jouluksi meksikoon. toivottavasti...

akaki

Terve!

Oon 20v miesopiskelija ja oon ajatellu lähtä joululomaks meksikoon etsimään opiskelumotivaatiota ja karkuun Suomen pimeyttä sekä joulua. Suunnitelmana lentää San Diegoo ja sieltä "kävellen" Mexicalin kohalla Meksikoo. Kysymys kuuluu: Mitä vaaditaan kolmannen maan kansalaiselta USA:n ja Meksikon rajan ylityksee. Viisumia ei käsittääkseni tarvi kumpaankaa maahan. Molempiin maihin täytyy täyttää joku maahantulo lomake. USAan lentokonees ja Meksikoon sit rajalla. Lomake ois ilmanen USAa mut Meksikoo maksaa 40e? ja sit joku maksullinen matkustusilmotus USAan? Neuvoja kaipaisin ettei loma menis iha mönkää :) ja kokemuksii reppumatkailusta Meksikossa. Noin kolme viikkoo ois aikaa kierrellä USAn länsirannikolla ja Meksikossa. Pääpainona Meksiko.

4

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perdone

      Mexico`n länsirannan ja USAn puoleisten kulmien pyörintä sinun ikäisellesi hepulle! Olet selvää saalista etenkin repun kanssa kulkiessasi niin huumekauppiaille, kuin pelkille pikkurosvoillekin. Olisit mennyt vaikka Karibian puoleiselle rannalle tai Yucatanin niemelle, olisit paremmin ikäsi huomioiden turvassa. Lueskeleppa missä niitä kauppoja ja keskinäisiä sotia eniten puuhataan. Ihan mielenkiintoista seutua se länsipuolikin silti on. Mutta mitä jos menisit 40-kymppisenä niin olisit vähemmän kiinnostava saalis? No, ehkä isommat rosvot silloinkin havaitsisivat? Niin muista se USAn netti viisumi hakea ennen matkasi alkua, muuten et pääse edes kauttakulkuun. Toivottavasti osaat pukeutua ei kiinnostavasti, ja et huhuile hukassa olevan näköisenä väärässä paikassa. Etkä juopottele kuin hallitusti turvallisessa ympäristössä. Lyöttäydy vaikka muiden reppaajien sekaan, jos matka täsmää, eivätkä heitä pellolle tai ryöstä ne sitten sinua!

      • akaki

        ystäväni on vaihto-oppilaana mexicalissa ja sen tähden päätin sisällyttää kohteen matkaan. Mahdollisesti aion suunnata etelään La Paz:n kaupunkiin.


    • 20

      kavella Mexicaliin. SD:sta (San Ysidro) kavellaan Tijuanaan. Sielta on n. 140 mailia Mexicaliin. Koko etelarajalla riehuu sellainen huumesota etta miettisin taman matkan uusiksi. USAn hallitus on jo kauan varoittanut kansalaisiaan matkustamasta naille alueille.
      Reppureissaajana olet helppo nakki, onhan sinulla jonkinverran rahaa ja varastamisen arvoinen passi, AK47:lle et mahda mitaan.

      • huolestunut usa mom

        niin tuollaiselle matkalle lahtisit vain kuolleen ruumiini yli. Suomessa ei kai uutisoida kuinka paha tilanne on, melkein joka viikko tienvarsilta loytyy sakillinen irtileikattuja paita. Poliisit ja tuomarit ovat huumekartellien palkkalistoilla tai jos eivat ole, paasevat hengestaan.
        USAn puolella on keskusteltu kovasti siita etta pitaisiko meidan asevoimien menna apuun kun eivat itse saa tilannetta hallintaan.
        Googleta hyva ihminen vaikka mexican drug war tai USgov. travel warnings.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe