Bf-lento

PPL:ää hankkimassa

Onko tietoa kyseisestä yrityksestä. Ilmeisesti ollut toiminnassa aika pitkään kun mainostavat olevansa suomen vanhin yksityinen lentokoulu. Olisi kiva kuulla ko. koulussa lupakirjan suorittaneilta kokemuksia.

28

5502

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukana jo -68

      Olen ollut opettamassa kyseisessä yrityksessä, oppilaita, ja voin vakuuttaa että se riippuu opettajasta, kuinka opettajan ja oppilaan kemiat kohtaavat.
      Oletan että Guni on johdossa edeleen, ei puba johda yritystä,
      En tiedä tämänhetken tilannetta,mutta koneita heillä on mukavasti ja koulutus sujuu kohtalaisen nopsaan.
      Jos tosiaan aiot kursille,käy tutustamassa paikkaan henkilökohtaisesti.
      Kyseisen kouluttamia oppilaita on lentämässä Finnairilla ym. kaupallisissa yrityksissä, sen voin varmasti sanoa.
      Kyllä se on vaan sillä tavalla,että jos olet oikeassapaikassa oikeaan aikaan ,sinua lykkää varmasti.
      Kohta on osa liikenne lentäjistä eläke iässä ja taas tarvitaan lentäjiä remmiin mukaan.

    • PPL-kelpuutettu

      Entisenä oppilaana voin vain todeta, että keskimäärin hyvät olivat kokemukset.

      Vielä olen ilmailun harrastaja, vaikka lupakirjan saamisesta on tovi.

    • blue skies r

      BF-lennon alumneja olen minäkin eli PPL-lupakirjan sain sieltä. Enpä menisi kehumaan. Epätasainen laatu lennonopettajissa ja todellakin on tuurista kiinni kenet sattuu saamaan. Samalla rahalla kouluttaudut USA:ssa. Opit kielen eikä tartte kettuuntua räntään ja vieressä istuvaan v..ttuilijaan. ;-) Eikä tarvitse tarjota itteensä pelkästään finskille.

      • NordSky

        Täysin samaa mieltä nimimerkin blue skies r kanssa. Itse olen käynyt USA:ssa kolulutuksen PPL-lupakirjasta ATPL-lupakirjaan saakka ja tällä hetkellä alan töissä ulkomailla jumboluokan koneessa. Finskiä varten ja varsinkaan Suomessa kouluttautuminen ei kannata. USA:ssa hanktuu koulutus avaa ovet missäpäin maailmaa tahansa ja töitä riittää.


      • Anonyymi

        BF-lennon alumneja myös. PPL sieltä ja sitten loikkaus puolison perässä toiselle mantereelle.
        Epätasainen laatu oli BF-lennon opettajissa ja älytöntä takanapäin puhumista. Suoranaista ämmämäisyyttäkin. Ei ole tullut pidettyä yhteyttä.


      • Anonyymi
        NordSky kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä nimimerkin blue skies r kanssa. Itse olen käynyt USA:ssa kolulutuksen PPL-lupakirjasta ATPL-lupakirjaan saakka ja tällä hetkellä alan töissä ulkomailla jumboluokan koneessa. Finskiä varten ja varsinkaan Suomessa kouluttautuminen ei kannata. USA:ssa hanktuu koulutus avaa ovet missäpäin maailmaa tahansa ja töitä riittää.

        Sulla mitään lupakirjaa oo. Tosta tulit Ympärätalon roskiksesta Kallion kirjastoon vahtiin nettipornoo, poikasemmosta.


      • Anonyymi

        Turhaa on tarjota finskille BF-lennon PPL:llä. Kyllä se on Patria joka sinne liikennelentäjiä kouluttaa.


    • indian moon

      Onko edelleen niin, että amerikkalaisella FAA-lupakirjalla ei ole asiaa Eurooppaan ja vastaavasti EASA-lupakirja ei kelpaan Amerikkaan. Jossain vinkuintiassa ei ole ilmeisesti niin väliä, mistä lupakirja hankittu.

    • jallajalla

      FAA- lupakirjalla voit lennellä Euroopassa N-rekkarissa olevia koneita. Ameriikoista voit myös hommata suoraan EASA:n lupakirjan.

      • indian moon

        Noin se tietysti menee PPL-lupakirjalla, mutta eurooppalaisilla lentoyhtiöillä ei taida olla N-rekisteröityjä koneita. Saako USA:ssa jossain suoritettua EASA:n hyväksymän ATPL:n?


    • iiiilmailija

      Onnea vain NordSkylle.
      Typerää sanoa ettei koulutus kotimaassa kannata.
      Jos aniharva Jenkkilän kautta usein isolla rahalla n. 100 000usd onnistuu niin kiva juttu.
      Mutta kotimaassa koulutus tapahtuu kotimaassa.
      Paras kalusto ( uudet EMB ) ja rahameno kohdallaan.

      Töitäkin taas tulee kunhan hetki vierähtää.
      Eihän kukaan kouluta kalliilla kalustolla fiksuja tyyppejä ikuiseen reserviin.

      Taantuma taittuu aikanaan ja iso pyörä pyörähtää!

    • FLY5

      BF-Lento on erittäin luotettava, taitava ja myös mukava koulu, itse olen v. 89 pilotti
      kyseisen koulun kasvatti ja edelleen lentävä heebo.

      Suosittelen lämpimästi!!

      HH

    • flybee

      Suosittelen lämpimästi BF-Lentoa. Olen itse myös uorittanut kyseisessä koulussa yksityislentäjän lupakirjan. Siinä on lentokoulu, joka on toiminut alalla pitkään. En missään nimessä suosittele kouluttautumista Yhdysvalloissa.

      FAA lupakirjalla ei tehdä euroopassa yhtään mitään (mukaan lukien aasia ja lähi-itä). Jos EASA:n lupakirjaa havittelee, niin kaiken joutuu opiskelemaan uusiksi.

      Ei muuta kuin BF-Lentoon opiskelemaan :)

    • lentoon

      Minä olen myös suorittanut PPL-lupakirjani BF-Lennon opeissa. Eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Asiat sujuivat hyvin ja etenin omassa tahdissani. Jos ATPL-lupakirjaa halajaa niin tästä on hyvä jatkaa :)
      Suosittelen.

    • G G

      BF-Lento kiittää ja kumartaa myönteisistä arvioista! Ja vanha, joka ei vittuile vaan neuvoo, kehottaa kaikkia niitä lento-oppilaita, joilla on ongelmia koulutuksensa kanssa - kävivät sitten mitä koulua tahansa - ottamaan yhteyttä yrityksen johtoon. Aina eivät oppilaan ja opettajan kemiat kohtaa - vaikka kummassakaan ei olisi varsinaisesti mitään moitittavaa. Jos on - sitäkin suuremmalla syyllä on ongelmasta ilmoitettava. Ilman tietoa ei voi ryhtyä toimenpiteisiin. Opettajan vaihdos yleensä toimii.
      p.s.
      Pupa on edelleen vallankahvassa kiinni. Tämä on tiimityötä. Pupa päättää ja minä toimin. Yhteistyötä ja delegointia.
      t. Guni

    • Peter T

      Jos oppilas läpäisee Trafi:n teoria- ja lentokokeet, on opetus ollut vaatimukset täyttävää.

      BF-lento on eräs kauimmin Malmilla toimineista koulutusyrityksistä.

      Lentokalusto on toki vanhanpuoleista, mutta sekin soveltuu edelleenkin koulutukseen ja täyttää viranomaisvaatimukset.

      • PA28R

        Tarkoitatko Peter T nyt sitä, että jos oppilas läpäisee Trafi:n kokeet se riittää kertomaan yrityksestä kaiken. Muuten voit sitten heilua kuin "sika vatukossa".


    • Sky Rider

      Tässä kohdassa Pupan ja Gunin tuntien, ja olleena lennonopettajana BF-Lennossa joskus miljoona vuotta sitten, voin kertoa, etten ole ikinä ilmailupuolella tavannut tahoa, joka pitäisi parempaa huolta oppilaistansa ja asiakkaistansa.
      Suosittelen BF-Lentoa koska tahansa kelle tahansa.

    • janne m

      Lupakirjan ko. yrityksen opissa kesällä 2013 saaneena voin kertoa, että koulutus tms. opetustoiminta oli mielestäni ihan laadukasta ja voin suositella yritystä.
      Jos itselleni jotain sattuisi niin ei tulisi mieleeni alkaa syyttämään siitä lentokoulua tai sen opetusta sen verran kattavasti asiat kerrottiin teoriatunneilla ja lento-opetuksen yhteydessä. Ainoa negatiivinen asia koulutukseen liittyen oli Trafin teoriakokeissa kysytyt asiat suhteessa jaettuun opetusaineistoon. Kuitenkin siten, että osa Trafin koekysymyksista oli vain huonosti laadittuja tai muotoiltuja.
      Janne Marttunen

      • osakaskinko

        Marttunen BF-lennossa töissä?


    • Saudi747

      Sepi2012 etsii ja tonkii vanhoja juttuja. Kirjoittasit omalla nimelläsi tuota roskaasi. Mun nimimerkistä ei jää arvailujen varaan kuka olen.

    • Vanha Erkki

      Onkohan tää sepi taas näitä katkeroituneita pappoja jolla on omat firmat menny nurin, eikä enää ole varaa lentää. Täytyy viettää aikaa netissä haukkumassa muita lajeja (UPL) ja muita henkilöitä, koska kukaan ei vaan voi olla yhtä hyvä kuin 100v pikkucessnan oikealla jakkaralla malmin kierrosta kiertänyt jäärä. :D Maailma muuttuu Jaskasein. ;)

    • BF-Lennon tavoin Cessna 152-koulukoneita käyttävät ammattilentäjiä kouluttavat Suomen Ilmailuopisto ja Salpauslento. BF-Lennon ja Salpauslennon kalusto on samanikäistä, sen voi tarkistaa ilma-alusrekisteristä josta löytyvät koneiden omistajat, käyttäjät ja valmistusvuodet.

    • Reissusta lentäjäksi

      Mietin tässä kuumeisesti missä alottaisi PPL-koulutuksen. MIK olisi kait muuten, mutta ei niillä näytä olevan teoria kursseja kuin kerran vuodessa ja alottaisin vasta tammikuussa kun olen takaisin Suomessa. Eikä mikillä ole myöskään etäopiskelumahdollisuutta. BF-lennolla näyttäisi olevan ja se on iso plussa.
      En tiedä mitä MIK:n kautta PPL tulisi maksamaan, mutta veikkaan alta kymppitonnia. BF-lennolla taas se tulisi kustantamaan n. 13 kiloa. Sama kuin Salpauslennon tarjouksessa. Mikähän lie lisäarvo.

      Mitäs muita vaihtoehtoja on? Aeropole on joku uusi tuttavuus, mutta kallis.

      Oikeastaan hinnan lisäksi ainoa miksi BF-lento arveluttaa on heidän materiaalin taso. Näin pari vuotta sitten erään oppilaan materiaalit ja ei tekstistä meinannut saada mitään selvää. Millälie mustesuihkulla tulostettuja... Silmiin sattui.

    • Lentäjäk

      Voinko suorittaa PPL:n lomalla Floridassa EFT:ssä ja lentää samalla pahvilla Suomessa ilman mitään ylimääräistä paperityötä?

    • JJ The pilot

      Käy vierailulla koulussa tai useammassa ja pyydä matskua nähtäväksi. Eiköhän se siitä selviä. BF on ollut vuosikymmeniä pystyssä ja kalustoa on riittävästi joten pysyt säistä riippuen samaan lentoja silloin kun haluat. Salpauslento taasen kouluttaa myös ammattilentäjiä joten jos uraa alalla meinaat niin ei se ole huono paikka aloittaa. Yhden tai kahden koneen kouluja en voi suositella.

    • Anonyymi

      BF on tosipilottien paikka. Loistava aloitus kenelle tahansa.

      Tervehdys ja kaikkea parasta Pupalle ja Gunille.

      T: ex-lennonopettaja/laskuvarjoretkunne

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe