matkabudjetti/Goa

jokuhenna

Heippa hei!
sellaista kyselisin, että millaisia budjetteja teillä on ollut per viikko/päivä Goalla? Itse oon ajatellut sellaista 20 e/päivä tai 200 /viikko. Onko ajatus realistinen?

asuminen ja muut hömpötykset siis kuuluisi tähän budjettiin. oon ymmärtänyt että Goa on edullinen...

Matka kestää kolme viikkoa ja oon varannut 800 euroa budjetiksi. voiko sellaisella summalla selvitä?

37

2736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei minun juttu

mutta kyllä se on melkoista kituutusta. Miksi lähteä noin hienolle lomalle ja budjetti ettei mitään juurikaan voi tehdä kuin syödä...kerran päivässä.

• jokuhenna

voi ei, oon kyllä kuvitellut että sillä pärjäisi mainiosti. osaatko sitten sanoa mikä siinä kusee tai miten paljon lisää olisi saatava?

kun nimenomaan oli Intia ja goa ainoita vaihtoehtoja hintatason puolesta..
        :(

• gogogoa
        jokuhenna kirjoitti:

voi ei, oon kyllä kuvitellut että sillä pärjäisi mainiosti. osaatko sitten sanoa mikä siinä kusee tai miten paljon lisää olisi saatava?

kun nimenomaan oli Intia ja goa ainoita vaihtoehtoja hintatason puolesta..
        :(

ootko laskenut tuohon 800 euroon majoituksenkin mukaan? Jos et niin kyllä riittää ja jää varmaan vielä rahaa kotimatkallekin...itse pärjännyt yleensä noin 500 eurolla kaksi viikkoa, majoituksen hinta ei sisälly tähän...

• joku m

2-3 eurolla saa kunnon ruoan,, ja yöpaikan 15 eurol ainaki rantamajoissa,,,,ja matkustelu ei paljoo maksa,,

• goa fan

Mistä saat kunnon ruoan 2-3 eurolla? Lämpimiksesi taidat kirjoitella. Kyllä hinnat ovat Suomen hintatasoa paljon halvempia, mutta ei ne nyt tuolla tasolla ole. Jo olutpullo ravintolassa maksaa 1-2 euroon paikasta riippuen. Ja jos haluat herkutella ja syödä vaikka kalaa tai katkiksia niin hinta nousee. Tuolla hinnalla saat riisin, vihanneksia ja veden, et muuta. Et edes rantapaikoissa. Ja kuka kolmea viikkoa viitsii kituuttaa.
        Itselleni tuo 800 €, josta oli alunperin puhe, ei riittäisi, aina tekee mieli jotain extraa, kun lomalla on, silloin on raha löyhässä. Mutta kyllä tuollakin summalla elää, kun vähän katsoo mitä ostaa, mutta ei siinä ylimääräistä juurikaan ole, jos jotain kummallista sattuisi. Olettaen, että majoitus ymv. kuljetukset on maksettu.

• onnistuu kyllä
        goa fan kirjoitti:

Mistä saat kunnon ruoan 2-3 eurolla? Lämpimiksesi taidat kirjoitella. Kyllä hinnat ovat Suomen hintatasoa paljon halvempia, mutta ei ne nyt tuolla tasolla ole. Jo olutpullo ravintolassa maksaa 1-2 euroon paikasta riippuen. Ja jos haluat herkutella ja syödä vaikka kalaa tai katkiksia niin hinta nousee. Tuolla hinnalla saat riisin, vihanneksia ja veden, et muuta. Et edes rantapaikoissa. Ja kuka kolmea viikkoa viitsii kituuttaa.
        Itselleni tuo 800 €, josta oli alunperin puhe, ei riittäisi, aina tekee mieli jotain extraa, kun lomalla on, silloin on raha löyhässä. Mutta kyllä tuollakin summalla elää, kun vähän katsoo mitä ostaa, mutta ei siinä ylimääräistä juurikaan ole, jos jotain kummallista sattuisi. Olettaen, että majoitus ymv. kuljetukset on maksettu.

Olen syönyt Goassa vatsani täyteen maukasta ruokaa 50 centillä. Onnistuu kyllä, kun vähän katsoo turistivikkelin ulkopuolelle. Oluttakin löytyy halvemmalla.

• santanabeach
        goa fan kirjoitti:

Jos ei yhtään viitsi tinkiä hinnoista, niin siellähän pyydetään ensikertalaiselta mitä hintoja vaan. Ravintoloissa tietenkin kiinteät hinnat. Ruuat maksavat 2 - 6 euroa/ateria, olut lähes ilmaista. Välillä tuntuu siltä, että suomalaiset maksavat mitä vaan. Siksi siellä on hinnatkin nousseet. Sata rupiaa on helppo mieltää noin kahdeksi euroksi. En ole koskaan maksanut esim. ihanasta chicken tikka- ateriasta yli 300 rupiaa.

• goa fan kirjoitti:

Et viitsisi antaa väärää tietoa Goan ruokien hinnoista. Olemme joka kerta syöneet todella hyvin ja monissa paikoissa Goalla alle 3 euron ruokia olen mieheni ja ystäviemme kanssa jotka ovat Intialaisia ja tietävät paikat ja hinnat.Eihän normaali työtä tekevällä olisi varaa maksaa tuollaisia hintoja edes lomilla. Asumme Keralassa, mutta käymme Goalla 3-4 kertaa vuodessa rilluttelemassa. No nyt joku ihmettelee millä rahalla ? Voin kyllä kertoakkin teen itse töitä josta palkka maksetaan eurina en silti maksele turhista asun ja elän maassa maan tavoilla. Kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen 800 euroa riittää reippaasti kunhan mietit vähän mitä teet rahoillasi. Ei muuta kuin reissuun ja nauttimaan ja kaikille muillekin antoisaa ja mukavia reissuja.

• Hohhoijaa _ _

Viisumikulut, rokotukset, malarialääkitykset? Prepaid-puhelukortit? Puhtaan veden tarpeesi? Ei ole kivaa Intiassa jos sairastuu eikä ole varaa hoitoon, avunpyyntöön tai muuhun sellaiseen hömpötykseen.

• .....--...

me asuttiin sen nimisessä paikassa kun Pundalik Guest House (pohjois-Goalla) n. 400 m rannasta aivan kiviportaiden vieressä. huoneet oli pienet mutta kuka siellä on muuta ku nukkumassa! palvelu hyvää,ystävällistä. 7 euroon (3,5 e per nenä kun kahdestaan asuttiin) saattiin tingattuu hinta joten kyllä sieltä halvalla löytää asunnon. oltiin sesonki aikaa viime tammikuussa. Sesonki ajalla on tietty vaikeempi saada tingattuu mutta ei mikään oo mahdotonta. ottaa vaan pariks yöks alkuun ja käy vaikka seuraavana päivänä kattelee muiden hinta tasoo. ja täältä netistä löytyy varmasti paikkoja ja hintoja missä on muut olleet.
      Se kuinka paljon rahaa sulla menee riippuu millasen shoppailija ja ryyppääjä olet?! :D
      Itse ostin ja join ja söin ja ja lentolipunkin vielä ostin goa-delhi ja yövyin ja vaikka mitä. ja oisko tonnin paikkeilla ollu mitä meni (3 viikkoa oltiin). Aina kun lomalle lähden en mieti mitään päivä budjettia, se menee mikä menee. parempi et sitä on vähän ylimäärästä kun sit kituuttelee eikä pääse nauttii kaikesta mitä haluis. eihän kaikkea tarvi tuhlata ;)

• jokuhenna

joo, olen kyllä hoitanu kaikki lääkkeet ja vakuutukset ja viisumit on kunnossa, en kysellytkään sillä.
      kiitos teille kun olette kertoneet omia kokemuksia, totta on ettei toisen puolesta oikeen voi tietää mikä budjetti voi olla hyvä. myös typerät naljailusävytteiset viestit on tottakai tervetulleita, joskin aika tylsäähän se on ikävästi vastata kun joku asiallisia kysymyksiä kyselee.

• että budjettisi

riittää ihan mukavasti, ellet ihan luksusta tavoittele ja silti mukavasti syöt ja juotkin. Majoituksen saat tinkimistaidoistasi riippuen tosi edullisestikin. Aina on tietenkin parempi lähtökohta tinkiä mitä kauemmin majapaikassa olet. Ja jos todella edullisesti haluat olla niin todellakin syöt 1-2 eurolla!!! Jopa alle.
        Goassa on myös pankkiautomaatteja, joten Visa tai VisaElectron mukaan 'vararahastoksi'. Ei muuta, kun oikein mukavaa Goanmatkaa! Eipä tiedä vaikka paikanpäällä tavattaisiin... ;)

Niin, kummallista ja harmillista kyllä on, että tällekin palstalle on pesiytynyt noita sarkastisia, ilkeämielisiä ja 'besserwissereitä', jotka ikävästi kommentoivat kysymyksiä. Tämän palstan yksi ideoista ymmärtääkseni on jakaa tietoa ja kokemuksia Intian matkailusta eikä arvostella toisten tietämättömyyttä. Omituista, että niinkin suvaitsevaiseen maahan pesiytyy lomailemaan tämäntyyppisiä ihmisiä. Toivottavasti ottaisivat oppia matkoillaan. Rentoa lomaa myös heille!

• makaaja
        että budjettisi kirjoitti:

riittää ihan mukavasti, ellet ihan luksusta tavoittele ja silti mukavasti syöt ja juotkin. Majoituksen saat tinkimistaidoistasi riippuen tosi edullisestikin. Aina on tietenkin parempi lähtökohta tinkiä mitä kauemmin majapaikassa olet. Ja jos todella edullisesti haluat olla niin todellakin syöt 1-2 eurolla!!! Jopa alle.
        Goassa on myös pankkiautomaatteja, joten Visa tai VisaElectron mukaan 'vararahastoksi'. Ei muuta, kun oikein mukavaa Goanmatkaa! Eipä tiedä vaikka paikanpäällä tavattaisiin... ;)

Niin, kummallista ja harmillista kyllä on, että tällekin palstalle on pesiytynyt noita sarkastisia, ilkeämielisiä ja 'besserwissereitä', jotka ikävästi kommentoivat kysymyksiä. Tämän palstan yksi ideoista ymmärtääkseni on jakaa tietoa ja kokemuksia Intian matkailusta eikä arvostella toisten tietämättömyyttä. Omituista, että niinkin suvaitsevaiseen maahan pesiytyy lomailemaan tämäntyyppisiä ihmisiä. Toivottavasti ottaisivat oppia matkoillaan. Rentoa lomaa myös heille!

Joo, kaiken laisia kannustajia, huh.

Mutta asiaan, Jossain viestissä sanottiin että paljon budjetti (siis rahanmeno, lopuksi)
        riippuu omasta vaatimustasosta. Jos kattoo hiukan missä syö,ja tai juo, tutkii hintoja, niin edukkaita paikkoja löytää, paljonkin. viimetalvena 3 henkilöä , n 20 päivä, eikä juuri kitsasteltu.
        Ranta Shakceissa olut about 50 rupsakkaa puteli (ehkä 60senttiä) , safkaa sai 80- 200 rupsakkaa annos,
        riippuen mitä valitsi. Ja hyvää oli. Ostokset tosin on tehty jo aiemmilla reissuilla, joten niihin ei paljoa mennyt.

Näihin kuluihin upposi myös pari vaähän kalliimpaa ruokailuiltaa, East meets West, ja Sea shell, Pescador kin , vaikkei se enää ollutkaan mielestämme niin hyvä kuin aiemmin.

Älä masennu noista "kannustavista 2 viesteistä, vaan lähde tyytyväisenä matkalle.
        Mekin tulemme tammikuun alussa, tavataan siellä!!!
        Hyvää matkaa!

• Hyvin selvii Intias

Viisumi 50€, lennnot 400-450€, asuminen 100-150€, sapuskat 100-150€. Rokotukset menee yli budjetin, jos ei oo ajantasalla. Kandee pitää rahaa varalla vaikka Visalla, jos jotai yllätystä sattuu.

• Hyvin selvii Intias

me lähetää taas isommalla poppoolla, viisi on matkassa ja budjetti 3000€ ja sillä on aina hyvin pärjätty.

• Onhan toi

vähän sniiduilu-budjetti, mutta jos asennoituu sillä mielellä, että rahaa on käyettävissä 800e/3 vkoa, niin eiköhän se onnistu!

Otat edullisen majoituksen (ei välttämättä pahimmilta turistirannoilta), syöt halpispaikoissa ja liikut julkisilla kulkuvälineillä, etkä törsää rahaa turhaan rihkamaan. Intiassa kannattaa kuitenkin aina pitää vähän rahaa jemmassa yllättävien tilanteiden varalta - etenkin siinä tapauksessa, jos ei ole luottokorttia käytössä.

Miksi juuri Goalle? Se on kuitenkin suosittuna turistirysänä montaa muuta huomattavasti mielenkiintoisempaa paikkaa kalliimpi kaikin tavoin?

Kaikkea hyvää reissullesi! Oma eka reissuni Goaan oli joskus vuonna yks' ja kaks', markka-aikaan. Silloin hengailin siellä reilut pari viikkoa 800,00 MARKALLA (eikä edes kaikki mennyt!), kunnes tajusin lähteä kiertelemään muita mestoja.

• jokuhenna

niin, no me saatiin niin halvalla lennot sinne kesällä, että päätettiin ottaa (500 e).. ja Goa kiinnostaa taas meitä enemmän kuin moni muu paikka :D
        ja kun en oo matkustellu juuri, niin se voi olla ihan helppo aloitus jos siellä on paljon muitakin matkailijoita.

niin ja tosiaan en ajatellut siellä ostella juuri mitään krääsää, kun saa sitä krääsää suomestakin;) ja oon huomannut että just noista pikkujutuista kuten tuliaisista kertyy se iso lasku.. voi kun sitä vaan osaisi tinkiä, kun oon niin suomalainen että en osaa hinnoista valittaa, onneksi poikakaveri on mukana ja pitää miut ruodussa

• Hyvin selvii Intias
        jokuhenna kirjoitti:

niin, no me saatiin niin halvalla lennot sinne kesällä, että päätettiin ottaa (500 e).. ja Goa kiinnostaa taas meitä enemmän kuin moni muu paikka :D
        ja kun en oo matkustellu juuri, niin se voi olla ihan helppo aloitus jos siellä on paljon muitakin matkailijoita.

niin ja tosiaan en ajatellut siellä ostella juuri mitään krääsää, kun saa sitä krääsää suomestakin;) ja oon huomannut että just noista pikkujutuista kuten tuliaisista kertyy se iso lasku.. voi kun sitä vaan osaisi tinkiä, kun oon niin suomalainen että en osaa hinnoista valittaa, onneksi poikakaveri on mukana ja pitää miut ruodussa

meillä oli halvimmat liput 375€/nuppi ja nyt maksettiin 405€/nuppi, kun ei ihan sopinu aikatauluu. Muutenhan siellä ei rahaa kulu, jos niitä ei varasteta... Vaan muualla Intiassa pääsisit halvemmalla, Goalla turistilisää monessa paikkaa juuri niiden turistien vuoksi.

• jokuhenna
        Hyvin selvii Intias kirjoitti:

meillä oli halvimmat liput 375€/nuppi ja nyt maksettiin 405€/nuppi, kun ei ihan sopinu aikatauluu. Muutenhan siellä ei rahaa kulu, jos niitä ei varasteta... Vaan muualla Intiassa pääsisit halvemmalla, Goalla turistilisää monessa paikkaa juuri niiden turistien vuoksi.

niin siis meillä oli yhdeltä henkilöltä meno-paluu Goalle hieman alle 500 euroa, jostain kilroyn kautta otettiin liput mumbaihin ja sitten jonkin toisen haun kautta goalle, sori kun en tarkemmin osaa kertoa, kun en itse ollu vastuussa just tästä lippujen hankinnasta :D

• itse voi valita

Goassa saa kyllä rahaa menemään vaikka kuinka paljon, mutta sielläkin voi selvitä todella vähälläkin. Hyviä majapaikkoja questhouseista löytyy jopa vilkkaimista paikoista sellaisella 10-15 euroa/yö. Katukeittiöissä ruoka on lähes ilmaista. Niissä on tarjolla monenlaisia friteerattuja ja paistettuja juttuja, hyviä ja halpoja. Ikinä ei ole tullut niistäkään mitään vatsatautia. Sämpylöitä, pasteijoita yms. voi ostaa polkupyörillä liikkuvilta kauppiailta, eikä maksa juuri mitään. Minä ostan vedet ja oluet laatikoittain, on paljon halvempaa kuin yksitellen esim. kioskeista ostettuna. Sitä paitsi, jos humalat haluaa, niin HoneyBeellä tulee halvaksi, ja on vielä hyvääkin. Hedelmiä ja vihanneksia voi käydä ostamassa toreilta. Ravintoloissa voi tilata esim. chicken fried rise:a tai nuudeleita tms. Ne on edullisia. Matkat linja-autolla ei maksa paljon mitään jne. Tuliaisia voi käydä tinkimässä paikallisten toreilta. Samat tavarat niiltä saa, mutta paljon halvemmalla kuin turistien markkinoilta. Pitää vain muistaa tinkiä ja paljon, koska turisteilta aina yritetään ottaa kovaa hintaa.

Rahaa saa menemään paljonkin syömällä turistipaikkojen ravintoloissa, juomalla viiniä, ajamalla taksilla, ostamalla kashmirilaisilta kauppiailta jne. Budjettia voi todella paljon säätää omalle kukkarolle sopivaksi sopivia valintoja tekemällä.

• Syletyttää

Minä en ainakaan kehtaisi mennä rutiköyhään maahan tinkimään ja sniiduilemaan viimeisen päälle ja kinastelemaan joka ikisestä kolikosta nälkäisten ihmisten edessä. Tai ainakaan en kehuskelisi sillä, tai esittäisi pihistelyäni suurenakin hyveenä.

• jokuhenna
        Syletyttää kirjoitti:

Minä en ainakaan kehtaisi mennä rutiköyhään maahan tinkimään ja sniiduilemaan viimeisen päälle ja kinastelemaan joka ikisestä kolikosta nälkäisten ihmisten edessä. Tai ainakaan en kehuskelisi sillä, tai esittäisi pihistelyäni suurenakin hyveenä.

voi hyvä ihme sinunkin kanssasi. oot näköjään oikein hakemalla hakenut jotain ikävää sanottavaa ja oot varmaankin hyvin ylpeä itsestäsi kun pääsit "näpäyttämään". sattuu vain olemaan niin, että itsellä ei ole varaa tuon enempään vaikka olen kovasti säästänyt ja joudun tinkimään paikan päällä tietyistä jutuista, että ylipäätään pääsen (huom. ensimmäiselle) kunnon lomamatkalle.
        toki Intia on köyhä maa, mutta en koe tekeväni mitään moraalisesti arveluttavaa panostamalla kaiken irtisaadun rahan tällaiseen matkaan ja vien vähätkin suomalaiset varani sinne. Jos varaa olisi, tekisin toisin ja toivon tulevaisuudessa voivani panostaa eri tavalla. olen myös käsittänyt, sen olevani suht yleistä tämän tinkimisen lähes missä tahansa muualla kuin suomessa, eikä siinä ole mielestäni mitään väärää. toki, jos koet olevasi siihen oikeutettu, saat tuomita minun toimeni moraalittomina.

kiitos rakentavasta palautteesta.

• vähän tietoa
        Syletyttää kirjoitti:

Ensimmäkään niinstä majoituksista, ruuasta halvoissa rokapaikoissa, oluesta laatikoissa, linja-autolipuista ei tarvitse tinkiä yhtään. Niissä on lähes aina kiinteät hinnat, myös turisteille, joten ei ole kenenkään kanssa tinkimisestä kyse, vaan omista valinnoista. Toiseksi ne pitää sinua idioottina, jos et tingi toreilla ja kaupoissa, joissa ei ole kiinteitä hintoja. Ne häpeää sinun puolestasi, kun olet niin tyhmä, ettet tajua maan kaupankäyntitapoja ja maksat mitä sattuu. Ne tosiaan arvostaa henkilöitä, jotka osaavat tinkimisen taidon. Niistä se on hienoa. Eikä ne koskaan niitä tuotteitaan tappiolla kuitenkaan myy, vaan hyvällä voitolla. Et vain voi käsittääkään, kuinka halpoja ne tavarat todella ovat. Sitä paitsi jokainen tinkimätön ostos nostaa myös paineita korottaa hintoja myös paikallisille. Heillähän ei ole varaa esittää rahamiestä Intiassakaan, he elävät siellä todella pienillä palkoilla. Tippi palveluista on se oikea tapa antaa ylimääräistä hyvänmiehen (tai -naisen) lisää hyvästä palvelusta, ei ylihintojen maksaminen.

• 26
        jokuhenna kirjoitti:

voi hyvä ihme sinunkin kanssasi. oot näköjään oikein hakemalla hakenut jotain ikävää sanottavaa ja oot varmaankin hyvin ylpeä itsestäsi kun pääsit "näpäyttämään". sattuu vain olemaan niin, että itsellä ei ole varaa tuon enempään vaikka olen kovasti säästänyt ja joudun tinkimään paikan päällä tietyistä jutuista, että ylipäätään pääsen (huom. ensimmäiselle) kunnon lomamatkalle.
        toki Intia on köyhä maa, mutta en koe tekeväni mitään moraalisesti arveluttavaa panostamalla kaiken irtisaadun rahan tällaiseen matkaan ja vien vähätkin suomalaiset varani sinne. Jos varaa olisi, tekisin toisin ja toivon tulevaisuudessa voivani panostaa eri tavalla. olen myös käsittänyt, sen olevani suht yleistä tämän tinkimisen lähes missä tahansa muualla kuin suomessa, eikä siinä ole mielestäni mitään väärää. toki, jos koet olevasi siihen oikeutettu, saat tuomita minun toimeni moraalittomina.

kiitos rakentavasta palautteesta.

Henna hei, kompensoi vähän edes viemällä pikkuisen tuliaisia paikallisille lapsille. Kaikki kelpaa kynät, koulutarvikkeet, heijastimet, vaatteet, lelut .. itse vein paikalliseen slummilasten kouluun vaikka mitä alkaen hammasharjoista ja shampoosta.

Mukavaa lomaa sinulle.

• ei kukaan
        Syletyttää kirjoitti:

Jos et tingi, hinnat nousevat. Ja vaikka kuinka tingit, ostat tuotteet silti ylihintaan - eivät he tappiolla mitään myy.

• varttuneempi teini
        Syletyttää kirjoitti:

että juuri tuollatavalla rahoillaan leveilijät pilaavat kaikki paikat. Myöskään et ole tainnut huomata, että tinkiminen(ei kaupoissa) on maan tapa ja kulttuuri?
        Tutkippa asiaa seuraavalla kerralla ?

Hyvää opintomatkaa ;)

• sniiduk

majoitusta saa 300rs ylöspäin helposti, kurssi lienee jotain 1e=60rs. Jos varaat 800e/21pvää eikös se ole 38e/pvä? mistä lie sit saanut tuon 20e/pvä ja 3viikkoa/800e? Ojalan laskuoppi :)
      no, ei vinoilua. Itse olen aina laskenut Goalla 20e/pvä majoituksen päälle. Sillä syö aamupalan, päivällä ruuan ja iltaruuan helposti. Ihan joka illalle se ei kestä alkoa, mutta kestääkö sun maksakaan? Aamupala maksaa 80-150rs ja rannalla päiväruoka 150-200rs ja iltaruoka 200-300rs. Pihvin, siis sisäfilettä, saa alle 300rs monessa paikassa ja on ISO annos. Mitäs tuosta tulee..150 200 300=650rs eli 11e. Vielä jää vähän veteen ja limuunkin..eli tuo 38e päivä on ihan hyvä budjetti jolla voi myös matkustella ja katsella nähtävyyksiäkin taksilla/junalla/bussilla. Skootteri sit maksaa n. 150rs pvä petrol.
      Hauskaa matkaa!

• jokuhenna

niin no laitoinkin siihen että sellaista olen ajatellut että 20 e/pv tai 200/viikko, mutta että budjetiksi oon varannut 800 euroa, koska eihän se tule kuitenkaan joka päivä pysymään samana toi summa ja jotai joustoa olisi hyvä olla...
        joo, no kiva kuulla, tuntuu että hieman keveemmin sydämmin uskallan lähteä matkaan, en nääs oo todellakaan kokenut matkailija ja stressaan etukäteen kamalasti. on ihanaa kuulla että ihmiset on tykänneet matkoistaan ja mukava kun toivottelette hyvää matkaa. vielä erityiskiitos kaikille jotka olette viitsineet vastata, oon lukenu joka sanan ja on ollut iso apu..

• onkoonkoonko
        jokuhenna kirjoitti:

niin no laitoinkin siihen että sellaista olen ajatellut että 20 e/pv tai 200/viikko, mutta että budjetiksi oon varannut 800 euroa, koska eihän se tule kuitenkaan joka päivä pysymään samana toi summa ja jotai joustoa olisi hyvä olla...
        joo, no kiva kuulla, tuntuu että hieman keveemmin sydämmin uskallan lähteä matkaan, en nääs oo todellakaan kokenut matkailija ja stressaan etukäteen kamalasti. on ihanaa kuulla että ihmiset on tykänneet matkoistaan ja mukava kun toivottelette hyvää matkaa. vielä erityiskiitos kaikille jotka olette viitsineet vastata, oon lukenu joka sanan ja on ollut iso apu..

alku talvesta reissasin melkeen 4 viikkoa mumbai goa kerala. reilu 400€ meni koko huvissa. ja todellakin matkustin koko ajan, joten rahaa meni paljon myös taksi juna bussi metro jne jne.. halusin myös kokeilla kaikkea kuten vetovarjoa, norsu ratsastusta, house boat, vesiskootteri jne jne.. ja matkustin yksin, mikä on kalliimpaa (hotellit,taksit..) ostin koriste-esineitä, vaatteita, mausteita, koruja.. kerjääjillekkö rahat tungette, vai miten ihmeessä saatte rahaa palamaan noin paljon????

• käppyrä mummeli
        jokuhenna kirjoitti:

Lopeta stressaaminen, pärjäät 800 eurolla oikein hyvin. Stressi heikentää vastustuskykyä ja eipä siitä muutenkaan taida olla mitään hyötyä. Goa on mahtava paikka :)

• Kaikesta muusta
        käppyrä mummeli kirjoitti:

Lopeta stressaaminen, pärjäät 800 eurolla oikein hyvin. Stressi heikentää vastustuskykyä ja eipä siitä muutenkaan taida olla mitään hyötyä. Goa on mahtava paikka :)

kanssasi samaa mieltä, ainoastaan viimeisestä en - mutta sehän meneekin niiden kuuluisien makuasioiden joukkoon, joista ei kannata kinata.

• Hyvin selvii Intias
        onkoonkoonko kirjoitti:

alku talvesta reissasin melkeen 4 viikkoa mumbai goa kerala. reilu 400€ meni koko huvissa. ja todellakin matkustin koko ajan, joten rahaa meni paljon myös taksi juna bussi metro jne jne.. halusin myös kokeilla kaikkea kuten vetovarjoa, norsu ratsastusta, house boat, vesiskootteri jne jne.. ja matkustin yksin, mikä on kalliimpaa (hotellit,taksit..) ostin koriste-esineitä, vaatteita, mausteita, koruja.. kerjääjillekkö rahat tungette, vai miten ihmeessä saatte rahaa palamaan noin paljon????

Ja lähdetään taas pikapuolin. Suurin kuluerä on lennot, mutta niitä voi ostaa useammiltakin yhtiöiltä. Rahaa perillä ei juurikaan kulu, vaikka kulkee sinne ja tänne, syö siellä ja täällä. Jokainen voi hyvin kuvitella, että 10000rupeeta on Intiassa hyvä palkka ja vastaa n. 160€, sillä paikallinen elää ja asuu, ostaa vaatteet ym. elämiseen liittyvän. Turistipaikat on erikseen, niissä hinnat on mitä on ja löytyy hotellejakin, joissa vuorokausi maksaa yli 300€, jos kohta Intiassakin on rikkaita ja heille palveluita ja niitä käyttämällä hyvät suomalaisetkaan tulot ei riitä pitkälle.
        Omalla porukallamme, siis koko perhe matkaamme varsin pienellä budjetilla, asutaan hyvin ja syödään hyvin. Lentoliput maksaa n. 1800-2000€ viidelle, viisumeissa voi hieman säästää, jos mukana lapsia jotka voi laittaa vanhempien viisumeihin. Rokotukset maksaa, jos ne ei ole kunnossa ja pitää uusia, meidän perheellä meni lähes 1000€ rokotuksiin, mutta niillä mennään taas monta vuotta.

• goiiii
        Kaikesta muusta kirjoitti:

kanssasi samaa mieltä, ainoastaan viimeisestä en - mutta sehän meneekin niiden kuuluisien makuasioiden joukkoon, joista ei kannata kinata.

Paljon voit vaikuttaa sillä missä syöt, mutta myös sillä mitä syöt. Pihvien hinnoista en tiedä, mutta kalakin on kalliimpaa kuin intialaiset ruuat. Intailaiset ovat todella hyviä ja halpoja, siis kastike, jossa on seassa jotain, riisi maksaa erikseen, ehkä 30-40 senttiä ja naan ehkä saman verran, siis rannalla. Länsimaiset safkat ovat kalliimpia ja yleensä aamiainen maksaa saman kuin kunnon ruoka, mehut ovat suhteessa kalliita, samoin kahvi.

Majapaikan saat halvimmalla, kun valitset rannan ja kävelet mestat läpi, pyydät jokaisesta tarjouksen haluamallesi ajalle ja sitten valitset mieluisimman. Luultavasti hinta on jotain 6-10 egee per yö.

• Teexpedition

Kyllä 800 €/3 vkoa periaatteessa riittää... mutta jos aiot liikkua enemmän taksilla, pitää varata rahaa tippeihin ja jos aiot syödä välillä paremmissa raventeleissa, voi tehdä tiukkaa. Asumiseen en ota kantaa kun en tunne halvempien hotellien hintoja. Me olemme pärjänneet 1000 €/3 vkoa mutta se ei ole sisältänyt asumista.

• hel-goi

mun päiväbudjetti olis n.
        -kämppä 600r
        -prätkä gaso 200r
        -bisse 300r 3-10plo riippuen onko isoja/kauppa/ravintola
        -blossi 100r
        -safka 150 150 250=450r
        -vesi mehu limppari 150r
        yhteensä n.1800r=30€x21pv=630€
        170 egee jää vielä pitempiin matkoihin bussilla tai junilla ja tvähän jotain vaatteita ja tuliaisii
        Tää siis riittäisi jos olis yksin liikkeellä, kaksin voi jakaa kämpän ja mopedin ja jotain muitakin kyytejä

• jacob*
        hel-goi kirjoitti:

mun päiväbudjetti olis n.
        -kämppä 600r
        -prätkä gaso 200r
        -bisse 300r 3-10plo riippuen onko isoja/kauppa/ravintola
        -blossi 100r
        -safka 150 150 250=450r
        -vesi mehu limppari 150r
        yhteensä n.1800r=30€x21pv=630€
        170 egee jää vielä pitempiin matkoihin bussilla tai junilla ja tvähän jotain vaatteita ja tuliaisii
        Tää siis riittäisi jos olis yksin liikkeellä, kaksin voi jakaa kämpän ja mopedin ja jotain muitakin kyytejä

Olen menossa Goalla äkkilähdöllä Aurinkomatkoilla yksin. Paljon suosittetteletko että otan rahaa mukaan euroissa? Olen 34-vuotias jonkin verran juhlimisesta pitävä mies. Vaatteita tuskin ostelen ;-)

• kaikki edelliset
        jacob* kirjoitti:

Olen menossa Goalla äkkilähdöllä Aurinkomatkoilla yksin. Paljon suosittetteletko että otan rahaa mukaan euroissa? Olen 34-vuotias jonkin verran juhlimisesta pitävä mies. Vaatteita tuskin ostelen ;-)

Jos olet vaivautunut hiemankaan selaamaan tätä ketjua niin luulisi sinulla olevan jonkinlainen haju, millä elät? Ja miksi kysyä tuollaisia tyhmiä kysymyksiä, ota riittävästi tai ota kortti mukaan ja nosta tarpeen mukaan. Oletko ikinä reissanut missään?
        Jos jutun aloittaja pärjää 800 eurolla kolme viikkoa, mitä epäilen, niin varmaan osaat laskea siitä mitä tarvitset riippuen matkasi pituudesta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe