Nokan tunnistin

romua on.,...

4 vuotta ollut nyt Almera, kolmas nokka-akselin asennontunnistin menossa. Osassa ei ole mitään kuluvia osia, se on käämi/magneetti sydän, joka kyttää ohi vilahtavaa rautamötikkää, mitään mekaanista liikettä tunnistimessa ei tapahdu. Yleensä nämä kestää koko auton iän, ainakin muissa kun Almera, mitä helvettiä tämä tarkoittaa ?

14

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hillman

      Minkä vuotinen ja mallinen almera on kyseessä?

      • romua on.,...

        Nissan Almera 4D Sedan 1,5 Ben vm 2002 km.124000


      • almera n16
        romua on.,... kirjoitti:

        Nissan Almera 4D Sedan 1,5 Ben vm 2002 km.124000

        herjaa tuota tunnistinta kun jakoketju on venynyt, tyyppivika näissä n16 almeroissa.


      • romua on.,...
        almera n16 kirjoitti:

        herjaa tuota tunnistinta kun jakoketju on venynyt, tyyppivika näissä n16 almeroissa.

        Ei mulla mitään herjaa, vaan moottori sammuu ja auto pysähtyy ja hinataan korjaamolle. Sielä laitetaan uusi tunnistin ja sitten kaikki pelaa ja matka jatkuu. No, viimeksi mulla oli hanskalokerossa vara-tunnistin jonka itse vaihdoin, eikä tarvittu tuota hinaaja-korjaamo episodia. Mutta miksi ne ei kestä ?


      • almera n16
        romua on.,... kirjoitti:

        Ei mulla mitään herjaa, vaan moottori sammuu ja auto pysähtyy ja hinataan korjaamolle. Sielä laitetaan uusi tunnistin ja sitten kaikki pelaa ja matka jatkuu. No, viimeksi mulla oli hanskalokerossa vara-tunnistin jonka itse vaihdoin, eikä tarvittu tuota hinaaja-korjaamo episodia. Mutta miksi ne ei kestä ?

        lukemassa dnsf.org palstoilta tästä asentotunnistimen herjasta joka johtuu tosiasiassa jakoketjun venymisestä, sieltä löytyy enemmänkin juttua tuosta esim. kuinka säädät kiristintä vielä niin että voit hetken ajaa ennen kuin saat tehtyä sen noin tonnin rempan jakopäähän.


      • almera n16
        romua on.,... kirjoitti:

        Ei mulla mitään herjaa, vaan moottori sammuu ja auto pysähtyy ja hinataan korjaamolle. Sielä laitetaan uusi tunnistin ja sitten kaikki pelaa ja matka jatkuu. No, viimeksi mulla oli hanskalokerossa vara-tunnistin jonka itse vaihdoin, eikä tarvittu tuota hinaaja-korjaamo episodia. Mutta miksi ne ei kestä ?

        http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=58888.0


      • romua on.,...
        almera n16 kirjoitti:

        http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=58888.0

        http://www.aijaa.com/v.php?i=7168934.jpg

        Joo, kyllä mä uskon tuon ketjuteorian jos selität miksi Almera ei käy jos asennan siihen kuvassa näkyvän "rikkoutuneen" tunnistimen, ja sitten kun laitan ehjän takaisin, niin sitten taas käy. Mitään naarmuja tai muutakaan ketjusta mahdollisesti tulleita osumajälkiä tunnistimessa ei ole, eikä muutakaan ulkoista vauriota. Ja mitään nykimista tai merkkivaloa ei tule, moottori vain sammuu. Tunnistimista senverran että Nissanilla oli takaisinkutsu ( R3022) jossa 572000 autoon vaihdettiin kampi- ja nokkaakselin tunnistimet 2000-2003 malleihin, joissa tämä kuvassa näkyvä malli. Niin, miksi ei auto käy tuolla tunnistimella mutta uudella käy, ketjulle ei ole tehty mitään ?


      • Sedan 10/2002
        romua on.,... kirjoitti:

        http://www.aijaa.com/v.php?i=7168934.jpg

        Joo, kyllä mä uskon tuon ketjuteorian jos selität miksi Almera ei käy jos asennan siihen kuvassa näkyvän "rikkoutuneen" tunnistimen, ja sitten kun laitan ehjän takaisin, niin sitten taas käy. Mitään naarmuja tai muutakaan ketjusta mahdollisesti tulleita osumajälkiä tunnistimessa ei ole, eikä muutakaan ulkoista vauriota. Ja mitään nykimista tai merkkivaloa ei tule, moottori vain sammuu. Tunnistimista senverran että Nissanilla oli takaisinkutsu ( R3022) jossa 572000 autoon vaihdettiin kampi- ja nokkaakselin tunnistimet 2000-2003 malleihin, joissa tämä kuvassa näkyvä malli. Niin, miksi ei auto käy tuolla tunnistimella mutta uudella käy, ketjulle ei ole tehty mitään ?

        Miksiköhän minulle ei tullut tuota takaisinkutsua tunnistimen vaihtoon?
        Autoni on Almera N16 1.5 Visia (Sedan) haettu liikkeestä lokakuussa 2002, mutta piti olla 2003 mallia.
        Ajovalot uusittiin takuuseen ja joku radion takaisinkutsu oli.
        Ajovalot tosin menee alle 2 vuodessa, joten takaisinkutsuja olis saanu olla jo 4.


    • että näin

      pääsee, kun vaihtaa kerralla koko koneen, niin ei tarvitse yli 1000euroa maksaa rempasta.
      Itse vaihdoin 1,5 koneen 1.8 koneen sai romikselta 650euroon ja itse tuli työt tehtyä. Onni olli viellä se, että löytyi saman verran ajettu kone. Eihä nää almukat enään paljoo maksa, että sillaoi kannattaa ajatella, että jos auton arvo on 2000euroa, niin kannattaako tehdä 1000euron remppa, vai saisko siitä 3000euroa, jos sen myis eteenpäin.

      • romua on..,..

        En ole moottoria vaihtamassa, kun nykyinen toimii moitteetta, paitsi että tuo nokan tunnistin taas ehkä rikkoutuu 1-2 vuoden kuluessa, jonka takia alunperinkin kirjoitin tänne. No, minulla on vara-tunnistin autossa, ettei siitä suurta ongelmaa tule.


      • Almera 2002
        romua on..,.. kirjoitti:

        En ole moottoria vaihtamassa, kun nykyinen toimii moitteetta, paitsi että tuo nokan tunnistin taas ehkä rikkoutuu 1-2 vuoden kuluessa, jonka takia alunperinkin kirjoitin tänne. No, minulla on vara-tunnistin autossa, ettei siitä suurta ongelmaa tule.

        Nokka-akselintunnistimen hinnaksi heittivät paikallisella Nissan huollossa 600-700e.....ja kuulemma varaosina niitä ei saa eikä purkuosinakaan.Mistä ihmeestä noita saa, niin että voi vaihtaa 1-2 v välein? Kyseisessä huollossa Almera käytetty ja vikamerkkivalo nollattu 4 pv:n välein, kiekkomittarin viisari nypyttää, muuten käynnistyy hyvin ja ajamaan pääsee.SIIS mistä noita varaosia josko oisivat halvempia kuin Nissanin hatusta tempastut, tosin palstoja tässä luettuani kovasti noussut tuo jakoketjun venyminenkin syylliseksi merkkivalo oireille.....!?


      • Almera 2002
        Almera 2002 kirjoitti:

        Nokka-akselintunnistimen hinnaksi heittivät paikallisella Nissan huollossa 600-700e.....ja kuulemma varaosina niitä ei saa eikä purkuosinakaan.Mistä ihmeestä noita saa, niin että voi vaihtaa 1-2 v välein? Kyseisessä huollossa Almera käytetty ja vikamerkkivalo nollattu 4 pv:n välein, kiekkomittarin viisari nypyttää, muuten käynnistyy hyvin ja ajamaan pääsee.SIIS mistä noita varaosia josko oisivat halvempia kuin Nissanin hatusta tempastut, tosin palstoja tässä luettuani kovasti noussut tuo jakoketjun venyminenkin syylliseksi merkkivalo oireille.....!?

        Nokka-akselinasentotunnistimen hankinta itselläni ajankohtainen...mistä olette saanut em. tarvikeosan/ hinta?
        Samoin jakopään tarvikeosat Almera 1.8 -vm 2002 kiinnostaa.


      • petterit housussa
        Almera 2002 kirjoitti:

        Nokka-akselinasentotunnistimen hankinta itselläni ajankohtainen...mistä olette saanut em. tarvikeosan/ hinta?
        Samoin jakopään tarvikeosat Almera 1.8 -vm 2002 kiinnostaa.

        nissaniin maksoin 120 euroa työt noin 200 erkkiä,osalle tulee 1 vuoden takuu....


    • palliralli

      nissan micra 2003,nokka akselin ketjut ja kiristimet maksaa 150 euroa,mut työt maksaa 750 euroaeli 900 euron jysäys tuli...alkuun vaihdatin nokka akselin tunnistimen 120e ja 5 kk siitä tuli koko paskan uusiminen....ja autolla ajettu 83000 km....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe