AQo, aikainen positio

Bet and Fold

Holdem, NL, iso blindi 0,5 taalaa, pöydässä 10 pelaajaa. Omalta osaltani oli menossa ensimmäinen kierros, blindit siis maksettu kerran ja maksamalla mukaan kerran myöhäisestä positiosta. Olin jo päättänyt, että blindejä en enää maksa, ja sain UTG:ssa käteen AQo. Löin 1,75 taalaa, kaksi seuraavaa foldasi. Seuraava pelaaja maksoi, sitä seuraava foldasi ja seuraava reissasi 6,00 taalaan.

Maksajalla oli jaon alussa noin 20 taalaa, reissaajalla 73 taalaa ja itselläni 49 taalaa. Maksua en pitänyt järkevänä, mistä syystä vaihtoehdoiksi jäivät foldaus ja uudelleenkorotus noin 20 taalaan. Koska vastassa oli kaksi pelaajaa ja positioni oli huono, päätin luopua. Maksaja ei ollut kuitenkaan halukas luopumaan, vaan hän maksoi. Hänen olisi kuitenkin ollut parempi lyödä all in, sillä hän oli valmis pelaamaan vaarallisen flopin 9TJ jälkeen. Turn oli 9 ja river Q. Maksaja esitti kasiparin ja reissaja KQo. Reissaaja oli onnekas flopatessaan suoran. Pienillä lyönneillä hän sai maksajan laittamaan kaikki peliin ja nettosi lopulta vajaat 20 taalaa.

Kysymys luonnollisesti kuuluu, olisinko voinut perustellusti pelata käden toisin?

10

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turnauskäteispeluri

      Eipä tuota oikein voi korottaa, fullissa jos joku 3-bettaa UTG avaajaa hän ei tee sitä yleensä heikolla kädellä. Jos 4-bettaat nii eristät itsesi parhaassa tilanteessa jotain QQ AK rangea vastaan, syvillä stäkeillä tuon vois 4-betata bluffina, mutta jos 4-bettaat 100bb stäkeillä tuossa saat liian hyvät oddsit maksaa puskun. Monesti sun AQ on dominoitu jos maksat.

      Joten hyvä kippi, se jos muut pelaa huonosti ei tarkoita että itse pitäisi.

    • lol492

      mitä tuohon pitäisi vastata, mutta siitä olen varma, että keskustelu ray-pokerista pitäisi siirtää tälle osastolle.

    • Cassipelaaja

      Jos oikein ymmärsin tuon PF kierroksen, niin
      korotuksesi oli liian pieni ja tämän virheen takia et oikeastaan voi vastustukseen törmätessäsi tehdä mutta kuin foldata.

      Nyt et saanut mitään tietoa kenenkään käsistä, mutta vihu sai paljon tietoa teidän kahden käsistä(mitä hän ei mitä luultavammin kuitenkaan huomannut).

      turnauskäteispelurin kommentti oli erittäin hyvä, mutta siinä ei oteta huomioon, että pöydän vihut eivät luultavasti pelaa näin korkealla strategialla. kuten kävikin ilmi.

      • yeyeye

        Pf korotus on potti, joten ihan ok. Eipä tossa huonosta positiosta jää muuta kuin foldata squeezeen, jos pelaajat tuntemattomia. Kannattaa ottaa notesit tuosta, että pystyy 40bb syvänä squeezaamaan KQo, joten hyvä tieto miten pelaja ko. pelaajaa vs, jos reraisee tulevissa jaoissa. Ei mitenkään hyvä peli tuolta ja tota vastaan voit katketa jollain TT ja AQ helposti, sillä todennäköisesti se ei tolla stäkillä pysty päästämään irti. Se toinen pelaaja nyt pelaa aika kamalasti 8-parin ja ilmeisesti jonkunsortin maksuautomaatti, joten notesit siitäkin ylös ja myöhemmin easy money. Tommosia vastaan ei sitten pelata pienillä lyönneillä vaan kyllä se maksaa isommankin betin ja älä bluffaa tota 8-pari tyyppiä koskaan. Ainoastaan isosti valueta huppipoteissa ja kassan kautta kotia. Semmonen huomio, että älä limppaa sisään ainakaan nl50, reissaa tai foldaa pf ja tossa sulla vielä positio, jossa kerroit maksavasi.


      • yeyeye kirjoitti:

        Pf korotus on potti, joten ihan ok. Eipä tossa huonosta positiosta jää muuta kuin foldata squeezeen, jos pelaajat tuntemattomia. Kannattaa ottaa notesit tuosta, että pystyy 40bb syvänä squeezaamaan KQo, joten hyvä tieto miten pelaja ko. pelaajaa vs, jos reraisee tulevissa jaoissa. Ei mitenkään hyvä peli tuolta ja tota vastaan voit katketa jollain TT ja AQ helposti, sillä todennäköisesti se ei tolla stäkillä pysty päästämään irti. Se toinen pelaaja nyt pelaa aika kamalasti 8-parin ja ilmeisesti jonkunsortin maksuautomaatti, joten notesit siitäkin ylös ja myöhemmin easy money. Tommosia vastaan ei sitten pelata pienillä lyönneillä vaan kyllä se maksaa isommankin betin ja älä bluffaa tota 8-pari tyyppiä koskaan. Ainoastaan isosti valueta huppipoteissa ja kassan kautta kotia. Semmonen huomio, että älä limppaa sisään ainakaan nl50, reissaa tai foldaa pf ja tossa sulla vielä positio, jossa kerroit maksavasi.

        > Pf korotus on potti, joten ihan ok

        Potti 0,75. Korotus 1. Korotus siis reilu potti...

        Kuvaavampi minusta sanoa, että korotti kolmeen ja puoleen isoon blindiin (reissu 3,5bb, tai 2,5bb). Itse pidän tuota hieman pienenä, mutta ajanee tarkoituksensa, jos haluaa vähän enemmän actioniä.


      • PLoo
        The_Rat kirjoitti:

        > Pf korotus on potti, joten ihan ok

        Potti 0,75. Korotus 1. Korotus siis reilu potti...

        Kuvaavampi minusta sanoa, että korotti kolmeen ja puoleen isoon blindiin (reissu 3,5bb, tai 2,5bb). Itse pidän tuota hieman pienenä, mutta ajanee tarkoituksensa, jos haluaa vähän enemmän actioniä.

        Potissa blindit, eli 0,75$ ja siihen jos pelkästään maksetaan se 0,5$ on potissa 1,25$ jolloin lyödään sen verran, eli yhteenlaskettu sijoitus on 1,75$. Eli toisin sanoen potillisen korotus. :-)


      • PLoo kirjoitti:

        Potissa blindit, eli 0,75$ ja siihen jos pelkästään maksetaan se 0,5$ on potissa 1,25$ jolloin lyödään sen verran, eli yhteenlaskettu sijoitus on 1,75$. Eli toisin sanoen potillisen korotus. :-)

        Minä olen tuosta eri mieltä (myös pokeriohjelmien kanssa). Potissa ennen toimintaa on 0,75. Oma lyönti on 1,75, eli korotusta pottiin nähden reilu 1x. :)

        Joo, kuten sanottua, olen tuosta eri mieltä myös pokeriohjelmien kanssa.
        Voi toki olla, että tuo oma potentiaalinen maksu kannattaa laskea pottiin mukaan ennen kuin arvioidaan, kuinka monta pottia korotus on. Harvoin tulee mietittyä ihan tuolta kantilta...


      • PLoo
        The_Rat kirjoitti:

        Minä olen tuosta eri mieltä (myös pokeriohjelmien kanssa). Potissa ennen toimintaa on 0,75. Oma lyönti on 1,75, eli korotusta pottiin nähden reilu 1x. :)

        Joo, kuten sanottua, olen tuosta eri mieltä myös pokeriohjelmien kanssa.
        Voi toki olla, että tuo oma potentiaalinen maksu kannattaa laskea pottiin mukaan ennen kuin arvioidaan, kuinka monta pottia korotus on. Harvoin tulee mietittyä ihan tuolta kantilta...

        Kieltämättä se on varsinkin pre-flop pelissä vähän sellaista sematiikkaa. Idea on varmaan siinä että potillisen lyönnillä annetaan vihulle 2:1 pottikerroin. Eli jos post-flop potissa on 50$ ja siihen lyödään potillinen, eli 50$ niin vihu saa juurikin sen 100:50 = 2:1.

        Tämä sitten johtaa siihen pieneen eroavuuteen pre-flop. Eli kun OP:n esimerkin mukaan lyödään se 1,75$, niin BB ja vain BB saa 2:1 kertoimet, mutta tietenkin ne kertoimet on erilaiset kaikille muille pelaajille kun osa joutuu maksamaan sen 1,75$ kun taas BB pelkästään 1,25$.


    • 'nitti

      AQo:n voisi UG:sta jättää kyllä pelaamattakin täydessä pöydässä....

      • turnauskäteispeluri

        lol, jos et sä pelaa AQ:ta sieltä nii mitä sä sieltä pelaat?

        Ei noin tiukalla pelillä tee varsinkaa NL50 voittoa enää nykyää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe