jouluksi meksikoon. toivottavasti...

akaki

Terve!

Oon 20v miesopiskelija ja oon ajatellu lähtä joululomaks meksikoon etsimään opiskelumotivaatiota ja karkuun Suomen pimeyttä sekä joulua. Suunnitelmana lentää San Diegoo ja sieltä "kävellen" Mexicalin kohalla Meksikoo. Kysymys kuuluu: Mitä vaaditaan kolmannen maan kansalaiselta USA:n ja Meksikon rajan ylityksee. Viisumia ei käsittääkseni tarvi kumpaankaa maahan. Molempiin maihin täytyy täyttää joku maahantulo lomake. USAan lentokonees ja Meksikoon sit rajalla. Lomake ois ilmanen USAa mut Meksikoo maksaa 40e? ja sit joku maksullinen matkustusilmotus USAan? Neuvoja kaipaisin ettei loma menis iha mönkää :) ja kokemuksii reppumatkailusta Meksikossa. Noin kolme viikkoo ois aikaa kierrellä USAn länsirannikolla ja Meksikossa. Pääpainona Meksiko.

4

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perdone

Mexico`n länsirannan ja USAn puoleisten kulmien pyörintä sinun ikäisellesi hepulle! Olet selvää saalista etenkin repun kanssa kulkiessasi niin huumekauppiaille, kuin pelkille pikkurosvoillekin. Olisit mennyt vaikka Karibian puoleiselle rannalle tai Yucatanin niemelle, olisit paremmin ikäsi huomioiden turvassa. Lueskeleppa missä niitä kauppoja ja keskinäisiä sotia eniten puuhataan. Ihan mielenkiintoista seutua se länsipuolikin silti on. Mutta mitä jos menisit 40-kymppisenä niin olisit vähemmän kiinnostava saalis? No, ehkä isommat rosvot silloinkin havaitsisivat? Niin muista se USAn netti viisumi hakea ennen matkasi alkua, muuten et pääse edes kauttakulkuun. Toivottavasti osaat pukeutua ei kiinnostavasti, ja et huhuile hukassa olevan näköisenä väärässä paikassa. Etkä juopottele kuin hallitusti turvallisessa ympäristössä. Lyöttäydy vaikka muiden reppaajien sekaan, jos matka täsmää, eivätkä heitä pellolle tai ryöstä ne sitten sinua!

• akaki

ystäväni on vaihto-oppilaana mexicalissa ja sen tähden päätin sisällyttää kohteen matkaan. Mahdollisesti aion suunnata etelään La Paz:n kaupunkiin.

• 20

kavella Mexicaliin. SD:sta (San Ysidro) kavellaan Tijuanaan. Sielta on n. 140 mailia Mexicaliin. Koko etelarajalla riehuu sellainen huumesota etta miettisin taman matkan uusiksi. USAn hallitus on jo kauan varoittanut kansalaisiaan matkustamasta naille alueille.
      Reppureissaajana olet helppo nakki, onhan sinulla jonkinverran rahaa ja varastamisen arvoinen passi, AK47:lle et mahda mitaan.

• huolestunut usa mom

niin tuollaiselle matkalle lahtisit vain kuolleen ruumiini yli. Suomessa ei kai uutisoida kuinka paha tilanne on, melkein joka viikko tienvarsilta loytyy sakillinen irtileikattuja paita. Poliisit ja tuomarit ovat huumekartellien palkkalistoilla tai jos eivat ole, paasevat hengestaan.
        USAn puolella on keskusteltu kovasti siita etta pitaisiko meidan asevoimien menna apuun kun eivat itse saa tilannetta hallintaan.
        Googleta hyva ihminen vaikka mexican drug war tai USgov. travel warnings.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40