Olin 24.11. tähystysleikkauksessa kiertäjäkalvosimessa olleen repeämän takia. Olen 50v. naishenkilö ja oikea olkapää kysymyksessä ja olen oikeakätinen. Leikkauksessa havaittiin myös hauiksen pitkä pää jänteen repeämä joka samalla korjattiin. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja vinkkejä toipumiseen. Leikkauspäivä itsessään meni hyvin, mutta nyt olen ollut tosi kipeä vaikka kai se kuuluu asiaan yöt olen joutunut nukkumaan istualtaan nojatuolissa kun heti alkaa särkeä jos menen makuulle edes puolittain (olen yrittänyt tuka tyynyllä). Särkyyn sain kotiin jo sieltä sairaalasta mukaani Oxycontinia, Oxynormia, Ibumetinia ja Para-tabseja, resepin sain Burana 600 ja Panacod. Särkylääkkeet eivät vaikuta sinne asti kun seuraavan annoksen saa ottaa. Nyt on tullut mahakin kipeäksi ilmeisesti tuon Panacodin vuoksi. Sairaslomaa sain 3kk. Mitellassa joudun pitämään 6vk josta 4 viikkoon en saa kuin sormia ja rannetta koukistella. Hauiksen vuoksi en saa edes suoristaa käsivartta enkä ottaa mitellaa välillä pois. kertokaahan miten teillä, olis kiva saada aikansa kulumaan vaikka näistä keskustelemalla.
kiertäjäkalvosimen ja hauiksen pitkä pää jänteen repeämät
20
11102
Vastaukset
- usea olkaleikkaus
Minä olen kokenut monta olkapääleikkausta. Jos kiinnostaa voin edellisistäkin kertoa. Viimeksi leikattiin maaliskuussa. Olkapää oli löysä ja sitten oli myös sama hauisvika kuin sinulla. Kiertäjäkalvosinrepeämä leikattu aikaisemmin. Leikkaus meni hyvin, kipuja minulla ei ole ollut koskaan. Mukaani sain panacodeja, auttoivat hyvin. Hankalinta olivat yöt. Jouduin pitämään kantosidettä yötäpäivää kuukauden.
Ortopedi neuvoi minua liikuttelemaan sormia ja rannetta sen kuukauden aikana kun olin sidottuna kantositeeseen. Kaikki voimat olivat poissa kun sain kantositeen pois. Käsi ei aluksi liikkunut mihinkään. Sain ohjeeksi liikutella ja venyttää olkaani pikkuhiljaa, ei sen kummempia liikkeitä. Viikon välein huomasin pientä edistystä. Fysioterapiassa en ole ollut, ortopedi ei suositellut sitä. Nyt tästä leikkauksesta on kulunut 8 kuukautta ja kaikki vaikuttaa hyvältä. Olkapää hieman jäykkä välillä mutta muuten hyvä.- Yhdellä kädellä
mulla on kyllä ajoittain koviakin kipuja, leikatun käden sormet ovat turvoksissa, nukuttua en saa kuin pieniä pätkiä kerrallaan pakko lähteä liikkeelle. Kaipa se tästä paraneminenkin alkaa. Tuntuu vaan vielä aika toivottomalta. Panacodia ja Buranaa otan niin paljon kuin saa ottaa. Tänään saan ottaa siteen pois ja mennä suihkuun, keskiviikkona otetaan tikit pois.
- usea olkaleikkaus
Yhdellä kädellä kirjoitti:
mulla on kyllä ajoittain koviakin kipuja, leikatun käden sormet ovat turvoksissa, nukuttua en saa kuin pieniä pätkiä kerrallaan pakko lähteä liikkeelle. Kaipa se tästä paraneminenkin alkaa. Tuntuu vaan vielä aika toivottomalta. Panacodia ja Buranaa otan niin paljon kuin saa ottaa. Tänään saan ottaa siteen pois ja mennä suihkuun, keskiviikkona otetaan tikit pois.
Onko sinulla kantoside? Missä sinut on leikattu? Leikkaus oli varmaankin tähystysleikkaus, eikö niin?
- Yhdellä kädellä
usea olkaleikkaus kirjoitti:
Onko sinulla kantoside? Missä sinut on leikattu? Leikkaus oli varmaankin tähystysleikkaus, eikö niin?
Satakunnan keskussairaalassa, siis joo on kantoside 6 viikkoa, tähystysleikkauksella, puudutettiin ja nukutettiin.
- slappista
Satakunnan keskussairaalassa, siis joo on kantoside 6 viikkoa, tähystysleikkauksella, puudutettiin ja nukutettiin.
tehtiin toi sama syyskuun puolella, mulla oli slap-vaurio. samalla tehtiin ahtaan olkapään koverrus. Yksi ankkuri laitettiin. kantoside 3 vk, joka päivä piti silti jumpata. Nukutuksessa tehtiin ja olin 3 pv sairaalassa. On tärkeä tehdä ne jumppaliikkeet ettei tuu kiinnikkeitä sillä ne on kipeämpiä kuin itse leikkauksen aih. kipu. Kontrolli oli kuukauden päästä leikkuusta ja siinä ortopedi väänsi kättä vähän jolloin kipu oli HIRVEÄ (huusin kivusta), mutta kumma kyllä sen jälkeen oli helpompaa, arvelen että kiinnikkeet lähti pois ja olkapää vetreytyi siinä. Sitten piti aloittaa fysioterapia mutta lopetin sen kesken kun siitä ei ollut mitään hyötyä - jumppaohjeita sain, mutta ne saa netistäkin, kun joudun itse maksamaan yksityisen niin en viiti maksaa siitä että joku pitää 15 min. vastaanotollaan ja kehottaa jatkamaan jumppaa, ja maksaa 45 euroa kerta! Pikkuhiljaa vaan täytyy elää normaalia elämää. Minustakin tuntui että tästä ei tuu koskaan enää mitään, mutta tulee siitä! henkisesti helpottaa kovasti kun saa sen kantositeen pois, nimittäin sitten olka saa luonnollisesti liikkua, nythän se on jähmeessä kun se on siinä siteessä. Mutta muista jumpata nytkin ja liikuttele paljon sormia ja rannetta!Samat lääkkeet sain kuin sinäkin. Yle teemalla tuli tänään "veitsen terällä" sarjassa olkapääleikkauksesta, kantsii kattoa, näkee ylen netissä myös. Aika auttaa paljon, kuukauden päästä tilanne on sullakin ihan toinen. Kärsivällisyyttä - sen takiahan sulle on kirjotettu heti 3 kk saikkua. Ei olkapää nopeasti parane, se on monimutkasin nivel ihmisessä!
- Yhdellä kädellä
slappista kirjoitti:
tehtiin toi sama syyskuun puolella, mulla oli slap-vaurio. samalla tehtiin ahtaan olkapään koverrus. Yksi ankkuri laitettiin. kantoside 3 vk, joka päivä piti silti jumpata. Nukutuksessa tehtiin ja olin 3 pv sairaalassa. On tärkeä tehdä ne jumppaliikkeet ettei tuu kiinnikkeitä sillä ne on kipeämpiä kuin itse leikkauksen aih. kipu. Kontrolli oli kuukauden päästä leikkuusta ja siinä ortopedi väänsi kättä vähän jolloin kipu oli HIRVEÄ (huusin kivusta), mutta kumma kyllä sen jälkeen oli helpompaa, arvelen että kiinnikkeet lähti pois ja olkapää vetreytyi siinä. Sitten piti aloittaa fysioterapia mutta lopetin sen kesken kun siitä ei ollut mitään hyötyä - jumppaohjeita sain, mutta ne saa netistäkin, kun joudun itse maksamaan yksityisen niin en viiti maksaa siitä että joku pitää 15 min. vastaanotollaan ja kehottaa jatkamaan jumppaa, ja maksaa 45 euroa kerta! Pikkuhiljaa vaan täytyy elää normaalia elämää. Minustakin tuntui että tästä ei tuu koskaan enää mitään, mutta tulee siitä! henkisesti helpottaa kovasti kun saa sen kantositeen pois, nimittäin sitten olka saa luonnollisesti liikkua, nythän se on jähmeessä kun se on siinä siteessä. Mutta muista jumpata nytkin ja liikuttele paljon sormia ja rannetta!Samat lääkkeet sain kuin sinäkin. Yle teemalla tuli tänään "veitsen terällä" sarjassa olkapääleikkauksesta, kantsii kattoa, näkee ylen netissä myös. Aika auttaa paljon, kuukauden päästä tilanne on sullakin ihan toinen. Kärsivällisyyttä - sen takiahan sulle on kirjotettu heti 3 kk saikkua. Ei olkapää nopeasti parane, se on monimutkasin nivel ihmisessä!
