olenpa kuullut ettei siellä pietä oppilaiden voinnista huolta.Kiusaajat kiusaavat eikä mitään asialle tehdä!
kannattasko ennenkuin on liian myöhäistä!
savikannan koulu
12
1303
Vastaukset
- LAPSENI KOULU
Onko tietoja kiusaajista,sillä tuollaiseen pitää puuttua ja heti paikalla...
- asiasta keskustellut
asiasta en paremmin nimillä tiedä mutta tällä hetkellä on kuulemma 7 lasta kiusaamisen kohteena ja opettajat eivät tee mitään,on varmaankin menossa poliisi asiaksi.
- lapset ensin
asiasta keskustellut kirjoitti:
asiasta en paremmin nimillä tiedä mutta tällä hetkellä on kuulemma 7 lasta kiusaamisen kohteena ja opettajat eivät tee mitään,on varmaankin menossa poliisi asiaksi.
Tuossa nyt mitään uutta ole ettei opet puutu asiaan.
Tarttee vissiin hengenlähtö olla lähellä ennenkuin asialle tehdään jotain.
Kunhan oma muksu astuu ko.kouluun niin takaan että höyhenet pölisee jos
kiusaa tai joutuu kiusatuksi.
Muistakaa tämä: Opella on esimies, ja esimiehelläkin on esimies.
- Vanhempi stara
Sellastahan se siellä on, ja on aina ollutkin! Silloinkin 1967 kun minä siellä koulu-uraani aloittelin niin eikö vaan se Keinäsen hulttiopoika kiusannut kaikkia. Eikä opettajien esimies, reksi Kalju-Huhta, tehnyt mitään! No, niistettiin kavereiden kanssa sitä Keinästä kerran koulun jälkeen siinä sivukirjaston rapujen alla niin kiusaaminen loppu laakista! Mutta ininä jatkuu näköjään edelleen...
- Paikkakuntalainen
Kiusaamiseen on puututtava heti! Tai oikeammin kiusaamisesta puhuminenkin on lopetettava ja toimittava niin, kuin paikallinen poliisi on jo muutaman kerran lehdissä kirjoittanut. Koulu on tietenkin ensisijainen puuttuja mutta jos koulu ei pysty tai puutu niin ei kannata jäädä odottelemaan pitkäsksi aikaa. Aika useinhan se kiusaamiseksi kutsuttu on oikeasti pahoinpitelyä, uhkailua, tavaroitten särkemistä tai tavaroitten varastamista ja ne ovat selkeitä rikoksia, ei mitään kiusaamista eli niistä ilmoitus poliisille vaan niin alkaa tapahtua. Tekijät vanhempineen kuulustellaan ja sen jälkeen juttu etenee sosiaalipuolelle lastensuojeluun jne. Näin tapahtuu vaikka tekijät ovatkin alle 15v, sen takia ei ilmoitusta kannata epäillä.
- Savikannankoulu best
Yhteys vain oman luokan opettajaan tai koulun rehtoriin, jos tiedät nimeltä kyseiset kiusaajat, mutta kannattaa kysyä omalta kullannupulta, mitä hän itse tekee, ettei vain asia käänny toisinpäin. Omia lapsiani syytettiin aikoinaan koulukiusaamisesta ja vyyhtiä kun alettiin purkamaan, äiti joka syytti kyseisestä asiasta, saikin huomata oman lapsensa olevan koulukiusaaja. Savikannan koululla hyvät ja tunnolliset opettajat. On vanhempien asia ottaa asiat esille, jos tallaista huomataan, hehän niitä oikeita kasvattajia ovat.
- paikkakuntalainen
Nimenomaan näin. ns. kiusaamistapaukset on heti perattava ja tekijöitten toimiin puututtava ja lopetettava. Eikä aina kannata uskoa sitä ensimmäistä tarinaa vaikka se olisikin usein helpoin tie. Jokainen meistä tietää, että lapsilla on korostunut oikeudentunto ja siksi se oikea totuus tuilisi saada selville ja toimia sen mukaan muuten pettymykset voivat olla koko elämän kestäviä. Joka tapauksessa puuttumisen on tapahduttava nopeasti, toisen sortaminen, kiusaaminen ja siten rikoksen uhrina pitäminen ei saa jatkua.
- kyrpiintynyt!
"ei meidän lapsi " on yleisin mitä kuulee tuolla tälläisissä tilanteissa. ei vaan uskalleta hyväksyä tosiseikkaa että se omakin kulta saattaa olla kotona maailman ihanin mutta koulussa toisten kauhu. nykynuoriso on sen verran kieroa että ei ihme jos kaikkien silmien ohi menee asiat!
- äiti73
itse olen ollut samassa koulussa missä nyt oma lapseni.ja sama meininki jatkuu.olen keskustellut opettajan kanssa ja asia piti olla ok tai ainakin hänen mielestä.hetki meni ja kaik p jatkui.kouluun meno ongelmat ilmeni ja aina vaan ei tääl koulus ole mitää.kyl se ihan sieltä on koska lapsellani ei ikinä ole ollut aiemmin kouluun meno vaikeuksia tai yleensäkään ei mieti ja sure pv tolkullla koulu asioitaan.kaik hyvin kun kotona ja iloinen poika mutta ku kouluun meno lähestyy niin tuskan näkee jo omin silmin.pidetään ulkopuolisena luokkassa.tällastako koulussa opetetaan.älä hyväksy toista vaan loukka joka tilanteessa.oma sisimpänikin jo hajoo katsoen toisen kärsimystä.tämä loppuu nyt tähän ja minä äitinä pistän lopun tällle tästä pv alkaen.asiat pitää muuttua tai koulun vaihto.
- mooooooi
Itseäni kiusataan savikannassa, meen kutoselle... oon katsos puoliksi virolainen ni haukkuu mua viropelleks ja tulee hakkaamaan yms
- rdftadfautyfdatysgfy
JUST PARAS KOULU
- Poitsu 50v
Huhta /Sointula vainaitten muistoa kunnioittaen.Kyllä puuttuivat kiusaamiseen minkä omalta kiusaamiseltaan ehtivät.Kuria oli ja kasvettiin, vaikka vieläkin niskassa tuntuu molempien hellä puristus jos pahoja tekojani mietin .
Välinpitämättömyys lisääntyy kotona ,kouluissa ,työpaikoilla .Läheisistä eivät lapset opi välittämään kun ei sitä opi edes kotona.Miten se meni "joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee" .Kiusaamista ei välttämättä edes huomata jos on kyseessä taitava kiusaaja tai ns paremman perheen lapsi kuka kiusaa on tilanne pikkukylässämme erittäin hankala.Voimia kiusatuille .Toivon sydämestäni että sinä kiusaaja saat palkkasi koska "paha saa palkkansa" no ainakin useinmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145