Onko tietoa kyseisestä yrityksestä. Ilmeisesti ollut toiminnassa aika pitkään kun mainostavat olevansa suomen vanhin yksityinen lentokoulu. Olisi kiva kuulla ko. koulussa lupakirjan suorittaneilta kokemuksia.
Bf-lento
28
6243
Vastaukset
- Mukana jo -68
Olen ollut opettamassa kyseisessä yrityksessä, oppilaita, ja voin vakuuttaa että se riippuu opettajasta, kuinka opettajan ja oppilaan kemiat kohtaavat.
Oletan että Guni on johdossa edeleen, ei puba johda yritystä,
En tiedä tämänhetken tilannetta,mutta koneita heillä on mukavasti ja koulutus sujuu kohtalaisen nopsaan.
Jos tosiaan aiot kursille,käy tutustamassa paikkaan henkilökohtaisesti.
Kyseisen kouluttamia oppilaita on lentämässä Finnairilla ym. kaupallisissa yrityksissä, sen voin varmasti sanoa.
Kyllä se on vaan sillä tavalla,että jos olet oikeassapaikassa oikeaan aikaan ,sinua lykkää varmasti.
Kohta on osa liikenne lentäjistä eläke iässä ja taas tarvitaan lentäjiä remmiin mukaan. - PPL-kelpuutettu
Entisenä oppilaana voin vain todeta, että keskimäärin hyvät olivat kokemukset.
Vielä olen ilmailun harrastaja, vaikka lupakirjan saamisesta on tovi. - blue skies r
BF-lennon alumneja olen minäkin eli PPL-lupakirjan sain sieltä. Enpä menisi kehumaan. Epätasainen laatu lennonopettajissa ja todellakin on tuurista kiinni kenet sattuu saamaan. Samalla rahalla kouluttaudut USA:ssa. Opit kielen eikä tartte kettuuntua räntään ja vieressä istuvaan v..ttuilijaan. ;-) Eikä tarvitse tarjota itteensä pelkästään finskille.
- NordSky
Täysin samaa mieltä nimimerkin blue skies r kanssa. Itse olen käynyt USA:ssa kolulutuksen PPL-lupakirjasta ATPL-lupakirjaan saakka ja tällä hetkellä alan töissä ulkomailla jumboluokan koneessa. Finskiä varten ja varsinkaan Suomessa kouluttautuminen ei kannata. USA:ssa hanktuu koulutus avaa ovet missäpäin maailmaa tahansa ja töitä riittää.
- Anonyymi
BF-lennon alumneja myös. PPL sieltä ja sitten loikkaus puolison perässä toiselle mantereelle.
Epätasainen laatu oli BF-lennon opettajissa ja älytöntä takanapäin puhumista. Suoranaista ämmämäisyyttäkin. Ei ole tullut pidettyä yhteyttä. - Anonyymi
NordSky kirjoitti:
Täysin samaa mieltä nimimerkin blue skies r kanssa. Itse olen käynyt USA:ssa kolulutuksen PPL-lupakirjasta ATPL-lupakirjaan saakka ja tällä hetkellä alan töissä ulkomailla jumboluokan koneessa. Finskiä varten ja varsinkaan Suomessa kouluttautuminen ei kannata. USA:ssa hanktuu koulutus avaa ovet missäpäin maailmaa tahansa ja töitä riittää.
Sulla mitään lupakirjaa oo. Tosta tulit Ympärätalon roskiksesta Kallion kirjastoon vahtiin nettipornoo, poikasemmosta.
- Anonyymi
Turhaa on tarjota finskille BF-lennon PPL:llä. Kyllä se on Patria joka sinne liikennelentäjiä kouluttaa.
- indian moon
Onko edelleen niin, että amerikkalaisella FAA-lupakirjalla ei ole asiaa Eurooppaan ja vastaavasti EASA-lupakirja ei kelpaan Amerikkaan. Jossain vinkuintiassa ei ole ilmeisesti niin väliä, mistä lupakirja hankittu.
- jallajalla
FAA- lupakirjalla voit lennellä Euroopassa N-rekkarissa olevia koneita. Ameriikoista voit myös hommata suoraan EASA:n lupakirjan.
- indian moon
Noin se tietysti menee PPL-lupakirjalla, mutta eurooppalaisilla lentoyhtiöillä ei taida olla N-rekisteröityjä koneita. Saako USA:ssa jossain suoritettua EASA:n hyväksymän ATPL:n?
- iiiilmailija
Onnea vain NordSkylle.
Typerää sanoa ettei koulutus kotimaassa kannata.
Jos aniharva Jenkkilän kautta usein isolla rahalla n. 100 000usd onnistuu niin kiva juttu.
Mutta kotimaassa koulutus tapahtuu kotimaassa.
Paras kalusto ( uudet EMB ) ja rahameno kohdallaan.
Töitäkin taas tulee kunhan hetki vierähtää.
Eihän kukaan kouluta kalliilla kalustolla fiksuja tyyppejä ikuiseen reserviin.
Taantuma taittuu aikanaan ja iso pyörä pyörähtää! - FLY5
BF-Lento on erittäin luotettava, taitava ja myös mukava koulu, itse olen v. 89 pilotti
kyseisen koulun kasvatti ja edelleen lentävä heebo.
Suosittelen lämpimästi!!
HH - flybee
Suosittelen lämpimästi BF-Lentoa. Olen itse myös uorittanut kyseisessä koulussa yksityislentäjän lupakirjan. Siinä on lentokoulu, joka on toiminut alalla pitkään. En missään nimessä suosittele kouluttautumista Yhdysvalloissa.
FAA lupakirjalla ei tehdä euroopassa yhtään mitään (mukaan lukien aasia ja lähi-itä). Jos EASA:n lupakirjaa havittelee, niin kaiken joutuu opiskelemaan uusiksi.
Ei muuta kuin BF-Lentoon opiskelemaan :) - lentoon
Minä olen myös suorittanut PPL-lupakirjani BF-Lennon opeissa. Eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Asiat sujuivat hyvin ja etenin omassa tahdissani. Jos ATPL-lupakirjaa halajaa niin tästä on hyvä jatkaa :)
Suosittelen. - G G
BF-Lento kiittää ja kumartaa myönteisistä arvioista! Ja vanha, joka ei vittuile vaan neuvoo, kehottaa kaikkia niitä lento-oppilaita, joilla on ongelmia koulutuksensa kanssa - kävivät sitten mitä koulua tahansa - ottamaan yhteyttä yrityksen johtoon. Aina eivät oppilaan ja opettajan kemiat kohtaa - vaikka kummassakaan ei olisi varsinaisesti mitään moitittavaa. Jos on - sitäkin suuremmalla syyllä on ongelmasta ilmoitettava. Ilman tietoa ei voi ryhtyä toimenpiteisiin. Opettajan vaihdos yleensä toimii.
p.s.
Pupa on edelleen vallankahvassa kiinni. Tämä on tiimityötä. Pupa päättää ja minä toimin. Yhteistyötä ja delegointia.
t. Guni - Peter T
Jos oppilas läpäisee Trafi:n teoria- ja lentokokeet, on opetus ollut vaatimukset täyttävää.
BF-lento on eräs kauimmin Malmilla toimineista koulutusyrityksistä.
Lentokalusto on toki vanhanpuoleista, mutta sekin soveltuu edelleenkin koulutukseen ja täyttää viranomaisvaatimukset.- PA28R
Tarkoitatko Peter T nyt sitä, että jos oppilas läpäisee Trafi:n kokeet se riittää kertomaan yrityksestä kaiken. Muuten voit sitten heilua kuin "sika vatukossa".
- Sky Rider
Tässä kohdassa Pupan ja Gunin tuntien, ja olleena lennonopettajana BF-Lennossa joskus miljoona vuotta sitten, voin kertoa, etten ole ikinä ilmailupuolella tavannut tahoa, joka pitäisi parempaa huolta oppilaistansa ja asiakkaistansa.
Suosittelen BF-Lentoa koska tahansa kelle tahansa. - janne m
Lupakirjan ko. yrityksen opissa kesällä 2013 saaneena voin kertoa, että koulutus tms. opetustoiminta oli mielestäni ihan laadukasta ja voin suositella yritystä.
Jos itselleni jotain sattuisi niin ei tulisi mieleeni alkaa syyttämään siitä lentokoulua tai sen opetusta sen verran kattavasti asiat kerrottiin teoriatunneilla ja lento-opetuksen yhteydessä. Ainoa negatiivinen asia koulutukseen liittyen oli Trafin teoriakokeissa kysytyt asiat suhteessa jaettuun opetusaineistoon. Kuitenkin siten, että osa Trafin koekysymyksista oli vain huonosti laadittuja tai muotoiltuja.
Janne Marttunen- osakaskinko
Marttunen BF-lennossa töissä?
- Saudi747
Sepi2012 etsii ja tonkii vanhoja juttuja. Kirjoittasit omalla nimelläsi tuota roskaasi. Mun nimimerkistä ei jää arvailujen varaan kuka olen.
- Vanha Erkki
Onkohan tää sepi taas näitä katkeroituneita pappoja jolla on omat firmat menny nurin, eikä enää ole varaa lentää. Täytyy viettää aikaa netissä haukkumassa muita lajeja (UPL) ja muita henkilöitä, koska kukaan ei vaan voi olla yhtä hyvä kuin 100v pikkucessnan oikealla jakkaralla malmin kierrosta kiertänyt jäärä. :D Maailma muuttuu Jaskasein. ;)
BF-Lennon tavoin Cessna 152-koulukoneita käyttävät ammattilentäjiä kouluttavat Suomen Ilmailuopisto ja Salpauslento. BF-Lennon ja Salpauslennon kalusto on samanikäistä, sen voi tarkistaa ilma-alusrekisteristä josta löytyvät koneiden omistajat, käyttäjät ja valmistusvuodet.
- Reissusta lentäjäksi
Mietin tässä kuumeisesti missä alottaisi PPL-koulutuksen. MIK olisi kait muuten, mutta ei niillä näytä olevan teoria kursseja kuin kerran vuodessa ja alottaisin vasta tammikuussa kun olen takaisin Suomessa. Eikä mikillä ole myöskään etäopiskelumahdollisuutta. BF-lennolla näyttäisi olevan ja se on iso plussa.
En tiedä mitä MIK:n kautta PPL tulisi maksamaan, mutta veikkaan alta kymppitonnia. BF-lennolla taas se tulisi kustantamaan n. 13 kiloa. Sama kuin Salpauslennon tarjouksessa. Mikähän lie lisäarvo.
Mitäs muita vaihtoehtoja on? Aeropole on joku uusi tuttavuus, mutta kallis.
Oikeastaan hinnan lisäksi ainoa miksi BF-lento arveluttaa on heidän materiaalin taso. Näin pari vuotta sitten erään oppilaan materiaalit ja ei tekstistä meinannut saada mitään selvää. Millälie mustesuihkulla tulostettuja... Silmiin sattui. - Lentäjäk
Voinko suorittaa PPL:n lomalla Floridassa EFT:ssä ja lentää samalla pahvilla Suomessa ilman mitään ylimääräistä paperityötä?
- JJ The pilot
Käy vierailulla koulussa tai useammassa ja pyydä matskua nähtäväksi. Eiköhän se siitä selviä. BF on ollut vuosikymmeniä pystyssä ja kalustoa on riittävästi joten pysyt säistä riippuen samaan lentoja silloin kun haluat. Salpauslento taasen kouluttaa myös ammattilentäjiä joten jos uraa alalla meinaat niin ei se ole huono paikka aloittaa. Yhden tai kahden koneen kouluja en voi suositella.
- Anonyymi
BF on tosipilottien paikka. Loistava aloitus kenelle tahansa.
Tervehdys ja kaikkea parasta Pupalle ja Gunille.
T: ex-lennonopettaja/laskuvarjoretkunne
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067