Mitä enemmän luen vicca-aiheisia kirjoja, sitä enemmän se tuntuu "mun jutulta". Ainoo mikä tökkii on se, etten usko jälleen syntymiseen. En voi sitä tietty kieltääkään, tuntuu vaan mahdottomalta kenenkään tietää, täällä ollessaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Toisaalta taas uskon joidenkin ihmisten tarinat entisistä elämistään. En vain pysty olemaan täysin varma asiasta. Onko minun mahdotonta harjoittaa viccaa? Lisäksi vielä osaisiko joku kertoa mitä eroa on valkoisella noidalla ja vicalla? Vai onko mitään. Olen ymmärtänyt, että ns. hyviä noitia on olemassa, jotka kuitenkaan eivät ole viccoja. Kiitos jos jaksatte vastata.
mitäs nyt?
6
439
Vastaukset
- Shan
Minä olen törmännyt samaan asiaan - uudelleen synytminen ei vain ole minun juttuni, se ei jotenkin kolahda ja tämän kanssa on vähän ongelmia. Se on muuten tuplav:llä. Wicca. Anteeksi, tuo vain häiritsi vähän. :D
Hyvän noidan wiccan välillä eroavaisuuksia. Jaa'a. Olisiko vaikka se, että wiccan mukaan ei ole hyvää eikä pahaa, on vain teot ja tarkoitukset. Voi olla, että tämänkin olen ymmärtänyt täysin väärin, mutta mielestäni wiccat eivät lue itseään "valkoisen magian käyttäjiksi" vaan he käyttävät energiaa, joka on neutraalia ja jota on jokaisessa meissä. Kuten kolminkertaisuuden laki (Kaikki palaa kolminkertaisena takaisin) kertoo selvästi.- Yavanna
Ei ole ongelma jos et usko jälleensyntymiseen. Ainakaan eklektisillä wicoilla ei ole väliä uskotko siihen vai et, tradduista en tiedä.
Sitten wicoista ja valkoisesta noituudesta: Wicalla ja noidalla on käsittääkseni se ero, että noita ei usko jumaluuksiin mutta käyttää magiaa ja saattaa viettää sapatteja ja niin edelleen, mutta wicca uskoo jumaluuksiin.
Ja myös tuo mitä Shan sanoi pitää paikkansa, eli wicca uskoo käyttämänsä energian olevan neutraalia eikä hyvää("valkoista") tai pahaa ("mustaa").
- Star
Mitä eroa siis on valkoisella noidalla ja wiccalla, vaikea kysymys.
Itse katson olevani kumpaakin, sekä wicca että noita.
Wiccalaisuus on uskonto. Sekä myös elämäntapa, ainakin itselleni.
Noita voi olla vaikkei harjoittaisikaan noituuttaan uskontona.
Nähdäkseni tämä on ainakin yksi ero, mutta tarkkaa määrittelyä on mielestäni vaikea tehdä.- Yavanna
Sanoessani että wicca uskoo jumaluuksiin, noita ei, tarkoitin siis tuota minä Star sanoi,että wicca on uskonto, noituus ei.
- Valotar
Käsittääkseni kaikki wiccat eivät suinkaan usko uudelleen syntymiseen (korjaa vilja jos olen aivan väärässä.) Itse kuitenkin uskon uudelleen syntymiseen sillä muutenhan maailmasta loppuisi ihmiset ja eläimet. En kuitenkaan usko että synnymme uudelleen juuri ihmisenä.
- perinteinen luonto
Älkää pahastuko mutta oman kokemuksestani uskon jälleen syntymään koska vuodet ovat samat talvi,kevät,kesä ja syksy. itse olen lukennut wiccaa mutta nykyään olen uskonnoltaa perinteinen luonnonnoita koska tykkään sekoitaa kultuurit ja uskonnot sekaisin ja tietenkin omassa suvussa on kai noitia ja shamaaneja vaikka sitä ei kerrottu mun mmummo on kertonut että hänenmummo oli jonkunlainen ''noita'' koska kaikki pelkäsi hänet ja pyysivät apua hän paransi ja ennusti mun mummolla ja mulla on jonkinlainen kyky nähdä menneen,nykyisen,tulevaan ja parantaa.itse olen harjoitellut noituutta sopivan verran.toivottavasti kirjoitukseni ei viitaa ettäolen ylimielinen huvikseen kerron asiita vapaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682519
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542503- 851441
- 2271427
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441151Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193954- 78838
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136729