mut leikattiin päiväkirurgiassa joten pääsin kotiin samana päivänä n. klo 11 leikattiin, heräilin siin puol kahden maissa ja neljältä mies haki mut jo kotiin. Piti vapaa päivän vielä seuraavankin ollakseen apunani. Tänään on jo tuntunut hieman paremmalta kunhan varon etten liikuttele olkapäätä tulee vaan sellaisia vihlaisuja et meinaa mennä taju. Se ohjelma tuli juuri silloin keskiviikkona kun tultiin kotiin mutten ollut tietoinen siitä, mutta anoppi kertoi siitä ja katsottiin se sitten Yle Areenalta. Siinä tehtiin periaatteessa sama kuin mulla, mutta lisäksi mulla korjattiin se hauis ja avarrettiin.
Eilen oli aika sompaamista, kun pääsin eka kertaa suihkuun ja piti vaihtaa Mitella kertakäyttöiseen kolmioliinaan kun ei saa suoristaa kättä missään vaiheessa ja aina jommankumman piti pitää kiinni ranteesta. Tätä siis jatkuu seuraavat 4 viikkoa. Jouluviikolla pitiäsi käydä eka kertaa fysioterapeutilla ja 10.1.2011 on jälkitarkastus. - slappistaas
mut leikattiin päiväkirurgiassa joten pääsin kotiin samana päivänä n. klo 11 leikattiin, heräilin siin puol kahden maissa ja neljältä mies haki mut jo kotiin. Piti vapaa päivän vielä seuraavankin ollakseen apunani. Tänään on jo tuntunut hieman paremmalta kunhan varon etten liikuttele olkapäätä tulee vaan sellaisia vihlaisuja et meinaa mennä taju. Se ohjelma tuli juuri silloin keskiviikkona kun tultiin kotiin mutten ollut tietoinen siitä, mutta anoppi kertoi siitä ja katsottiin se sitten Yle Areenalta. Siinä tehtiin periaatteessa sama kuin mulla, mutta lisäksi mulla korjattiin se hauis ja avarrettiin.
Eilen oli aika sompaamista, kun pääsin eka kertaa suihkuun ja piti vaihtaa Mitella kertakäyttöiseen kolmioliinaan kun ei saa suoristaa kättä missään vaiheessa ja aina jommankumman piti pitää kiinni ranteesta. Tätä siis jatkuu seuraavat 4 viikkoa. Jouluviikolla pitiäsi käydä eka kertaa fysioterapeutilla ja 10.1.2011 on jälkitarkastus.joista kerrot, on tuttuja - ne kiinnikkeet siellä vihloo, mutta ne katoaa kyllä kun aikaa kuluu!Ootko varma ettei kättäsi saa suoristaa alaspäin? Mun ainakin piti tehdä heiluriliikkeita koko ajan alusta asti.Kait sait fysioterapeutilta heräämössä ohjeita mitä tehdä mitellan pidon aikana? Minä sain kirjalliset ohjeet ja tein ne liikkeet siellä sairaalassa jo kerran jumpparin kanssa. Tuntuu että jokaisella on vähän erilaiset ohjeet, riippuen missä ja kuka leikkaa.
- Yhdellä kädellä
slappistaas kirjoitti:
joista kerrot, on tuttuja - ne kiinnikkeet siellä vihloo, mutta ne katoaa kyllä kun aikaa kuluu!Ootko varma ettei kättäsi saa suoristaa alaspäin? Mun ainakin piti tehdä heiluriliikkeita koko ajan alusta asti.Kait sait fysioterapeutilta heräämössä ohjeita mitä tehdä mitellan pidon aikana? Minä sain kirjalliset ohjeet ja tein ne liikkeet siellä sairaalassa jo kerran jumpparin kanssa. Tuntuu että jokaisella on vähän erilaiset ohjeet, riippuen missä ja kuka leikkaa.
kyllä nimenomaan kiellettiin suoristamasta kyynärpäästä, jumppari kun oli jo antanut kotihoito-ohjeet ennen lääkärinkiertoa ja siinä ilmeni tulkintavirhe ja jumppari veti ruksit yli siitä ohjeesta jossa oli kyynärpäästä. lääkärin lausunnossa lukee että 4 viikon kohdalla aloitetaan fysioterapiassa pendeliharjoitteet sekä kyynärnivelen passiivinen mobilisaatio. sitä ennen en saa ottaa ollenkaan mitellaa pois.
- usea olkaleikkaus
kyllä nimenomaan kiellettiin suoristamasta kyynärpäästä, jumppari kun oli jo antanut kotihoito-ohjeet ennen lääkärinkiertoa ja siinä ilmeni tulkintavirhe ja jumppari veti ruksit yli siitä ohjeesta jossa oli kyynärpäästä. lääkärin lausunnossa lukee että 4 viikon kohdalla aloitetaan fysioterapiassa pendeliharjoitteet sekä kyynärnivelen passiivinen mobilisaatio. sitä ennen en saa ottaa ollenkaan mitellaa pois.
Ensimmäisessä leikkauksessa minulla oli ahdas olkapää ja paljon tulehduksia. Olkani ei tullut leikkauksen jälkeen kuntoon. Vaihdoin ortopedia. Hän sanoi heti, että on leikattavaa uudestaan. Otatti vielä magneettikuvat ja niistä paljastui paljon vikoja. Leikkauksessa todettiin vielä, että olka oli täysin löysä. No, kantoside jne. Meni pari vuotta ja taas olka alkoi oireilla. Sama ortopedi tähysti sen uudelleen. Olka oli täynnä kiinnikkeitä. Johtui siitä, että olin ollut niin pitkään kantositeessä.
Ja nyt keväällä leikattiin neljännen kerra. Olkani oli käytössä löystynyt uudelleen. Nyt se ommeltiin kiinni langoilla useasta kohtaa. Ankkureita ei tarvittu. olin taas kantositeessä kuukauden ja nyt siinä oli vielä sellainen iso loitontaja joka hankaloitti olemista. Mutta nyt alkaa olka olla ok. - Yhdellä kädellä
usea olkaleikkaus kirjoitti:
Ensimmäisessä leikkauksessa minulla oli ahdas olkapää ja paljon tulehduksia. Olkani ei tullut leikkauksen jälkeen kuntoon. Vaihdoin ortopedia. Hän sanoi heti, että on leikattavaa uudestaan. Otatti vielä magneettikuvat ja niistä paljastui paljon vikoja. Leikkauksessa todettiin vielä, että olka oli täysin löysä. No, kantoside jne. Meni pari vuotta ja taas olka alkoi oireilla. Sama ortopedi tähysti sen uudelleen. Olka oli täynnä kiinnikkeitä. Johtui siitä, että olin ollut niin pitkään kantositeessä.
Ja nyt keväällä leikattiin neljännen kerra. Olkani oli käytössä löystynyt uudelleen. Nyt se ommeltiin kiinni langoilla useasta kohtaa. Ankkureita ei tarvittu. olin taas kantositeessä kuukauden ja nyt siinä oli vielä sellainen iso loitontaja joka hankaloitti olemista. Mutta nyt alkaa olka olla ok.Mulla alkaa nyt hartiat krampata kun nukkuma asennot ei oo mitä parhaimpia. Mulla oli ennestään 800mg Buranaa joten sen vaihdoin toissapäivänä käyttöön, sen 600:n tilalle ja tänään soitin osastolle neuvoa kysyäkseni kun eilen Panacodit loppu, niitä en saanut mutta mulla on ennestään Sirdaludia mikä väsyttää ja relaksoiva lääke. Nyt otan 3 x 800 Buranaa ja yöksi sen sirdaludin, jos vaikka yöt alkais menee paremmin ja rentoutuisi.
- Yhdellä kädellä
slappista kirjoitti:
Olin tossa aatonaattona eka kerran fysioterapeutilla ja kyllä se sattu, ku eka kerran sai laskea käden alas ja ku alkoi niitä liikkeitä siinä opetteleen kyllä poru tuli ja hammasten kiristys. Vaikka oon päivittäin tehnyt niitä sormi-ja ranneliikkeitä kyllä mun on sormet ihan pökkelöt (siis niitähän oon tehnyt alusta asti). Kyllä tää kuntoutus on vielä ainakin tosi kivuliasta toi hauis krinnaa ihan sikana, mutta kai se aikaa myöden helpottuu kun vaan jaksaa ahkerasti tehdä niitä liikkeitä. 10.01. on jälkitarkastus ja seuraavana päivänä fysioterapia jossa aloitetaan vaakatason yläpuolelle kohdistuvat liikkeet, nythän saan tehdä vain passiivisia liikkeitä toisella kädellä tukien, mikä ei tunnu sekään hyvältä kun on myös vasen olkapää kipeä. ensi viikolla voin jättää puolesta viikosta mitellan pois. Kaipa se tästä toivon mukaan pikkuhiljaa paranee...
- -humerus-
Hei, toivottavasti kipusi alkavat jo helpottaa. Marraskuun alkupuolella itselläni leikattiin oikean olkapään kiertäjäkalvosimen repeämä. Kivut olivat tosiaan 3 ensimmäisen päivän aikana kovat. Kantosiden oli mullakin 6 vkoa, jona aikana sai kyynärlihasta harjoitella ja 2 viimeisimmän viikon aikana tehdä pientä heiluriliikettä.
Itse olen käynyt jo jälkitarkastuksessa ja 3 viikon ajan jumpannut kättäni monia kertoja päivässä. Käsi nousee jo nyt korkeammalle kuin ennen leikkausta. Mä saan myös x15 fysioterapiaa, eli 2 kk leikkauksesta voi aloitella vesijumpan, sauvakävelyn etc ja tehdä edelleen ahkerasti niitä jumppaliikkeitä kotona.3 kk leikkauksesta voi aloittaa treenamaan jo pienillä painoilla ja täydellä varauksella saa tehdä 6 kk leikkauksesta. Edelleen mulla on kovaa turvotusta ja sitäkin varten on fys.terapia hyvä. Kipuja esiintyy ajoittain edelleenkin, mutta olen ihan positiivisella mielellä kuntoutuksen suhteen ja otan särkylääkettä tarvittaessa. Sairaslomaakin on ruhtinaallisesti tammikuun loppuun, että aikaa käden kuntoutukselle on.
Tsemppiä ja ennen kaikkea kärsivällisyyttä olkapään kanssa.- ominpäinvaan
onpa sulla kovat ohjeet! Mulle tehtiin sama toimenpide ja jumppaa piti tehdä heti, mitella 3vk ja sen jälkeen parin kilon painoja nosteleen ja kuminauhajumppaa. Fysioterapeutilla kävin muutaman kerran mutta lopetin kun ei se mitään ohjeita antanut, sanoi vaan että elä normaalia elämää. Lähin 1.5 kk päästä uimaan ja selkäuinti sattui paljon mutta kun mitään ei ole kielletty niin yritän vaan tehä kaikkee mitä ennekin. Ois kiva tietää missä sut leikattiin? Mut leikattiin yksityisesti Oulussa. Mulla ei myöskään annettu mitään jälkitarkastusaikoja lääkärille, mutta menin omin nokkinen, vähän se ortopedi oli ihmeissään että miksi tulin, ihan turhaan siellä kyllä kävin ja maksoin.
- Yhdellä kädellä
Kiitti vaan tsempistä, kokoajan tuntuu et pystyy olemaan kärsivällisempi kun alkaa oppia noi kipurajat, siis tosissaan yrittää välttää noita äkillisiä liikkeitä vaikka niitä väkisinkin tulee. Toi mitella kun mulla on musta vähän huonosti suunniteltu. se ei tahdo pysyä paikallaan ja tarvii kokoajan korjailla. Sitten siinä on noi soljet lapaluun alla et sattuu kun nojaa tai yrittää nukkua selällään. Miten teillä toi nukkumis puoli, mun tarvii nukkua eri huoneessa kuin mies, etten kokoyötä häirise hänen untaan, toinen kun menee aamulla aikaisin töihin. Herään tunnin, puolentoista välein jolloin on hiukan käveltävä ja antaa käden laskea mitellan varaan hetkeksi, uudelleen uneen kyllä pääsen nopeasti, mutta tarvitsee nukkua divaanisohvalla (siis sellainen mistä saa toisen pään kohotettua) kyljellään jos menen selälleni alkaa heti särkeä olen myös koittanut tyynyä olkapään alla, mutta ei auta. Ja kuinka kauan olette syöneet säännöllisesti noita lääkkeitä, että pysyis kipu poissa? Siis mulla tuli eilen viikko leikkauksesta. Mutta vähän pelottaa aloittaa ottamaan tarvittaessa kun heti alkaa särkeä jos olkapää on huonossa asennossa.
- ohuhbnm
Kiitti vaan tsempistä, kokoajan tuntuu et pystyy olemaan kärsivällisempi kun alkaa oppia noi kipurajat, siis tosissaan yrittää välttää noita äkillisiä liikkeitä vaikka niitä väkisinkin tulee. Toi mitella kun mulla on musta vähän huonosti suunniteltu. se ei tahdo pysyä paikallaan ja tarvii kokoajan korjailla. Sitten siinä on noi soljet lapaluun alla et sattuu kun nojaa tai yrittää nukkua selällään. Miten teillä toi nukkumis puoli, mun tarvii nukkua eri huoneessa kuin mies, etten kokoyötä häirise hänen untaan, toinen kun menee aamulla aikaisin töihin. Herään tunnin, puolentoista välein jolloin on hiukan käveltävä ja antaa käden laskea mitellan varaan hetkeksi, uudelleen uneen kyllä pääsen nopeasti, mutta tarvitsee nukkua divaanisohvalla (siis sellainen mistä saa toisen pään kohotettua) kyljellään jos menen selälleni alkaa heti särkeä olen myös koittanut tyynyä olkapään alla, mutta ei auta. Ja kuinka kauan olette syöneet säännöllisesti noita lääkkeitä, että pysyis kipu poissa? Siis mulla tuli eilen viikko leikkauksesta. Mutta vähän pelottaa aloittaa ottamaan tarvittaessa kun heti alkaa särkeä jos olkapää on huonossa asennossa.
sulla on väärin päin - ne pitää olla mitellassa mahan puolella ei selän! siis tissin päällä ja lantio solki tietysti tossa edessä.Mullakin oli sairaalassa laitettu väärin koko mitella mut lähtiessä fysioter. älys sen korjata.Minä nukuin aika hyvin selällään, oikea käsi oli yönkin mitellassa tietysti tossa mahan päällä.parin kerran olin unissani ottanut koko mitellan pois ja heräsin kun nostin käden unissani niskan taa - pikkusen kirpas!!!!mutta ei se käsi siitä enää repiä vaikka vahingossa sitä heilutatkin. Mutta se "jäätyminen" siinä kirpasee. Enkä lääkkeitä juurikaan syönyt - ei tarvinnut.onkohan sulla se mitella ihan oikeassa asennossa jos sulla niin särkee koko ajan? katos seinäjoen sairaalan nettisivut ja sieltä "ohjeita kiertäjäkalvosimen leikkuulle tulevalle, on kuvia miten se mitella oltava.
- Yhdellä kädellä
ohuhbnm kirjoitti:
sulla on väärin päin - ne pitää olla mitellassa mahan puolella ei selän! siis tissin päällä ja lantio solki tietysti tossa edessä.Mullakin oli sairaalassa laitettu väärin koko mitella mut lähtiessä fysioter. älys sen korjata.Minä nukuin aika hyvin selällään, oikea käsi oli yönkin mitellassa tietysti tossa mahan päällä.parin kerran olin unissani ottanut koko mitellan pois ja heräsin kun nostin käden unissani niskan taa - pikkusen kirpas!!!!mutta ei se käsi siitä enää repiä vaikka vahingossa sitä heilutatkin. Mutta se "jäätyminen" siinä kirpasee. Enkä lääkkeitä juurikaan syönyt - ei tarvinnut.onkohan sulla se mitella ihan oikeassa asennossa jos sulla niin särkee koko ajan? katos seinäjoen sairaalan nettisivut ja sieltä "ohjeita kiertäjäkalvosimen leikkuulle tulevalle, on kuvia miten se mitella oltava.
Kyllä se on oikein päin, mä sain sellasen kantoliinan käyttöohjeen mukaan mis kuvat miten se kuuluu edestä ja takaa. Edessä rintojen päällä ja vyötäröllä menee sellaset renkaat ja takana lapaluun reunassa lähellä kainaloa on sellaset soljet yläremmiin ja alaremmiin joille ne on yhdistetty siihen pussiin missä kyynärpää lepää ja se ylempi painaa lapaluun reunaa kun pääsee kiertymään. Viime yö oli taas yhtä tuskaa kun toi olkapää tosta edestä niin kipee (siis tuntee kosketusarkuutenakin) että kun menee selälleen vaikka yrittäs laittaa tyynyäkin niin vetää kuitenkin senverran alaspäin että kipu alkaa miltei välittömästi. Mä en oikein ymmärrä mutta mun mielestä kirurgi sanoi jotenkin näin, että kun korjasivat sitä kiertäjäkalvosinta niin ottivat sen hauiksen siihen mukaan, siinäkin kun oli se repeämä. Sen vuoksi en saa sitä heilutusta vielä tehdäkään ennenku jouluviikolla.
- yritänauttaa
Kyllä se on oikein päin, mä sain sellasen kantoliinan käyttöohjeen mukaan mis kuvat miten se kuuluu edestä ja takaa. Edessä rintojen päällä ja vyötäröllä menee sellaset renkaat ja takana lapaluun reunassa lähellä kainaloa on sellaset soljet yläremmiin ja alaremmiin joille ne on yhdistetty siihen pussiin missä kyynärpää lepää ja se ylempi painaa lapaluun reunaa kun pääsee kiertymään. Viime yö oli taas yhtä tuskaa kun toi olkapää tosta edestä niin kipee (siis tuntee kosketusarkuutenakin) että kun menee selälleen vaikka yrittäs laittaa tyynyäkin niin vetää kuitenkin senverran alaspäin että kipu alkaa miltei välittömästi. Mä en oikein ymmärrä mutta mun mielestä kirurgi sanoi jotenkin näin, että kun korjasivat sitä kiertäjäkalvosinta niin ottivat sen hauiksen siihen mukaan, siinäkin kun oli se repeämä. Sen vuoksi en saa sitä heilutusta vielä tehdäkään ennenku jouluviikolla.
vois ommella sen hihnan kii siihen mitellaan - mull ei ole niitä sokia ollenkaan vaan se hihna on ommeltu kiinni siihen "pussiin", siis se mikä menee sit rintojen päältä ja se toinen siinä lantion ympäri. Ei painais ne soljet jos voit ommella sen vaan kiinni.Mullakin oli se etuosa kipeä niinku nivelen edestä ja kun kävin joka päivä kävelyllä niin ilm. se olkapää heilu sen verran et se kipeytyi aina enemmänkin.Mulle sanottiin et täytyy pitää kylmää monta kertaa päivässä aina se 20 min niin auttaa siihen kipuun. Ootko hautonut kylmällä?Sit laitoin mobilat-voidettakin, se autto joskus myös. Saunominenkin helpotti.
- Yhdellä kädellä
yritänauttaa kirjoitti:
vois ommella sen hihnan kii siihen mitellaan - mull ei ole niitä sokia ollenkaan vaan se hihna on ommeltu kiinni siihen "pussiin", siis se mikä menee sit rintojen päältä ja se toinen siinä lantion ympäri. Ei painais ne soljet jos voit ommella sen vaan kiinni.Mullakin oli se etuosa kipeä niinku nivelen edestä ja kun kävin joka päivä kävelyllä niin ilm. se olkapää heilu sen verran et se kipeytyi aina enemmänkin.Mulle sanottiin et täytyy pitää kylmää monta kertaa päivässä aina se 20 min niin auttaa siihen kipuun. Ootko hautonut kylmällä?Sit laitoin mobilat-voidettakin, se autto joskus myös. Saunominenkin helpotti.
ihan hyvä ajatus sinänäsä se korjaaminen, mutta eiks toi Mitella tarvii palauttaa ja mä en pysty vasemmalla kädellä ompeleen vaikka akia hyvin muuten sen kans pärjäään ja ompelukoneenkin annoin miniälle lainaks ku en voi käyttää ja sinne on toistasataa kilometriä :) Olen. käyttänyt kylmäpakkausta ohjeeksi sain 2-3 tunnin välein 15min, ei kauempaa. Saunaa aion koittaa huomenna, kun tikitkin otettiin pois toissapäivänä.
- ughlifh
ihan hyvä ajatus sinänäsä se korjaaminen, mutta eiks toi Mitella tarvii palauttaa ja mä en pysty vasemmalla kädellä ompeleen vaikka akia hyvin muuten sen kans pärjäään ja ompelukoneenkin annoin miniälle lainaks ku en voi käyttää ja sinne on toistasataa kilometriä :) Olen. käyttänyt kylmäpakkausta ohjeeksi sain 2-3 tunnin välein 15min, ei kauempaa. Saunaa aion koittaa huomenna, kun tikitkin otettiin pois toissapäivänä.
sitä mitellaa palauteta - ei sairaalat niitä ala desinfioimaan eli se jää sulle. Kiinassahan ne tehdään, niitä on kirran osastolla eri kokoja satoja. Eikö ukkos voi ommella tai joku suutari tai naapuri sitä?
- Yhdellä kädellä
ughlifh kirjoitti:
sitä mitellaa palauteta - ei sairaalat niitä ala desinfioimaan eli se jää sulle. Kiinassahan ne tehdään, niitä on kirran osastolla eri kokoja satoja. Eikö ukkos voi ommella tai joku suutari tai naapuri sitä?
Hei taas! Sairasloma lopuillaan sain 1kk lisää sairaslomaa, kun ei ollut olkapää vielä oikein työn vaatimassa nostokunnossa. Nyt pelaa jo melko hyvin ainoastaan sormet on vielä hieman jäykät ja kahden viikon päästä menenkin sen vuoksi hermoratatutkimukseen. Kivut ovat hävinneet olen erittäin tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen. Ensi viikko on talvilomaa sitten aloitan työt kuun vaihteessa. Niille jotka ovat menossa leikkaukseen toivotankin tsemppiä ja vaikka alku tuntuis kuinka hankalalta niin kyllä se kuntoon tulee kun tahtoa riittää ja liikkeet tekee niin kuin neuvotaan ja myös tekee niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789