Pakko kysyä, nestemäinen panadol

hampis

Ostin siis tänään nestemäistä panadolia ja mukaan sain mittaruiskun. Ongelmana on etten osaa käyttää tuota ruiskua! Ymmärrän kyllä että sitä sisempää putkiloa vedetään ja ne mitat on siinä kyljessä, katsotaanko se lukema siitä mihin kirkas putkilo päättyy? aika hämäävä on se viiva siinä pari senttiä alempana.. Tuntuu vaan että jos antaa 10 kg lapselle sen 6 ml niin aikamoiselta määrältä näyttää, johan se koko puteli on tyhjä muutamien käyttökertojen jälkeen?

11

5155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

on 60 ml:n, joten 10 kertaa siitä sen 6 ml:n annoksen saa...

En ymmärrä mikä siinä 6 ml:n mittaamisessa on vaikeata...

• alkup.

Kysynpähän nyt vielä että siis siihen kirkkaan putkilon reunaanko se lukema vedetään?

• kiiwiiiii

Just niin se menee, 10kg lapselle 6ml jne. Eihän sitä saa edes antaa pitkiä aikoja lapselle niin kyllä se jonkin aikaa riittää. Meillä on nyt ollut 1,5v panadolpullo ja vielä on riittänyt.:)

• alkup.

Eipä tuo pieni pullo riitä kuin kolmeksi päiväksi jos joutuisi jostain syystä antamaan sen 3 kertaa päivässä mikä on raja.

• reseptillä!
        alkup. kirjoitti:

Eipä tuo pieni pullo riitä kuin kolmeksi päiväksi jos joutuisi jostain syystä antamaan sen 3 kertaa päivässä mikä on raja.

Tuo on totta ja lisäksi annos ON iso vastahakoisen lapsen kitaan ruutattavaksi.
        Seruaavan kerran, kun on lääkäriin asiaa, pyydä resepti Panadolistakin, sitä saa isommassa pullossa reseptin kanssa.

• ...

on epäselvä. Kysyin apteekista, miten sillä mitataan, mutta siellä ei osattu neuvoa! Ostin sitten tavallisen ruiskun, ei ne paljoa maksa.

• alkup.

Joo ja minä tyhmä kun en edes älynny kysyä! Pitää sit vissiin antaa suppona, se on ainakin selvä :)

• ev
        alkup. kirjoitti:

Joo ja minä tyhmä kun en edes älynny kysyä! Pitää sit vissiin antaa suppona, se on ainakin selvä :)

Minä kysyin apteekista ja mittaus lasketaan juurikin siitä mihin läpinäkyvä putkilo päättyy, eli niin kuin olit ajatellut. Minusta myös määrä näytti paljolta mutta tarkistin asian toisenlaisella mitalla.

• alkup.
        ev kirjoitti:

Minä kysyin apteekista ja mittaus lasketaan juurikin siitä mihin läpinäkyvä putkilo päättyy, eli niin kuin olit ajatellut. Minusta myös määrä näytti paljolta mutta tarkistin asian toisenlaisella mitalla.

Kiitos vastanneille, asia selkeni vihdoin mullekin :) Kävi kuitenkin niin ettei neiti suostunut ottamaan lääkettä. Turvaudutaan siis suppoihin.

• Pamol F
        alkup. kirjoitti:

Kiitos vastanneille, asia selkeni vihdoin mullekin :) Kävi kuitenkin niin ettei neiti suostunut ottamaan lääkettä. Turvaudutaan siis suppoihin.

on hyvä lääke kun on jo noin paljon painoa, liotetaan pikkulusikalliseen maitoa tai vettä ja suuhun. Pieni määrä ja helppo antaa..

• Alina10
        Pamol F kirjoitti:

on hyvä lääke kun on jo noin paljon painoa, liotetaan pikkulusikalliseen maitoa tai vettä ja suuhun. Pieni määrä ja helppo antaa..

Tuo "hämärä viiva" on sen sinisen putkilon ns.stopperi.. :) Mä kans hieman sitä pähkäilin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe