Ajan viisari

Marraskuuki käy loppuaan
kylmä koittannu uhota
niih ett sais minut vällyjen alle

Eheii nyt sentäs ei
joha tunnen kylmänki juonet
aikansa sekii helistelee jäisiä jäseniää

Kuha päästää taas tuonne kevääseen
kylmäki on menneen talven lumia

Sielhää menneisyydessä on tilaa
oiii sinne on jääny nuoruuski
onnenkukkuloineen
sieläki oon kerenny olla

Ajan viisari näytti aikaa
palo molemmista päistä
menossa olkii kolmiloikkaa

Kummasti alkaa lämmittää
kylmäki tipotiessään
amarylliski uhmaa
punaista kukkaa avaa

9

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*
      • Kaamokseen syntynny,
        valosta tuo kukka,
        tuo tervehdyksen.

        Viipyy katse,
        jokaisen kukan luona,
        ilon lämmön tuojat.

        MURUKULTA

        Askelia on jo oettu monta joulukuunki sivulla.
        Taas herää unestaan esiin amaryksen lailla,
        tiet jotka sinne lapsuuteen jouluun vie.

        Minulle sieltä jouluomena,
        ei se oo pilaantunnu eikä nahistunnu,
        tuoksu sen täyttää koko tien.

        Amarylliksen kanssa yhdessä kiitellään, hiljainen lumisade kuin valkoista pitsiä kaikkialla.
        On see tunne, rakkaus koossa pitävä voima, tietä avaa sinne ja tänne.


    • tonttuaika

      Amaryllis,
      pimeyttä uhmaa
      arka kylmänkii ))

      Kukkansakin SUUREKSI
      että kellahtaa...

      Hyviä huomenia joulukuulle : )
      tuehan "ryllisi" huolella !

      • Syntymällään valaa,
        tähän kaamokseen.

        Tietä valoa kohti,
        sitä kohti,
        saamme taas käydä.

        tonttuaika

        Saa aina tonttuileen, minäki olen noita kuivia kakkuja tehny,
        lämpimiä ajatuksia amarylliski saa joulukuisella tiellä.

        Hyvää Itsenäisyyspäivää, kiitos vierailustas.


    • terveisin ok

      talven sinfoniaa
      tuulen ujellus nurkissa
      jalat villasukissa
      pakkasen pauke
      kevään toive
      sisällä oleva lämpö
      ei jäädy talvellakaan

      • Kätkettynä
        onhan vain juurtumassa,
        elää herää,
        esiin nousee valoa kohti.

        Maltetaanhan
        tämäki kylmän aika
        kannetaanhan
        "sisällä olevaa lämpöä"

        terveisin ok

        Kiitos vierailustas, josta tuli niin lämmin olo.
        Villasta lämpöä varpaisiin asti, hymyilen ja toivotan hyvää Itsenäisyyspäivää.


      • ok
        toivonliisa kirjoitti:

        Kätkettynä
        onhan vain juurtumassa,
        elää herää,
        esiin nousee valoa kohti.

        Maltetaanhan
        tämäki kylmän aika
        kannetaanhan
        "sisällä olevaa lämpöä"

        terveisin ok

        Kiitos vierailustas, josta tuli niin lämmin olo.
        Villasta lämpöä varpaisiin asti, hymyilen ja toivotan hyvää Itsenäisyyspäivää.

        Itsenäisyyspäivää sinulle toivotan TL


    • Mysteriet

      Runossasi on hauska elää tätä hetkeä - pakkasinenn päivineen =)

      Uhmaatte amarylliksen kanssa ihanasti talvea!

      • Joha joulukuun sivuille vipottannu, tehny kuvioita lumihankeen.
        Amarylliski ilokseni avannu monta kukkaa,
        yks toivomus ooha see, kestäkää kukkaset tämä pimmee aika.

        Mysteriet
        Sinulle amarylliksen kukkaa syliis monta, kiitos vierailustas.
        Lumisade sakenee, hyvää Itsenäisyyspäivää toivottelen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe