Kuinka lopetatte hiiret ennen käärmelle antamista? Tapetaanko alle 3pvän ikäiset poikset eri tavalla kuin aikuiset?
ruokahiirien lopettaminen
3
655
Vastaukset
- 10+18
Lain mukaan alle 3 vrk ikäiset poikaset saa lopettaa lujalla iskulla päähän, jolloin poikanen menettää henkensä heti. Tämä säädös lienee tehty enemmän koiria ja kissoja ajatellen, ja hiiriin sen suora soveltaminen ei ole ihan järkevää (aikuinen hiiri painaa vähemmän kuin vastasyntynyt kissanpentu). Silmänsä avanneilla (yli 2 vk) poikasilla ja siitä vanhemmilla hiilidioksidi toimii parhaiten, alle 2-viikkoiset lopetan itse niin, että hiiri pöydälle, pidän siitä kiinni ja tavallisen ruokaveitsen hamaralla puolella (pysyy poikanen ehjänä) painan niskan poikki. Hiiri sätkii hetken refleksin vuoksi, muttei tiedä maailmasta enää mitään. Olen todennut itselleni sopivaksi lopetustavaksi; sopivan voimakas painallus, ja eläin kuolee välittömästi ja kivuitta, mutta pysyy silti ehjänä (ihoon saattaa tulla viiltoja), jotta sillä pystyy käärmeen ruokkimaan.
- FFDGRRRRYY
hyvä että lopetatte hiiret ennen ruokintaa kun annatte elävältä :)
- räksy
FFDGRRRRYY kirjoitti:
hyvä että lopetatte hiiret ennen ruokintaa kun annatte elävältä :)
Mirja Paunu antaa eläinlääkärin hoitaa lopetuspuolen.Se osaa homman parhaiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774572Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122677- 1771789
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611610- 1241490
- 1221357
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91297Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731291- 761262
- 351006