Pentu puree käsiä

piupaulau

Mulla on labbiksen ja sileekarvasen noutajan sekoitus, narttu vajaa 5kk. Ongelmana on se, että se puree kokoajan käsiä. Se roikkuu myös toisinaan lahkeissa, kaulahuiveissa, hanskoissa jne. Sitä on toruttu hyvällä ja joskus aika vahvallakin kädellä mut ei auta. On laitettu jäähylle, on annettu puruluita vinot pinot. Tää kaikki tapahtuu vaan sisätiloissa. Ulkona lenkillä se on tosi OK. Oisko kellään mitään "ässää hihassa", mitä sen kans vois tehä, että raivostuttava pureminen saatais pois? Kaikki neuvot ja ideat on enemmän, kun tervetulleita!!

3

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 labbis

      Koirakoulu saat ammattiapua koiranpennun pureminen pitäs tasoittua n 1 v hampat ovat vaihtuneet kieltää vaan palkitsee koiran totellessa.

      • ...ja kuria

        Minulla oli myös koira, joka toimi lähes samoin. Paitsi että myös ulkona juoksi suoraa päin, takaapäinkin, ja hyvä kun säilyin terveenä, koiralla kun on painoa 40 kg ja säkääkin ihan tarpeeksi. Aloitin määrätietoisen käyttäytymisen, eli kun sisällä alkoi näykkiminen niin nousin ja poistuin, kiersin vaikka ympyrän ja jätin huomiotta. En puhunut, torunut tai muutakaan vaan aina kun se käyttäytyi väärin niin "unohdin" sen. Se alkoi tulemaan perään ja ihan kuin hyvittelemään. Jatkoin normaalisti. Ulkona sen rynnätessä päälle, heitin hihnan maahan ja jatkoin yksin eteen päin. Äkkiä alkoi kuulumaan vinkunaa takaa, että hei...minäkin olen täällä. Otin hihnan ja jatkoin eteenpäin ja en puhunut mitään. Se oppi jotenkin katsomaan mua enemmän. kai se huomasi etten ole sen leikkikaveri vaan laumanjohtaja ja se jää yksin kun käyttäytyy huonosti. Mun koirani on vahvaluonteinen ja siihen ei kovistelut auta. Jos retuutan niin se retuuttaa mua enemmän. Joten "hylkäsin" sen ja se ajatteli että ton kans kannattaa pysyä väleissä ja toimikin niin kuin halusinkin. Nyt sessuli on 7 vee ja joka aamu kun kello soi, tulee nuolemaan et hei kamu ny ylös......eikä muuten rieku hihnassa. Toki keinoja voi olla muitakin. Tässä yksi, toistoja piti tehdä ainakin sata.....


    • itsekin kokenut

      Joo, jatkat vaa sillee et torut joka kerta ku se puree ja esim. käännät selän. Kyl sen siitä pitäs tasottuu ku kaikki hampaat lähtee. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe