Kokemuksia? Onko teillä käynyt ajallaan? Lain mukaan kiinteistönomistajan tulee tilata nuohous, ellei nuohooja tule oma-aloitteisesti, eli meilläkin vuoden välein. Ennen tuli, mutta vakionuohooja jäi eläkkeelle. Yritin tilata, mutta ei sopinut antaa aikaa elokuussa. Kolme kuukautta sitten. Sanoi, että tullaan kyllä. Eikä ole näkynyt, joulukuu alullaan kohta. Soitin siis uudestaan, kun päivittäin pitää puuta polttaa, että mökki lämpiää.
Lain mukaan olen vastuussa taloni hormien nuohouksesta kerran vuodessa, mutta kuka on, jos en saa nuohousta vaikka sitä olen yrittänyt tilata? Kelle pitäisi valittaa, kun nuohooja ei antanut aikaa, vaikka sitä pyysin? Kehtasi vielä sanoa, kun uhkasin tilata ison kaupungin yrittäjän, että ei ne tule, kun täällä on piirinuohooja käytössä!
Eli , pahin mahdollinen skenaario: jos piippuuni syttyisi nokipalo, syynä olisi nuohouksen puute, ja siihen on syynä nuohoojan kieltäytyminen nuohouksesta soitoista huolimatta. Eli vastuuhan on silloin nuohoojan. Mahtaa palotarkastajaa ja muuta väkeä kiinnostaa tällainen touhu. Laki jättää vastuun minulle, mutta nuohoojan ei siis tarvitse tulla, vaikka kutsuttaisi?
Miten toimii nuohous Orimattilassa?
12
3339
Vastaukset
- takanlämmittäjä
toimii ja toimii, aika hankalasti kuulemma - tee kuten minä - soitin itsekin ennen syksyä samoihin aikoihin, kun kuulin edellisen jääneen eläkkeelle - silloin sanoivat, että tulevat laittamaan lapun postilaatikkoon, kun ovat nurkilla - ei tapahtunut mitään.
Syykin selvisi ihan puhelinsoitolla - uudet kaverit ei saaneet mitään rekisteriä kohteista, eli ovat säntäilleet kuulemma paikasta toiseen siitä asti kun aloittivat, sen mukaan mistä eniten soitellaan - mukavia kavereita ovat, jos tiedustelet tilannetta. Laitoin meidän alueen hepulle tekstarin, soitti takaisin ja sovittiin aika.
Joissain paikoissa ei oltu nuohottu kolmeen neljään vuoteen kuulemma, mutta sehän on talonomistajan omaa typeryyttä, jos jättää asiat hoitamatta, ei nuohoojan.
No, sain ajan varattua ja kaveri on tulossa ensi viikolla. Lämmittää ei vain saa samana aamuna, vaikka olisi kuinka pakkanen :)
Tietääkö kukaan, tekeekö joku paikallinen peltiseppä piipunhattuja?? Netissä kiskovat niistä kamalia hintoja. - jossaismustaamiestä
on nykyään paljon, monella paikkakunnalla. Se on aivan sata että itse olet vastuussa jos talo palaa. Näin se laki on ruuvattu eikä paloturvallisuus tällä ainakaan parane!
- keleoeoe
1992 muutettu rivitaloon,takka on, nuohooja käynnyt 0 kertaa.
koneellinen poistoilma,kanavat puhdistettu myös 0 kertaa,näin orimattilassa! - röörit tukossa
keleoeoe kirjoitti:
1992 muutettu rivitaloon,takka on, nuohooja käynnyt 0 kertaa.
koneellinen poistoilma,kanavat puhdistettu myös 0 kertaa,näin orimattilassa!Nokikolaria sutaria poikaa vaan eipä näy röörin rassaajaa, ja ei niille lehtijutun mukaan saa soittaa kun työt häiriintyy. Tilaan kohta sutarin jostakin ulkopaikkakunnalta.
- uhiiki
Ei Orimattilassa mitään kiertävää nokisutaria ole, että turha odotella. Jos moisen haluaa niin kannattaa heinä-elokuussa ruveta soittelemaan. Meillä on 10 vuoden aikana käynyt nuohooja 2 kertaa. Palotarkastaja ei kertaakaan. Ihan turha olettaa, että kukaan tulee jos et itse pyydä. Sellainen kylä on Orimattila. Tietysti jos olet hyvää pataa nuohoojan kanssa tai muuten vaan tuttu niin taitaa kiertää kyllä säännöllisesti käymässä.
- me vaan
muutettiin syksyllä Olaan ja pari viikkoa sitten soitettiin nuohoojalle aamulla 9 aikaan, nuohooja valitteli, ettei ihan heti kerkiä, menee tunti... ja 12 aikaan oli piiput nuohottu :)
- puhtaat piiput
me vaan kirjoitti:
muutettiin syksyllä Olaan ja pari viikkoa sitten soitettiin nuohoojalle aamulla 9 aikaan, nuohooja valitteli, ettei ihan heti kerkiä, menee tunti... ja 12 aikaan oli piiput nuohottu :)
nokisutari on meillä käynnyt ilman mitään tilauksia monet vuodet. Jos ei ole paikalla kun tulee niin jättää laatikkoon viestin ,että koska tulee. Maaliskuuta odotellessa ja sutaria!
- ??iihmettelijä??
puhtaat piiput kirjoitti:
nokisutari on meillä käynnyt ilman mitään tilauksia monet vuodet. Jos ei ole paikalla kun tulee niin jättää laatikkoon viestin ,että koska tulee. Maaliskuuta odotellessa ja sutaria!
vaan ole kuulunut:( 2v. tulee maaliskuussa kun on nuohottu viimeksi, lehti kielsi soittelemasta nuohoojan perään kun niiden aika menee kuulemma puheluihin vastaamiseen!!
Nyt on mitta täynnä odotteluun ja soitto lähtee huomenna:O Vanhan sutarin lopetettua en tiedä mitä ne ukot sutii mutta ei ainakaan näköjään piippuja!!! - Kankaanmäki
??iihmettelijä?? kirjoitti:
vaan ole kuulunut:( 2v. tulee maaliskuussa kun on nuohottu viimeksi, lehti kielsi soittelemasta nuohoojan perään kun niiden aika menee kuulemma puheluihin vastaamiseen!!
Nyt on mitta täynnä odotteluun ja soitto lähtee huomenna:O Vanhan sutarin lopetettua en tiedä mitä ne ukot sutii mutta ei ainakaan näköjään piippuja!!!Tuli lappu postilaatikkoon oli jätetty soittopyyntö.Tuli niinkuin sovittiin työ tehtiin huolella ja siististi eikä hintakaan päätä huimannut.
- Maalainen
Kankaanmäki kirjoitti:
Tuli lappu postilaatikkoon oli jätetty soittopyyntö.Tuli niinkuin sovittiin työ tehtiin huolella ja siististi eikä hintakaan päätä huimannut.
Juuri soitin nuohoojalle ja keskiviikkona lupasi tulla, enpä mistään ole näin nopeasti nuohoojaa saanut!!!
- tosionvaionko
Nuohooja on aina tullut kun olen soittanut. Ja olen saanut myös toivomalleni viikolle. Ei ongelmaa. Nyt valitettavasti tämä Järvenpään poika nuohosi viimeisen kerran. Oli oikein asiallinen heppu. Kukahan tulee tilalle?
- vedoton
Tulihan se sutari, kävi katolla, ja putsaili uunin ja hellan. Hellan kylki oli aivan musta tuon kaverin jäljiltä ja tuhkat edelleen alaluukussa ??? kun mies oli mennyt menojaan.
Se kaveri, joka ajoi sillä ameriikan letukalla, joka aiemmin nuohosi....oli tosi ammattilainen. Pahus kun jäi eläkkeelle, no mukavia eläkepäiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505167Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672945Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2871466Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781106Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924