Pentu puree käsiä

piupaulau

Mulla on labbiksen ja sileekarvasen noutajan sekoitus, narttu vajaa 5kk. Ongelmana on se, että se puree kokoajan käsiä. Se roikkuu myös toisinaan lahkeissa, kaulahuiveissa, hanskoissa jne. Sitä on toruttu hyvällä ja joskus aika vahvallakin kädellä mut ei auta. On laitettu jäähylle, on annettu puruluita vinot pinot. Tää kaikki tapahtuu vaan sisätiloissa. Ulkona lenkillä se on tosi OK. Oisko kellään mitään "ässää hihassa", mitä sen kans vois tehä, että raivostuttava pureminen saatais pois? Kaikki neuvot ja ideat on enemmän, kun tervetulleita!!

3

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 labbis

Koirakoulu saat ammattiapua koiranpennun pureminen pitäs tasoittua n 1 v hampat ovat vaihtuneet kieltää vaan palkitsee koiran totellessa.

• ...ja kuria

Minulla oli myös koira, joka toimi lähes samoin. Paitsi että myös ulkona juoksi suoraa päin, takaapäinkin, ja hyvä kun säilyin terveenä, koiralla kun on painoa 40 kg ja säkääkin ihan tarpeeksi. Aloitin määrätietoisen käyttäytymisen, eli kun sisällä alkoi näykkiminen niin nousin ja poistuin, kiersin vaikka ympyrän ja jätin huomiotta. En puhunut, torunut tai muutakaan vaan aina kun se käyttäytyi väärin niin "unohdin" sen. Se alkoi tulemaan perään ja ihan kuin hyvittelemään. Jatkoin normaalisti. Ulkona sen rynnätessä päälle, heitin hihnan maahan ja jatkoin yksin eteen päin. Äkkiä alkoi kuulumaan vinkunaa takaa, että hei...minäkin olen täällä. Otin hihnan ja jatkoin eteenpäin ja en puhunut mitään. Se oppi jotenkin katsomaan mua enemmän. kai se huomasi etten ole sen leikkikaveri vaan laumanjohtaja ja se jää yksin kun käyttäytyy huonosti. Mun koirani on vahvaluonteinen ja siihen ei kovistelut auta. Jos retuutan niin se retuuttaa mua enemmän. Joten "hylkäsin" sen ja se ajatteli että ton kans kannattaa pysyä väleissä ja toimikin niin kuin halusinkin. Nyt sessuli on 7 vee ja joka aamu kun kello soi, tulee nuolemaan et hei kamu ny ylös......eikä muuten rieku hihnassa. Toki keinoja voi olla muitakin. Tässä yksi, toistoja piti tehdä ainakin sata.....

• itsekin kokenut

Joo, jatkat vaa sillee et torut joka kerta ku se puree ja esim. käännät selän. Kyl sen siitä pitäs tasottuu ku kaikki hampaat lähtee. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      150
      4877
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3556
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      31
      2553
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2233
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      76
      2080
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1983
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1981
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1458
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      99
      1272
    Aihe