Hei
Mäntypaneeli on vuodesta 1990 tummunut, luulen että on lakka päällä. Mikä olisi helpoin keino saada se vaaleammaksi, niin että puu kuitenkin näkyisi (ei siis maalaus), joku kuulto tms. Että tulisi olohuone ja aula valoisamaksi? Onko todella ainut tapa ruveta hiomaan? Tekeekö kuultomaalaus tilan "levottoman näköiseksi"?
mantypaneelin vaalennus
3
2611
Vastaukset 3
- sutimaakari
vanhaa lakattua, ja virttynyttä millään saa ikäänkuin valkolakatuksi niin, että olis uuden näköinen, mutta kokeilemalla selviää, siis valkolakka on aineen nimi, sävytettyä lakkaa..
- ljm äjlo äol äloj
Vaan helevatan isotöinen homma. Kokeile valkolakkaa. Tai sitten teet itse sopivan sekoituksen vernissasta ja valkoisesta maalista. Ongelmana sulla se, että se on lakattu. Siis pinnoite se lakkakin on. Siihen pitää vetää oikeanlaista pinnoitetta päälle. Ja se kun pitäisi jokatapauksessa hioa, elikkäs karhentaa, niin samapa se on hioa se lakka kokonaa ja puu esiin. Mänty tummuu jokatauksessa ihan itestään, vaaleaksi sen saa vain hiomalla pinnan tuoreellee puulle ja lakkaamalla se uudestaan.
- klöklkklö
Vetele valkoista panelikattomaalia vaan, tulee siisti. Et saa millään sitä hiottua siistiksi, onhan siinä rakoset jotka perin vaikea hioa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451