DV-kamerasta videot koneelle?

apuja kaivattais taa

Videokamerani on DV-kaseteille tallentava. Johto jolla kameran voi yhdistää USBiin löytyy ja kun koneen yhdistää ja yrittää kaapata videota DVD Moviefactory 7:lla, tulee vain virheilmoitus jossa pyydetään tarkistamaan ettei jokin muu laite tai asema tmv käytä kameraa. Toisella koneella Nero Vision Essentials ei näe kameraa yhdistettynä. Kummassakaan koneessa kamera ei myöskään ilmaannu esimerkiksi siirrettäväksi levyksi tai asemaksi kun kytketään.

Kamerassa itsessään kytkettynä on näkyvissä näytöllä vain merkinnät SP WEB ja opaskuvake joka näyttää edes- ja taaksekelauksen sekä stop ja play-näppäintoiminnot (eli siis opastaa mihin suuntaan tattia pitää vääntää näitä varten).

Kysymys siis kuuluu, mitä teen, miten saan DV-kaseteilta videot ulos koneelle jotta pääsee edes jollain tapaa DVDksi polttamaan?

7

1481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • videot

Itselläni on miviDV videokamera enkä ole koskaan pystynyt siirtämään videoita usb kautta.
      Olen siirtänyt videot aina FireWire kautta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/FireWire

Tietokoneessani ei ollut valmiina FireWire liitäntää(halpa marketti kone) jotenka ostin sellaisen(pci) lisäkortin.
      http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=150713626
      jonka kautta kaappaan videotatietokoneelle.
      1. tökkää Firewire kaapeli kiinni kameraan ja tietokoneeseen
      2. käynnistä kaappaava ohjelma. videot pitää"Äänittää" tai "kaapata(capture) tietokeneeseen
      3. ohjelmassa näkyy yleensä kameran ohjauspainikkeet joilla voin siirtää kasetin oikealle kohdalle(Firewire kautta voin ohjata kameran toimintoja tietokoneella)
      4. kun kasetti on oikealla kohdalla klikkaa REC tai kaappaa (Capture) Yhden tunnin videon siirtämiseen
      menee aikaa yksi tunti.

Nykyään minulla on "muistikortti SDHC" kamera jossa ei ole kasettia vaan muistikortti.Sen videot voin
      siirtää USB kautta tiedostoina suoraan tietokoneeseen(tiedostoina)eli ei tarvi erikseen "kaapata"
      tai äänittää "REC". Tiedostot kopoiodaan suoraan usb kautta koneelle ja aukaistaan editointiohjelmassa.

• dont help mi

Googleta esim. " (Kameran merkki ja malli) usb to pc dont work" tai vastaavaa.

• SUURESTI:.!!%#?+

.

jos alkajaisiksi kerrot dv-kameran merkin ja mallin

Sitten vasta voidaan aloitella

.

• ei vaikutusta

On ihan sama minkä merkkinen dv-kasetille kuvaava kamera on niin kaappus ja kopiointi menee saman kaavan mukaan. Jollain on kaapattava ja kopioitava tuotos tietokoneelle.

Itse käytin Reddon kaapparia erään kameran materiaalin siirtämiseen ja Reddon mukana tuli Cyberlinkin Power Director-ohjelma, jolla "nauhoitin" elokuvan koneelleni.
        Ohjelma on käyttäjä-ystävällinen tietysti omine puutteineen, mutta tuo esim. on yksi vaihtoehto ja verkkokauppa myy samanlaisia kaappareita aika edulliseen hintaan, joten onhan niitä vaihtoehtoja tuon toteuttamiseen.

Pinacle Studio on toinen hyvä vaihtoehto tuollaiseen kaappaukseen (vaikkakin kallis) ja onhan noista se hyöty, että myöhemmin voi samalla tekniikalla siirtää vahnat videot digiaikaan.
        Pinacleakin olen kokeillut ja silläkin elokuvien tekeminen on helppoa ja syntyy näyttävaa jälkeä nopeasti

On varmaan olemassa ilmaisiakin ohjelmaikin saman tekniikan toteutukseen, mutta toi kaapparilaite on silti ostettava

• apuja kaivattais taa

Kamera on Panasonic, luulen että on malliltaan NV-GS60E-S.

Tuon USB-johdon ne ihan kodinkoneliikkeestä tuohon möivät...

• ei vaikutusta
        apuja kaivattais taa kirjoitti:

Kamerasta siirrät tai kopioit ne tuota väylää käyttäen tai sitten noide yllä olevien komponenttien kautta kaapaten koneelle.
        Firewire liitäntää ei koneissa enään ole kun sen lisenssi kuuluu applelle ja jos sitä haluat käyttää niin joudut ostamaan tuon firewire kortin koneesee sitten esim. vaikka VLC playerilla kopioit nauhasi koneelle muokkausta varten.

• SIVUSTO:.!%#?+
        apuja kaivattais taa kirjoitti:

.

sieltä voi jotakin löytyäkin oikeasti

http://www.panasonic.de/html/de_DE/Support/Downloads/44350/index.html#anker_44350

NVGS60E
        Bedienungsanleitung 09.11.2008 Finnisch Europa

Tietokonekäyttö

"Kun videokamera on kytketty tietokoneeseen, voit lähettää videoita ja ääntä tästä kamerasta muille verkon kautta. Äänensiirto edellyttää, että tietokoneen asetukset sallivat siirron. (Kameran mikrofonin sijasta voit käyttää tietokoneen mikrofonia).
        Ohjelmisto

Windows Messenger 5.0/5.1 (Windows XP), MSN Messenger 7.0/7.5 (Windows 2000/XP), Windows
        Live Messenger 8.0 (Windows XP), DirectX 9.0b/9.0c

Videokamera web-kamerana [Windows XP ]

Videokameran kytkentä tietokoneeseen (web-kamerakäyttö)

1) Valitse videokameran toimintatilaksi kasetin
        toisto tai tallennus kasetille.

2) Kytke videokamera tietokoneeseen A-to-B-
        tyypin USB-kaapelilla (ei toimiteta kameran
        mukana).

Käynnistä Windows Messenger/MSN
        Messenger/ Windows Live Messenger
        Napsauta [start] (käynnistä) >> [Programs
        ohjelmat) >> [Windows Messenger]/[MSN
        Messenger]/[Windows Live Messenger]."

Itse kyllä käyttäisin suosiolla sitä dv-kaapelia ja tallentaisin suoraan hdd/dvd:lle mutta jokainenhan saa yrittää niin kuin haluaa

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe