Kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto johon poikaystäväni kanssa viikon päästä muutamme. Valinnanvaraa oli niukasti ja kun saatiin kämppä halvalla niin otettiin se vaikka isoja ja pienia puutoksia löytyykin.
Ensinnäkin; edellinen asukas oli ilmeisesti itse liimaillut tänne seiniin aivan karmeita tapetteja ja melkein joka huonetta koristaa joku sammakkokuvioinen boordi. Makkarin seinät on (huonosti) maalattu vaaleansinisiksi ja eteisen valkoisissa seinissä on jotain tummempia läiskiä. Lisäksi kylppäristä on suihkutanko irrotettu katosta ja pöntön viereen asennettu joku invatuki jonka haluaisin ehdottomasti pois (edellisistä asukkaista joku ilmeisesti ollut liikuntavammainen?).
Eikö niin että nuo kaikki edellä olevat asiat (seinien maalaukset, kylmppärin kunnostus) tulisi hoitaa kuntoon isännöitsijän/edellisen asukkaan toimesta?
Toiseksi; asunnossa on myös ruma muovimatto ja haluaisin laminaatin, onko kokemuksia miten kaupungin asunnoilla suhtauduttaisiin jos sellaista pyytäisin? Edellisessä kämpässämme (myöskin kaupungin asunto) eräs naapuri sai kun vain pyysi mutta en tiedä onko se yleinen käytäntö.
Maanantaina toki soitan isännöitsijälle ja kyselen nämä samat mutta olisi kiva kuulla kokemuksia :)
Kuinka halukkaasti isännöitsijä yleensä suostuu remonttiin?
3
368
Vastaukset
- OlisitteKiitollisia
Olkaa iloisia että ylipäätänsä saitte kaupungin kämpän, sillä on valtavasti ihmisiä jonossa jopa vuosia. Sen takia veikkaan että kaikki "ylellisyys" pyynnöt kuten laminaatti jää saamatta ellei syystä X ole aivan pakko lattiaa uusia esim. terveydellisistä syistä. Veikkaan että maalit teille kustannetaan jos itse maalaatte. Voi olla että tullaan tarkistamaan että seinät on myös (asiallisesti) maalattu eikä maaleja myyty jonnekkin.
Mut hei, ainahan voitte asua vaikka puoli vuotta ja kärkytte mielyttävämpää kämppää yksityisiltä markkinoilta. Vuokraakin joutuu maksamaan AINAKIN 20% enemmän.
Ilmoittele miten kävi. :) - Unelmointia
Kysykää isännöitsijältä, jos saisitte OMALLA KUSTANNUKSELLA tehdä nuo rempat.
Kaupungin kustannuksella ette varmasti saa. - Kysymällä selviää
Tuo remontointi nyt vähän riippuu siitä minkä kaupungin vuokralaisena olette. Periaatteessa olette sen kämpän kunnon hyväksyneet kun olette vuokrasopimuksen allekirjoittaneet, kaupungin tarvitsee tuon jälkeen tehdä vain ne peruskorjaukset (kuten rikkinäiset pistorasiat yms.).
Kannattaa kuitenkin olla yhteydessä isännöitsijään/siihen kuka noista remonteista vastaa ja kysyä että mitä korjauksia olisi mahdollista saada. Yleensä kaupungit/kunnat ovat antaneet jonkin verran perusremonttitarvikkeita (tapetit, maalia yms.), mutta yleensä nekin on jaettu vasta arviokäynnin jälkeen ja ne riippuvat täysin siitä mikä on kyseisen kaupungin käytäntö.
Itse olen saanut eräässä pikkukaupungissa asuessani huoneistoon maalia, maalaustarvikkeet, lattialistaa, laminaattia lattiaa varten ja uuden suihkun kun vain ilmoitin asiasta. Kaikki työ piti toki tehdä itse ja vähän vaivaa siinä oli hakea tarvikkeet toiselta puolen kaupunkia, mutta ihan hyvin tuo onnistui. Kaikki nuo annettiin vasta sen jälkeen kun isännöitsijä oli käynyt arvioimassa seinien maalaustarpeen ja lattian kunnon. Ensin en olisi edes saanut uutta lattiaa ellen olisi jaksanut siitä tarpeeksi valittaa, makkarin väliovea en saanut uutta vaikka siitä oli lyöty vasaralla läpi, sen sijaan sain purkin kittiä sitä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988