Koirani täyttää kohta kymmenen vuotta. Mietin tässä näitä rokotusjuttuja. Osa ihmisistä sanoo, että vanhaa koiraa ei tarvitse rokottaa, kun rokotukset jopa heikentävät koiran terveyttä, kun ikää tulee. Pitääkö paikkaansa. Mietin itse sellasta, että, jos pidän pelkästään DHP:n ja Rabdonumin voimassa onko ok vai pitääkö kennelyskääkin vastaa rokottaa vielä vanhusta? Inhottaa, kun se pitää kuonon kautta laittaa. Oma koira ei tykkää ollenkaan ja viimeksi hiki valui lekurilla itsellä, kun se laitetiin.
Vanhahkon koiran rokotukset
10
402
Vastaukset
- 2+23
Kuonon kautta?
- aloittaja :>
Sumutteena nenään..helkutinmoinen työ pitää koira paikoillaan.. Ennehän sekin laitettiin neulalla niskaan niin ei mitään ogelmia.
- papparaisen omistaja
aloittaja :> kirjoitti:
Sumutteena nenään..helkutinmoinen työ pitää koira paikoillaan.. Ennehän sekin laitettiin neulalla niskaan niin ei mitään ogelmia.
Mun koirallekin laitettiin kerran kirsun kautta mutta nyt viimeksi taas ihan neulalla. Olisko ollu vaan joku kokeilu silloin, en tiedä. Kannattaa kysyä sitä etukäteen eläinlääkäriasemalta. Mä kyllä pidän oman 10veeni kennelyskärokotuksen voimassa, koska rajummanpuoleinen kennelyskä voi olla kohtalokas.
Meillä rokotukset lopetetaan veteraani-iässä/siinä vaiheessa kun kokeet/näytelmät lopetellaan viimeistään.
Eli jos ei noita,niin viimeistään 7-8 paikkeilla.Eiköhän tuohon mennessä ole elimistöön kertynyt niitä vasta-aineita riittävästi.Ja kun noita tautejakaan ei pahemmin ole.Jokainen rokotus kun ylipäätään on elimistölle melkoinen myrkkyshokki.
Kennelyskä on mielestäni ihan tarpeeton ja tuurinkauppaa.Tuurinkauppaa siinä mielessä,että rokotus puree vaan rokotuksen omaan tyyppiin.Ja se sitten on tuuri,jos nimenomaan sen saa.
Noh yhden kerran sorruin, annoin laittaa yhdelle talvipennulle,samalla kuin muut.Ja tulos oli,että ensimmäisen (ja ainakin toistaiseksi ainoan) kerran koko koirahistoriassani koirani sairastuivat kennelyskään...- aloittaja taas
Olenkin ymmärtänyt, että tämä kennelyskä rokote on vähän sama asia kuin ihmisille pistettävä kausi-influenssarokoite.
Itse olen ollut vähän sitä mieltä, että en rokottaisi koiraa enää. Toinen rokotteista on voimassa vielä ens vuoden ja toinen vielä pari vuotta. Kennelyskähän tässä on menossa vanhaksi.
Mä olen lopettanut koirien kaikki rokotukset n.7v. jos eivät käy enään näyttelyissä tmv. Minusta koirat on siihen ikään saaneet noita 'myrkkyjä' jo ihan riittävästi.
- aloittaja taas
Onko tämä 7-8-vuotta joku yleinen raja, kun pari on jo siinnä iässä rokottamatta koiraansa :) ?
Varmaan on kun seitsemän vuoden iästä puhui myös "meidän" eläinlääkäri siellä Savossa kun schäferiä rokotettiin. Ei ollut kuulemma mitään mieltä sen jälkeen rokottaa kotikoiraa. Minun toinen koira on myös kohta 10-vuotias enkä veisi sitä enää mihinkään rokotuksiin ellei olisi lemmikkipassin takia pakko. Ihan silkkaa rahastusta sekin touhu täällä norskeissa, rabies-rokotus pitää uusia passiin joka vuosi. Ei mitään järkeä.
Mulle sanoi eläinlääkäri muutama vuosi takaperin että säännöllisesti rokotetulla koiralla on 10 vuoden iässä rokotussuoja lopuksi iäksi joten ei ole tarpeen paitsi käyttökoirilla joilla on vaara saada rabies supikoirista tai ketuista, todennäköisesti rabiestakin vastaan olisi suoja mutta varmuus on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829