan Madekeiton ja illalla avaan Konjakkipullon. Pappa on sen ansainnut. On se odotusaika ottanut sen verran koville, vaikka olikin jo kuudes lastenlapsi. Edellisestä tulokkaasta kun on jo yli kymmenen vuotta. Iltatähti tuli. Pelkään pahoin että tulee hemmoiteltu kakara.
Näissä iloisissa tunnelmissa Hyvää Päivää Jokaiselle Palstalaiselle. Ulos mennessä Villahousut jalkaan ja Karvahattu korville. - QQ
Tase Pappa kirjoitti:
Pakkanen paukkuu täällä Lounais-Suomessakin. 18 raatia lasissa. Ottaa se ilmaston lämpeneminen koville näin Marraskuussa.
Viime yönä, puolilta öin, tuli tekstiviesti missä oli kauniisti ilmaistuna ilosanoma. Uusi ihmistaimi oli syntynyt poikamme perheeseen. Potra Tyttö näki päivänvalon.
Minun piti lähteä tänään Kutuluotoon hieman päästämään höyryjä ulos. Enpä taida lähteäkään. Pitää käydä uusi tulokas katsastamassa.
Tänään keitän oikein makoisan Madekeiton ja illalla avaan Konjakkipullon. Pappa on sen ansainnut. On se odotusaika ottanut sen verran koville, vaikka olikin jo kuudes lastenlapsi. Edellisestä tulokkaasta kun on jo yli kymmenen vuotta. Iltatähti tuli. Pelkään pahoin että tulee hemmoiteltu kakara.
Näissä iloisissa tunnelmissa Hyvää Päivää Jokaiselle Palstalaiselle. Ulos mennessä Villahousut jalkaan ja Karvahattu korville.oOikein paljon onnea uuden lapsosen koko suvulle, ja eritoten teille isovanhemmille, pienestä tytöntylleröstä.
Hesassa mittarissa - 13;5 ja aurinko paistaa. - kaunisleski
Tase Pappa kirjoitti:
Näissä iloisissa tunnelmissa Hyvää Päivää Jokaiselle Palstalaiselle. Ulos mennessä Villahousut jalkaan ja Karvahattu korville.Pirkanmaalla -20 ast. Nyt se sitten tapahtui, paljon onnea mummolle ja vaarille.
Mummolle ja vaarille.
Kun lapsen lapset syntyvät
sinkoutuvat mummot viimeinkin syrjään
äitiyden pyörremyskystä
ja ovat vapaita rakastamaan häikäilemättömästi
nii kuin ei koskaan aikaisemmin.
( Eeva Kilpi)
Se on sitten juhlinnan paikka uuden ihmisen synnyttyä. Konjakki oiva juhlajuoma.
Tähän kovaan pakkaseen on vaikea tottua kovien helteiden jälkeen, kun en niistäkään pitänyt.
Oikein hyvää viikon alkua kaikille. - ukkeli*
kaunisleski kirjoitti:
Pirkanmaalla -20 ast. Nyt se sitten tapahtui, paljon onnea mummolle ja vaarille.
Mummolle ja vaarille.
Kun lapsen lapset syntyvät
sinkoutuvat mummot viimeinkin syrjään
äitiyden pyörremyskystä
ja ovat vapaita rakastamaan häikäilemättömästi
nii kuin ei koskaan aikaisemmin.
( Eeva Kilpi)
Se on sitten juhlinnan paikka uuden ihmisen synnyttyä. Konjakki oiva juhlajuoma.
Tähän kovaan pakkaseen on vaikea tottua kovien helteiden jälkeen, kun en niistäkään pitänyt.
Oikein hyvää viikon alkua kaikille.Onnea myös äidille jo siitäkin syystä että hyvät rakastajat tekevät tyttöjä. Lasi konjakkia silloin tällöin pitää sydämenkin kunnossa, terveys ennenkaikkea.
- viivi-karoliina
Tase Pappa kirjoitti:
Näissä iloisissa tunnelmissa Hyvää Päivää Jokaiselle Palstalaiselle. Ulos mennessä Villahousut jalkaan ja Karvahattu korville.Hienoa että kaikki meni hyvin ja tyttö tuli,onnea vielä koko perheelle!!
Aamu valkeni täällä pakkasen merkeissä - 19 ,että kyllä täytyy hyvin pukeutua kun nokkaansa ulos pistää,koiratkin teki pikavisiitin vaan.
Pidän tästä silti enempi kuin räntäsateesta ja kovasta tuulesta,tuuuli on onneksi nyt laantunut.
Tänään olisi ohjelmassa kaupungilla käynti,ajattelin käydä kahvilla myös, kaupungilla on sellainen vanhan tyylinen leipomo ja siinä samassa yhteydessä kahvila,siellä on mukava hetken istahtaa ja katsella rauhassa ympärilleen,joskus löytää mukavaa juttuseuraa muista asiakkaista.
Kaikenlaista turhaa tavaraa on kaappeihin kesän aikana kertynyt,tänään olisi illemmalla parin kaapin siivous aiheellinen,kun malttaa vain laittaa pois tarpeeton,on vähän tuota keräilijän vikaa...
Tämmösiä suunnitelmia tälle päivälle,mukavaa maanantaita kaikille !! - kaunisleski
ukkeli* kirjoitti:
Onnea myös äidille jo siitäkin syystä että hyvät rakastajat tekevät tyttöjä. Lasi konjakkia silloin tällöin pitää sydämenkin kunnossa, terveys ennenkaikkea.
ukkeli*n kanssa täysin samaa mieltä. Kahden tyttären äitinä....,D,
- Pirre*
Tase Pappa kirjoitti:
Näissä iloisissa tunnelmissa Hyvää Päivää Jokaiselle Palstalaiselle. Ulos mennessä Villahousut jalkaan ja Karvahattu korville.Oikein paljon Onnea, teillä siis loppui jo odotus :)
Täällä ollaan yhä vaan paksumpia, mutta uskoisin ihmeen tapahtuvan tämän viikon aikana, - olen ihan täpinöissäni :)
- meirikki
Huuurrr....joutuu vain edelleen toteamaan, ja ei lainkaan turhia neuvoja pukemisen kanssa. Onnittelut tase-papan perheyhteisön kasvamisesta prinsessalla.
Ja K/K , aikaisin sinäkin joudut heräilemään. Kovin minua hymyilyttää ajatus sun tonttulakkisi ja jos ´joutuisit´ vielä ne reinot jalkaasi laittamaan ;) Mikä niissä sua niin ilettää? * kysyy hän muka vakavalla naamalla* :D
Monenlaista puuhastelua kuuluu palstalaistenkin päivittäisiin toimiin mistä olette kirjoitelleet, mukava niitä on lukea.
Onko jo pikkuriikkisen alkanut jouluvalmistelut? Vaikka sanotaankin etteihän joulunakaan kaapeissa asuta, jo vain tänään sain aikaiseksi keittiön kaappien sisustojen pyyhinnän , kuivauskaapin ritilöiden kanssa taisi lipsahdella jokunen tuhma tuhahdus? Eli hyvinkin sain ne pois vaan sitte takaisinlaitossa saikin taiteilla, no palkintona on hyvämieli, vielä riittää toiselle päivällekin .....mutta aloitettu on! :))- k/k
katohan kun mä en tykkää lähtee hyppykenkässä hommiin siks nousen niin et ehrin nollaamaan itteni,sellanen puhras taulu on hyvä.
Mä olen ollut ain sellanen takarivin taavi joka haetaan paikalle kun homma menee huonosti ja toi tonttulakki perinne vaatii esiintuloa.
Kaik paksut mummot ja kankeet ukot yrittää kompuroira kuusen ympärillä lopuks sen kaataen, jotenkin säälittävää.
Noi reinot taas kuuluu todella vanhan jalkaan ja siinäkin ne alentaa ihmisarvoa,todella törkeen näköset tallukkaat. - usko pois
k/k kirjoitti:
katohan kun mä en tykkää lähtee hyppykenkässä hommiin siks nousen niin et ehrin nollaamaan itteni,sellanen puhras taulu on hyvä.
Mä olen ollut ain sellanen takarivin taavi joka haetaan paikalle kun homma menee huonosti ja toi tonttulakki perinne vaatii esiintuloa.
Kaik paksut mummot ja kankeet ukot yrittää kompuroira kuusen ympärillä lopuks sen kaataen, jotenkin säälittävää.
Noi reinot taas kuuluu todella vanhan jalkaan ja siinäkin ne alentaa ihmisarvoa,todella törkeen näköset tallukkaat.Vastaan nyt omasta puolestani vaikka viesti olikin osoitettu Meirikille. Väitän että Reinot ovat trendi jalkineet! Yllättyisit jos tietäisit kuinka monilla tasavallan silmäätekevilläkin on Reinot.
usko pois kirjoitti:
Vastaan nyt omasta puolestani vaikka viesti olikin osoitettu Meirikille. Väitän että Reinot ovat trendi jalkineet! Yllättyisit jos tietäisit kuinka monilla tasavallan silmäätekevilläkin on Reinot.
Olla naurettavan näköinen vapaehtoisesti niin siitä vaan ,mä kuolisin häpeästä ne jaloissani.
En siis ole trendi tietoinen .- kaunisleski
koti-kiusattu kirjoitti:
Olla naurettavan näköinen vapaehtoisesti niin siitä vaan ,mä kuolisin häpeästä ne jaloissani.
En siis ole trendi tietoinen .minuakaan Reinojen kanssa liikkeelle. Ennenhän ne oli vanhojen miesten ns. kotitossut. Nyt näkyy nuoriso omineen ne, jopa koulussa käyvät Reinot jalassa...
Kyllä on kylmä ilta pakkasta -20 ast. elikkä päivästä taas kiristynyt. Kirkas tähtitaivas, jos on pilvetöntä saattaa näkyä "Valopatsaita" sanoivat säätiedotteessa. Niitä kullemma harvemmin näkyy. Vaan eipä siellä tarkene patsaita töllistellä. - QQ
koti-kiusattu kirjoitti:
En siis ole trendi tietoinen .He, mullakin on vaaleanpunaiset reinot, itse halusin lahjaksi, ja sain. Ne on lämpöiset jaloissa, ja kun jalat on lämpöiset, on koko keho.
Kävin mä kaupassakin niillä, eikä kukaan nauranut, tai katsonut pitkään, vaik se vahinko olikin. Huomasin vast autossa, mitä onkaan jaloissa, mutten viitsinyt enää vaihtamaan mennä. Näin hesassa ;D - meirikki
k/k kirjoitti:
Noi reinot taas kuuluu todella vanhan jalkaan ja siinäkin ne alentaa ihmisarvoa,todella törkeen näköset tallukkaat.Noinhan siinä useinkin käy ei käy kieltäytyminen :/ Ja vallanhyvin tiedän nuo kuusijuhlat, no ennakko katselmusta tulevaan! ;) Mutta jäähän siitä kuitenkin hyvä fiilis, eikö vaan?
kaippa meillä monellakin on joitain inhotuksia ettei itelle ikinä sitä tai tota, joten tokihan saat olla reinoitta :)))
Ihan luvalla - tai ilman :D
Teille jotka piditte reinoista , ei muuta kuin jalkaanja menoksi :)) Ne vaaleenpunaiset on ainakin nätit, ei mulla ole mut olen niitä nähnyt. Joten reinoilla tai ilman , pidetään jalat lämpimänä! - QQ
meirikki kirjoitti:
Noinhan siinä useinkin käy ei käy kieltäytyminen :/ Ja vallanhyvin tiedän nuo kuusijuhlat, no ennakko katselmusta tulevaan! ;) Mutta jäähän siitä kuitenkin hyvä fiilis, eikö vaan?
kaippa meillä monellakin on joitain inhotuksia ettei itelle ikinä sitä tai tota, joten tokihan saat olla reinoitta :)))
Teille jotka piditte reinoista , ei muuta kuin jalkaanja menoksi :)) Ne vaaleenpunaiset on ainakin nätit, ei mulla ole mut olen niitä nähnyt. Joten reinoilla tai ilman , pidetään jalat lämpimänä!Ehdottomasti, ;D jalat kun mulla yleensä paleli, niin sitten piti fleesiä pitää sisälläkin, nyt selviää Tpaidalla, kiitos reinojen. Helppo sujauttaa jalkaan aamuyölläkin, jos veskiin asiaa, eikä tarvitse kylppärissä lattialämpöä pitää, pelkka patteri siellä riittää, kun lattiasta ei tarvitse välittää.
- 1943
meirikki kirjoitti:
Noinhan siinä useinkin käy ei käy kieltäytyminen :/ Ja vallanhyvin tiedän nuo kuusijuhlat, no ennakko katselmusta tulevaan! ;) Mutta jäähän siitä kuitenkin hyvä fiilis, eikö vaan?
Teille jotka piditte reinoista , ei muuta kuin jalkaanja menoksi :)) Ne vaaleenpunaiset on ainakin nätit, ei mulla ole mut olen niitä nähnyt. Joten reinoilla tai ilman , pidetään jalat lämpimänä!kellään lähipiiristäni ei ole reinoja, mutta ovat varmaan mukavat jalassa, kun niin moni on hankkinut. Itse valitsen jalkineet mukavuuden perusteella ja joka lähtöön on jalkineita, joita hoidan hyvin. Viime vuonna laitatin uudet korkolaput ja pohjat lämminvuorellisiin talvisaapikkaisiin. Leudommalle säälle on nilkkurit, joiden koroissa on esiinvedettävät piikit liukkauden varalta. Autoillessa käytän miesten talvisaapikkaita, jotka ostin alennusmyynnistä. Naisille ei ollut ja nämä miesten olivat edulliset ja tosi mukavat jaloille. Eivät reinot mitään ulkojalkineita ole, siinä nuoriso on mennyt vähän liian pitkälle. Täällä on nyt miinus 19 astetta, huomenna pitää sulattaa pakastin.
- meirikki
QQ kirjoitti:
Ehdottomasti, ;D jalat kun mulla yleensä paleli, niin sitten piti fleesiä pitää sisälläkin, nyt selviää Tpaidalla, kiitos reinojen. Helppo sujauttaa jalkaan aamuyölläkin, jos veskiin asiaa, eikä tarvitse kylppärissä lattialämpöä pitää, pelkka patteri siellä riittää, kun lattiasta ei tarvitse välittää.
Muistan opiskeluajalta tätä samaa meille painotettiin, ja toinen ohje paleleville jaloille oli et ensin puhdasta puuvillaa oleva sukka ja vasta senpäälle villasukka, kotona tassutellessa jos on palelevat jalat. Neuvo on osoittautunut toimivaksi :D Joten kyllä niistä vanhemmistakin neuvoista on vielä käypiä tähänpäivään!
- meirikki
1943 kirjoitti:
kellään lähipiiristäni ei ole reinoja, mutta ovat varmaan mukavat jalassa, kun niin moni on hankkinut. Itse valitsen jalkineet mukavuuden perusteella ja joka lähtöön on jalkineita, joita hoidan hyvin. Viime vuonna laitatin uudet korkolaput ja pohjat lämminvuorellisiin talvisaapikkaisiin. Leudommalle säälle on nilkkurit, joiden koroissa on esiinvedettävät piikit liukkauden varalta. Autoillessa käytän miesten talvisaapikkaita, jotka ostin alennusmyynnistä. Naisille ei ollut ja nämä miesten olivat edulliset ja tosi mukavat jaloille. Eivät reinot mitään ulkojalkineita ole, siinä nuoriso on mennyt vähän liian pitkälle. Täällä on nyt miinus 19 astetta, huomenna pitää sulattaa pakastin.
Paremmathan ne reinotkin luulisi olevan kylmällä kuin ohuet saapikkaat/nilkkurit tosi ohuilla pohjilla ja pitkillä koroilla, mitä nuoret neidot pitävät jaloissaan? Kyllä pitäisi olla jokuset kengät talvikeleillekin ja et mahtuisi paksummat sukat jalkoihin kun pakkanen paukkuu.
Muistan lapsuusvuosilta kun oli huopatossut joka tenavalla, isäni laittoi pohjaan vielä jotain kumia/nahkaa ? en muista, ettei suojasäällä jalat kastuisi. Sisäpuolelle nimikirjaimet et tiettiin omamme, mummoni teki tossunsuuhun tasarivin reikiä ja sit virkkasi siihen villalangalla rantun, sellaisen kuin vauvanvaipoissa ennen oli .
Että ne oli muka sitten hienot :)) - non-rec
1943 kirjoitti:
kellään lähipiiristäni ei ole reinoja, mutta ovat varmaan mukavat jalassa, kun niin moni on hankkinut. Itse valitsen jalkineet mukavuuden perusteella ja joka lähtöön on jalkineita, joita hoidan hyvin. Viime vuonna laitatin uudet korkolaput ja pohjat lämminvuorellisiin talvisaapikkaisiin. Leudommalle säälle on nilkkurit, joiden koroissa on esiinvedettävät piikit liukkauden varalta. Autoillessa käytän miesten talvisaapikkaita, jotka ostin alennusmyynnistä. Naisille ei ollut ja nämä miesten olivat edulliset ja tosi mukavat jaloille. Eivät reinot mitään ulkojalkineita ole, siinä nuoriso on mennyt vähän liian pitkälle. Täällä on nyt miinus 19 astetta, huomenna pitää sulattaa pakastin.
Isällä oli ennen vanhaan reinot, äidilläni ei ainoja milloinkaan. Hän sanoi ettei hänen ikupäivänä ole palellut jalkoja. En voi ymmärtää - mutta kaiketi se on meikäläisen hidas laiska sydän, neljää-viittäkymmentä vain naputtelee, ei siis veri kunnolla jaksa kiertää kun jo parvekkeella piipahtaissa alkaa heti paleltaa näillä pakkaslukemilla, about 20 miinusastetta? Mulla on nyt talvella sisäjalkineina huopatohvelit, joista taisi viime talvena olla täällä juttuakin. Tosi hyvät, ulkoliiterissäkin voi suitsait talvella niillä käväistä, eivätkä ole liukkaat.
Pakkanen siis paukkuu myös Saimaan alueella. Jään päällä on muutaman sentin lumikerros, ja luulen että jää jo kestää joten jos vain sää hiukan tästä lauhtuu niin pitää sovitella suksia jalkaan. Lunta on niin vähän että varsinaisia latu-uria maastoon ei ole vielä ajettu, vain luisteluhiihtoreitit on. Mutta minä sitä murtsikkaa vaan... ;-D
Kiva päivä muuten, kirkas ja kaunis mutta kylmä. Jumppaa sisältyi ohjelmaan iltapäivällä, sekä nyt viimeksi tosi hauskat tanssiharkat. Elämä on elämisen arvoista, jeeee! Ja nyt unten maille.
Ai niin, Tase papalle SYLINTÄYSI onnea, ynnä pojan perheelle ja varsinkin miniälle - hän on suurimman työn tällä tyttövauva-alueella tehnyt, ei unohdet sitä!!!
- aamulla heräävä
Oi terve, talvi kirkas, Suomehen taas, nyt poissa on syksy synkkä, musta.
Luonto nyt valkoisen lumihunnun saa, ja nauttivi talven puhdistusta.
Niin puhdas kuni lumi talvella on, niin puhdas myös meillä olkoon rinta!
Jos me sen tahroilta säilytämme ain, se nauttivi rauhaa puhtahinta.
Jos talvi väkikylmä saapuisikin, ei mieltämme jäädyttää se saata.
Rohkea, kestävä olkohon se ain`, se kylmääkin lempii synnyinmaata.
Toisto
Oi toivo, toivo meitä lämmitä ain`, kun kylmä on täällä talven valta.
Kohta jo koittava sulokevät on myös Suomenkin talvilumen alta.
Toisto
Uusmaal.kansansäv./ Yrjö Veijola Otti ja tuota nolompi juttu luomakunnan kruunulle.
Pariviikkoo takaperin tusin itteni rikkaaks ja ostaa pläjäytin sellaset moottorisänkyt ,oikein korkeet.
Melkein saa seipäällä hypätä et nukkumaan pääsee,ajattelin tulevaisuut kun jalat on kankeet ja ei pääse kyykystä ylös.
Mut asiaan sänkyn jalois on huovat ja ne luistaa aika helpost laminaatin pääl,yöllä kun olin ensin väistäny sänkynvaltaaja kissaa ja sit hakenu lämpöö vaimon leviän selän takaa.
Olin tullut ei kenenkään maalle siis sauman kohralle, reipas kyljen kääntö erotti sänkyt ja sit mentiin alakertaan,ei se tömäys mitään mut se vaimon hihitys, se kasvatti rintakarvoja.
Varmaan on uhdattava pari vyötä jalkojen ympärille.
Pitäkäähän ittenne ihmisinä terv kiusattu- Tase pappa
Kyllä tuossa olisi jo kysyttävä tuotevastuulain perään. Tuollainenhan saattaa miehen kunnian kyseenalaiseksi. Saattaapi jopa eroittaa puolisot toisistaan. Varsinkin jos Vaimo näkee moisessa hirvittävässä häverikissä huvittavia puolia. Vuosikymmenet kestänyt rauha ja rakkaus joutuu liian kovalle koetukselle. Otan osaa. Ennen sentään "kerjätessä" sai epäävän lausunnon. Nyt lento pois petiltä. Voi hitto. Olen joskus ajatellut itsekin hankkia moisen härtvärkkelin kotiini. KIITOS että kerroit vaarasta. Pysyn kyllä vanhassa. Saapahan edes koipensa mamman koipien viereen kun niitä paleltaa. Täkkihän onkin aina lattialla. Oletko muutoin kokeillut hommata "sitä itteään" ? Onnistuuko se moisessa vempeleessä ? Vihjaisepa ! Hyvää Päivän jatkoa ja parempia öitä Sinnepäin. PS. Pistä kokeeksi sinitarraa niiden jalkojen alle, ei luista.
- kaunisleski
Tase pappa kirjoitti:
Kyllä tuossa olisi jo kysyttävä tuotevastuulain perään. Tuollainenhan saattaa miehen kunnian kyseenalaiseksi. Saattaapi jopa eroittaa puolisot toisistaan. Varsinkin jos Vaimo näkee moisessa hirvittävässä häverikissä huvittavia puolia. Vuosikymmenet kestänyt rauha ja rakkaus joutuu liian kovalle koetukselle. Otan osaa. Ennen sentään "kerjätessä" sai epäävän lausunnon. Nyt lento pois petiltä. Voi hitto. Olen joskus ajatellut itsekin hankkia moisen härtvärkkelin kotiini. KIITOS että kerroit vaarasta. Pysyn kyllä vanhassa. Saapahan edes koipensa mamman koipien viereen kun niitä paleltaa. Täkkihän onkin aina lattialla. Oletko muutoin kokeillut hommata "sitä itteään" ? Onnistuuko se moisessa vempeleessä ? Vihjaisepa ! Hyvää Päivän jatkoa ja parempia öitä Sinnepäin. PS. Pistä kokeeksi sinitarraa niiden jalkojen alle, ei luista.
kaikille, pakkanen paukkuu jo -23 astees. Onneks sisällä lämmintä.
Mulla sama ongelma kuin koti-kiusatulla, vauhdikas sänky. Siitä nää laminaatit on huonoja, tosin mun sänky on vaan 120 cm levee yhtenäine, muttei siihen kyllä vauhdilla oo asiaa, on kerran lähtenyt liikkeelle. Onnneks en pudonnut. Ei keinutuolikaan pysy paikoillaan, kokoajan saa siirtää. Liukas on lattia, mutta hyvänä puolena, on helppo siivota.
Tänään Antti turkin antaa, Urpo ulos kantaa. (Kesälahti)
Kyllä nää kelit jo toppavaatteet vaatii. - 1943
kaunisleski kirjoitti:
kaikille, pakkanen paukkuu jo -23 astees. Onneks sisällä lämmintä.
Mulla sama ongelma kuin koti-kiusatulla, vauhdikas sänky. Siitä nää laminaatit on huonoja, tosin mun sänky on vaan 120 cm levee yhtenäine, muttei siihen kyllä vauhdilla oo asiaa, on kerran lähtenyt liikkeelle. Onnneks en pudonnut. Ei keinutuolikaan pysy paikoillaan, kokoajan saa siirtää. Liukas on lattia, mutta hyvänä puolena, on helppo siivota.
Tänään Antti turkin antaa, Urpo ulos kantaa. (Kesälahti)
Kyllä nää kelit jo toppavaatteet vaatii.ja siellä oli -17, meillä -19. Puut ja pensaat olivat kauniin kuuran peitossa. Viime vuonna täälläkin olivat maisemat valkoisia ennen lumen tuoa, koska kuuraa muodostui tosi paljon. Nyt on mainio tilaisuus sulattaa pakastin, pakasteet ovat jo ulkona ja jää sulaa niin, että rapina vain kuuluu. Nukun ihan hyvin 80 cm leveässä tavallisessa sängyssä. Villavaatteet ovat hyviä olemassa, olen ottanut käyttöön jo ohuen villakerraston.
- k/k
Tase pappa kirjoitti:
Noitä sänkyjä saa tosi isoinakin kokoina mul on vaan 90cm leveitä kaksi,ostaes oli kipee tytär mieles.
On muuten hyvä paikka kattoo telkkaria tai pitää läppäriä sylissä siin kun saa jalat ja pään nostettua.
oikein helppoa nukahtaa telkkarin pauhatessa.
En kai mä nyt "sitä ihteään" mee lasteni äitin kanssa tekemään ,pientä rajaa sentään .
Olen kuullut et entinen kiertolais heimo kun yöpyi niin valte löi kirveen lattiaan ,siit oli hyvä ponnistaa.
Kokeiles sitä ja kerro toimiiko. - pylkömäki
1943 kirjoitti:
ja siellä oli -17, meillä -19. Puut ja pensaat olivat kauniin kuuran peitossa. Viime vuonna täälläkin olivat maisemat valkoisia ennen lumen tuoa, koska kuuraa muodostui tosi paljon. Nyt on mainio tilaisuus sulattaa pakastin, pakasteet ovat jo ulkona ja jää sulaa niin, että rapina vain kuuluu. Nukun ihan hyvin 80 cm leveässä tavallisessa sängyssä. Villavaatteet ovat hyviä olemassa, olen ottanut käyttöön jo ohuen villakerraston.
on hyviä, voi katsella ja kertoa ajelevansa vaikka missä?
On edullista matkailua.
- meirikki
Tulipas sitten ´pestyä´ näyttöpäätekin kun k/k sänkykommellusta lueskelin, meinaan et kahvilla ... :/
Ja ´toinen hyväkäs´ vielä niin osaaottavana... olipa hauskat jutut , neito kattinen katseli mua hyvinkin tutkivasti :D makoilee usein tässä koneen vieressä ...lähti kiireesti pois ja vielä lattialta teki tutkintaansa olenko seonnut lopullisesti? :))
Tästä jokuaika sitten oli kirjoitus jossain aviisissa kun iäkäämpi henkilö oli jäänyt jotein puristuksiin, kai hätäännyksissä painanut sekä pää- että jalkaosia ylös jääden ite väliin..huh!
Joten k/k nyt ´sitoo´sen vikuroivan turbonsa ennenkö enempää sattuu :D- kaunisleski
mikään ei olekkaan niin varma kuin epävarma. Ne on noi sängytkin petollisia..D,, Mun pitäs kans näyttöpääte siivota, vaan eiks sitä sanota, ettei vedellä saa pestä..))
- meirikki
kaunisleski kirjoitti:
mikään ei olekkaan niin varma kuin epävarma. Ne on noi sängytkin petollisia..D,, Mun pitäs kans näyttöpääte siivota, vaan eiks sitä sanota, ettei vedellä saa pestä..))
Ihan oikeesti pitääkin olla tarkkana noiden pesuaineiden suhteen, yksi tapaus tuli äskettäin ´vastaani´ !
Ison taulutelkan oli siivousintoinen ikinuori mennyt peseen jollain yleispuhdistusaineella, aika voimakkaalla seoksella kaiketi kun taulu on sumea, ennenhän oli lasisia ja sai pesuaineillakin pyyhkeillä, nyt vain nihkeällä , puhtaasti vedellä huuhdellulla siivousliinalla.
Onhan siellä käyttöohjeissa siitä toki mainintaa vaan kuinkas moni niitä lukee nuorimmistakaan saati sitten jo ikäihminen, näekkään sellaista pientä pränttiä.
Oletko nähnyt tään videopätkän, laitan ´varuiksi´ :DD
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?29813944 - demeter
meirikki kirjoitti:
Ihan oikeesti pitääkin olla tarkkana noiden pesuaineiden suhteen, yksi tapaus tuli äskettäin ´vastaani´ !
Ison taulutelkan oli siivousintoinen ikinuori mennyt peseen jollain yleispuhdistusaineella, aika voimakkaalla seoksella kaiketi kun taulu on sumea, ennenhän oli lasisia ja sai pesuaineillakin pyyhkeillä, nyt vain nihkeällä , puhtaasti vedellä huuhdellulla siivousliinalla.
Onhan siellä käyttöohjeissa siitä toki mainintaa vaan kuinkas moni niitä lukee nuorimmistakaan saati sitten jo ikäihminen, näekkään sellaista pientä pränttiä.
Oletko nähnyt tään videopätkän, laitan ´varuiksi´ :DD
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?29813944kivan ketjun olet taas aloittanut Meirikki. Saa lukea/kertoa kuulumisia. Ihan pikaisesti lukaisin tätä läpi. Tase-Papalle onnittelut. On se niin somaa, kun saa sivusta seurata tuota elämän ihmettä.
Minun oma joulukuuni on kyllä niin kiireinen, että tämä palstalla olo jää vähäiseksi. On reissaamista tuolla toisella paikkakunnalla (puolison kotipaikalla) ja sitten tämä joulukuu pukkaa työkeikkaa päälle. Perheelliset tahtovat silloin lomia ja kun tietää sijaispulan täällä pääkaupunkiseudulla niin ei aina kehtaa kieltäytyä .
Niin että leppoisaa joulunodotusta kaikille - ja Linnassahan me nähdään ! Kyllä kai ne nyt ainakin valekutsun lähettävät... - kaunisleski
demeter kirjoitti:
kivan ketjun olet taas aloittanut Meirikki. Saa lukea/kertoa kuulumisia. Ihan pikaisesti lukaisin tätä läpi. Tase-Papalle onnittelut. On se niin somaa, kun saa sivusta seurata tuota elämän ihmettä.
Minun oma joulukuuni on kyllä niin kiireinen, että tämä palstalla olo jää vähäiseksi. On reissaamista tuolla toisella paikkakunnalla (puolison kotipaikalla) ja sitten tämä joulukuu pukkaa työkeikkaa päälle. Perheelliset tahtovat silloin lomia ja kun tietää sijaispulan täällä pääkaupunkiseudulla niin ei aina kehtaa kieltäytyä .
Niin että leppoisaa joulunodotusta kaikille - ja Linnassahan me nähdään ! Kyllä kai ne nyt ainakin valekutsun lähettävät...olen nähnyt hellä kohtaamisen. Mutta oletko sinä nähnyt tämän videon, neuvotaan kuinka saa ilmaiseksi tietokoneen: http://www.youtube.com/watch?v=3YNUKMsdsTk
- kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
olen nähnyt hellä kohtaamisen. Mutta oletko sinä nähnyt tämän videon, neuvotaan kuinka saa ilmaiseksi tietokoneen: http://www.youtube.com/watch?v=3YNUKMsdsTk
Pikkuisen on pakkanen hellittänyt, uutta lunta ilmestynyt yön aikana pari senttiä.
1600-1700 luvulla tämä kuukausi oli nimeltään Talvikuukausi.
Tänään on Arja Saijonmaan syntymäpäivä 66v. Onnea hänelle. - meirikki
demeter kirjoitti:
kivan ketjun olet taas aloittanut Meirikki. Saa lukea/kertoa kuulumisia. Ihan pikaisesti lukaisin tätä läpi. Tase-Papalle onnittelut. On se niin somaa, kun saa sivusta seurata tuota elämän ihmettä.
Niin että leppoisaa joulunodotusta kaikille - ja Linnassahan me nähdään ! Kyllä kai ne nyt ainakin valekutsun lähettävät...Älä nyt ittees liikaa väsytä noilla hyvillä tarkoituksillasi, ihailtavaa ihan sydämestä mut toppuuta välillä.
Väliin tuntuu et sukkiinsa sekoontuu kun on niin kiirutta, vaan onneksi sitten taas on rauhallisempaa.
Toivottavasti ehdit jossain välissä poikkeamaan, ja hyvää joulun valmisteluaikaa sinullekin ! :))
- meirikki
Iltalehdestä kopsasin linkin jossa kysellään: Missä vika? Oletko yksi heistä joiden eläkkeen maksu takkuilee?
Yli 80 tuhannella näin tekee ! Ja ainut mitä pankki tekee on pahoittelu, vikaa ei saada korjatuksi.
Linkissä lisää http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120112792850_uu.shtml- kaunisleski
mulle ainakin oli tullut Nordeaan. Tommonen on kyllä harmillista.
- meirikki
kaunisleski kirjoitti:
mulle ainakin oli tullut Nordeaan. Tommonen on kyllä harmillista.
ehtinyt lehteä selailemaan ja asioin asiakkaani kanssa kaupoilla kuin myös heti pankkien auettua sielläkin.
Istuksin kauempana kun huuteli mua luokseen, oletin et asiat on klaarattu ja kun on hieman heikkosilmistään tarvii käsivarttani. Kuulin et ei ole eläkettä tullut ja kaiketi pankkivirkailija puheli liian nopsaan kun hän hieman hätääntyi, ei sillä etteikö hänen maksunsa ja käyttöönnostot onnistuneet, vaan iäkkäällä ihmisellä on hitaampi suodatin asioiden ymmärtämisen kanssa. Halusi et kuulen pankkivirkailijan kertoman ja sitten kotonaan selitän hitaammin tilanteen.
Mutta entäpä niillä joilla ei ole noin hyvin asiat? Siksipä aukaisin heti kotiin päästyäni noi lehtisivut ja sieltähän selvisi sitten laajemmin. San vaan et törkeetä kun luin ton iltalehden jutun.
- meirikki
Kovin käy lukijoita vaan vastauksia ei ole, Miksi?
Aihe on vapaa, eli kerro mikä sinulla on päälläolevaa, niin iloista tai suruisaa.
Riitaisulle olemme sopineet painavan pisteen, tämä on vaan arkiasioiden jutustelua eikä vaadi paljoa.
Eihän tää ketju elä jos menee vain lukijoiden piikkiin! Kivat siitäkin.- luk-toukka-nen
vedä hervettä hetulaan, muttei kiinnosta. Joskus joku innostaa, nyt tämä ei minua ainakaan. Ei pakolla voi pakottaa ketään. Joskus onnistuu, aina ei, niin se on.
Kivoja aiheita sinulla, ja olet tomera niitä toteuttamaan. :)) No villasukat ja t-paita bokserien lisäksi, ja ihmettelen kun ihmiset valittaa kylmyyttä ja mittari näyttää 24.
Toinen asia mikä ottaa pattiin on talojen suunnittelus pihat.
Asukkaat haluu kesällä tunkea jokaiseen vapaaseen plänttiin puita ja puskia,suunnittelija puolestaan ei piirrä lumenkasaus paikkoja.
sitten talvella talkkari pyörii kun puolukka elimes ja koittaa sovittaa kinoksen jonnekkin ja aina se on jonkun tiellä.
Pikkasen vois asukkaat mennä itteensä ja miettiä kun niitten pahuksen puskien kans touhuvat.- meirikki
luk-toukka-nen kirjoitti:
vedä hervettä hetulaan, muttei kiinnosta. Joskus joku innostaa, nyt tämä ei minua ainakaan. Ei pakolla voi pakottaa ketään. Joskus onnistuu, aina ei, niin se on.
Kivoja aiheita sinulla, ja olet tomera niitä toteuttamaan. :))http://www.youtube.com/watch?v=UxvNe761z2g&feature=related
Olkoon niin! - luku-toukka-nen
meirikki kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=UxvNe761z2g&feature=related
Olkoon niin!lähes koko elämä on ollut arkista. Tämä vuosi sen lisäksi raskaimmasta raskainta kokea, en jaksa siitä edes kirjoittaa, koska itkeä olen saanut jo liikaakin.
Ei kannata edellyttää ihmisiltä enemmän, kuin he jaksavat antaa.
K/K:lle vain, hävittääkö meidät kaikki "puskat" pitäisi? ;) luku-toukka-nen kirjoitti:
lähes koko elämä on ollut arkista. Tämä vuosi sen lisäksi raskaimmasta raskainta kokea, en jaksa siitä edes kirjoittaa, koska itkeä olen saanut jo liikaakin.
K/K:lle vain, hävittääkö meidät kaikki "puskat" pitäisi? ;)Puskakirjoittajasta vai pihalla olevasta puskasta
Olis kivampi kirjoittaa jos tuntis jotenkin vastapelurin huumorintajun.- luku-toukka-nen
koti-kiusattu kirjoitti:
Puskakirjoittajasta vai pihalla olevasta puskasta
Olis kivampi kirjoittaa jos tuntis jotenkin vastapelurin huumorintajun.tässä itsesääliin vaipuneena ajattelin kumpaisiakin, kai nuttura liian kireällä, ja koiraakin pitää lähteä kakattamaan joskun puskan juurelle.
Minullahan ei ole hjuumorintajua, tiedäthän sen. :)) luku-toukka-nen kirjoitti:
tässä itsesääliin vaipuneena ajattelin kumpaisiakin, kai nuttura liian kireällä, ja koiraakin pitää lähteä kakattamaan joskun puskan juurelle.
Minullahan ei ole hjuumorintajua, tiedäthän sen. :))kerran päiväs pitää positiivisen ajattelun loitolla siitä se ajatus sitten lähtee.
jos et saa silmiä kiinni niin löysää nutturaa näin ensihätään,etkä sitten anna sen koiran sontia rapun pieleen.
Pelkästään se et kirjoittaa näin naurettavalle kun mä toristaa et sul on orastavaa halua olla koomikko ja porukan pelle.
Siitä vaan rohkeesti lauteille ja ajatukset esille.- luk-toukk
koti-kiusattu kirjoitti:
kerran päiväs pitää positiivisen ajattelun loitolla siitä se ajatus sitten lähtee.
jos et saa silmiä kiinni niin löysää nutturaa näin ensihätään,etkä sitten anna sen koiran sontia rapun pieleen.
Pelkästään se et kirjoittaa näin naurettavalle kun mä toristaa et sul on orastavaa halua olla koomikko ja porukan pelle.
Siitä vaan rohkeesti lauteille ja ajatukset esille.se olet aina yhtä innostava, jaksat uskoa ihmiseen. Yksi monista hyvistä puolistasi. Kiitos laisistasi immeisistä.
- meirikki
koti-kiusattu kirjoitti:
kerran päiväs pitää positiivisen ajattelun loitolla siitä se ajatus sitten lähtee.
Siitä vaan rohkeesti lauteille ja ajatukset esille.Monenlaista mahtuu kirjoittelemiseen, monikaan vaan ei ole lukenut ...tajua....kuka missäkin elämän kuvioissa kulkee, vaikka itse saakin olla terve!
Kuten hyvin tiedät arvostusta saa vasta kuolleena...talkkari..! Vaan leikit sikseen, ihmisläheinen työ on minulle ollut aina se oikea ammatti, koulutuksieni kautta se on muuttunut enempi seurneidin osaan ja nuoremmat siivoilevat ja silleen! :))
On monia iäkkäitä joille ei kelpaa muut kuin minä , no minä meen...ei silti kivakaan juttu! Soon´vaan mentävä.
Jos olisin toisen palveluksessa mä kieltäytyisin....ja jämpti on näin. Nyt olen justiinsa se k/k mainitseva taavin toinen osapuoli tiivi, me mennään justiina tulin hypystä hetki sitten...kun niitä on päivääkohti useita väsyy !
Kun näkee miten pahoin on tilanne ja sanot vain et heippa! - meirikki
luku-toukka-nen kirjoitti:
lähes koko elämä on ollut arkista. Tämä vuosi sen lisäksi raskaimmasta raskainta kokea, en jaksa siitä edes kirjoittaa, koska itkeä olen saanut jo liikaakin.
K/K:lle vain, hävittääkö meidät kaikki "puskat" pitäisi? ;)minullakin on on ollut lähes kaksivuotta pelossa elämiseen, valoa tällä hetkellä...kauanko? Mikään avioero, omaisuuden menetys ei merkkaa mitään, jos saa vain rakkaansa pitää.
Joutavan perään en sääliä anna. ja sä et kertonut mikä sua on poruttanut?
Jokaisen ihmisen pitää jaksaa elää, jos ei niin leukakeinuun sitten jos siltä tuntuu :/ Minä jaksan elää , vaikka itkenkin väliin epävarmuudessani, pelkoa minusta ei edes ammattitaitoni vie pois, niin se vain menee.
Minulla on vain yksi tytär ja yksi lapsenlapsi, jotenkin oletan jos heille jotain kamalaa sattuisi...sekoisin! Unohtamatta vävypoikaa, aivan loistava vävy on. Äitini asuu pohjanmaalla, iäkäs yli 80v , en tunne samoin, olemme olleet aina vieraita, anoppinani oli maailman ihanin äiti ..tiedän mihin vertaan.
Tää vain siksi, et pitäisi tietää enempi taustoja ennenkuin alkaa viskeleen! - lukutaitoinen..
meirikki kirjoitti:
minullakin on on ollut lähes kaksivuotta pelossa elämiseen, valoa tällä hetkellä...kauanko? Mikään avioero, omaisuuden menetys ei merkkaa mitään, jos saa vain rakkaansa pitää.
Joutavan perään en sääliä anna. ja sä et kertonut mikä sua on poruttanut?
Jokaisen ihmisen pitää jaksaa elää, jos ei niin leukakeinuun sitten jos siltä tuntuu :/ Minä jaksan elää , vaikka itkenkin väliin epävarmuudessani, pelkoa minusta ei edes ammattitaitoni vie pois, niin se vain menee.
Minulla on vain yksi tytär ja yksi lapsenlapsi, jotenkin oletan jos heille jotain kamalaa sattuisi...sekoisin! Unohtamatta vävypoikaa, aivan loistava vävy on. Äitini asuu pohjanmaalla, iäkäs yli 80v , en tunne samoin, olemme olleet aina vieraita, anoppinani oli maailman ihanin äiti ..tiedän mihin vertaan.
Tää vain siksi, et pitäisi tietää enempi taustoja ennenkuin alkaa viskeleen!Sinun kirjoituksesi on tahditon. Eivät kaikki jaksa tai pysty täällä kertomaan elämänsä pahimpia asioita.
Sinulla on aika monta hyvää asiaa kommentistasi päätellen, saat olla niistä kovin onnekas. Kaikkia ei ole siunattu samoin.
Viestisi ovat usein tosi kivoja, mutta liian usein kärkkäitä ja kärkeviä.
Otat kantaa, vain muutaman sanan perusteella, joista on kovin helppo väärinkäsittää.
Mutta, kukapa omaa kuvaansa tuntisi?
Tuskin minäkään.
Sinun kanssasi saa olla vain samaa mieltä. - meirikki
lukutaitoinen.. kirjoitti:
Sinun kirjoituksesi on tahditon. Eivät kaikki jaksa tai pysty täällä kertomaan elämänsä pahimpia asioita.
Sinulla on aika monta hyvää asiaa kommentistasi päätellen, saat olla niistä kovin onnekas. Kaikkia ei ole siunattu samoin.
Viestisi ovat usein tosi kivoja, mutta liian usein kärkkäitä ja kärkeviä.
Otat kantaa, vain muutaman sanan perusteella, joista on kovin helppo väärinkäsittää.
Mutta, kukapa omaa kuvaansa tuntisi?
Tuskin minäkään.
Sinun kanssasi saa olla vain samaa mieltä.Ei jaksa sanoit, miksei voisi myös avata sitä suruakin? Enhän minä vaadi ketään, pyysin vain heitä kehiin jotka jo aiemmin olivat kirjoitelleet. Tunteistaan voi toki kirjoitella niille osoitelluille palstoille, jos pikkutarkaksi mennään.
Kiva jos olet pitänyt edes joistain vastauksistani, enkä tajua et miten onnekas...?
Kyllä olen kärkeväkin, saanhan sitä olla jos kirjoitan asioista josta tiedän!
Älä käsitä minua väärin, luet vain liian vähän sanomistani..en chattaile täälä.
Niin, en edes yritä olla täydellinen, mut minä pidän mielipiteeni , käsitykseni....en horju niissä..jaa et vain samaa mieltä, totta mooses...mitä sä jauhat :DDD - :))
meirikki kirjoitti:
Ei jaksa sanoit, miksei voisi myös avata sitä suruakin? Enhän minä vaadi ketään, pyysin vain heitä kehiin jotka jo aiemmin olivat kirjoitelleet. Tunteistaan voi toki kirjoitella niille osoitelluille palstoille, jos pikkutarkaksi mennään.
Kiva jos olet pitänyt edes joistain vastauksistani, enkä tajua et miten onnekas...?
Kyllä olen kärkeväkin, saanhan sitä olla jos kirjoitan asioista josta tiedän!
Älä käsitä minua väärin, luet vain liian vähän sanomistani..en chattaile täälä.
Niin, en edes yritä olla täydellinen, mut minä pidän mielipiteeni , käsitykseni....en horju niissä..jaa et vain samaa mieltä, totta mooses...mitä sä jauhat :DDDsinä mielipiteesi, niin pidän minäkin. Osaan onneksi olla hieman vähemmän hyökkäävä kommenteissani, onneksi. :))
- meirikki
:)) kirjoitti:
sinä mielipiteesi, niin pidän minäkin. Osaan onneksi olla hieman vähemmän hyökkäävä kommenteissani, onneksi. :))
No hyvää loppu elämää sulle! Ei tavata :DDD
- isoäiti*
Ensimmäinen kynttilä syttynyt.
- kaunisleski
Tänään vapaa aamu, ei tarvitse olla poikaa kouluun laittamassa. Oisi saanut nukkuakkin pidempään, mutta eihän sitä silloin nukuta.
Pakkanenkin lauhtunut, enää -5 ast. Oikein kiva ilma.
Oikein hyvää päivää jokaiselle. - 1943
kaunisleski kirjoitti:
Tänään vapaa aamu, ei tarvitse olla poikaa kouluun laittamassa. Oisi saanut nukkuakkin pidempään, mutta eihän sitä silloin nukuta.
Pakkanenkin lauhtunut, enää -5 ast. Oikein kiva ilma.
Oikein hyvää päivää jokaiselle.kaikille. Samat lukemat ovat täälläkin mittarissa. Aurinkoa ei vielä näy eikä ole luvattukaan tähän nurkkaan. Eilen olin neljän maissa iltapäivällä ulkohommissa ja lumi valaisee niin, että ilman valoja näki vielä. Eläkeläisalennus tulee käyttöön, sillä lähden linjurilla pääkaupunkiseudulle entisen työnantajan tarjoamalle jouluaterialle. Pari kilometriä tulee myöhemmin illalla kävelymatkaa bussilta kotiin ja heijastusliivi sujahtaa laukkuun. Paljon autoilevana minua kauhistuttavat nämä yhtäkkiä pimeästä ilmestyvät tummat möykyt. Yksi naapureista on tosi esimerkillinen. Hänellä on heijastava puku, kävelee työmatkansa ja näkyy hyvin.
- kaunisleski
1943 kirjoitti:
kaikille. Samat lukemat ovat täälläkin mittarissa. Aurinkoa ei vielä näy eikä ole luvattukaan tähän nurkkaan. Eilen olin neljän maissa iltapäivällä ulkohommissa ja lumi valaisee niin, että ilman valoja näki vielä. Eläkeläisalennus tulee käyttöön, sillä lähden linjurilla pääkaupunkiseudulle entisen työnantajan tarjoamalle jouluaterialle. Pari kilometriä tulee myöhemmin illalla kävelymatkaa bussilta kotiin ja heijastusliivi sujahtaa laukkuun. Paljon autoilevana minua kauhistuttavat nämä yhtäkkiä pimeästä ilmestyvät tummat möykyt. Yksi naapureista on tosi esimerkillinen. Hänellä on heijastava puku, kävelee työmatkansa ja näkyy hyvin.
on kyllä huippu keksintö. Hauskaa jouluateria reissua.
- Tase pappa
kaunisleski kirjoitti:
on kyllä huippu keksintö. Hauskaa jouluateria reissua.
Kaikille meitin poppoota onniteille kaunis Kiitos. Lämmittäähän se ihan munaskuita myöten. Ilman Konjakkiakin.
Tänään totesin että jos joku voi mennä pieleen niin se varmasti menee. Eilen kävin rakennusjätepuuta sisältävän kasan kimppuun Kutuluodossa. Se on oivaa polttopuuta kylpytynnyreitten pesässä. Monen kuution kasa oli kertynyt leppien juurelle. Meinasin siirtää sirkkelin kasan viereen. Olisi tarvittu 30 metriä johtoa sirkkelin ja töpselin väliin. Ei ollut hyppysähköä tällä erää. Jukupliuta. Ei YHTÄÄN AINOAA jatkojohtoa koko luodossa. Kaikki johdot jossakin. No reippaana poikana kottikärryt käyttöön. Niillä puut sirkkelin viereen. Eilisen päivän siinä hommaa hoitelin. Täksi päiväksi jäi vielä kunnon kasa.
Aamulla vauhdilla työn kimppuun. Kotsuista rengas tyhjä. Kompuraa alakerrasta hakemaan. Lainassa jossakin. Eipä hätiä mitiä. Kunnon kapitalistina omistan toisetkin kottikärryt. Ne on vähän pienemmät. Kaikki hyvin, luulin. Niissäkin kotsuissa oli renkaassa ilmaa vain renkaan yläosassa. Johan meinasi tulla rokulipäivä. Sattuneesta syystä en voinut lähteä 30 kilsan päästä hakemaan tarvitsemiani.
Tuo meidän mamma, viisas (tai viekas) alkoi vetämään isolla pulkalla puita sirkkelin viereen. Takapuoli pitkällä Hän kiskoi. Ei tarvinnut terän turhaa laulaa. Homma saatiin yhteispelillä valmiiksi. Huomasi että nyt mamma on poikki. Yhtä poikki kuin se viimeinenkin klapi. Tuossa sitten hieman murkinoitiin. Tulipa sellainen mukava olotila hyvin tehdystä työstä. Siinä sitten kokeilin kepillä jäätä. Josko voitaisiin muistella miten sitä tullaan Isäksi ja Äidiksi. Vastaus, jota osasin odottaa satavarmasti, oli paljon puhuva murahdus sohvan sisuksista. Niin että näin nyt tällä kertaa. Onneksi huomenna on uusi päivä. Se voi kaiken muuttaa. Uskotaan ja Toivotaan. - kaunisleski
Tase pappa kirjoitti:
Kaikille meitin poppoota onniteille kaunis Kiitos. Lämmittäähän se ihan munaskuita myöten. Ilman Konjakkiakin.
Tänään totesin että jos joku voi mennä pieleen niin se varmasti menee. Eilen kävin rakennusjätepuuta sisältävän kasan kimppuun Kutuluodossa. Se on oivaa polttopuuta kylpytynnyreitten pesässä. Monen kuution kasa oli kertynyt leppien juurelle. Meinasin siirtää sirkkelin kasan viereen. Olisi tarvittu 30 metriä johtoa sirkkelin ja töpselin väliin. Ei ollut hyppysähköä tällä erää. Jukupliuta. Ei YHTÄÄN AINOAA jatkojohtoa koko luodossa. Kaikki johdot jossakin. No reippaana poikana kottikärryt käyttöön. Niillä puut sirkkelin viereen. Eilisen päivän siinä hommaa hoitelin. Täksi päiväksi jäi vielä kunnon kasa.
Aamulla vauhdilla työn kimppuun. Kotsuista rengas tyhjä. Kompuraa alakerrasta hakemaan. Lainassa jossakin. Eipä hätiä mitiä. Kunnon kapitalistina omistan toisetkin kottikärryt. Ne on vähän pienemmät. Kaikki hyvin, luulin. Niissäkin kotsuissa oli renkaassa ilmaa vain renkaan yläosassa. Johan meinasi tulla rokulipäivä. Sattuneesta syystä en voinut lähteä 30 kilsan päästä hakemaan tarvitsemiani.
Tuo meidän mamma, viisas (tai viekas) alkoi vetämään isolla pulkalla puita sirkkelin viereen. Takapuoli pitkällä Hän kiskoi. Ei tarvinnut terän turhaa laulaa. Homma saatiin yhteispelillä valmiiksi. Huomasi että nyt mamma on poikki. Yhtä poikki kuin se viimeinenkin klapi. Tuossa sitten hieman murkinoitiin. Tulipa sellainen mukava olotila hyvin tehdystä työstä. Siinä sitten kokeilin kepillä jäätä. Josko voitaisiin muistella miten sitä tullaan Isäksi ja Äidiksi. Vastaus, jota osasin odottaa satavarmasti, oli paljon puhuva murahdus sohvan sisuksista. Niin että näin nyt tällä kertaa. Onneksi huomenna on uusi päivä. Se voi kaiken muuttaa. Uskotaan ja Toivotaan.oli ongelmia kerrassaan Tase papalla. Mutta olihan siitä vaimosta sentään jotain....,D hyötyäkin.
Usko ja Toivo ovat hyvät kaverit, kyllä se siitä.....
Mulla on päivä mennyt sukkia kutoen, ulkoilla olis pitäny, mut taas se jäi ja nyt on jo pimmee....
Puhelin nimittäin ,ja varsinkin sen soittoaika.
Päivällä tulee työ ja kaveri puheluita.
Iltaisin ystävät .
mutta yöllä ja aamuyöllä kun se soi ,mitä mielessäsi häivähtää?
Onko pelko ,hätä ,kummastus vai epätietoisuus päällimmäisenä kun se yöllä tunkeutuu unesi läpi?
Oikeestaan pitäis tehrä laki joka kieltää puhelimen käytön yöllä ikävissä asioissa.
Itte vanhenin 10v öisen soiton ansiosta .- kaunisleski
se oli ensinnä mielessä, mitä on sattunut. Kuka tarvitsee apua. Onneksi ei ole pitkään aikaan yöllä soinut.
Mutta kun se yöllä soi, sydän hakkaa kuin viimeistä päivää.
Jos laittaa äänettömäksi yön ajaksi, kuitenkin se herättää kun valo rupee vilkkumaan. kaunisleski kirjoitti:
se oli ensinnä mielessä, mitä on sattunut. Kuka tarvitsee apua. Onneksi ei ole pitkään aikaan yöllä soinut.
Mutta kun se yöllä soi, sydän hakkaa kuin viimeistä päivää.
Jos laittaa äänettömäksi yön ajaksi, kuitenkin se herättää kun valo rupee vilkkumaan.niin vartin välein herää kattomaan onko soinut, ainut hyvä puoli nykysissä puhelimissa on ääni.
Se vanha räikyvän kireä pirinä iski suoraan hermoon.- kaunisleski
koti-kiusattu kirjoitti:
niin vartin välein herää kattomaan onko soinut, ainut hyvä puoli nykysissä puhelimissa on ääni.
Se vanha räikyvän kireä pirinä iski suoraan hermoon.Pikku pakkasta ja pilvistä tällä hetkellä.
Luin tuossa koneen avattuani jutun Ikean lampaantalja tarjous rytäkästä. Jutun mukaan ihmiset tappelivat lähes verissä päin kuka saa kuinkakin monta itselleen. Joo kyllä, onhan ne lämpöisiä , mutta pitääkö olla niin ahne, että yksi ihminen ostais koko varaston. Koska jälleen myyntiinhän ne menee suurella voitolla. Alle 10e kun talja maksaa, niin ei se ole suomalainen, onko edes aito.
Olen huomannut saman, jos viikonloppuna olen eksynyt marketteihin. Siellä tuntee olevansa kaikkien tiellä, tönitään ja törmäillään. Meistä on tullut ahneita, muista piittaamattomia, röyhkeitä. MINÄ vaan olen jotain, ihmisiä. Pyrin asioimaan kaupoissa ruuhkattomana aikana, silloin saa rauhassa katsella mitä haluaa ostaa.
Rauhallista päivää kakille. - "Reetta
koti-kiusattu kirjoitti:
niin vartin välein herää kattomaan onko soinut, ainut hyvä puoli nykysissä puhelimissa on ääni.
Se vanha räikyvän kireä pirinä iski suoraan hermoon.Hyvää pakkas aamuu....Nii sitä piti käyvä autokii liekaa laittaa ettei valita käynistäessä....
Taas tänäänkin on vaan päivä samanlainen, ku eilinenkii. Ei mitään uutta ole kuviois....
Lueskelin noit juttuja,, tulipa pahaja hyvä mieli... On mukavii juttui ja sit ikäviikin...
Miten nii pitää jokapaikkaan sattuukin niit eripuraa porukkaa...Voihan oman mielipiteen tuuva esiin ilman et sättii toisia... Niin metsä vastaa ku sinne huutaa,,eikös näin ole?
Mut sen voin todeta et täällä ei tunne itteesä nii syrjityksi ku tuol chatis.
Nämä on tän aamun miun mietteet... Lähen tästä kuntoilemaan ja kauppaasioit hoitelee:))
Hyvää päivän jatkoo kaikille.... - 1943
kaunisleski kirjoitti:
Pikku pakkasta ja pilvistä tällä hetkellä.
Luin tuossa koneen avattuani jutun Ikean lampaantalja tarjous rytäkästä. Jutun mukaan ihmiset tappelivat lähes verissä päin kuka saa kuinkakin monta itselleen. Joo kyllä, onhan ne lämpöisiä , mutta pitääkö olla niin ahne, että yksi ihminen ostais koko varaston. Koska jälleen myyntiinhän ne menee suurella voitolla. Alle 10e kun talja maksaa, niin ei se ole suomalainen, onko edes aito.
Olen huomannut saman, jos viikonloppuna olen eksynyt marketteihin. Siellä tuntee olevansa kaikkien tiellä, tönitään ja törmäillään. Meistä on tullut ahneita, muista piittaamattomia, röyhkeitä. MINÄ vaan olen jotain, ihmisiä. Pyrin asioimaan kaupoissa ruuhkattomana aikana, silloin saa rauhassa katsella mitä haluaa ostaa.
Rauhallista päivää kakille.olivat pieniä, ostin paikalliselta lampaiden kasvattajalta lampaantaljat kummallekin. Oli lämmin alusta, kun vein hoitoon pakkasella. Toinen istui potkukelkassa, toinen pulkassa. Nuo taljat kulutettiin loppuun, lienevät viimeksi olleet traktorin pukin lämmitteenä. Kauheaa tuo tavarahysteria, välttelen kaikkia myyjäisiä ja tavarataloja. Uuden auton voisin ostaa, mutta vain yksi este on.Täällä satelee lunta ja on 7 astetta pakkasta, eilen Hesassa oltiin nollassa. Eläkeläisen menot tuntuvat jatkuvan ensi vuonnakin, sillä kotona odotti kutsu aivan uudenlaisiin juhliin. Tänä vuonnakin on monenlaisia juhlia ollut, suurin osa iloisia
- maarina1
1943 kirjoitti:
olivat pieniä, ostin paikalliselta lampaiden kasvattajalta lampaantaljat kummallekin. Oli lämmin alusta, kun vein hoitoon pakkasella. Toinen istui potkukelkassa, toinen pulkassa. Nuo taljat kulutettiin loppuun, lienevät viimeksi olleet traktorin pukin lämmitteenä. Kauheaa tuo tavarahysteria, välttelen kaikkia myyjäisiä ja tavarataloja. Uuden auton voisin ostaa, mutta vain yksi este on.Täällä satelee lunta ja on 7 astetta pakkasta, eilen Hesassa oltiin nollassa. Eläkeläisen menot tuntuvat jatkuvan ensi vuonnakin, sillä kotona odotti kutsu aivan uudenlaisiin juhliin. Tänä vuonnakin on monenlaisia juhlia ollut, suurin osa iloisia
mullakin oli lampaantalja potkukelkassa pienenä, nyt on tyttären pojan pepun alla ollut sama talja viimeksi viime talvena.
- meirikki
kaunisleski kirjoitti:
Pikku pakkasta ja pilvistä tällä hetkellä.
Rauhallista päivää kakille.Kuuden asteen hujakoilla on pakkasmittari tääläkin vaan tuo viima kyllä tekee miinusta lisää, onneksi aurauskalusto on hoitanut jalka/pyörätietkin ajokuntoon.
Vai sellaisia tappeluksia Ikealla? Joskus olen eksynyt Stokan hulluillepäiville, meno on melko samanlaista, joistain miesten paidoista kerran jäin seuraamaan taistoa...en meinannut uskoa näkemääni :/
Ihan samoin teen kauppareisuni ns. hiljaisimpiin aikoihin, vaan kun sitä tekee niin monimuukin ei voi aina onnistua :)
Mieleeni nousee joku varoitus tuolta ajalta kun ne taljat aitoina /kopioina olivat kovin suosiossa ettei alle 2v saisi niillä makuuttaa lainkaan, koska se karva irtoilee ja voi aiheuttaa allergisointia hengitystiehyeihin.
Liekö kumottua jos taas ovat noin suosittuja? - Tase pappa
"Reetta kirjoitti:
Hyvää pakkas aamuu....Nii sitä piti käyvä autokii liekaa laittaa ettei valita käynistäessä....
Taas tänäänkin on vaan päivä samanlainen, ku eilinenkii. Ei mitään uutta ole kuviois....
Lueskelin noit juttuja,, tulipa pahaja hyvä mieli... On mukavii juttui ja sit ikäviikin...
Miten nii pitää jokapaikkaan sattuukin niit eripuraa porukkaa...Voihan oman mielipiteen tuuva esiin ilman et sättii toisia... Niin metsä vastaa ku sinne huutaa,,eikös näin ole?
Nämä on tän aamun miun mietteet... Lähen tästä kuntoilemaan ja kauppaasioit hoitelee:))
Hyvää päivän jatkoo kaikille....Nyt se iski lopullisesti. Se dementtia. En tiedä itkeäkö vai nauraa.
Täältä saaristosta on kotiin n. 60 km. Edestakaisin ajettuna n120 km. Turhaa ajoa aamutuimaan. Hitonmoisessa lumipyryssä. Juttu on seuraavan laatuinen.
Heräsin aamulla puoli kuuden kinttailla. Pissalle ja piipulle. Kahvipannu tippumaan. Sitten jysähti. Hammaslääkäriaika. Se oli -olikos se tänään. Aikaisin aamulla se kumminkin oli. Mikä päivä se olikaan. Alitajunnassa oli että siinä päivämäärässä oli jotakin koukeroita.
Vuosi sitten misssasin edellisen Hammaslääkärin ajan. Jonotin taas vuoden vuoroani. Pakko vyöttää itsensä ja lähteä kotiin jääkaapin ovesta katsomaan. Lappu pirtin pöydälle emännälle tiedoksi, ettei herätessään ihmettele mihin äijä on hävinnyt yön aikana. Kotona oli lappu, missä aika olikin ylös kirjattuna. 08.12 klo 8.30. Samalla soi kännykkäni. Mamma siellä ilmoittelee että kyllä Hän sen ajan olisi muistanut. Kun nyt olet siellä, haean tullessasi kaupasta Saaristolaislimppua. Arvaa Ystäväni Hyvä - korpesiko meikäläistä. No nyt on sitten taas tehty näitä puhdetöitä. Illan korvilla taas huushollin muutto kaupunkiin. Nyt tekisi mieleni lähteä Ruotsin Laivalle hieman päästämään "barrabas" irti. Yksin irroittelemaan. Pienet "PIKKUJOULUT" pitäisin itselleni. Saas kattoo saanko luvan lähteä, vai astutaanko "hännän päälle". No samapa tuo on, meni kummin hyvänsä. Ilta on taaskin aamua viisaampi. Olisinkohan minäkin? Hyvää päivän jatkoa kaikille. Älkääkä eläkö ihmisiksi. Jos tulee edes mieleen, niin unohtakaa moinen tapa. Katua ehtii päivää ennen kuolemaansa. Jos sattuukin kuolemaan päivän ennen,ehtimättä katua, niin eipä haittaa. - meirikki
"Reetta kirjoitti:
Hyvää pakkas aamuu....Nii sitä piti käyvä autokii liekaa laittaa ettei valita käynistäessä....
Hyvää päivän jatkoo kaikille....Antoisaahan se on kun voi hieman ´kalistella´, mielipiteitä on yhtä monia kuin kirjoittelijoitakin, väsyneenä ei aina ole malttia sanoilla. Parempihan sekin et jotain sanoo kuin ei mitään!
Kaikki ei vain pidä kaikista pätee niin livessä kuin palstoillakin. Liian hätäiset ja luetun ymmärtäminen saa ihmeitä aikaiseksi. Jos jotain helpottaa kun saa ärähdellä suodaan se hänelle, itse pysyn poissa palstoilta joihin en joko kirjoittajan tai asian vuoksi halua osallistua. Samaa toivon muidenkin noudattavan :)
Jos olisi pakko rekisteröityä kirjoitustyyli muuttuisi paljonkin, tämä on tullut tuolla muualla koettua. On kyllä ihmeellistä sinänsä kun ihan anonyyminähän sitä silti on.
Hyvää viikonvaihdetta sinulle :)) - kaunisleski
Tase pappa kirjoitti:
Nyt se iski lopullisesti. Se dementtia. En tiedä itkeäkö vai nauraa.
Täältä saaristosta on kotiin n. 60 km. Edestakaisin ajettuna n120 km. Turhaa ajoa aamutuimaan. Hitonmoisessa lumipyryssä. Juttu on seuraavan laatuinen.
Heräsin aamulla puoli kuuden kinttailla. Pissalle ja piipulle. Kahvipannu tippumaan. Sitten jysähti. Hammaslääkäriaika. Se oli -olikos se tänään. Aikaisin aamulla se kumminkin oli. Mikä päivä se olikaan. Alitajunnassa oli että siinä päivämäärässä oli jotakin koukeroita.
Vuosi sitten misssasin edellisen Hammaslääkärin ajan. Jonotin taas vuoden vuoroani. Pakko vyöttää itsensä ja lähteä kotiin jääkaapin ovesta katsomaan. Lappu pirtin pöydälle emännälle tiedoksi, ettei herätessään ihmettele mihin äijä on hävinnyt yön aikana. Kotona oli lappu, missä aika olikin ylös kirjattuna. 08.12 klo 8.30. Samalla soi kännykkäni. Mamma siellä ilmoittelee että kyllä Hän sen ajan olisi muistanut. Kun nyt olet siellä, haean tullessasi kaupasta Saaristolaislimppua. Arvaa Ystäväni Hyvä - korpesiko meikäläistä. No nyt on sitten taas tehty näitä puhdetöitä. Illan korvilla taas huushollin muutto kaupunkiin. Nyt tekisi mieleni lähteä Ruotsin Laivalle hieman päästämään "barrabas" irti. Yksin irroittelemaan. Pienet "PIKKUJOULUT" pitäisin itselleni. Saas kattoo saanko luvan lähteä, vai astutaanko "hännän päälle". No samapa tuo on, meni kummin hyvänsä. Ilta on taaskin aamua viisaampi. Olisinkohan minäkin? Hyvää päivän jatkoa kaikille. Älkääkä eläkö ihmisiksi. Jos tulee edes mieleen, niin unohtakaa moinen tapa. Katua ehtii päivää ennen kuolemaansa. Jos sattuukin kuolemaan päivän ennen,ehtimättä katua, niin eipä haittaa.tuttua se on tuo muistin pätkiminen välillä. Vaikkei aina itselleen tunnustakkaan, läheiset huomaa.
Kyllä sitä on kaikenlaista muistilappua oltava pöydällä, välillä ovessakin, ettei unohda.
Selvähän se on, että harmittaa turha ajaminen. Näitä vaan väkisin tulee näitä ylimääräisiä askelia, pakostakin.... - meirikki ejk,
Tase pappa kirjoitti:
Nyt se iski lopullisesti. Se dementtia. En tiedä itkeäkö vai nauraa.
Vuosi sitten misssasin edellisen Hammaslääkärin ajan. Jonotin taas vuoden vuoroani. Pakko vyöttää itsensä ja lähteä kotiin jääkaapin ovesta katsomaan. Lappu pirtin pöydälle emännälle tiedoksi, ettei herätessään ihmettele mihin äijä on hävinnyt yön aikana. Kotona oli lappu, missä aika olikin ylös kirjattuna. 08.12 klo 8.30. Samalla soi kännykkäni. Mamma siellä ilmoittelee että kyllä Hän sen ajan olisi muistanut. Kun nyt olet siellä, haean tullessasi kaupasta Saaristolaislimppua. Arvaa Ystäväni Hyvä - korpesiko meikäläistä. No nyt on sitten taas tehty näitä puhdetöitä. Illan korvilla taas huushollin muutto kaupunkiin. Nyt tekisi mieleni lähteä Ruotsin Laivalle hieman päästämään "barrabas" irti. Yksin irroittelemaan. Pienet "PIKKUJOULUT" pitäisin itselleni. Saas kattoo saanko luvan lähteä, vai astutaanko "hännän päälle". No samapa tuo on, meni kummin hyvänsä. Ilta on taaskin aamua viisaampi. Olisinkohan minäkin? Hyvää päivän jatkoa kaikille. Älkääkä eläkö ihmisiksi. Jos tulee edes mieleen, niin unohtakaa moinen tapa. Katua ehtii päivää ennen kuolemaansa. Jos sattuukin kuolemaan päivän ennen,ehtimättä katua, niin eipä haittaa.Ja anteeksi heti ensihätään, kun kirjoitustasi luin nauroin ´veet silimissä´. Olet oikea tilanteiden tulkitsija, näin melkein sun aamukiireesi...ja hyvällä nauroin ...pakko sanoa ettei vain tule väärin ymmärryksiä :/
Näitä sattuu, kauppalista jää pöydälle sit yrittää muistella mitä siihen oli riipustanut ja miksi mun pitää mennä esmes VapaaValintaan, kuolemaksenikaan en muista, vaan kaikenlaista kuitenkin on sieltäkin kotiin tuotavaa....ja ne tärkeimmät...sukkahousut puuttuvat , niitä vartenhan mun sinne piti mennä! Samoin vartavasten mielessä pidettävä leivinpaperi, ei taatusti ole ostoissa :))
Eli ei ne liput ja laput tosiaan ns. omissa asioissa aina toimi, kun on skarpattavaa muutoin ihan piisalle asti.
- meirikki
Murunen osti Prismasta maljakon, ihan on Risto-Marri Ratian maljakko Puro, ...vaan toihan on selvä kopio Alvar Aallon Aalto sarjasta joita itelläni on kolme hyllyssäni, tosin kirkkaasta lasista, ja toi on savunharmaa...liekö opaali tj.?
Vie sen veljelleen mökin vihkiäisiin, kun sinne huomenna suunnistaa. Mä hain maljani esille ja kysyin mitä eroo ...muuta kuin pituus ja väri? Tuntemattoman henkilöä , rättivaraston esimiestä mukaellen ´jo on maailma kummas jamas´, ja Mäkilä oli viisas mies! Eli luulisi olevan jotain omaakin ei kopioiden, musassahan menee samoin...ihan ilkeeltä kuullostaa kun oman nuoruusajan lemppareita väännellään ihan törkeesti erilailla...miksei tee omiaan ja jättää raiskaamatta meitin musaa?- meirikki
Risto-Matti Ratian....perkule etttei ole edit. nappulaa!
Mites ymmärrät sanonnan ,mulla on joka päivä kuolinpaita päällä?
- viivatiina
että jos kuolet niin kuolet ei siinä sen kummempaa elikkä joka päivä oot valmis lähtemään.
viivatiina kirjoitti:
että jos kuolet niin kuolet ei siinä sen kummempaa elikkä joka päivä oot valmis lähtemään.
kerro omasi .
- meirikki
Emmä ymmärrä? Kuolinpaidassa vaan ei oo taskuja, sen tiiän! Mut tää on jotain murrejuttuja luulen....työpaita...villi arvaus?
Mun tuttuni oli Finleyssonilla ja teki aloituksen et miksi ruumisarkun varusteisiin laitettiin se pikkukampaa muistittava , muutamalla napilla ja erivärisillä langoilla varustettu kylkiäinen mukaan? Sai jopa palkkiota siitä, kun niin oli toimittu vuosikymmeniä! Kerro olen ????? - viivatiina
koti-kiusattu kirjoitti:
kerro omasi .
mun pitäny just arvella mitä se sun mielestäs tarkoittaa =))))
viivatiina kirjoitti:
mun pitäny just arvella mitä se sun mielestäs tarkoittaa =))))
Törmäsin tänään yhteen elämän kolhimaan tyyppiin ja olin hetken sen seuras ja se sanoi et hänellä on kuolinpaita päällä.
Olin sen verran hurjalla päällä et kysyin ,mitä tarkoitat?
Olin valmis kuulemaan hurjan tarinan mut kaveri yllätti.
Hänelle se paita merkitsi et tilit on selvät joka suuntaan ,ei jää mitään tunnolle vaik heti lähtis.
Halleille ejelles tuli mieleen et eipä oo mullakaan kesken mitään, kauhee elämän halu ja uteliaisuus vaan.meirikki kirjoitti:
Emmä ymmärrä? Kuolinpaidassa vaan ei oo taskuja, sen tiiän! Mut tää on jotain murrejuttuja luulen....työpaita...villi arvaus?
Mun tuttuni oli Finleyssonilla ja teki aloituksen et miksi ruumisarkun varusteisiin laitettiin se pikkukampaa muistittava , muutamalla napilla ja erivärisillä langoilla varustettu kylkiäinen mukaan? Sai jopa palkkiota siitä, kun niin oli toimittu vuosikymmeniä! Kerro olen ?????En oo koskaan kurkkinu arkun sisälle ja sen varustus on tuntematon ,tolle tiinalle selitin kysymykseni taustoja.
- viivatiina
koti-kiusattu kirjoitti:
Törmäsin tänään yhteen elämän kolhimaan tyyppiin ja olin hetken sen seuras ja se sanoi et hänellä on kuolinpaita päällä.
Olin sen verran hurjalla päällä et kysyin ,mitä tarkoitat?
Olin valmis kuulemaan hurjan tarinan mut kaveri yllätti.
Hänelle se paita merkitsi et tilit on selvät joka suuntaan ,ei jää mitään tunnolle vaik heti lähtis.
Halleille ejelles tuli mieleen et eipä oo mullakaan kesken mitään, kauhee elämän halu ja uteliaisuus vaan.kerroin sen vaan toisin sanoin mutta en mää sitä ite tiennyt kysyin tolta viisaalta puolisoltani se tuntuu tietävän kaikki ;))))
- meirikki
koti-kiusattu kirjoitti:
En oo koskaan kurkkinu arkun sisälle ja sen varustus on tuntematon ,tolle tiinalle selitin kysymykseni taustoja.
No en ikinä olsi tienny! Moon niin sinut et vieköön koskas tahtoo, mulla on kirjahyllyn laatikossa tiedot missä on mun tietoni pankista, yhtiöni osakekrjoista, asuntoni kirjoista yms. Vain tyttäreni pääsee avaimillaan näihin tietoihin. Eli jos niin on niin menoksi sitten, toki jokainen vielä haluaisi taipaleen jatkuvan, se kun vaan ei ole meidän valittavana.
meirikki kirjoitti:
No en ikinä olsi tienny! Moon niin sinut et vieköön koskas tahtoo, mulla on kirjahyllyn laatikossa tiedot missä on mun tietoni pankista, yhtiöni osakekrjoista, asuntoni kirjoista yms. Vain tyttäreni pääsee avaimillaan näihin tietoihin. Eli jos niin on niin menoksi sitten, toki jokainen vielä haluaisi taipaleen jatkuvan, se kun vaan ei ole meidän valittavana.
Meikäläinen ku kiskasee lakin päähän ja nousee puuhun ei jää ku jäljet maahan.
Eli maallisista ei oo murhetta mut suurin huoli taitaa olla useimmilla jälkeen jäävistä.
Mä olen niitä tyyppejä jotka haluu kuolla päivä lapsen jälkeen jotta ei olis huolta sen pärjäämisest.
Tää ketju on muuten niin pitkä et voisit välillä laittaa sen uuteen alkuun,hankala seurata jutun kulkua.
- meirikki
Niinpä! Jätetään uskot niille kuuluville paikoille eli sivuille, varmasti tosiuskovat löytää sinne tiensä.
Tää jutellaan keskenään arjen tapahtumisista, joten mennään näillä...:DDD- hyvää joulun odotust
Aikuiset lapseni kävivät kääntymässä, kysellen mitä mitä mummumussukka haluaisi joulupukin tuovan, kun en oikein mitään tarvitse sanoivat antavansa kirjekuoren, kylpylöihin veikkaan.
Sauvailin tänään liki 10 kilometriä reppuselässä jossa toin kauppaostokseni, yksi hörhö eksyi polulle ja kyseli tupakkaa kun sanoin etten ole ikinä moista paskaa suuhuni pistänyt istahti takaisin penkille. Odotin toki et kiinnostuu repustani vaan ehkä sanani hänet tavoitti, tai ontuva askelointini? - kaunisleski
hyvää joulun odotust kirjoitti:
Aikuiset lapseni kävivät kääntymässä, kysellen mitä mitä mummumussukka haluaisi joulupukin tuovan, kun en oikein mitään tarvitse sanoivat antavansa kirjekuoren, kylpylöihin veikkaan.
Sauvailin tänään liki 10 kilometriä reppuselässä jossa toin kauppaostokseni, yksi hörhö eksyi polulle ja kyseli tupakkaa kun sanoin etten ole ikinä moista paskaa suuhuni pistänyt istahti takaisin penkille. Odotin toki et kiinnostuu repustani vaan ehkä sanani hänet tavoitti, tai ontuva askelointini?Tasaisen harmaa on aamu, pilvessä taivas. Pakkasta -6 ast. Vielä ei ainakaan lunta sada, luvattu kyllä on.
Viikkosiivouksen merkeissä taitaa mennä tämä päivä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille. - 1943
astetta näkyy olevan ja pikkuisen on jo sadellut lunta. Erittäin huonoa keliä on luvattu, joten auto saanee levätä kevyen lumipeitteensä alla, kun ei ole pakko lähteä minnekään. Pikkuista flunssaa on eli nuhaa ja yskää, ei mitenkään häiritsevästi. Viime viikonloppuna sain kaverilta luultavasti vähän alkua. Kaupalle on noin kilometri, joten reppu selkään ja menoks jos on tarvis. Luultavasti ei ole tupakan kerjääjiä penkeillä kun ei ole kesälläkään. Viikon alun pakkasessa sulatin pakastimen ja marjoja on niin paljon, että pitää tehdä kiisseliä tai vispipuuroa vähän useammin ihan itsellekin vaan. Kaverin luona meillä on aina iso kattilallinen kotimaisista marjoista tehtyä herkkua. Siellä varmaan on mustikoitakin vielä 100 l ja muut marjat lisäksi. Joulupuuron kanssa aion tarjota puolukkakeittoa ja sekahedelmät saavat olla ostamatta. Leppoisaa lauantaita kaikille.
- QQ
1943 kirjoitti:
astetta näkyy olevan ja pikkuisen on jo sadellut lunta. Erittäin huonoa keliä on luvattu, joten auto saanee levätä kevyen lumipeitteensä alla, kun ei ole pakko lähteä minnekään. Pikkuista flunssaa on eli nuhaa ja yskää, ei mitenkään häiritsevästi. Viime viikonloppuna sain kaverilta luultavasti vähän alkua. Kaupalle on noin kilometri, joten reppu selkään ja menoks jos on tarvis. Luultavasti ei ole tupakan kerjääjiä penkeillä kun ei ole kesälläkään. Viikon alun pakkasessa sulatin pakastimen ja marjoja on niin paljon, että pitää tehdä kiisseliä tai vispipuuroa vähän useammin ihan itsellekin vaan. Kaverin luona meillä on aina iso kattilallinen kotimaisista marjoista tehtyä herkkua. Siellä varmaan on mustikoitakin vielä 100 l ja muut marjat lisäksi. Joulupuuron kanssa aion tarjota puolukkakeittoa ja sekahedelmät saavat olla ostamatta. Leppoisaa lauantaita kaikille.
-4' ollut aamusta lähtien, pilvistä. Traktorit alkoivat aamuyöstä työskennellä, ei vaan, oli klo jo 6,30 ;D
Naapuri toi juuri paistettuja joulutorttuja, ja kertoi samalla heillä olevan bileet, toivoi ettei häiritse ;D piti heti maistaa, ei ollut kaupan taikinasta tehtyjä, vaan ihan itse, hyvä oli, vaikkakin en saisi moistä herkkua syödäkään. No ompa lapselleni, kun tulee kohta poikkeamaan.
Taidan pitää yöpaitapäivän, käy hyvin halatista, ja on näin talvella lämpimämpi, pitkine hihoineen.
Onneksi ei ole kauppa-asioita, ja ulos liukumaan ei kiinnosta lähteä. Säälin luitani sen verran. - 1943
QQ kirjoitti:
-4' ollut aamusta lähtien, pilvistä. Traktorit alkoivat aamuyöstä työskennellä, ei vaan, oli klo jo 6,30 ;D
Naapuri toi juuri paistettuja joulutorttuja, ja kertoi samalla heillä olevan bileet, toivoi ettei häiritse ;D piti heti maistaa, ei ollut kaupan taikinasta tehtyjä, vaan ihan itse, hyvä oli, vaikkakin en saisi moistä herkkua syödäkään. No ompa lapselleni, kun tulee kohta poikkeamaan.
Taidan pitää yöpaitapäivän, käy hyvin halatista, ja on näin talvella lämpimämpi, pitkine hihoineen.
Onneksi ei ole kauppa-asioita, ja ulos liukumaan ei kiinnosta lähteä. Säälin luitani sen verran.vietin minäkin, nyt on jo oleilukuteet päällä ja tanssin yksikseni valssia, jenkkaa, humppaa, polkkaa. Siivoilen huushollia verkalleen. Mulle kelpaa aivan hyvin nuo kaupan pakastetaikinasta tehdyt tortut. Aineksia on ympäri vuoden varastossa. Enää en viitsi tehdä piparkakkuja itse, mutta ennen vanhaan tein paljon taikinaa ja juhannukseksi otettiin viimeinen pussi pakastimesta. saas nähdä haluaako jälkikasvu viikonloppuna joulutorttuja vai vaikka blinejä.
- Nuutiska.
QQ kirjoitti:
Onneksi ei ole kauppa-asioita, ja ulos liukumaan ei kiinnosta lähteä. Säälin luitani sen verran.valtakunta valloillaan... vai miten se laulu menikään. Pyryttää täällä rannikollakin. Kauppaan on mentävä, vaikka ei mieli tekisikään lähteä nyt ulos. Eilen olin koko päivän sisällä kotivaatteissa. Toisaalta onhan tuo hyvä käydä haukkaamassa happea välillä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille! - kallellaan ,,,
Nuutiska. kirjoitti:
valtakunta valloillaan... vai miten se laulu menikään. Pyryttää täällä rannikollakin. Kauppaan on mentävä, vaikka ei mieli tekisikään lähteä nyt ulos. Eilen olin koko päivän sisällä kotivaatteissa. Toisaalta onhan tuo hyvä käydä haukkaamassa happea välillä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!http://www.youtube.com/watch?v=3exN5IrQUVY
laulun sanoin. - kaunisleski
Nuutiska. kirjoitti:
valtakunta valloillaan... vai miten se laulu menikään. Pyryttää täällä rannikollakin. Kauppaan on mentävä, vaikka ei mieli tekisikään lähteä nyt ulos. Eilen olin koko päivän sisällä kotivaatteissa. Toisaalta onhan tuo hyvä käydä haukkaamassa happea välillä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!Tänään on pilvinen aamu, -8 ast. näytti mittari parvekkeella.
Tuskin semmost selmanpäävää on, ete sarasis. Sen tiätä ai ,et selma vesipers on. (Nousiainen)
Tänään on Selman päivä, isoäitini oli Selma.
Hyvää sunnuntai päivää kaikille. - Kotkan Poikii ...
kaunisleski kirjoitti:
Tänään on pilvinen aamu, -8 ast. näytti mittari parvekkeella.
Tuskin semmost selmanpäävää on, ete sarasis. Sen tiätä ai ,et selma vesipers on. (Nousiainen)
Hyvää sunnuntai päivää kaikille.Täältä missä Liikasen Eki,Vainion Junnu,Mäkelän Irmeli,Taavitsaisen Marita viettivät nuoruuttaan.
- 1943
kaunisleski kirjoitti:
Tänään on pilvinen aamu, -8 ast. näytti mittari parvekkeella.
Hyvää sunnuntai päivää kaikille.tämän päivän Selma olla vesiperse, lumiperseestä en ole katsonut ennusteita. Olen ollut kotiin linnottautuneena ja autokin on lumihunnun peittämä ellei tuuli ole puhaltanut pois. Ei ole ollut kunnon suojasäätä vielä, tekisin lumilyhdyn. En saanut aikaseksi jäälyhtyjäkään, pikkuisen harmittaa. Lähden käväisemään pääkaupungissa. Minun toinen isoäitini oli Anna ja kohtahan on Annankin nimipäivä. Kaunista pikkupakkaspäivää jokaiselle.
- 1943
Säätiedotus lupaa, että luonto pukeutuu valkoiseen juhlapukuun, ihan pian pitäisi lumisateen alkaa täällä. Tänään elikä eilen lämpötila vaihteli nollasta miinus kolmeen kun ajelin kolmessa maakunnassa. Moottoriteillä loska lensi, sivummalla oli talvisen kaunista. Me kolme juhlimme nukkumalla pitkään. Ei lähdetä kirkkoon eikä juhlaan. Illemmalla käväisen Helsingissä ja Turussa.
- kaunisleski
Lumihuntuun on pukeuduttu myös Pirkanmaalla, lunta on satanut yön aikana, uskaltaisin veikata jopa 10 cm. Pakkasta muutama aste. Tuulen mukana tuiskuttaa vilä tälläkin hetkellä. Kaunista on.
Talven ihmemaa, Eino Grön: http://www.youtube.com/watch?v=hfTk86UVPrE&feature=related
Oikein hyvää juhlapäivää kaikille. - viivatiina
kaunisleski kirjoitti:
Lumihuntuun on pukeuduttu myös Pirkanmaalla, lunta on satanut yön aikana, uskaltaisin veikata jopa 10 cm. Pakkasta muutama aste. Tuulen mukana tuiskuttaa vilä tälläkin hetkellä. Kaunista on.
Talven ihmemaa, Eino Grön: http://www.youtube.com/watch?v=hfTk86UVPrE&feature=related
Oikein hyvää juhlapäivää kaikille.ei ole lumisade vielä tänne asti rupeen pikkuhiljaa valmistautumaan kirkkoon ja sankarihaudoille laulamaan sen jälkeen viedään omien itsenäisyyttä puolustaneiden isiemme haudoille ruusut ja kynttilät taidanpa ruveta availeen ääntäni talven ihmemaan sanoin rauhallista ja itsenäistä päivää kaikille.
- kaunisleski
Pakkasta -7 ast. Uutta lunta lähes 20 cm, taivas puolipilvinen.
Tänään juhlii Marion Syntymäpäiväänsä, 65v tulee täyteen.
Vanhoilta ajoilta: http://www.youtube.com/watch?v=AIPggqelWxM
Oikein hyvää talvipäivää kaikille.- 1943
sää täälläkin. Lunta tuli ehkä vähemmän, kuitenkin sen verran, että lumikolan kanssa tuli vähän työskenneltyä. Eilen Helsingissä oli tullut melko paljon lunta ja piti ajaa kieli keskellä suuta ja toivoa, ettei kapeimmilla kohdilla kukaan tule vastaan. Onneksi liikenne oli 22:n maissa jo melko hiljainen. Tänään kävin Turussa ja sielläkin oli enemmän lunta kuin täällä, mutta ei niin paljon kuin pääkaupungissa. Pitänee kävellä mökillä katsomassa, vaikka laiskottaa. Höytälumessa voi kävellä, vaikka tietä ei ole aurattukaan. Haastan kaikki mukaan virkistävälle lenkille.
- kaunisleski
1943 kirjoitti:
sää täälläkin. Lunta tuli ehkä vähemmän, kuitenkin sen verran, että lumikolan kanssa tuli vähän työskenneltyä. Eilen Helsingissä oli tullut melko paljon lunta ja piti ajaa kieli keskellä suuta ja toivoa, ettei kapeimmilla kohdilla kukaan tule vastaan. Onneksi liikenne oli 22:n maissa jo melko hiljainen. Tänään kävin Turussa ja sielläkin oli enemmän lunta kuin täällä, mutta ei niin paljon kuin pääkaupungissa. Pitänee kävellä mökillä katsomassa, vaikka laiskottaa. Höytälumessa voi kävellä, vaikka tietä ei ole aurattukaan. Haastan kaikki mukaan virkistävälle lenkille.
Suruviesti tuli yllättäen, Kari Tapio on poistunut keskuudestamme suureen kuoroon.
Hänen muistolleen: http://www.youtube.com/watch?v=-JyYbZe7wyo&feature=related - kosketti syvästi
kaunisleski kirjoitti:
Suruviesti tuli yllättäen, Kari Tapio on poistunut keskuudestamme suureen kuoroon.
Hänen muistolleen: http://www.youtube.com/watch?v=-JyYbZe7wyo&feature=relatedTässä voi sytyttää virtuaalisen kynttilän Kari Tapiolle,( eikä maksa mitään )
http://www.sytytakynttila.fi/ - kaunisleski
kosketti syvästi kirjoitti:
Tässä voi sytyttää virtuaalisen kynttilän Kari Tapiolle,( eikä maksa mitään )
http://www.sytytakynttila.fi/Kävin sytyttämässä.
Kaikesta huolimatta, uusi päivä on alkanut kaikesta huolimatta, kyynelten myötä.
Pilvinen päivä, pakkasta -7 ast. Ei vielä ainakaan sada lunta. Hesalaisia on lumella siunattu. Liekkö ennen ollut niinpaljon lunta siellä eteläisessä Suomessa. Pirkanmaalla on jotain 20cm paikkeilla.
Hyvää keskiviikkopäivää. - kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
Kävin sytyttämässä.
Kaikesta huolimatta, uusi päivä on alkanut kaikesta huolimatta, kyynelten myötä.
Pilvinen päivä, pakkasta -7 ast. Ei vielä ainakaan sada lunta. Hesalaisia on lumella siunattu. Liekkö ennen ollut niinpaljon lunta siellä eteläisessä Suomessa. Pirkanmaalla on jotain 20cm paikkeilla.
Hyvää keskiviikkopäivää.päivä on jo valjennut. Onneksi tuo hyinen tuuli eilisestä on laantunut. Pakkasta -10 ast. Tästä se päivä lähtee käyntiin. Hyvää lauantaita vaan kaikille.
- erämies****
meirikki, tulisitko takaisin? Meistä varmasti moni sinua kaipaa ja ketju tarvitsee kaltaistasi persoonaa. Olit hyvä ja paha , siksi sinusta niin pidetään. Tämä palsta ei ole kohta kuin joo..joo joillekin , tai muutamalle jotka ovat aina ylitse muiden.(omasta mielestään)
lupasit sitä musasivuakin? Ymmärrän ettet nyt jaksa mutta pyydän tule takaisin. Ystäväsi ´erämies´.- kaunisleski
Olen täysin samaa mieltä, meirikki takaisin. En minä osaa tällaista yksinpuhelupalstaa vetää. Tylsää vaan yksinänsä keskustella. Kyllä meirikki osaa nämä hommat. Kiltti meirikki, paha meirikki tule takaisin, minäkin kaipaan sinua.
Sunnuntai valkenee pakkasaamuun.
Eli minä itse, menin järjettömyyressäni sotkeutumaan meirikin ketjuun ja aloin rönsyillä.
Nyt lupaan että oli viimeinen kerta kun sen teen, lupaan visusti pysyä erossa ja rönsyilen vain muualla.
Joskus luulee tuntevansa ihmisen luonnetta eres pikkasen mutta ei se niin mene.
Hyvää joulua kumminkin meirikin ketjun kirjoittajille.- kaunisleski
Pakkanen paukkuu -22ast. Luultavasti tulee aurinkoinen päivä, vielä sitä ei varmuudella tiedä.
Hyvää Lucian päivää. kaunisleski kirjoitti:
Pakkanen paukkuu -22ast. Luultavasti tulee aurinkoinen päivä, vielä sitä ei varmuudella tiedä.
Hyvää Lucian päivää.Siel on sit vankiloissa juhlat vai onko ne vasta sellistien juhlat,en muista.
Kamalat tuntuu lykätä nokkaansa ulos ja mennä pihalle mukulia komentamaan luutansa kanssa.
Voi ku saiskin olla niinku Pikkarainen pekka ja pätkä filmeis,sillon oli kuri pihalla.- kaunisleski
koti-kiusattu kirjoitti:
Siel on sit vankiloissa juhlat vai onko ne vasta sellistien juhlat,en muista.
Kamalat tuntuu lykätä nokkaansa ulos ja mennä pihalle mukulia komentamaan luutansa kanssa.
Voi ku saiskin olla niinku Pikkarainen pekka ja pätkä filmeis,sillon oli kuri pihalla.talonmies Pikkaraista kaivattais, ennen oli lapsilla kunnioitus vanhempia kohtaan. Nyt ei muuta kuin keskisormee näytetään. Se on tuon vapaan kasvatuksen tulos, lapset kasvaa kuin perunat pellossa.
Ja muutenkin olisin talkkarin kannalla. Ne kun ei ehdi huoltofirman miehet hommiinsa. Palkka kyllä nostetaan, mutta pihan huolto on asukkaiden tehtävissä. Eivät ole tänäkään talvena yhtään kertaa rappuja puhdistaneet, on liikaa haalineet huoltohommia. Hädintuskin auraus tulee tehtyä. Vaikkei täällä niinpaljon lunta ole kuin Hesassa. - Tase pappa
kaunisleski kirjoitti:
talonmies Pikkaraista kaivattais, ennen oli lapsilla kunnioitus vanhempia kohtaan. Nyt ei muuta kuin keskisormee näytetään. Se on tuon vapaan kasvatuksen tulos, lapset kasvaa kuin perunat pellossa.
Ja muutenkin olisin talkkarin kannalla. Ne kun ei ehdi huoltofirman miehet hommiinsa. Palkka kyllä nostetaan, mutta pihan huolto on asukkaiden tehtävissä. Eivät ole tänäkään talvena yhtään kertaa rappuja puhdistaneet, on liikaa haalineet huoltohommia. Hädintuskin auraus tulee tehtyä. Vaikkei täällä niinpaljon lunta ole kuin Hesassa.Olenpa huomannut semmoisen pikkuisen hölmön homman noissa huoltoyhtiöitten toimissa. Huoltoyhtiöillä, tuollaisilla yhden - kahden ukon firmoilla, on verinen kilpailu huoltokohteista. Tarjouskisassa halvin tarjous voittaa. Taloyhtiöt panee paperille työt joita se haluaa huollon tekevän. HALVALLAPA TIETYSTI. Sitten kohteessa ei tehdä edes natsan maasta nostoa, jos siitä ei sopimuksessa ole eri mainintaa. Otetaan kohteita monien kilometrien päässä toisistaan olevista kohteista. HALVALLAPA TIETYSTI. Suuri osa tehokkaasta työajasta menee kohteiden välin ajamiseen ja omien risojen työkoneitten kunnostamiseen. Nykyisin sama koskee näitä siivousfirmojakin. Yhden tai kahden ihmisen "tehosiivous OY-itä". Jopa isot huoltofirmat hinnoittelevat tarjouksensa "keskivertotalven" työmäärän mukaan. Jos ja kun sattuu tulemaan kunnon pyrytalvi, ei yhtiön voimavarat eikä kiinnostus enää olekaan tarvittavan työmäärän kanssa balanssissa. Nyt oltaisiin monessakin taloyhtiössä mieluusti palaamassa takaisin siihen "talkkariin. Pikkaraiseen Justiinansa kanssa. Nyt vaan sattuu olemaan niin että näitä talkkareita, pienellä palkalla, kivijalan yksiössä asumaan ja yöllä ja päivällä ovia aukomaan, ei löydykään tulijoita. Samoin ne pikkuruiset talkkarin asunnot on myyty yhtiöistä ja rahat törsätty halpoina yhtiövastikkeina. Ajat on muuttuneet.
Oikea Talonmies olisikin taloyhtiölle kullan arvoinen sijoitus. Se on asukkaille turvallisuuskysymyskin, kun yksin asuvien vanhusten osuus talojen asukkaista lisääntyy radikaalisti lähivuosina. Talkkari oli meilläkin aikoinaan paras lasten kasvattaja ja akkojen apu. Ymmärtäköön sillä avulla, itse kukin, mitä lystää. - ----------
kaunisleski kirjoitti:
talonmies Pikkaraista kaivattais, ennen oli lapsilla kunnioitus vanhempia kohtaan. Nyt ei muuta kuin keskisormee näytetään. Se on tuon vapaan kasvatuksen tulos, lapset kasvaa kuin perunat pellossa.
Ja muutenkin olisin talkkarin kannalla. Ne kun ei ehdi huoltofirman miehet hommiinsa. Palkka kyllä nostetaan, mutta pihan huolto on asukkaiden tehtävissä. Eivät ole tänäkään talvena yhtään kertaa rappuja puhdistaneet, on liikaa haalineet huoltohommia. Hädintuskin auraus tulee tehtyä. Vaikkei täällä niinpaljon lunta ole kuin Hesassa.ja heidän kasvattajansa ovatkaan kasvattaneet??
- kaunisleski
---------- kirjoitti:
ja heidän kasvattajansa ovatkaan kasvattaneet??
on tänäänkin, säätiedotus uhkaili kylmällä viimallakin. Näyttää olevan ihan siinä ja siinä paistaako tänään aurinko. Pilviverhoa on ilmestynyt. Auringonhan pitäis olla jo noussut, ei vaan näy. Pakkasta oli aamuvarhain -20 ast. nyt enää -15.
Hyvää tiistaita kaikille. - aiheeton tukkapölly
---------- kirjoitti:
ja heidän kasvattajansa ovatkaan kasvattaneet??
Maailma alkoi mennä lasten kasvatuksen kohdalla persielleen juur siinä kohdassa kun yhteiskunta rupesi sorkkimaan välissä. Ei ollut enää vanhemmilla varaa komentaa lapsiaan. Valitettavasti. Eikä sitten välitettykään kun ei kerran lupaa ollut vaan lapsetkin tiesivät "oikeutensa" ja kiljuivat (näin olen ymmärtänyt monestakin suunnasta) poliisia apuun jos iskä meinasi tukkapöllyä antaa. Luunappikin on nykyisin liikaa. Nyt penskat sitten ilkeilevät kaveriympyröissä tahi kiusaavat toisia koulussa, tytötkin repii ja riipii ja mätkii toisiaan hullun lailla. Sen saa mitä tilaa.
Koko yhteiskunnan pitäisi tarvittaessa puuttua lastenkasvatukseen. Ei laatimalla lakeja vaan yleisellä asenteella ja toiminnalla. Talkkareita siis todella kaivataan. Ja miksi naapurikaan ei saa "ojentaa" lasta jos aihetta on? Lapsia voi ohjata myös kurittamatta fyysisesti. Naapurinsedän totinen moite tehoaa monin verroin paremmin kuin tukkapölly - joka sekään ei ole mielestäni hirmu paha juttu jos tulee aiheesta ;-/
En haluaisi olle opettaja ja välituntivalvoja, kun konstit puuttua mihinkään riitoihin puuttuu. - kaunisleski
aiheeton tukkapölly kirjoitti:
Maailma alkoi mennä lasten kasvatuksen kohdalla persielleen juur siinä kohdassa kun yhteiskunta rupesi sorkkimaan välissä. Ei ollut enää vanhemmilla varaa komentaa lapsiaan. Valitettavasti. Eikä sitten välitettykään kun ei kerran lupaa ollut vaan lapsetkin tiesivät "oikeutensa" ja kiljuivat (näin olen ymmärtänyt monestakin suunnasta) poliisia apuun jos iskä meinasi tukkapöllyä antaa. Luunappikin on nykyisin liikaa. Nyt penskat sitten ilkeilevät kaveriympyröissä tahi kiusaavat toisia koulussa, tytötkin repii ja riipii ja mätkii toisiaan hullun lailla. Sen saa mitä tilaa.
Koko yhteiskunnan pitäisi tarvittaessa puuttua lastenkasvatukseen. Ei laatimalla lakeja vaan yleisellä asenteella ja toiminnalla. Talkkareita siis todella kaivataan. Ja miksi naapurikaan ei saa "ojentaa" lasta jos aihetta on? Lapsia voi ohjata myös kurittamatta fyysisesti. Naapurinsedän totinen moite tehoaa monin verroin paremmin kuin tukkapölly - joka sekään ei ole mielestäni hirmu paha juttu jos tulee aiheesta ;-/
En haluaisi olle opettaja ja välituntivalvoja, kun konstit puuttua mihinkään riitoihin puuttuu.Nurkissa paukkuu pakkanen,
pirtissä lämmin on täällä jne...
Nykyisin vaan ei nurkat pauku, ainakaan kerrostaloissa. Lapsuudesta muistan tuon nurkkien paukkumisen. Varsinkin hirsitaloissa oli välillä koviakin paukkeita.
Tänäänkin nuo pakkaslukemat ovat siinä -20 paikkeilla. Tänään näyttää siltä, että aurinkokin paistaa heti aamusta. Kyllähän se eilenkin paistoi, selvittyään aamun pilviverhosta.
Joten aurinkoista päivää jokaiselle. - Tase papa
kaunisleski kirjoitti:
Nurkissa paukkuu pakkanen,
pirtissä lämmin on täällä jne...
Nykyisin vaan ei nurkat pauku, ainakaan kerrostaloissa. Lapsuudesta muistan tuon nurkkien paukkumisen. Varsinkin hirsitaloissa oli välillä koviakin paukkeita.
Tänäänkin nuo pakkaslukemat ovat siinä -20 paikkeilla. Tänään näyttää siltä, että aurinkokin paistaa heti aamusta. Kyllähän se eilenkin paistoi, selvittyään aamun pilviverhosta.
Joten aurinkoista päivää jokaiselle.Hyvää huomenta täältä Saaristosta. Pakkanen on paukkunut jo pitkään. Se on saanut jääkannen jo kovasti virtaavaan salmeenkin. Eilen illalla loimutin Lohta nuotiolla. Komea kuutamo valaisi koko salmen upeaksi maisematauluksi. Vaikka tuuli puhalteli varsin raikkaasti, ei malttanut lähteä sisälle. Tunnelma oli kuin joskus kakarana siellä Pohjan Perukoilla. Kuutamo, Lunta ja Jäätä. Komean rumpusoolon illan hiljaisuuteen antoi jäiden paukahdukset, jääkentän liikkuessa ja halkeillessa. Tänään aion kokeilla, josko jää kestäisi äijän painon. Menisin pilkille, jos oma luonto antaa periksi ja mamman huolestuneelta motkotukselta paranee lähteä. Näkyyhän tuolla aavalla jo olevan mustia myttyjä poraamassa reikää ja istuskelemassa reijän vieressä. Siinä kaksi nälkäistä toistaan narraa. Viisaampi voittaa. Mikään maku maailmassa voita sen kymmenen senttisen pannulla voissa paistetun Ahvenen makua. Varsinkin jos niitä on muutama ja ITSE pilkillä saatuja. Ei siitä kyllä maha täyty mutta sielu lepää. Mies on itse ruokansa hankkinut kaikia vaaroja ja vastuksia uhmaten. Se on ELÄMÄÄ se. hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.
- kaunisleski
Tase papa kirjoitti:
Hyvää huomenta täältä Saaristosta. Pakkanen on paukkunut jo pitkään. Se on saanut jääkannen jo kovasti virtaavaan salmeenkin. Eilen illalla loimutin Lohta nuotiolla. Komea kuutamo valaisi koko salmen upeaksi maisematauluksi. Vaikka tuuli puhalteli varsin raikkaasti, ei malttanut lähteä sisälle. Tunnelma oli kuin joskus kakarana siellä Pohjan Perukoilla. Kuutamo, Lunta ja Jäätä. Komean rumpusoolon illan hiljaisuuteen antoi jäiden paukahdukset, jääkentän liikkuessa ja halkeillessa. Tänään aion kokeilla, josko jää kestäisi äijän painon. Menisin pilkille, jos oma luonto antaa periksi ja mamman huolestuneelta motkotukselta paranee lähteä. Näkyyhän tuolla aavalla jo olevan mustia myttyjä poraamassa reikää ja istuskelemassa reijän vieressä. Siinä kaksi nälkäistä toistaan narraa. Viisaampi voittaa. Mikään maku maailmassa voita sen kymmenen senttisen pannulla voissa paistetun Ahvenen makua. Varsinkin jos niitä on muutama ja ITSE pilkillä saatuja. Ei siitä kyllä maha täyty mutta sielu lepää. Mies on itse ruokansa hankkinut kaikia vaaroja ja vastuksia uhmaten. Se on ELÄMÄÄ se. hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.
tuli ihan voissa paistetun ahvenen maku voimakkaana. Olen myös tuosta herkusta nauttinut, silloin kun mies-vainaa pilkillä kävi. Ne on kaikki maukkaampia noin pieninä, ne sulaa suuhun.
Ole kuitenkin varovainen siellä jäällä. Pääset nauttimaan kauniista maisema taulusta. Aina pelkäsin mieheni pilkkireissujen aikana, tuleeko takakaisinkaan, mutta tuli. Aina oli tuomisina tuoretta ahventa. Se on kyllä makein kala. - kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
tuli ihan voissa paistetun ahvenen maku voimakkaana. Olen myös tuosta herkusta nauttinut, silloin kun mies-vainaa pilkillä kävi. Ne on kaikki maukkaampia noin pieninä, ne sulaa suuhun.
Ole kuitenkin varovainen siellä jäällä. Pääset nauttimaan kauniista maisema taulusta. Aina pelkäsin mieheni pilkkireissujen aikana, tuleeko takakaisinkaan, mutta tuli. Aina oli tuomisina tuoretta ahventa. Se on kyllä makein kala.onkin sitten pakkanen mennyt ns. pyllylleen. Luonto on kaunis, kuurainen. Aurinkoa ei näy, puolipilvistä. Ainakaan vielä ei lunta sada, josko täällä sataakaan.
Myöhään pääsi tänne palstalle, kun tuli uudet aloitussivut meille. Mutta parempi myöhään kunnei milloinkaan. Hyvää talvipäivää kaikille. - Yks mies
kaunisleski kirjoitti:
onkin sitten pakkanen mennyt ns. pyllylleen. Luonto on kaunis, kuurainen. Aurinkoa ei näy, puolipilvistä. Ainakaan vielä ei lunta sada, josko täällä sataakaan.
Myöhään pääsi tänne palstalle, kun tuli uudet aloitussivut meille. Mutta parempi myöhään kunnei milloinkaan. Hyvää talvipäivää kaikille.Sinulle kaunisleski......... ihana.
- Hymyillään.
Yks mies kirjoitti:
Sinulle kaunisleski......... ihana.
Mukava olisi katsella kaunista leskeä. Näitä suupielet roikkuvia hapannaamoja on liikaa. Elämää rakastetaan eläen, hymynaama saa kaiken anteeksi.
- Tase papa
kaunisleski kirjoitti:
Ole kuitenkin varovainen siellä jäällä. Pääset nauttimaan kauniista maisema taulusta. Aina pelkäsin mieheni pilkkireissujen aikana, tuleeko takakaisinkaan, mutta tuli. Aina oli tuomisina tuoretta ahventa. Se on kyllä makein kala.Katselin kalenterista että se Joulu tulee tuota pikaa. Ei sitä täällä saaristossa muutoin huomaa mistään. Juuri nyt tuuli tuivertaa lähes myrskyn voimakkuudella tuolla ulkona. Paksujen hirsiseinien sisällä ei tuulesta mitään tiedäkään. Ulapalla jäätikkön päälle nousee railoista vettä. On Taivaallisen kaunista katsella tuonne salmen suuntaan. Lauantaina on pakko mennä kaupunkiin. Pitänee niitä tiettyjä kirjekuoria alkaa täyttelemään. Sitä ennen pitää käydä Pankkiautomaatilla jonottamassa. Tämä jälkikasvun jälkikasvu ilmestyy tapojensa mukaan Aattoaamuna perinteiselle Joulupuurolle. Siinä yhteydessä on se Pappan ja Mummun "kirjeposti" mieluisaa saatavaa. niin olen huomannut aiempina jouluina. Ovat tehneet, kuin huomaamatta, tästä aattoisesta puuroaamusta tradition. Muutoin heillä on kullakin omat kotijoulunsa. Peuran pylly on otettava kiireesti pois pakkasesta ja suolatakin sitä täytynee hieman. Lipeäkalaa sentään Joulupöytään hankin, vaikka menisi omat ja varastetut. En vielä tiedä millä tuulella tuo emännyys sattuu olemaan. Tuleeko kaupunkijoulu vai saaristolaisjoulu. Molempi parempi, kunhan tulee ja menee. Taidanpa tästä pistää saunan kuumaksi ja hakata vihtalla tuota syntistä kroppaa urakalla. Saunasta lumihankeen kierimään. Kihelmöi ihoa niin mukavasti taas löylyssä. En viitsi lämmittää kylpytynnyriäkään, kun on nyt kerrankin tuota lunta maassa piisalle asti. Ei tarvitse sepelin päällä paljasta takapuoltaan naarmuttaa. Jos täällä Joulu vietetään niin Joulusaunasta menen avantoon, kunhan sen sahailen valmiiksi. Peuran pyllyä ja kotikaljaa. Kahvit ja konjakit. Sitten kuunnellaan kun mamma tuhisee täkkinsä alla. Unta torsoon vaan ittekin. Mitäpä sitä yksikseen muutakaan tekisi kun ryypätäkään ei viitsi. Siinäpä sitä ukkelin joulu onkin. Sopisi sitä Kaunisleskenkin tulla Joulusaunaan. Kyllä täällä rempat hoidetaan, jos sellaisia on ilmaantunut.
- ei mikään ruusu
Tase papa kirjoitti:
Katselin kalenterista että se Joulu tulee tuota pikaa. Ei sitä täällä saaristossa muutoin huomaa mistään. Juuri nyt tuuli tuivertaa lähes myrskyn voimakkuudella tuolla ulkona. Paksujen hirsiseinien sisällä ei tuulesta mitään tiedäkään. Ulapalla jäätikkön päälle nousee railoista vettä. On Taivaallisen kaunista katsella tuonne salmen suuntaan. Lauantaina on pakko mennä kaupunkiin. Pitänee niitä tiettyjä kirjekuoria alkaa täyttelemään. Sitä ennen pitää käydä Pankkiautomaatilla jonottamassa. Tämä jälkikasvun jälkikasvu ilmestyy tapojensa mukaan Aattoaamuna perinteiselle Joulupuurolle. Siinä yhteydessä on se Pappan ja Mummun "kirjeposti" mieluisaa saatavaa. niin olen huomannut aiempina jouluina. Ovat tehneet, kuin huomaamatta, tästä aattoisesta puuroaamusta tradition. Muutoin heillä on kullakin omat kotijoulunsa. Peuran pylly on otettava kiireesti pois pakkasesta ja suolatakin sitä täytynee hieman. Lipeäkalaa sentään Joulupöytään hankin, vaikka menisi omat ja varastetut. En vielä tiedä millä tuulella tuo emännyys sattuu olemaan. Tuleeko kaupunkijoulu vai saaristolaisjoulu. Molempi parempi, kunhan tulee ja menee. Taidanpa tästä pistää saunan kuumaksi ja hakata vihtalla tuota syntistä kroppaa urakalla. Saunasta lumihankeen kierimään. Kihelmöi ihoa niin mukavasti taas löylyssä. En viitsi lämmittää kylpytynnyriäkään, kun on nyt kerrankin tuota lunta maassa piisalle asti. Ei tarvitse sepelin päällä paljasta takapuoltaan naarmuttaa. Jos täällä Joulu vietetään niin Joulusaunasta menen avantoon, kunhan sen sahailen valmiiksi. Peuran pyllyä ja kotikaljaa. Kahvit ja konjakit. Sitten kuunnellaan kun mamma tuhisee täkkinsä alla. Unta torsoon vaan ittekin. Mitäpä sitä yksikseen muutakaan tekisi kun ryypätäkään ei viitsi. Siinäpä sitä ukkelin joulu onkin. Sopisi sitä Kaunisleskenkin tulla Joulusaunaan. Kyllä täällä rempat hoidetaan, jos sellaisia on ilmaantunut.
Hieman jäi epäselväksi.
- kaunisleski ejk
ei mikään ruusu kirjoitti:
Hieman jäi epäselväksi.
kutsusta, mutta kyllä minä vihdon ihan omassa saunassa.
- kaunisleski
kaunisleski ejk kirjoitti:
kutsusta, mutta kyllä minä vihdon ihan omassa saunassa.
En ehtinyt aamusella, kun piti lähtee pojan hoitoon, oli hiukan kipeä.
Siinä se päivä vierähtikin. Suhteelisen mukava ilma, mitä nyt vähän tuuli puhaltaa. Pakkasta vain muutama aste. - kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
En ehtinyt aamusella, kun piti lähtee pojan hoitoon, oli hiukan kipeä.
Siinä se päivä vierähtikin. Suhteelisen mukava ilma, mitä nyt vähän tuuli puhaltaa. Pakkasta vain muutama aste.kuten Tarva sanoi aikoinaan. Vielä ei tiedä minkänäköinen päivä on tulossa. Pakkasta on -14 ast. Täytyy lähteä joulupukin asioille, joten siellä menee aikaa varmaan melkoisesti. Kun moni muukin on samalla asialla, toivottavasti kuitenkin rauhallisella mielellä, ettei tule "törmäyksiä". Hyvää lauantaipäivää kaikille.
- kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
kuten Tarva sanoi aikoinaan. Vielä ei tiedä minkänäköinen päivä on tulossa. Pakkasta on -14 ast. Täytyy lähteä joulupukin asioille, joten siellä menee aikaa varmaan melkoisesti. Kun moni muukin on samalla asialla, toivottavasti kuitenkin rauhallisella mielellä, ettei tule "törmäyksiä". Hyvää lauantaipäivää kaikille.
Voi, että on kylmä ulkona. Pakkanen paukkuu -20 ast. lisäksi erittäin kylmä tuuli puhaltaa, tehden pakkasen tosi purevaksi. Taivas on pilvessä, hiukan lunta lentelee tuulen mukana.
- ukkeli*
kaunisleski kirjoitti:
Voi, että on kylmä ulkona. Pakkanen paukkuu -20 ast. lisäksi erittäin kylmä tuuli puhaltaa, tehden pakkasen tosi purevaksi. Taivas on pilvessä, hiukan lunta lentelee tuulen mukana.
Pakkasta kymmenkunta astetta ja kova tuuli pöllyttää lunta. Aamulla kun kävimme koiran kanssa postilaatikolla niin ei meinannut koiran maavara enää riittää, oli kinostanut tien tukkoon paikka paikoin.
Saas nähdä viitsiikö lähteä joulumarkkinoille kun tuo ajokelikin on niin huono ja parkkipaikat kortilla. - kaunisleski
ukkeli* kirjoitti:
Pakkasta kymmenkunta astetta ja kova tuuli pöllyttää lunta. Aamulla kun kävimme koiran kanssa postilaatikolla niin ei meinannut koiran maavara enää riittää, oli kinostanut tien tukkoon paikka paikoin.
Saas nähdä viitsiikö lähteä joulumarkkinoille kun tuo ajokelikin on niin huono ja parkkipaikat kortilla.Pakkasta ja lunta. Elikkä ei mitään uutta länsirintamalla. Joulu lähenee uhkaavasti, joten eikun hommiin.
Hyvää jouluviikon alkua kaikille. - 1943
kaunisleski kirjoitti:
Pakkasta ja lunta. Elikkä ei mitään uutta länsirintamalla. Joulu lähenee uhkaavasti, joten eikun hommiin.
Hyvää jouluviikon alkua kaikille.vaihtumassa, eli hyvää yötä ja kauniita unia kaikille. Matkustin lännessä, missä lunta ei ole haitaksi asti. Aloittaessani matkan pakkasta oli 12 astetta ja täällä kotona 7. Naapuri oli lapioinut väylän kotiovelleni, mikä suuresti ilahdutti. Huomenna matkaan sinne Suomen lumisimpaan kaupunkiin, varmaan on kaunista Temppelinaukion kirkon ympärillä. Bussilla menen.
- kaunisleski
1943 kirjoitti:
vaihtumassa, eli hyvää yötä ja kauniita unia kaikille. Matkustin lännessä, missä lunta ei ole haitaksi asti. Aloittaessani matkan pakkasta oli 12 astetta ja täällä kotona 7. Naapuri oli lapioinut väylän kotiovelleni, mikä suuresti ilahdutti. Huomenna matkaan sinne Suomen lumisimpaan kaupunkiin, varmaan on kaunista Temppelinaukion kirkon ympärillä. Bussilla menen.
tämäkin päivä on illassa. Sininen hämärä on vallannut tienoot. Lunta sataa hiljalleen, pakkanen ei nyt pauku. Oikein mukava ulkoiluilma.
3 yötä enää jouluun. - J.L.
1943 kirjoitti:
vaihtumassa, eli hyvää yötä ja kauniita unia kaikille. Matkustin lännessä, missä lunta ei ole haitaksi asti. Aloittaessani matkan pakkasta oli 12 astetta ja täällä kotona 7. Naapuri oli lapioinut väylän kotiovelleni, mikä suuresti ilahdutti. Huomenna matkaan sinne Suomen lumisimpaan kaupunkiin, varmaan on kaunista Temppelinaukion kirkon ympärillä. Bussilla menen.
Olet ilmeisesti väsynyt matkustamisesta. No huomenna tavataan.
"joka ilta kun lamppu sammuu.." - meeriamanda
kaunisleski kirjoitti:
tämäkin päivä on illassa. Sininen hämärä on vallannut tienoot. Lunta sataa hiljalleen, pakkanen ei nyt pauku. Oikein mukava ulkoiluilma.
3 yötä enää jouluun.Koti on putsinkissa, ruoat tehtynä pakkasessa, on vain aattoaamulla puuron ja kiisselin keitto. Kinkku paistuu aattoa vasten yöllä uunissa ja sammuu ajastimella paistumasta. Hautuumaalla käynti ja siinäpä se, pienet päivätorkut ja saunomiset. Ja tietenkin lipeäkala tehdään ennen ruokailua, valmistuu samalla kun kattailee pöytää.
Antaa Joulun tulla! Olisipa kelit suopeita heille jotka teillä liikehtivät. - hyvästi............
J.L. kirjoitti:
Olet ilmeisesti väsynyt matkustamisesta. No huomenna tavataan.
"joka ilta kun lamppu sammuu.."Pahemman sortin luki- ja ajantajun käsitys sinulla:/ Josko ihan itse poistuisit ? Kaltaisiasi ei tarvita.
- J.L.
hyvästi............ kirjoitti:
Pahemman sortin luki- ja ajantajun käsitys sinulla:/ Josko ihan itse poistuisit ? Kaltaisiasi ei tarvita.
-ei oo pakko jos ei taho-
- ehhe ehhehe...
J.L. kirjoitti:
Entä jos olisinkin? Mieti tykönäsi?
- ei oo totta!
J.L. kirjoitti:
Opi edes kelle vastaat, vastasit itsellesi?! Etkö tiedä kuinka tämä formaatti toimii? Täälä ei vastata peräkkäin, vaan sille jolle haluaa vastata. Otahan selvää, hassua et puhuu itelleen.
- ,,..--ä
ei oo totta! kirjoitti:
Opi edes kelle vastaat, vastasit itsellesi?! Etkö tiedä kuinka tämä formaatti toimii? Täälä ei vastata peräkkäin, vaan sille jolle haluaa vastata. Otahan selvää, hassua et puhuu itelleen.
Välistä on poistettu viestejä. Ennenkin on nähty vastaavaa, lue, et luule!
Tätäkään ei tiedä, minne menee. - ,,.-ä'
,,..--ä kirjoitti:
Välistä on poistettu viestejä. Ennenkin on nähty vastaavaa, lue, et luule!
Tätäkään ei tiedä, minne menee.nikille ei oo totta!
Kuten sanoin, menee vain yhtä pötköä, turhaa toisia kirjoittajia haukut. - ei jaksa............
,,.-ä' kirjoitti:
nikille ei oo totta!
Kuten sanoin, menee vain yhtä pötköä, turhaa toisia kirjoittajia haukut.Ei kellon ajan perusteella ole yhtään viestiä poistunut, ...oppia tarvii joku muukin, laittakaa se Viestien Esitystapa siihen ykköseen, eli portaisiin ja vasta sitten klikkaatte kohtaa jolle haluatte vastata. Myös kun haluatte seurata, oletteko saaneet vastauksia tehkää samoin.
Näette vasemmalla puolen olevan viivan joka kertoo kuka on vastannut kenellekin. Pitäisi jo pikkuhiljaa mennä jakeluun! Niin monesti siitä on täälä neuvottu. - kaunisleski
ei jaksa............ kirjoitti:
Ei kellon ajan perusteella ole yhtään viestiä poistunut, ...oppia tarvii joku muukin, laittakaa se Viestien Esitystapa siihen ykköseen, eli portaisiin ja vasta sitten klikkaatte kohtaa jolle haluatte vastata. Myös kun haluatte seurata, oletteko saaneet vastauksia tehkää samoin.
Näette vasemmalla puolen olevan viivan joka kertoo kuka on vastannut kenellekin. Pitäisi jo pikkuhiljaa mennä jakeluun! Niin monesti siitä on täälä neuvottu.Tänään on sitten se vuoden lyhin päivä. Hädintuskin herätä ehtii, kun on jo ilta.....;D..
Tänään olisi siivouspäivä, huusholli pitää laittaa joulukuntoon.
Hyvää Raafaelin päivää kaikille. - Tase pappa
kaunisleski kirjoitti:
Tänään on sitten se vuoden lyhin päivä. Hädintuskin herätä ehtii, kun on jo ilta.....;D..
Hyvää Raafaelin päivää kaikille.Vuoden lyhin päivä. Kaunisleski osaa lohduttaa. Kiitos. Toivottavasti onkin lyhin päivä. On - meinaan niin "vasikan nahan kokoinen" olotila. Toivottavasti se onkin vuoden lyhin päivä. Pidemmästä ei nyt väliksi. Tämä tästä puuttui. Oikea, kiukkuisen ärhäkkä flunssa. Kurkku kuin santapaperia. Nokka vuotaa kuin valtion budjetti. Nuppi kohisee kuin Oulun Koski.Puolisen tuntia hereillä ja taas painuu pää tyynyyn. Ei auttanut kuuma Rommitotikaan. No tiedän - tiedän. Eihän se parannakaan. Luulin vaan että olisi kivempaa potea tautia. Kattia kans. Onneksi "rutto" iski nyt. Saattaa mennä oikeaksi Jouluksi jo hieman ohi. Esilääkitkää ja villahousuja jalkaan. Tällaista en ole kokenut kuin 25 vuotta sitten.
- kaunisleski
Tase pappa kirjoitti:
Vuoden lyhin päivä. Kaunisleski osaa lohduttaa. Kiitos. Toivottavasti onkin lyhin päivä. On - meinaan niin "vasikan nahan kokoinen" olotila. Toivottavasti se onkin vuoden lyhin päivä. Pidemmästä ei nyt väliksi. Tämä tästä puuttui. Oikea, kiukkuisen ärhäkkä flunssa. Kurkku kuin santapaperia. Nokka vuotaa kuin valtion budjetti. Nuppi kohisee kuin Oulun Koski.Puolisen tuntia hereillä ja taas painuu pää tyynyyn. Ei auttanut kuuma Rommitotikaan. No tiedän - tiedän. Eihän se parannakaan. Luulin vaan että olisi kivempaa potea tautia. Kattia kans. Onneksi "rutto" iski nyt. Saattaa mennä oikeaksi Jouluksi jo hieman ohi. Esilääkitkää ja villahousuja jalkaan. Tällaista en ole kokenut kuin 25 vuotta sitten.
ja vielä joulun alla. Toivottavasti paranee jouluun mennessä. Et kait vaan kylmettäny ittees siel pilkkireissul. Joo, eihän rommi auta. Mut mites ois kuuma kossutoti, siitä ei tule ainakaan muita oireita..;))
- 1943
kaunisleski kirjoitti:
Tänään on sitten se vuoden lyhin päivä. Hädintuskin herätä ehtii, kun on jo ilta.....;D..
Hyvää Raafaelin päivää kaikille.rientää. Muistan, kun alkoi jo kolmen maissa iltapäivällä hämärtyä niin, että olisi lähdettävä metsästä pois raivuuhommista. Sitten tulikin lunta ja pitkiin aikoihin ei ole ollut metsään menemistä. Tapanani on ollut tehdä ystäville muutama oviseppele puolukanvarvuista, mutta tänä vuonna jä tekemättä. Lumen vuoksi olisi kaivettava syvältä ja pakkasen vuoksi katkeilevat Kuusi vuotta sitten meillä oli mieheni hautajaisissa yksinkertaiset pöytäkoristeet:puolukanvarpuja vapaasti aseteltuina pöydän keskellä ja kynttilöitä. Sopi hyvin metsien miehelle. Silloin ei ollut hankaluuksia löytää varpuja. Nyt porskuttelemme sitten kevättä kohti vauhdilla. Lähden kohta ajelemaan itään ja muistelen samalla vähän menneitä. Tunnelmallista lyhyttä päivää jokikiselle.
- kaunisleski
1943 kirjoitti:
rientää. Muistan, kun alkoi jo kolmen maissa iltapäivällä hämärtyä niin, että olisi lähdettävä metsästä pois raivuuhommista. Sitten tulikin lunta ja pitkiin aikoihin ei ole ollut metsään menemistä. Tapanani on ollut tehdä ystäville muutama oviseppele puolukanvarvuista, mutta tänä vuonna jä tekemättä. Lumen vuoksi olisi kaivettava syvältä ja pakkasen vuoksi katkeilevat Kuusi vuotta sitten meillä oli mieheni hautajaisissa yksinkertaiset pöytäkoristeet:puolukanvarpuja vapaasti aseteltuina pöydän keskellä ja kynttilöitä. Sopi hyvin metsien miehelle. Silloin ei ollut hankaluuksia löytää varpuja. Nyt porskuttelemme sitten kevättä kohti vauhdilla. Lähden kohta ajelemaan itään ja muistelen samalla vähän menneitä. Tunnelmallista lyhyttä päivää jokikiselle.
Pakkanen paukkuu jälleen -25 ast lukemissa. Päivästä tulee toden näköisesti aurinkoinen. Kaikille hyvää rauhallista päivää.
- Tase pappa
kaunisleski kirjoitti:
Pakkanen paukkuu jälleen -25 ast lukemissa. Päivästä tulee toden näköisesti aurinkoinen. Kaikille hyvää rauhallista päivää.
Pihisee se henki vielä. Pelkään että en kuolekaan tänään.
- 1943
täälläkin, lie 26 astetta. Eilen lähdin ajelemaan pääkaupunkiseudulle ja idemmäksi. Miinusta oli 8, illalla klo 19 14, kello 23 18 astetta täällä kotona. Jos haluaa viettä joulun lumisissa maisemissa, niin voi lähteä pääkaupunkiseudulle tai Porvooseen. Siellä on tosi kaunista, mutta varovainen pitää olla, koska lumikasan takaa voi ilmestyä mitä vain, ei sentään joulupukin poroa tai peuraa, mikä on vaarana täällä, missä lunta on paljon vähemmän. Minulle oli käydä kalpaten, kun tankkasin dieseliä. Asemalla oli melko ahtaat paikat ja minun täytyi mennä toiselle puolen yli korokkeen. Sepäs olikin peililiukas ja menin nurin. Onneksi ei käynyt kuinkaan mutta olisi voinut käydä tosi pahasti. Eli olkaahan varovaisia tänäänkin. Itse lähden käväisemään Turussa.
- demeter
Eilen oli -8 ja olipa hyvä keli hiihdellä. Tein metsässä lähes parin tunnin lenkin, ihailin satumaista maisemaa ja tapasin neljä peuranvasaa. Tuijotimme toisiamme pitkään, eivätkä vasat lähteneet liikkeelle, ennenkuin vakuutin heille, että olen ystävä ja toivotin hyvää joulua.
- kuuranhukka
demeter kirjoitti:
Eilen oli -8 ja olipa hyvä keli hiihdellä. Tein metsässä lähes parin tunnin lenkin, ihailin satumaista maisemaa ja tapasin neljä peuranvasaa. Tuijotimme toisiamme pitkään, eivätkä vasat lähteneet liikkeelle, ennenkuin vakuutin heille, että olen ystävä ja toivotin hyvää joulua.
Eikä olla missään Lapin kaukomailla.
- kaunisleski
kuuranhukka kirjoitti:
Eikä olla missään Lapin kaukomailla.
lähentelee -30 ast. Mihinkähän asti se ollenkaan laskeeka....
- ex-meirikki
Kiitän lämpimästi palstaa ylläpitäville, vaikka itse poistuinkin. k/k sen verran et väärin meni oletuksesi, ole luuloissasi, mut muksaa Joulua silti sinulle ja perheellesi.
Tase-papalle, olet kyllä aikans veijari kirjoitteluissasi, nautin niitä lukiessani, sinulla on humooria :)))
Demeter meniköpä oikein, olet kuin palstan sydän, aivan loistotyyppi tällä sivulla. 1943 jaksat vaan kuin dudasel-pupu, vaikka saat niin ilkeitä (kateus) kommentteja alvariinsa. Ihailen sinua.
Korppis, olet hyvä ja paha kuten itsekin, ja sinä sentään perustelet mielipiteesi mitä monetkaan sinua mollaavat eivät tee! Eivät halua paneutua asiaan, jo pelkkä nicci riittää teilaukseen.
Jokaisella saa olla mielipiteet elämän kulusta, ja se pitäisi kelvata myös toisin ajatteleville!
Nimppariketjussa kävi monia joita en nyt muista nimetä, kiitän mutta suuren osan tekivät aloittajat me vain räävittiin se maarinan kanssa sisulla loppuun , ja maarina kuukausia yksin. Kiitos kaunis siitä, vaikka mielestäni kiitokset pitäisi antaa aloittajan joka suutahti ja jätti leikin kesken!
Minulla ei ollut aikaa turinointiin, se meni linkittelyksi, mut vuosi umpeutui ja siitä piste!
Jos avaan jonkun keskustelun en edelleenkään ymmärrä että minun pitäisi vastata jokaiselle, keskuskelkaa keskenänne hyvät ihmiset, älkääkä vain laittako ´minun mielipiteeni on ´ ottakaa kantaa toisen sanomiseen jne...
Niccini on kuollut ja kuopattu, kattellaan josko enää innostun näille sivuille, sain osani ja hyvä niin ...mitään en tekisi toisin, palstan taso on mitä on.- k/k
että väärässä olin.
- ex-maarina
k/k kirjoitti:
että väärässä olin.
meirikki. Hyvää joulua.
- 1943
Sinullekin. Toivottavasti kotona alkaa valjeta. Vuonna 1997 jouluna meillä oli epävarmaa, miten elämä jatkuisi. Mieheni oli toipilas syöpäleikkauksen jälkeen ja ostimme mm. kuopuksen kesän rippilahjan yhdessä etukäteen, koska halusimme tehdä sen yhdessä. Saimme 7 vuotta lisäaikaa, onnellista. Tervetuloa takaisin.
- 22
maailman paras!
- ex-maarina
22 kirjoitti:
maailman paras!
turkulaisille. Odottelen lapsia luokseni aaton viettoon. Minä menetin mieheni 1994 lokakuussa. Silloin tuntui ettei joulua ollutkaa, eli kuin sumussa.
- 1943
ex-maarina kirjoitti:
turkulaisille. Odottelen lapsia luokseni aaton viettoon. Minä menetin mieheni 1994 lokakuussa. Silloin tuntui ettei joulua ollutkaa, eli kuin sumussa.
mitä sanot. Aloin muistella jouluja 1996, 1997 ja 2004. Ne olivat sairauksien tai läheisten kuolemien värittämiä. Itse joulusta en muista mitään. Maa on niin kaunis laulettiin kolmissa joulunaikaan osuneissa läheisten hautajaisissa ja tuo vieläkin kyyneleet silmiin. Mutta aika kuluu. Kuuteen vuoteen emme hakeneet joulukuusta. Nyt lapset halusivat tuon perinteen jatkuvan ja iltahämärissä tänään kävimme hakemassa. Toivorikasta joulunaikaa Sinulle ja kaikille.
- Tase pappa
1943 kirjoitti:
mitä sanot. Aloin muistella jouluja 1996, 1997 ja 2004. Ne olivat sairauksien tai läheisten kuolemien värittämiä. Itse joulusta en muista mitään. Maa on niin kaunis laulettiin kolmissa joulunaikaan osuneissa läheisten hautajaisissa ja tuo vieläkin kyyneleet silmiin. Mutta aika kuluu. Kuuteen vuoteen emme hakeneet joulukuusta. Nyt lapset halusivat tuon perinteen jatkuvan ja iltahämärissä tänään kävimme hakemassa. Toivorikasta joulunaikaa Sinulle ja kaikille.
Jouluaaton illassa, jotenkin tuntuu mieli herkistyneen - kumminkin. Katsoin tallenteen Ekumeenisesta Joulusta, Piispojen puheineen. Nyt tuntuu että Kirkkoväärtit valitsi oikean sorttisen Piispan Johtajakseen.
Täällä kaupunkiasunnossa vietetään Joulua kahdestaan. Joulusaunaan lähdetään tuota pikaa. Joulutervehdyksiä tulee tasaiseen tahtiin. Entiseltä työnantajalta tuli todella mukava, sydäntä lämmittävä viesti. Tämä ketju on elänyt omaa elämäänsä. Moneen ketjuun verrattuna tämä on saanut olla pahemmilta hyökkäyksiltä rauhassa. Lämmin, kotoinen henki, iloineen ja murheineen on välittynyt aidosti lukijoille. Kiitos siitä kaikille kirjoittajille. Totta kai jonkun pitää "ymmärtää väärin" jonkun kirjoitukset. No antaahan se taustaa sitten muun henkiselle jutustelulle.
Meirikki. Olen iloinen,jos olen voinut antaa edes yhden hymyn aiheen Sinulle, tai jollekin muulle. Tuntuu että elämässäsi on jokin käännekohta. Uskon että se selviää. Voimia Sinulle.
Hyvää Joulua kaikille. Koko poppoolle. Kerätään voimia. Rauhoitutaan ja mietitään. Kun sisimmässä soi Klooria, on ihmisellä hyvä olla. Rakastetaan lähimmäistämme. 1943 kirjoitti:
kuolleita on paljon maailmalla.
Vaan on pakkastakin.
Aamulla ristin käteni, kiitokseksi siitä että ei tarvinut lähteä ajelemaan.
Mitä kylmempi, sitä hitaammin kaikki maatuu.
Riippumatta siitä olenko paikalla.
Rappusilla palaa kynttilä, samalla rappusella jossa rakkaani jalka kävi.- Kednah
hunksz kirjoitti:
kuolleita on paljon maailmalla.
Vaan on pakkastakin.
Aamulla ristin käteni, kiitokseksi siitä että ei tarvinut lähteä ajelemaan.
Mitä kylmempi, sitä hitaammin kaikki maatuu.
Riippumatta siitä olenko paikalla.
Rappusilla palaa kynttilä, samalla rappusella jossa rakkaani jalka kävi.Veljesi handen kirjoituksia.
Kednah kirjoitti:
Veljesi handen kirjoituksia.
on tyyppejä sotkettu toisiinsa.
Hyvää Joulua sinulle, luultavasti juttu jatkuu.- kaunisleski
hunksz kirjoitti:
on tyyppejä sotkettu toisiinsa.
Hyvää Joulua sinulle, luultavasti juttu jatkuu.Pakkasta edelleen -20 asteen seutuvilla, mutta pilvessä on taivas. Eilen illalla jo oli kuu sen näköinen, että ruma ilma on tulossa. Säätiedotuskin lupasi uutta lunta, etelään 20cm ja tänne sisemmäs 10cm, ans'kattoo tuleeko.
Hyvää joulupäivän jatkoa kaikille. - Tase pappa
kaunisleski kirjoitti:
Pakkasta edelleen -20 asteen seutuvilla, mutta pilvessä on taivas. Eilen illalla jo oli kuu sen näköinen, että ruma ilma on tulossa. Säätiedotuskin lupasi uutta lunta, etelään 20cm ja tänne sisemmäs 10cm, ans'kattoo tuleeko.
Hyvää joulupäivän jatkoa kaikille.Täällä Länsi-Suomessa pakkanen on lientynyt -24 asteesta -13 asteeseen. Tuuli on noussut reippaasti puhaltelemaan. Juuri nyt alkoi satelemaan puuterilunta. Onpa luvattu peräti 20 senttiä uutta lunta.
Aattona kävimme Kutuluodossa katsomassa että kaikki on kunnossa, koska päätimme viettää Kaupunki-Joulun. Sitten sen penteleen haipakkaa hakemaan Honkkarista lämpöpatteria välinevarastoon. Oli vanha simahtanut. Viime minuuteilla ehdin sinne. Seuraavaksi olikin vuorossa todeta että yksi suihkuista, jonka putket kulkee alapohjassa hirsiseinän alla, oli tukevasti jäässä. Päätin sulatella sen vasta maanantaina. Se on sentään vain parin minuutin homma. Vannoin että ensi talvena ei jäädy.
Aattona kotona syömistä, löhöämistä,saunottelua ja nukkumaan. Alkon tuotteita ei tipan tippaa. Aamulla selkä niin maan penteleen kipeänä. Vaihteeksi. Johtukohan siitä tipattomuuden sädekehän painosta pään päällä. Juuri kun flunssa hieman hellitti, prakasi tuo selän piru. Ei juuri nyt Joulu naurata.
Huomenna Pojan perheen luokse syömään. Siellä onkin aika vipinä. Sukua tulee laajemmaltakin. Molempien sukulaisia istuu saman pöydän ääreen. Miniä "postasi" että hankittiin kymmenen hengen ruokapöytä. Ei mene laajemmalti vuorosyömiseksi.
Maanantaina sitten työleirille Kutuluotoon. Lumen kolaamista riittää taas moneksi tunniksi. No sulaapa edes vähän ne Kinkun ja Peuran pyllyn jättämät makkaranlisäykset vyötäröltä. Hyötyliikuntaa. Nyt sopisi tulla työkuntoisia vieraita Kutuluotoon. Ei toivoakaan. Jokainen tietää ne pihamaan neliömäärät ja kolattavan lumen määrän. Nyt on Joulu paremmalla puolella. Uutta Vuotta odotellaan. Turkuun täytyy mennä katsomaan Kulttuuripääkaupungin avajaisia Uuden Vuoden Aattona. Uskonpa että on ikimuistoisa tapaus. Nautitaan edes, koska pakolla maksattavat meillä moiset huuhaat. Hyvät Joulun ajan jatkot kaikille. Ylös-ulos ja lenkille. - kaunisleski
Tase pappa kirjoitti:
Täällä Länsi-Suomessa pakkanen on lientynyt -24 asteesta -13 asteeseen. Tuuli on noussut reippaasti puhaltelemaan. Juuri nyt alkoi satelemaan puuterilunta. Onpa luvattu peräti 20 senttiä uutta lunta.
Aattona kävimme Kutuluodossa katsomassa että kaikki on kunnossa, koska päätimme viettää Kaupunki-Joulun. Sitten sen penteleen haipakkaa hakemaan Honkkarista lämpöpatteria välinevarastoon. Oli vanha simahtanut. Viime minuuteilla ehdin sinne. Seuraavaksi olikin vuorossa todeta että yksi suihkuista, jonka putket kulkee alapohjassa hirsiseinän alla, oli tukevasti jäässä. Päätin sulatella sen vasta maanantaina. Se on sentään vain parin minuutin homma. Vannoin että ensi talvena ei jäädy.
Aattona kotona syömistä, löhöämistä,saunottelua ja nukkumaan. Alkon tuotteita ei tipan tippaa. Aamulla selkä niin maan penteleen kipeänä. Vaihteeksi. Johtukohan siitä tipattomuuden sädekehän painosta pään päällä. Juuri kun flunssa hieman hellitti, prakasi tuo selän piru. Ei juuri nyt Joulu naurata.
Huomenna Pojan perheen luokse syömään. Siellä onkin aika vipinä. Sukua tulee laajemmaltakin. Molempien sukulaisia istuu saman pöydän ääreen. Miniä "postasi" että hankittiin kymmenen hengen ruokapöytä. Ei mene laajemmalti vuorosyömiseksi.
Maanantaina sitten työleirille Kutuluotoon. Lumen kolaamista riittää taas moneksi tunniksi. No sulaapa edes vähän ne Kinkun ja Peuran pyllyn jättämät makkaranlisäykset vyötäröltä. Hyötyliikuntaa. Nyt sopisi tulla työkuntoisia vieraita Kutuluotoon. Ei toivoakaan. Jokainen tietää ne pihamaan neliömäärät ja kolattavan lumen määrän. Nyt on Joulu paremmalla puolella. Uutta Vuotta odotellaan. Turkuun täytyy mennä katsomaan Kulttuuripääkaupungin avajaisia Uuden Vuoden Aattona. Uskonpa että on ikimuistoisa tapaus. Nautitaan edes, koska pakolla maksattavat meillä moiset huuhaat. Hyvät Joulun ajan jatkot kaikille. Ylös-ulos ja lenkille.meni rauhallisesti, pelaillen tyttärien ja tyttärenpojan kanssa, pojan lahjaksi saamaa peliä.
Syötiin ja juotiin pukin tuomaa Glögiä, siinä oli liikaa volyymejä, kävi päähän, joten join vain yhden lasillisen. Makeisia kului aikalailla. Tänään on kutsuttu nuoremman tyttären luokse joulupäivä aterialle. Pitää mennä taxilla, tytär olisi kyllä hakenut, mutta juuri aattona ei auto käynnistynyt, kun oli liikaa pakkasta ja puuttuu lämmityslaite.
Tästä päivästä tulee eläin täyteinen , koska tyttärellä on neljä kissaa ja kaksi koiraa, eli sylitettäviä on. Minä kun rakastan kissoja. Koirat tosin saavat vain silittelyä.
Tapaninpäivä onkin sitten vanhimman tyttären ja poikansa luona, varmaan taas pelattava jotain lautapeliä. - 1943
Tase pappa kirjoitti:
Täällä Länsi-Suomessa pakkanen on lientynyt -24 asteesta -13 asteeseen. Tuuli on noussut reippaasti puhaltelemaan. Juuri nyt alkoi satelemaan puuterilunta. Onpa luvattu peräti 20 senttiä uutta lunta.
Maanantaina sitten työleirille Kutuluotoon. Lumen kolaamista riittää taas moneksi tunniksi. No sulaapa edes vähän ne Kinkun ja Peuran pyllyn jättämät makkaranlisäykset vyötäröltä. Hyötyliikuntaa. Nyt sopisi tulla työkuntoisia vieraita Kutuluotoon. Ei toivoakaan. Jokainen tietää ne pihamaan neliömäärät ja kolattavan lumen määrän. Nyt on Joulu paremmalla puolella. Uutta Vuotta odotellaan. Turkuun täytyy mennä katsomaan Kulttuuripääkaupungin avajaisia Uuden Vuoden Aattona. Uskonpa että on ikimuistoisa tapaus. Nautitaan edes, koska pakolla maksattavat meillä moiset huuhaat. Hyvät Joulun ajan jatkot kaikille. Ylös-ulos ja lenkille.minäkin, mutta lunta ei vielä täällä sisämaassa satele, pakkasta on noin 10 astetta. Vietän rauhallista hetkeä, koska lapset lähtivät vierailulle. Samalla ihailen joulukuustamme, melko hyvin onnistuimme, vaikka oli jo hämärää, kun sen haimme. Luntakin oli oksilla. Kymmenen hengen pöytää ei kotiimme juuri nyt mahtuisi, mutta mahtuihan tuo joulukuusi, vaikka ensin epäilin. Tuosta lumitouhustasi muistin, että pitäisi minunkin kolata toinen autopaikka paremmin. Voi olla, että ulkoliikuntani jääkin siihen. Hyvää joulun jatkoa kaikille, huomista pidemmälle en ole elämäni suunnitellut.
- demeter
Luin tuolla jo aikaisemmin tilanteestasi, mutta kun ketju oli auttamattoman vanha, en tainnut laittaa edes terveisiä, kiitoksista puhumattakaan. Ihan tuli tippa silmään tuosta kehumestasi. Sinulla ja Korppiksella on temperementtia, eikä 1943:aan niele mitä tahansa, en voi kuin ihailla teitä, että olette jaksaneet.
Voimia ja jaksamista sinulle myös tämänhetkisessä tilanteessasi. Luotan kyllä siihen, että vielä tulet takaisin - kunhan vähän vedät henkeä. Persoonat on täällä lujilla - tämmöset nyhveröt kuin mä, pärjäävät pikkusen paremmin, mutta onhan sitä "palautetta" ja opastusta tullut meikäläisellekin... - haujahauhaukkuu
demeter kirjoitti:
Luin tuolla jo aikaisemmin tilanteestasi, mutta kun ketju oli auttamattoman vanha, en tainnut laittaa edes terveisiä, kiitoksista puhumattakaan. Ihan tuli tippa silmään tuosta kehumestasi. Sinulla ja Korppiksella on temperementtia, eikä 1943:aan niele mitä tahansa, en voi kuin ihailla teitä, että olette jaksaneet.
Voimia ja jaksamista sinulle myös tämänhetkisessä tilanteessasi. Luotan kyllä siihen, että vielä tulet takaisin - kunhan vähän vedät henkeä. Persoonat on täällä lujilla - tämmöset nyhveröt kuin mä, pärjäävät pikkusen paremmin, mutta onhan sitä "palautetta" ja opastusta tullut meikäläisellekin...ja pitääkin olla temperamenttia.
Silti ei pitäsi unohtaa, että me muutkin olemme tuntevia, älyllä ja tietämyksellä varustettuja, tasa-arvoisia ihmisiä.
Eikä, minusta, turha tappelu kenenkään osakkeita täällä nosta, päinvastoin.
Meirikkiä on ikävä minullakin, melkein aina. - demeter
haujahauhaukkuu kirjoitti:
ja pitääkin olla temperamenttia.
Silti ei pitäsi unohtaa, että me muutkin olemme tuntevia, älyllä ja tietämyksellä varustettuja, tasa-arvoisia ihmisiä.
Eikä, minusta, turha tappelu kenenkään osakkeita täällä nosta, päinvastoin.
Meirikkiä on ikävä minullakin, melkein aina."haujahauhaukkuu", joten miten voisin "tuntea" sinut ja muut "älyllä ja tietämyksellä varustetut, tasa-arvoiset ihmiset" kun kirjoitatte eri nimimerkeillä ? Sinä tosin olet tainnut opettaa minua ennenkin...
Ja onhan tuo koettu, että jos antaa palautetta, etenkin myönteistä, siitäkin vedetään tilille. Ja siitä, jos yrittää ottaa opikseen ja pitää suunsa supussa. On tää niin vaikeeta... demeter kirjoitti:
"haujahauhaukkuu", joten miten voisin "tuntea" sinut ja muut "älyllä ja tietämyksellä varustetut, tasa-arvoiset ihmiset" kun kirjoitatte eri nimimerkeillä ? Sinä tosin olet tainnut opettaa minua ennenkin...
Ja onhan tuo koettu, että jos antaa palautetta, etenkin myönteistä, siitäkin vedetään tilille. Ja siitä, jos yrittää ottaa opikseen ja pitää suunsa supussa. On tää niin vaikeeta...Vastaa vain mukaviin aloituksiin.
;)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
Vastaa vain mukaviin aloituksiin.
;)
H.kesken kaiken, ellet sitten sinä ole asialla...
En ole kerennyt edes noihin sinun ketjuihin, mutta jospa ensi vuoden puolella taas saan tuon kevyemmän vaihteen päälle -
- hvannadalshnukur
kaikki on hienosti.
Nuorempi poika nukkuu tuossa miniäkokelaan kanssa, koiransa, suuri ja rakastava on käytetty aamupissallaan.
Kahvit keitetty ja vanhempi poika sitä istuu juomassa.
Elämä on tyytyväistä ja täyteläistä.
Mitä nyt koiralla on suuri huoli, paimenkoira kun on, laumastaan.
Se hassu kulkee jokaista vartioimassa ja ajamassa meitä kokoon :D- kaunisleski
sää on melkoinen. Pakkasta -15 ast. "Lunta tuiskuttaa on raikas talvisää", kuten laulussa sanotaan.
Nyt se tuisku keli sittenkin tuli, mitä säätiedot ovat ennustelleet. Ilma on ihan sakeana lumesta, näkyvyys huono. Ikävää, että moni tänään kotiutuu joulun vietosta noin huonossa kelissä. Nyt tarvitaan malttia matkantekoon. Saapas nähdä tuleeko lähdettyä ulkoilemaan, kylmähän siellä on kun tuo myrsky lisää pakkasen purevuutta.
HYVÄÄ TAPANIN PÄIVÄÄ kaikille. - kaunisleski
kaunisleski kirjoitti:
sää on melkoinen. Pakkasta -15 ast. "Lunta tuiskuttaa on raikas talvisää", kuten laulussa sanotaan.
Nyt se tuisku keli sittenkin tuli, mitä säätiedot ovat ennustelleet. Ilma on ihan sakeana lumesta, näkyvyys huono. Ikävää, että moni tänään kotiutuu joulun vietosta noin huonossa kelissä. Nyt tarvitaan malttia matkantekoon. Saapas nähdä tuleeko lähdettyä ulkoilemaan, kylmähän siellä on kun tuo myrsky lisää pakkasen purevuutta.
HYVÄÄ TAPANIN PÄIVÄÄ kaikille.aina vaan sataa. Kohta ei pääse ovesta ulos, kunnei huoltomiehiä oo näkyny. Täytyy varmaa ite lähtee lumitöihi...
- meeriamanda
kaunisleski kirjoitti:
aina vaan sataa. Kohta ei pääse ovesta ulos, kunnei huoltomiehiä oo näkyny. Täytyy varmaa ite lähtee lumitöihi...
Aivan valtaisaa on ollut lumentulo täälläkin, eipä ole mihinkään tarvinnut poiketa. Ei edes kauppaan :)
Eivät lähteneet tapaninvieraanikaan ajelemaan , yli satakilometriä reilusti sivu, jätettiin täydellä ymmärryksellä myöhempään ajankohtaan.
Kyllä täälä äsken lakkasi kolaus, moneskohan kerta tällepäivälle? Pikkutraktoreillahan ne huristelee, vaan liekö pientäpiruakin kun aurauksessaan kuin "vahingossa" jättävät parkkipaikalla autojen taakse muhevat lumikinokset! Mies kävi lapioimassa kohdaltaan lumivallin pois, ettei aamulla aikaisin olisi vielä isompi.
Johan he varmasti neljänjälkeen tekevät seuraavat tuuppauksensa ja töihinkin on autolla päästävä.
Anna olla kolaamiset, yhtiövastikkeessa maksat siitäkin. - kaunisleski ejk
meeriamanda kirjoitti:
Aivan valtaisaa on ollut lumentulo täälläkin, eipä ole mihinkään tarvinnut poiketa. Ei edes kauppaan :)
Eivät lähteneet tapaninvieraanikaan ajelemaan , yli satakilometriä reilusti sivu, jätettiin täydellä ymmärryksellä myöhempään ajankohtaan.
Kyllä täälä äsken lakkasi kolaus, moneskohan kerta tällepäivälle? Pikkutraktoreillahan ne huristelee, vaan liekö pientäpiruakin kun aurauksessaan kuin "vahingossa" jättävät parkkipaikalla autojen taakse muhevat lumikinokset! Mies kävi lapioimassa kohdaltaan lumivallin pois, ettei aamulla aikaisin olisi vielä isompi.
Johan he varmasti neljänjälkeen tekevät seuraavat tuuppauksensa ja töihinkin on autolla päästävä.
Anna olla kolaamiset, yhtiövastikkeessa maksat siitäkin.mutta ambulanssin ym. pitäis päästä pihaan jos joku tarvitsee. Mutta olkoon. Meilläkin meni kelien takia joulusuunnitelmat ihan mönkään. Mutta nythän se joulu on ohi.
- kaunisleski
kaunisleski ejk kirjoitti:
mutta ambulanssin ym. pitäis päästä pihaan jos joku tarvitsee. Mutta olkoon. Meilläkin meni kelien takia joulusuunnitelmat ihan mönkään. Mutta nythän se joulu on ohi.
Tänään on Hannu, Hannes ja Hans nimipäiväsankareita. Onnea heille.
Lunta on kyllä tullut riittävästi, koko talven lumet tuli yhden vuorokauden aikana. Oli sentään yön aikana piha-alue aurattu.
Pakkasta on -13 ast. Pilvessä kaiketi, koska luvassa on lisää lunta. - mie....
kaunisleski kirjoitti:
Tänään on Hannu, Hannes ja Hans nimipäiväsankareita. Onnea heille.
Lunta on kyllä tullut riittävästi, koko talven lumet tuli yhden vuorokauden aikana. Oli sentään yön aikana piha-alue aurattu.
Pakkasta on -13 ast. Pilvessä kaiketi, koska luvassa on lisää lunta.Aika kulkee kohta 2011. Mikä onkaan aika, meidän omissa tietokoneissa. Muistan kaksivuotiaasta lähtien elämän vaiheet, joita on paljon niinkuin meillä kaikilla.
Tätä päivää olen tehnyt lumitöissä ja kasvihuoneen lämpö korjauksessa (tuhkaa putkissa).
Muruselle soitin hetki sitten. Pakkasta on 7 ja taivas sininen siis kova pakkanen tulossa valoisaa on vielä pari tuntia. mie.... kirjoitti:
Aika kulkee kohta 2011. Mikä onkaan aika, meidän omissa tietokoneissa. Muistan kaksivuotiaasta lähtien elämän vaiheet, joita on paljon niinkuin meillä kaikilla.
Tätä päivää olen tehnyt lumitöissä ja kasvihuoneen lämpö korjauksessa (tuhkaa putkissa).
Muruselle soitin hetki sitten. Pakkasta on 7 ja taivas sininen siis kova pakkanen tulossa valoisaa on vielä pari tuntia.vaan ei ole murunen soittanut.
-7 pakkasta, ainoa Omenapuu ei erotu, lumimöykystä päätellen nuolee Routaa.
Minullakin vähän valaistuu, tiedän että tietokoneeni aika vaihtuu, kerran sekunnissa.
Tuhkaa ei ole putkissa, Kinkku on rasvainen.
Menneisyys unohtuu ja hyvä niin, tulevaisuus hohtaa ruusunpunaisena.- aika-.,-.,-,-.,-.-
hunksz kirjoitti:
vaan ei ole murunen soittanut.
-7 pakkasta, ainoa Omenapuu ei erotu, lumimöykystä päätellen nuolee Routaa.
Minullakin vähän valaistuu, tiedän että tietokoneeni aika vaihtuu, kerran sekunnissa.
Tuhkaa ei ole putkissa, Kinkku on rasvainen.
Menneisyys unohtuu ja hyvä niin, tulevaisuus hohtaa ruusunpunaisena.Tulevaisuus on "herran" käsissä, menneisyys ei (koskaan ) poistu, tietokoneeni aika on miljardeja sec-aika, tuhkaa voi tulla ja on jo-- rasva jne on hyvä sokeri tautiselle (2) vihannekset myrkkyä.
Tulevaisuus--aika näyttää, sillä aika määrää elämän. aika-.,-.,-,-.,-.- kirjoitti:
Tulevaisuus on "herran" käsissä, menneisyys ei (koskaan ) poistu, tietokoneeni aika on miljardeja sec-aika, tuhkaa voi tulla ja on jo-- rasva jne on hyvä sokeri tautiselle (2) vihannekset myrkkyä.
Tulevaisuus--aika näyttää, sillä aika määrää elämän.mitä käsissäni on.
Tiedän, myös, ihan hyvin löysän näppäimenkin, joka edessäsi on, siinä lukee Enter.
Osta pikaliimaa.- lima-.,.-.
hunksz kirjoitti:
mitä käsissäni on.
Tiedän, myös, ihan hyvin löysän näppäimenkin, joka edessäsi on, siinä lukee Enter.
Osta pikaliimaa.Onko aika pikaliima, niin suomalaiset tietävät---liima, mitä tarkoitat? Liima voi olla hyvä elämässä.
- 7+11
hunksz kirjoitti:
mitä käsissäni on.
Osta pikaliimaa.Minä tiedän vielä paremman keinon, pysy helvetti vieköön pois tältä palstalta, kas kun et ehdi valvoa omia avaamisiakaan, voi hännystelijät hyvinkin kadota!
7+11 kirjoitti:
Minä tiedän vielä paremman keinon, pysy helvetti vieköön pois tältä palstalta, kas kun et ehdi valvoa omia avaamisiakaan, voi hännystelijät hyvinkin kadota!
tuntuu olevan tosi vihaisia kirjoittajia, jatkuvasti ajetaan muita pois ja kettuillaan milloin mistäkin.
Omistatko sinä tämän palstan ja se oikeuttaa päättämään kuka täällä saa kirjoittaa?7+11 kirjoitti:
Minä tiedän vielä paremman keinon, pysy helvetti vieköön pois tältä palstalta, kas kun et ehdi valvoa omia avaamisiakaan, voi hännystelijät hyvinkin kadota!
että mimä kiinnostan.
Ainakin samaan tapaan kuin 50 palstalla.
Olen iloinen siitä että et ole vanha 60 , vaan tuli palaa vieläkin sisälläsi.
Enemmän nauttisin siitä että polttaisit ajatuksiani etkä vain henkilöäni.
Pääasia on kuitenkin että et alennu nössökirjoituksiin.
Ystäväsi
H.
mukava.
Ei kolota mistään ja lonkkaleikkausta ei tarvitse pelätä vieläkään.
Soittelin muruselle.
Ja tuota.. taas tulee lunta.
Huomenna on elämäni viimeinen päivä.
H.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191682En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321565- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262