sairaspäivärahan takaisinperintä?

jdhdg

Minulle sattui työtapaturma jonka johdosta olen sairaslomalla.Vakuutusyhtiö pohjola on laittanut kelalle viivästystodistuksen jonka johdosta kela maksaa minulle sairaspäivärahaa.Kysynkin että voidaanko minulta periä takaisin saamani sairaspäiväraha koska pohjolan mielestä vammani ei ole voinut syntyä kyseisessä työssä (sormen jänne repeentyi ja putkiluun murtuma).Vamma tuli kiven nostossa hautausmaalla.Lääkärikulut pohjola on maksanut mutta ei magneetti kuvausta(maksoin itse) ja siitä selvisi vamman vakavuus. Nyt huolettaa että voiko pohjola kieltäytyä päivärahan maksusta ja kela perii minulta takaisin maksamansa päivärahat? Koska pohjola ei maksanut magneettikuvausta tein siitä valituksen ja sen käsittelyaika on n.6kk.

2

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giuso

ei voi. mikäli kela on katsonut että sinulla on oikeus sairauspäivärahaan niin näin on. jos pohjolasta tulisi myöntöpäätös niin pohjola maksaa sitten kelalle korvauksen ja erotuksen sulle (vakuutusyhtiöiden korvaukset yleensä huomattavasti suuremmat kuin päiväraha) mikäli pohjolasta hylky niin sinun ei tarvitse mitään minnekään ilmotella ellei sitten työnantaja ole maksanut palkkaa, silloin toimitat vain päätöksen kelaan jotta voivat maksaa myös työnantajalle osuutensa.

• Karsbe

Ihmettelen tuotakäytäntöä koska vak.yhtiö liikelaitos. Kela ei. Mitä tekemistä kelalla on vak.yhtiöiden kanssa. Vakuutusyhtiöt pitkittää korvausvelvollisuuttaan,voin verrata suoraan kiusaamiseen. Tapaturman kärsinyttä ei halutakaan työkykyiseksi. Ainakaan itse en ole saanut sitä tunnetta. Maksa vaan kaikki toimenpiteestäkin itse sekä kuntoutus(fysioterapia). Vääntöä käyn parhaillaan vak yhtiön kanssa korvattavuudesta. Oikea polvi itsellä työtapaturma. Vak.yhtiö todennut nivelrikko sairauden. Lääkäriltä pyysin kirjoittamaan sairaslomaa tuolla perusteella jos etiikka antaa myöten. Naurahti. Ihme kuvioita saa harjoittaa tässä maassa. Ei logiikkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      275
      17660
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12552
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6252
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      40
      5273
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      85
      5094
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      59
      4213
    7. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      70
      4036
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      60
      3810
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      105
      3732
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3199
    Aihe