Termilista

Vety_77

Moi,

Olen luonut word-tiedostoon sellaista liiketalouden termisanastoa (olen opiskelija) jossa on
yhdellä rivillä termi ja seuraavalla rivillä termin selitys, useammallakin
lauseella. Näitä termejä on jo tosi paljon.

1) Onnistuuko wordillä jotenkin järjestää näitä termejä ns.
aakkosjärjestykseen (niin, että termin selitykset kulkevat ns. mukana)? Jos niin miten?

2) Onnistuuko wordillä luoda sellainen luettelo jossa on kaikki termit ja
kun termiä klikkaa niin pääse heti siihen kohtaa tiedostoa jossa termin
selitys on?

Kiitos avusta.

5

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkeellinen konsti

Muuta teksti taulukoksi ja termit otsikoiksi, niin saat ne järjestettyä aakkosjärjestykseen ja luotua sisällysluettelon otsikoista = termeistä.

• Eihän tuo nyt oikein niinkään tekstinkäsittelyongelmalta tunnu, vaan paremminkin tietojenkäsittelyongelmalta. Jos sinulla on Excel (tai Access), niin sillä saisit tuo tehtyä ehkä helpommin, siis nuo järjestelyt ja haut. Tosin siinä viennissä vio olla nyt vaivaa, jos olet jo saanut sen Wordissä melko pitkälle. Niinpä varamaan kannattaa ensin kokeilla tuota jo aiemmin annettua ohjetta. Vaan sisällysluettelon paisuessa useammalle sivulle se käyttökelpoisuus voi vähän kärsiä?

• alkeellinen konsti 2

Jos aloittaja tyytyy pitämään tietonsa Word-taulukossa, niin tässä tapauksessa sisällysluettelon kullakin rivillä on ilmeisesti vain yksi sana, joten sen voi laittaa useampipalstaiseksi, jolloin se mahtuu matalampaan tilaan.

• alkeellinen konsti 2 kirjoitti:

Jos aloittaja tyytyy pitämään tietonsa Word-taulukossa, niin tässä tapauksessa sisällysluettelon kullakin rivillä on ilmeisesti vain yksi sana, joten sen voi laittaa useampipalstaiseksi, jolloin se mahtuu matalampaan tilaan.

tee termille kirjainmerkki ja se on siinä...
        Jos noita on paljon niin koodia se kaipaisi tietenkin!

mutta siis kirjainmerkki ja nauhoita sitten vaikka makro, joka avaa kirjainmerkkilomakkeen ja siellähän ne termisanat(kirjainmerkit jos olet ne nimennyt samaksi) on automaattisesti aakkostettuna luetteloruudussa...

Keep Wording
        @Kunde

• kunde
        kunde kirjoitti:

tee termille kirjainmerkki ja se on siinä...
        Jos noita on paljon niin koodia se kaipaisi tietenkin!

mutta siis kirjainmerkki ja nauhoita sitten vaikka makro, joka avaa kirjainmerkkilomakkeen ja siellähän ne termisanat(kirjainmerkit jos olet ne nimennyt samaksi) on automaattisesti aakkostettuna luetteloruudussa...

Keep Wording
        @Kunde

ja klikkaamalla kirjainmerkkiä pääset siihen kohtaan missä se termi on...
        eli kumpikin pyynnöistäsi toteutuu kirjainmerkillä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      246
      1519
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      28
      1449
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      148
      1214
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1017
    5. 136
      988
    6. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      933
    7. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      896
    8. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      852
    9. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      418
      839
    10. Kehtaisitko kulkea mun kans yleisillä paikoilla

vaikka käsi kädessä?
      Ikävä
      68
      804
    Aihe