Terve!
Oon 20v miesopiskelija ja oon ajatellu lähtä joululomaks meksikoon etsimään opiskelumotivaatiota ja karkuun Suomen pimeyttä sekä joulua. Suunnitelmana lentää San Diegoo ja sieltä "kävellen" Mexicalin kohalla Meksikoo. Kysymys kuuluu: Mitä vaaditaan kolmannen maan kansalaiselta USA:n ja Meksikon rajan ylityksee. Viisumia ei käsittääkseni tarvi kumpaankaa maahan. Molempiin maihin täytyy täyttää joku maahantulo lomake. USAan lentokonees ja Meksikoon sit rajalla. Lomake ois ilmanen USAa mut Meksikoo maksaa 40e? ja sit joku maksullinen matkustusilmotus USAan? Neuvoja kaipaisin ettei loma menis iha mönkää :) ja kokemuksii reppumatkailusta Meksikossa. Noin kolme viikkoo ois aikaa kierrellä USAn länsirannikolla ja Meksikossa. Pääpainona Meksiko.
jouluksi meksikoon. toivottavasti...
4
858
Vastaukset 4
- Perdone
Mexico`n länsirannan ja USAn puoleisten kulmien pyörintä sinun ikäisellesi hepulle! Olet selvää saalista etenkin repun kanssa kulkiessasi niin huumekauppiaille, kuin pelkille pikkurosvoillekin. Olisit mennyt vaikka Karibian puoleiselle rannalle tai Yucatanin niemelle, olisit paremmin ikäsi huomioiden turvassa. Lueskeleppa missä niitä kauppoja ja keskinäisiä sotia eniten puuhataan. Ihan mielenkiintoista seutua se länsipuolikin silti on. Mutta mitä jos menisit 40-kymppisenä niin olisit vähemmän kiinnostava saalis? No, ehkä isommat rosvot silloinkin havaitsisivat? Niin muista se USAn netti viisumi hakea ennen matkasi alkua, muuten et pääse edes kauttakulkuun. Toivottavasti osaat pukeutua ei kiinnostavasti, ja et huhuile hukassa olevan näköisenä väärässä paikassa. Etkä juopottele kuin hallitusti turvallisessa ympäristössä. Lyöttäydy vaikka muiden reppaajien sekaan, jos matka täsmää, eivätkä heitä pellolle tai ryöstä ne sitten sinua!
- akaki
ystäväni on vaihto-oppilaana mexicalissa ja sen tähden päätin sisällyttää kohteen matkaan. Mahdollisesti aion suunnata etelään La Paz:n kaupunkiin.
- 20
kavella Mexicaliin. SD:sta (San Ysidro) kavellaan Tijuanaan. Sielta on n. 140 mailia Mexicaliin. Koko etelarajalla riehuu sellainen huumesota etta miettisin taman matkan uusiksi. USAn hallitus on jo kauan varoittanut kansalaisiaan matkustamasta naille alueille.
Reppureissaajana olet helppo nakki, onhan sinulla jonkinverran rahaa ja varastamisen arvoinen passi, AK47:lle et mahda mitaan.- huolestunut usa mom
niin tuollaiselle matkalle lahtisit vain kuolleen ruumiini yli. Suomessa ei kai uutisoida kuinka paha tilanne on, melkein joka viikko tienvarsilta loytyy sakillinen irtileikattuja paita. Poliisit ja tuomarit ovat huumekartellien palkkalistoilla tai jos eivat ole, paasevat hengestaan.
USAn puolella on keskusteltu kovasti siita etta pitaisiko meidan asevoimien menna apuun kun eivat itse saa tilannetta hallintaan.
Googleta hyva ihminen vaikka mexican drug war tai USgov. travel warnings.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2361449Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2681025Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan93781Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48713- 109609
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27573Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 40481
- 31471
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺47441Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain75440- 77412
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407- 30403
- 27400
Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33390Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381