Gradun pituus

Jeee234

Teen sovelletun matikan gradua. Vaikuttaa aika vahvasti, että saan kaiken tarpeellisen sanottua 40 sivussa. Onko se liian vähän mielestänne? Valitettavasti meillä ei ole mitään gradupiiriä tai vastaavaa, jossa voisi kysellä. Sivuja saisin nopeasti lisää noin 20 tarpeen vaatiessa, mutta en usko, että se parantaisi graduni laatua.

Asia on suurelta osin hyvinkin painavaa, yhden sivun lukemiseen saattaa kulua useita tunteja.

7

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • an englishman

      Mä olen käsittänyt niin, etteivät matikan gradut ole välttämättä sivumääräisesti pitkiä. Olenpa joskus nähnyt matikan väikkärin, joka taisi olla hilkun verran päälle 70 sivuinen.

      Itse kirjoitin humanistina päälle 100 sivuisen gradun, mutta nämähän tosiaan ovat varsin alakohtaisia asioita.

      • Silkkaa loruilua

        Kyllä 70-sivuinen matematiikan väikkäri on jo loruilua. Lyhimmät lienevät 10-15 sivua.


    • xyzqwerty

      Koska kyse on matikasta, ei toi 40 sivua välttämättä liian vähän ole.
      Etenkin jos se 40 sivua on täyttä asiaa tiiviissä muodossa.

      Käy tutustumassa muiden tekemiin graduihin matikasta ja yritä suhteuttaa siihen...

    • yökyöpeli123456

      Itse olen huomannut sen että eri aineiden gradujen pituuksissa on paljonkin eroa. Humanisti puolella tiedän useammankin henkilön jolla gradu on ollut sen 100-120 sivua pitkä, omalla kaupallisella puolella se gradujen keskiverto pituus on ollut 70-90 välillä ja tyttöystävän matematiikan gradu taisi olla jotain hieman alle 50 sivua ja melko hyvin arvosanankin hän siitä sai.

    • Stu Pidass

      Tähän on olemassa vain yksi neuvo: KYSY OMASTA TIEDEKUNNASTASI!!!!

      • Jeee234

        Ainakin oma ohjaajani arvostaa, että ottaa itse asioista selvää (tällä on vaikutusta arvosanaan). Tunnen muutenkin suunnilleen tyypit tiedekunnastani, ja toki kysyisin heiltä, jos näkisin sen parhaaksi.

        Teen "yksin" gradua eli en ehdi käydä missään yliopistolla muitten opiskelijoiden kanssa vaihtamassa kuulumisia, joten välillä on muutenkin kiva kirjoittaa tänne, vaikka asia ei olisi niin korkealentoista.

        T: aloittaja


      • Kirjastosta
        Jeee234 kirjoitti:

        Ainakin oma ohjaajani arvostaa, että ottaa itse asioista selvää (tällä on vaikutusta arvosanaan). Tunnen muutenkin suunnilleen tyypit tiedekunnastani, ja toki kysyisin heiltä, jos näkisin sen parhaaksi.

        Teen "yksin" gradua eli en ehdi käydä missään yliopistolla muitten opiskelijoiden kanssa vaihtamassa kuulumisia, joten välillä on muutenkin kiva kirjoittaa tänne, vaikka asia ei olisi niin korkealentoista.

        T: aloittaja

        No kai sinä nyt edes yhtenä päivänä ehdit siellä koulun kirjastossa käydä, vaikka lauantaina?

        Käyt siellä ja menet sinne oman aineesi graduhyllyyn ja katsot vähän sitä gradujen paksuutta ja muutamasta ohuesta ja keskiverrosta katsot sen tarkan sivunumeron ja teet sitten sen oman päätöksen siitä kuinka paljon niitä sivuja oikein tarvitaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe