Minulle sattui työtapaturma jonka johdosta olen sairaslomalla.Vakuutusyhtiö pohjola on laittanut kelalle viivästystodistuksen jonka johdosta kela maksaa minulle sairaspäivärahaa.Kysynkin että voidaanko minulta periä takaisin saamani sairaspäiväraha koska pohjolan mielestä vammani ei ole voinut syntyä kyseisessä työssä (sormen jänne repeentyi ja putkiluun murtuma).Vamma tuli kiven nostossa hautausmaalla.Lääkärikulut pohjola on maksanut mutta ei magneetti kuvausta(maksoin itse) ja siitä selvisi vamman vakavuus. Nyt huolettaa että voiko pohjola kieltäytyä päivärahan maksusta ja kela perii minulta takaisin maksamansa päivärahat? Koska pohjola ei maksanut magneettikuvausta tein siitä valituksen ja sen käsittelyaika on n.6kk.
sairaspäivärahan takaisinperintä?
2
1029
Vastaukset
- giuso
ei voi. mikäli kela on katsonut että sinulla on oikeus sairauspäivärahaan niin näin on. jos pohjolasta tulisi myöntöpäätös niin pohjola maksaa sitten kelalle korvauksen ja erotuksen sulle (vakuutusyhtiöiden korvaukset yleensä huomattavasti suuremmat kuin päiväraha) mikäli pohjolasta hylky niin sinun ei tarvitse mitään minnekään ilmotella ellei sitten työnantaja ole maksanut palkkaa, silloin toimitat vain päätöksen kelaan jotta voivat maksaa myös työnantajalle osuutensa.
- Karsbe
Ihmettelen tuotakäytäntöä koska vak.yhtiö liikelaitos. Kela ei. Mitä tekemistä kelalla on vak.yhtiöiden kanssa. Vakuutusyhtiöt pitkittää korvausvelvollisuuttaan,voin verrata suoraan kiusaamiseen. Tapaturman kärsinyttä ei halutakaan työkykyiseksi. Ainakaan itse en ole saanut sitä tunnetta. Maksa vaan kaikki toimenpiteestäkin itse sekä kuntoutus(fysioterapia). Vääntöä käyn parhaillaan vak yhtiön kanssa korvattavuudesta. Oikea polvi itsellä työtapaturma. Vak.yhtiö todennut nivelrikko sairauden. Lääkäriltä pyysin kirjoittamaan sairaslomaa tuolla perusteella jos etiikka antaa myöten. Naurahti. Ihme kuvioita saa harjoittaa tässä maassa. Ei logiikkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569