tuon 70-luvun ihanan kampaushyytelön jota oli sinisenä ja punaisena. Sitähän mainostettiin telkkarissakin ja tunnusmusiikki tulee toisinaan soimaan päähäni omia aikojaan! Tokalonin sametinpehmeää värivoidettakaan ei saa enää mistään kuten ei Jane Hellen-huulipunia! Kunnon kivijalkakemikaliot ovat muisto vain! Saisipa elää vielä päivän 70-lukua ja tuntea sen taikavoiman ja diskonjytinän,siitäpä antaisi aika paljon. Onneksi on muistojen arkki!
Kuka muistaa Dippi-to-Doon
15
4361
Vastaukset
maistiaisia saada menemällä K 50 diskoon ja pukeutumalla ajan mukaiseen asuun.
- s_a
se hiukset sitoo, helpoiksi kammata. Mikäs muu, kuin Dippediduu.'
Kerran viikossa kävi naapurin melkein kalju vanha rouva luonani, 60-luvulla, laitattamassa paplarit.
Kemikaliot ja niiden näyteikkunat olivat kuin näkymiä ihmemaailmaan, täynnä kaikkea aivan ihanaa.
Niitä käytiin iltaisinkin tiirailemassa, ja haaveilemassa. juttu, koska juuri luen Kjäll Westön kirjaa Älä käy yöhön yksin, jota lukiessa noita aikoja ei voi olla muistelematta.:-)
mieleen toi geeli, miulla oli natural hiukset, korkeintaan laittelin silloin puolipitkiin hiuksiini paplarit, en edes hiuslakkaa käyttäny.
Mut kemikalio kaupoissa oli ihana käydä, meil tuol kaupungissa on viel yksi kivijalka kemikalio, en oo käyny siel varmaan yli kahteenkymmeneen vuoteen, pitäiski käydä:)))- tanj a
Muistan 60-luvulta vastaavan, joten puhutaanko samasta tökötistä? Ja meni kuten aiemmassa vastauksessa jotenkin dippediduu, mutta minä kuulin sen dibididuu.
Voi, että se oli hieno ja kiehtova mainos. Mainoksen nainen teki minuun vaikutuksen ja kuinka upeat hiukset hänelle saatiinkaan. Haaveilin saavani oman purkin, mutta eihän meillä sellaisia....
Mainos soi yhä korvissani ja olen äärettömän iloinen, että otit sen puheeksi. Olen koettanut lähipiiristä kysellä muistaisiko kukaan sitä ja tämä oli oikein kiva päivän yllärini.
Vielä, jos joku ratkaisi mielessäni pyörivän laulun. Siinä on sanat "ain kotiin mä jään" ja senkin saatan muistaa ihan väärin.- mammanmammanamanmai
värikäs hyytelö, muistaakseni sinertävä, ja purkki oli pieni ja pyöreä.
- Teikkuli62
Dippididyy se keston antaa, dippididyy se huomataan! Niinhän ne sanat taisi mennä. Minäkin muistan niin hyvin ko mainoksen ja löysin äitini kaapista purkin jota kokeilin ja olihan se hienoo!
- stellabella.-
dippediduun geeliä myytiin pyöreässä purkissa(?). Itsellänikin oli Jane Hellenin huulipuna, Filmstarin kakkumaskara, Mary Quantin kynsilakkaa ja LdB:n meikkivoidetta.
Ostoskeskuksen kivijalkakempparista hankin ensimmäisen puhdistusmaidon (en muista merkkiä), apteekista ostin ruusuvettä ihonhoitoon (ja salmiakkijauhoa mussutettavaksi)). :)- Mirritär
apteekista ruskeassa lasipullossa ruusuvettä ja appelsiininkukkavettä. Tuttu tuoksu jos ostaa nerolin tuoksuista eteeristä öljyä. Mantelivoidetta myös osti ihovoiteeksi irtonaisena apteekin purkissa myytynä. Ja Bepanthen hiusvettä sekä Kaminomoto merkkistä hiusvettä käytin jotta hiukset olis kasvaneet nopeammin. Merilevätabletit olivat myös kova sana hiustenkasvatuksessa.
- Mirritär
hyytelömäisen kampaushyytelön muistan mutta en nimeä. Oliko se sellaisessa läpinäkyvässä leveässä lasipurkissa jossa oli metallinen kansi? Sellaista mulla oli.
Muistaakos kukaan Three Flowers -merkkistä meikkivoidetta? Tuubissa oli kolme pientä vaaleanpunaista kukkaa. Antoi sellaisen luonnollisennäköisen lookin kasvoille. Muistan kun tein itse häämeikkini ja laitoin juuri tätä kyseistä meikkivoidetta. Ihan hyvän näköinen olen kuvissa. Nykyään kaikki käy jossain kosmetologilla ottamassa ennen häämeikkiä koemeikinkin:/
Kampaajalla kävin mutta muuten laitoin kaiken itse. Hääpukukin oli itse suunniteltu ja halvimmasta kankaasta mitä löysin. Hunnunkin suunnittelin ja vein ompelijalle tyllin ja ostin sellaisen hiuslaitteen joka ommeltiin huntuun kiinni. Jälkeenpäin ihmettelen että miksi piti olla niin säästeliäs kun vanhemmat maksoivat eivätkä mitään rutiköyhiä olleet vaikkeivät mitään ökyrikkaitakaan. Kangas osoittautui illan mittaan takaa rypistyväiseksi mutta onneksi oli täyspitkä huntu joka peitti rypyt:) nuukailu on kyllä säilynyt nykypäiviin asti eikä siitä mitään haittaa ainakaan ole ollut... - tuoreus tärkeää
Taitaa aika kullata muistot!
Mun mielestä kaikki on nykyään paremmin. Pukeutumis- ja kampaus tyyleissä on enemmän tilaa yksilöllisyydelle. Ruoka on monipuolisempaa ja elintaso on parempi. Ihmiset ovat nykyään rennompia kuin silloin ennen vanhaan, kun yli 20 vuotiailla naisilla oli kiire naimisiin ja 30 vuotias oli jo vanha. Kuka nyt sellaista aikaa takaisin haluaisi. - 70-luvun murkku
ja se tuo mieleeni ensirakkauteni jolla oli tapana hokea "Charles Pompiduu ja hänen vaimonsa Dippediduu" :D
- Anonyymi
Dupedi on yks täys piip korvat särkyy kun kattoo videon
- Anonyymi
Oli - 60 luku ja Äidiltäni oli jäänyt tyhjäksi Dippe di doo pumppupullo. Ai, että se oli hyvä lelu vesilätäköissä. Kun ei ollut paljon, vähäkin on jäänyt mieleen. Vesa
- Anonyymi
Muistan ja vaimoni ihmettelee mikä se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399