Peritäänkö tukholmaan menevillä väylillä ruuhkamaksua nykyään ? Muistlisin että joskus oli kokeilu ja silloin ei peritty ulkomaalaisilla rekkareilla varustetuilta autoilta. Muistaakseni se maksuysteemihän vaati silloin jonkun laitteen joka oli tietenkin vain paikallisilla.
Tietullit tukholmaan menevillä väylillä?
9
1354
Vastaukset
- ei oo laskuja koskaa
ei peritä.
- todistetusti
edelleenkään peritä ulkomaalaisilta autoilta, tuli taas kesällä todettua.
- turisto
Asia on, kuten arvelit: systeemi ei koske ulkomaalaisia. Mitään tulliportteja ei ole, luentasysteemi on elektroninen, joten ei vaikuta turistin liikkumiseen.
- Piätöstä vaille!
Lehdessä luki, että Ruotsikin aikoo alkaa perimään ulkolaisilta autoilta ruuhkamaksuja (Tukholma ja Göteborg sekä jotkin sillat).
- näin on näreet
Ei ole vielä päätetty miltään viralliselta taholta. Tukholman sekä Göteborgin ruuhkamaksut ovat yhä edelleen keskikaupunkiin menevästä ja tulevasta liikenteestä ma-pe kl 06.30 - 18.29 ruotsin rekkareilla oleville autoille.
- kyllä näin nyt on
Totta se on 1/1 2015 alkaen myös ulkomaan rekistereissä olevilta peritään ruuhkamaksu niin Tukholmassa kuin Göteborgissakin ma-pe 06.00 - 18.29 välisenä aikana. Myös siltamaksut Sundsvalliin ja Motalaan tulevat voimaan helmikuusta alkaen myös ulkomaalaisrekistereissä oleviin autoihin. Voit lukea lisää suomeksi sivustolta www.transportstyrelsen.se , valitse other languages, valitse Suomi.
- Kallista_on
1/2016 hintoja on korotettu.
- nikki123
Miksi ulkomaalaisilta? Mehän kuitenkin tuomme rahaa maahan.
- Tasa.arvoinen
=kaikilta peritään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492013Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051707- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001190Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761182- 671140
- 221027
- 48997
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73946- 45927