Aussie

AUSSIEkotiini

Kasvattajat ja heidän tuttunsa ja muutkin aussien tietävät tuntevat HOI !

Olen hankkimassa jonkin ajan kuluttua aussie pennun, haluaisin pennun asialliselta, tietoa ja kokemusta omaavalta kasvattajalta. Itse alkaisin harrastamaan koiran kanssa TOKOa ja/tai agilitya.
Kysymys kuitenkin kuuluu;
Myyvätkö kasvattajat koiriansa koteihin ns. kotikoiriksi. Koiriksi jotka ovat aktiivisesti elämässä mukana, lenkkeilyä, peruskoulutusta, ehkä pentukoulua alussa, jotta pääsee alkuun koulutuksessa.. Olen huomannut seuratessani kasvattajien sivustoja, että maininta on usein tämä; Pennut myydäään VAIN aktiivisiin ja harrastaviin koteihin. Onko "urheilullinen" elämä tarpeeksi aktiivisita?

4

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beea--

Mä oon kanssa huomannu samaa ! Kasvattajat hoi, onks tää näin ?

• öhöm ?

Tarkoitatko australiankelpietä vai australiankarjakoiraa ?

• mun koirat

Mulla on 2 kpl aussi urosta. En harrasta Tokoa enkä muutakaan ns. seuratoimintaa, ulkoilen, leikin, juoksutan ja pidän hauskaa koirieni kanssa. Sanotte mitä sanotte, mutta ei koira mitään näyttelyä kaipaa, ne on tehty ihmisiä varten. Meidän koirat voi hyvin ja jos hieman puhuttiin pemeitä koiraa hankittaessa niin s. what. Mulla on kaksi Aussia ne ei käy näyttelyssä, me ei harrasteta tokoa, agilitya, mutta me harastetaan liikuntaa ulkona ja kaikkea kivaa.

• näyttelyt ok :-)
        mun koirat kirjoitti:

Mulla on 2 kpl aussi urosta. En harrasta Tokoa enkä muutakaan ns. seuratoimintaa, ulkoilen, leikin, juoksutan ja pidän hauskaa koirieni kanssa. Sanotte mitä sanotte, mutta ei koira mitään näyttelyä kaipaa, ne on tehty ihmisiä varten. Meidän koirat voi hyvin ja jos hieman puhuttiin pemeitä koiraa hankittaessa niin s. what. Mulla on kaksi Aussia ne ei käy näyttelyssä, me ei harrasteta tokoa, agilitya, mutta me harastetaan liikuntaa ulkona ja kaikkea kivaa.

Ainakin näyttelyt tekevät hyvää koiran sosiaalistamisen kannalta, sillä siellä koirat tottuvat poikkeuksellisen hyvin meluun, vieraisiin, toisiin koiriin ja vaihteluun. Lisäksi koirat >>viihtyvät>> näyttelyissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe